Marek Smokie zavzpomínal na začátky CSi Cupu
CAST I.
ZACIATOK PRVEJ ERY
Pisal sa 15. oktober 2006 a v BATracerovi sa otvorila nova privatna hra s cislom 7933 nazvana F1.sk Champ. Prve medium, ktore o nej informovalo bolo diskusne forum na stranke F1.sk a sluzilo jej tri sezony. Este dnes je mozne na nom najst topicy z tejto doby. Je tam aj celkove poradie v prvej sezone, 10 najlepsich.
Prvym jazdcom, ktory do serie vstupil bol Mates Senna so svojim timom Marlboro Honda Team. Ak nepocitam seba, samozrejme. Pamatam sa, ze vtedy som bol nadseny uz len z toho, ze mame viac ako 12 jazdcov, pretoze som velmi nedufal, ze sa toto dokaze uchytit, ale v tej dobe tu neexistovala absolutne ziadna ceskoslovenska komunita a mne to chybalo. Takze som to skusil.
A tak sa zacali rodit legendy ako Mates Senna, Maross Bujna, Nick Jakubis, Miro a Jozef Skultety.
Co sa tyka jazdeckeho zlozenia, tak dost som si vtedy vypomohol zahranicnymi jazdcami. Tvorili nemalu cast jazdeckeho pola, bez diskusie.
Prva sezona bola chaoticka a neorganizovana. Chybal system, seria nemala ziadnu koncepciu. Bol to experiment. Ani jazdecke pole nemalo ziadnu organizaciu. Neviem kolko timov tam bolo, ale vela z nich malo len jedneho jazdca, pri pocte 24 jazdcov.
Druha sezona uz bola omnoho lepsia. Uz sme mali len osem timov a v kazdom boli traja jazdci. Lepsie to uz neslo.
Pribudlo niekolko noviniek. Seria zmenila nazov na F1.sk Cup a inzeroval som aj na FORMULE.cz, vdaka comu vznikli legendy ako Dajin Novak, Juan Pablo alebo Homer Pudink. Nezavisle od toho pribudli aj dalsie slavne mena ako Jiri Holecek (Coyote Moon Okaj Racing), Aivar Raudkepp a Juraj Servo Sarvas.
Rozmyslam ako velmi do hlbky mam ist. Lebo celkom rad by som sa aj rozpisal o jazdcoch a timoch, ktore v tej a tej sezone jazdili, lebo to proste patri k tomu, ale zase aj tych obkecov okolo kazdej sezone by sa naslo dost, pretoze ono sa to nemusi zdat, ale historia CSI Cupu je velmi bohata a takmer kazda sezona ma jedinecny svoj pribeh. Hlavne ak sa bavime o tych prvych, kedy sa vsetko okolo CSI Cupu formovalo a vladlo nefalsovane intenzivne nadsenie z toho co sa robi. To bola doba, kedy pred prvymi pretekmi zil cely driver chat len samotnym cakanim na start, obrovskou nedockavostou a zapalenim pre tuto hru. Bola to jedinecna atmosfera, ktora tu uz dlho dlho nie je.
Ale vratme sa k druhej sezone. Majstrovsky Smokie Racing sa premenoval na Team Black Dog a jeho livery pripominalo klasicke ciernozlate lotusy. Vtedy sme nikto nemali KT tools a tak sme pouzivali iba genericke livery. Vdaka tomu sa druha sezona zakladala dvakrat, pretoze Homer Pudink sa pomylil a Bohemia Minardy malo prisernu ruzovocervenobielu kombinaciu. Nemohol sa na to pozerat ani on, ani my ostatni.
Za Team Black Dog debutoval Jiri Holecek, ktory tak trochu sedel na dvoch stolickach, pretoze sefoval novemu timu Coyote Moon Okaj Racing.
U Api Racing sa nic nezmenilo, tam jazdil Miro Skultety, Jozef Skultety a Rado Rebula.
FEENEY RACING dali prilezitost Aivarovi Raudkeppovi, ktory sa neskor stal legendou serie a jednym z najoblubenejsich jazdcov vobec. Na csicup.wz.cz je o nom clanok.
Dalsim timom bol The Ones, ktory patril Nickovi Jakubisovi, ktory bol tiez jednym z velmi oblubenych jazdcov, ale tato sezona mu nepatrila...
Mates Senna dal uspesne dokopy svoj tim, premenoval ho na MBS Team a angazoval Marossa Bujnu a Serva Sarvasa.
Je vhodne poznamenat, ze Team Black Dog, FEENEY RACING, Api Racing a MBS Team v tej dobe patrili medzi najvacsich favoritov. Hlavne MBS Team a Api Racing boli nieco ako DMIT a JM Racing z dnesnych cias. Zostava prveho menovaneho vzbudzovala velmi velky respekt.
