Choď na obsah Choď na menu
 


Stvrte tajomstvo

3. 6. 2010

 

 

 

JEZIS,

ktory sa ukazal v bozskej slave

na Hore premenenia

 

 

Udalost svedci o osobe Jezisa ako o Synovi Boha

Podla Biblie boli na hore Tabor s JEZISOM apostoli Peter a Jan s Jakubom,synovia Zebedejovi.

Premenenie  postavilo Jezisa nad Mojzisa a Elijasa, nad  dve mimoriadne omilostene a  vyvolene osoby judaizmu.

.Jezis vsak chce ukryt svoje mesianske tajomstvo a hovori apostolom, aby o tom nikomu nehovorili az dovtedy, kym

nevstane na treti den z mrtvych.

Po tom, ako sa z neba ozval hlas,

Mojzis a Elias uz na hore  pritomni viditelne neboli a Jezis zostupil s apostolmi z hory.

Apostoli sa pytaju na Elijasa a Jezis im odpoveda, ze bude to on, ktory obnovi vsetko.

Preto sa verilo, ze Elias pride prv, nez sa zjavi  alebo prv nez pide Jezis v slave na tuto zem.

 Prichod Jezisa v slave dnes nazyvaju v cirkvi Druhymprichodom Jezisa v slave.

Nie je to prichod z dovodu posledneho sudu, prichod ako SUDCU pre posledny den BOzieho SUDU.

Matus 17

http://www.svatepismo.sk/listovat.php?kniha=47&kapitola=17

Marek 9/9-10

http://www.svatepismo.sk/listovat.php?kniha=48&kapitola=9

 9.Keď zostupovali z vrchu, prikázal im, aby o tom, čo videli, nehovorili nikomu, kým Syn človeka nevstane z mŕtvych.

10 Oni si toto slovo zapamätali a jeden druhého sa vypytovali, čo znamená "vstať z mŕtvych".

Druhy list sv.Petra

16 Veď sme nesledovali vymyslené bájky, keď sme vás oboznámili s mocou a príchodom nášho Pána Ježiša Krista, ale sami sme boli očitými svedkami jeho VELEBY.

17 On dostal od Boha Otca ČESŤ a SLÁVU, keď mu z velebnej slávy zaznel hlas:

"Toto je môj Syn, môj milovaný, v ktorom mám zaľúbenie."

18 A tento hlas sme my počuli; zaznel z neba, keď sme boli s ním na svätom vrchu

Evanjelium podla Jana 1

14 A Slovo sa telom stalo a prebývalo medzi nami. A my sme uvideli jeho slávu, slávu, akú má od Otca jednorodený Syn, plný milosti a pravdy.

 

 

Sv.Tomas Akvinsky povazoval tento zazrak premenenia na hore Tabor za najvacsi zazrak od Jezisa.

 

 

Hora TABOR je podla tradicie Horou PREMENENIA a nachadza sa nedaleko mesta Cesarea Filipova v Galilei . 

Hoci poniektori hovoria radsej o hore Hermon alebo o hore Nebo, odkial Mojzis zazrel Zaslubenu zem, kedze su tiez nedaleko mesta Cesarea Filipova.

Nachadza sa 9 km od Nazareta na severovychodnom konci Jezreel udolia.. Je v nadmorskej vyske 613 m a  vo vyske 46O m nad udolim. Vrch je  viditelny z celeho okolia. Nie je to vulkan, hoci ma podobny vzhlad. Okolo hory prechadzali starodavne cesty. 

 

View of Mount Tabor from the south.

Na upati vrchu sa nachadza niekolko arabskych dedin.

Tabor from Nazareth Illit

 

Na horu TABOR vedie cesta, po ktorej sa mozu  turisti prepravovat taxikmi.

 

Na hore TABOR sa nachadzaju :

areal Frantiskanskej baziliky

Grecko katolicky kostol

Flaviove ruiny

Z hory TABOR je nadherny pohlad na udolie Jezreel i na horu Hermon.

Sviatok Premenenia sa v RKC slavi 6.augusta. podla Gregorianskeho kalendra. 

V ortodoxnej cirkvi je povazovany za jeden z 12 najvacsich sviatkov a slavia ho 19.augusta, podla Julianskeho kalendara.

V ortodoxnej cirkvi sa slavi nielen ako sviatok Pana, ale ako sviatok Najsvatejsej Trojice.

http://www.bibleplaces.com/mounttabor.htm

http://www.truthablaze.com/transfigured.html

 http://www.padfield.com/1996/caesphil.html

TABOR

pekne video

 

 

 

 

 

 

 

 

Frantiskansky kostol na hore Tabor na vrchu Premenenia.

Franti

http://www.raptureready.com/resource/robinson/br10.html

This miracle is unique among others that appear in the Gospels, in that the miracle happens to Jesus himself.[4] Thomas Aquinas considered the Transfiguration "the greatest miracle" in that it complemented baptism and showed the perfection of life in Heaven

 

The principal account is that in the Synoptic Gospels; Second Epistle of Peter and the Gospel of John may also briefly allude to the event (2 Peter 1:16-18, John 1:14). Peter describes himself as an eyewitness "of his sovereign majesty."

 

The principal account is that in the Synoptic Gospels; Second Epistle of Peter and the Gospel of John may also briefly allude to the event (2 Peter 1:16-18, John 1:14). Peter describes himself as an eyewitness "of his sovereign majesty."

According to the Gospels, Peter, James, son of Zebedee and John the Apostle were with Jesus upon the mountain. The transfiguration put Jesus above Moses and Elijah, the two preeminent figures of Judaism. It also supports his identity as the Son of God. In keeping with the Messianic Secret, Jesus tells the witnesses not to tell others what they saw until he has risen on the third day after his death on the cross.

In the narrative, after the voice speaks, Elijah and Moses have disappeared, and Jesus and the three apostles head down the mountain, Jesus telling his apostles to keep the "vision" a secret until the "Son of Man" had risen from the dead. The apostles are described as questioning among themselves as to what Jesus meant by "risen from the dead" (Mark 9:9-10).

The apostles are also described as questioning Jesus about Elijah, and he as responding "Elijah is indeed coming and will restore all things; but I tell you that Elijah has already come […]" (Mark 9:12-13). It was commonly believed that Elijah would reappear before the coming of the Messiah, as predicted in the Book of Malachi (Malachi 4), and the three apostles are described as interpreting Jesus' statement as a reference to John the Baptist (Matthew 17:13).

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Obnova sveta mocou milosrdnej lasky Jezisa Krista

(Jarka, 27. 9. 2015 9:18)

Hora Tabor v Izraeli je horou premenenia osoby Jezisa Krista, premenenie jeho ludskej prirodzenosti, v ktorej sa svetu zjavil do svetla Bozstva.

Panna Maria pre knazov MKH vyzyva pre OSOBNE PREMENENIE. Symbolickou recou vyzyva vystupovat na svatu horu osobneho premenenia. Ako? Prisposobovanim sa bozskej LUDSKOSTI jej Syna, odovzdaniu sa Laske nebeskeho Otca a dennou ucenlivostou voci ociste Ducha svateho.Panna Maria tiez hovori, ze takymto sposobom pocitia knazi jej vynimocnu pritomnost a vynimocne posobenie.
a stanu sa mocnym svedectvom lasky Boha k veriacim.
Je to dar pre jej knazov - dar dokonaleho premenenia v oslavenom tele Krista.

Skrze toto osobne premenenie knazov sa zjavia PAPRSKY SVETLA, ktore vychadzaju z Neposkvrneneho Srdca Panny Marie a preniknu do vsetkych casti sveta a osvietia temnotu vo svete.

Hora osobneho premenenia v oslavenom tele Krista je

horou POKOJA Panny Marie, ktorym je Jezis.
horou zachrany a modlitby, cistity a svatosti, ucenlivosti a miernosti, pokory, nepatrnosti, stale vacsej lasky.

Je to horou CNOSTI.

kniha SVETLO Z TABORA

(Jarka, 1. 12. 2012 14:41)

Autor Amedee Brunot bol v knazom, zijucim dlhe roky vo Svatej zemi. Napisal zivotopis karmelskej reholnej sestry bl.Myriam od Ukrizovaneho Jezisa. Znama je skor ako "mala Arabka".
Jej vynimocne duchovne skusenosti,ktore autor opisal, mu pripominaju udalost Premenenia na hore Tabor. Bl.Myriam vo svojom zivote sa dotyka neba a nebo ju premeni. Raz je Jezisom v utrpeni, inokedy anjelom pri svojich vystupoch do vysin, ale v zalubenosti aj apostolkou Ducha svateho,.....
"Ako Bozi hrad sa dviha kaplnka Karmelu v Betleheme a kriz nad nou ziari ako znak vitazstva do judejskeho neba.!" Preco "mala Arabka" sa vratila do svojej rodnej krajiny a ako zacala budovat Karmel v Betleheme? Aj o tom sa docitate v knihe o.Brunota.

Duchovna skusenost /Kat.noviny 2.12.2012/

(Jarka, 1. 12. 2012 14:24)

Ked si pozorne precitame niektore pribehy z Biblie, mozeme v nich najst svedectvo o skusenostiach otvarajucich cloveku rozmer duchovna.... Jednym z nich je aj VYSTUP JEZISA S TROMA UCENIKMI NA VRCH TABOR, kde sa pred nimi PREMENIL. Z rozpravanie je jasne, ze ucenici zazili na vrchu nieco zvlastne, silne, nove. Ani nevedeli ako reagovat: o Petrovi je napisane, ze nevedel,co hovori.
Potom vsetko skoncilo, zostali s Jezisom, vratili sa medzi ostatnych a yivot siel dalej...
NABOZENSTVO vyrasta prave z tychto HLBOKYCH SKUSENOSTI, kde sa nas dotkne TAJOMSTVO a my citime voci nemu BAZEN, ale napriek tomu nas silne PRITAHUJE. Neviem,ako o tom hovorit...Ta skusenost vsak cloveka zasiahne, a ak ju nenecha uplne prekryt beznymi starostami, skor ci neskor o nej zacne hovorit slovami is vojim zivotom. Mame pocit, ze prechadzame zo slavnosti do vsednosti, zo svetla do tmy.
Vnimame, ze duchovna skusenost je najprv velmi intimna. Nestava sa kazdy den. Niekedy sa okolo nas vyskytnu ludia, ktori sa prave vratili zo svojho vrchu premenenia, nedokazu hovori o tom, a iba si ticho nesu svoj poklad.....

Re: Duchovna skusenost /Kat.noviny 2.12.2012/

(Jarka, 1. 12. 2012 14:25)

Z clanku: Boh pritomny na vrchu Tabor i v kusku chleba.
Autor:R.A.Slavkovsky OP