Okrem nich sa do sezony prihlasil spominany tim Bohemia Minardy v zlozeni Homer Pudink, Juan Pablo, Dajin Novak. Mena to boli vsetko uplne nezname a jazdci bez akychkolvek skusenosti. Nazov tomu zodpovedal a takto ich vacsina jazdcov aj brala. Az kym nezacali po par pretekoch vyhravat...
Zaujimavo vyzeral aj Coyote Moon Okaj Racing s prvou zenou za volantom, Teeny Marry, Pedrom Soaresom a Jimom Barettom. Tim nezacal zle a v Toronte sa dockal pole position, v Michigane vitazstva.
Zvlastnou kapitolou bol tim MSCH s jazdcami Michael Schumacher, Kimi Raikkonen a Felipe Massa. Patrili medzi horsi priemer a neboli ani komunikativni. O niekolko sezone neskor sa zistilo aj preco. Vsetko to bol jeden clovek, ktory navyse jazdil v inom time...
Tato sezona ukazala ako dokazu slovaci spolupracovat. Jej zaver sa niesol v ducho boja o titul medzi Marossom Bujnom a dovtedy neznamym Estoncom Aivarom Raudkeppom. Tam nebol asi jediny Slovak, ktory by neurobil nic preto aby zostal titul na domacej pode. A podarilo sa, Maross zvitazil.
Obhajca titulu Marek Smokie siestym miestom a jedinym vitazstvom pri uprsanom Elkhart Lake vyhorel. Homer Pudink sa so svojim Bohemia Minardy nakoniec vystveral na tretie miesto a Api Racing sa pozreli na dno poharika, ked najlepsim vysledkom bolo 12. miesto v celkovom poradi Jozefa Skultetyho.
Najblizsie sa pozrieme na treti a stvrtu sezonu. Tam sa toho stalo velmi vela, pretoze sa zacali formovat zaklady dnesneho CSI Cupu. A v tretej casti pride na rad piata a siesta sezona a uzavrie sa prva era.
CAST II
EXPANZIA
Tretia sezona priniesla niekolko noviniek. Seria druhykrat zmenila nazov, tentokrat na CSI BATracer Cup a po siedmych pretekoch BATracer zaviedol moznost nahradit neaktivneho hraca. To bol este vtedy celkom bezny problem a tak po uvedeni tejto moznosti doslo k vymene hned niekolkych jazdcov.
Vacsina z nich su nezname mena, ktore ani predtym a ani potom uz nikomu nic nepovedali. Ale jeden jazdec bol vynimkou. Bol nim Richad Kaba, novinar a sefredaktor Formule-1.cz, neskor zakladatel a sefredaktor F1sports.cz a Motorelax.cz. V CSI BATracer Cupe nebol ale ani zdaleka tak uspesny ako v skutocnom svete. Pocas siedmych pretekov neziskal ani bod.
V tretej sezone pokracovala postupna expanzia serie napriec medialnym trhom. V prvej sezone to bolo len diskusne forum F1.sk, v druhej sa k nemu pridalo diskusne forum FORMULE.cz a zacali vychadzat clanky na F1.sk. Samozrejme nesustredil som sa len na F1.sk, snazil som sa tlacit clanky aj do inych stranok, ale odvsadial prichadzali zamietava odpovede.
Ruzno bolo aj na trati. Mates Senna opat premenoval svoj tim, tentokrat na SMS team a nadalej pocital s Marossom Bujnom a Servom Sarvasom.
Bohemia Minardy sa rozpadlo na dva timy. Pre Hadraplan racing jazdil Homer Pudink, Jan Fazic a Dajin Novak, za Velorex Team Martin Kolmi, Juan Pablo a Pajel Bouda.
Zanikol tim The Ones a Nick Jakubis nasiel utocisko v Team Black Dog, kde nahradil Jiriho Holecka, ktory nezvladal svoje ulohy v time.
Ten sa presunul do vlastneho Coyote Moon Okaj Racing a sekundovali mu Teeny Marry a Manuel Nogales. Tato kombinacia bola smrtelna, ale pre tim, nie pre konkurenciu. Jiri Holecek nadalej bez potrebnych skusenosti nezvladal svoje ulohy a tim castokrat v pretekoch kolaboval na velmi zlych strategickych rozhodnutiach.
Seriu opustil tim FEENEY RACING a Aivar Raudkepp nahradil Rada Rebulu v Api Racing. Tym sa len zvysila sila tohto timu a spolu s SMS a TBT tvorili favoritov na titul. Aj ked bolo treba pocitat aj s nasledovnikmi Bohemia Minardy.
Okrem nich sa sampionatu ucastnili timy RIKs Racing Richarda Kabu a tim Domark neznameho jazdca.
A tak aj bolo. Titul skoncil v rukach Juana Pabla z Velorex Teamu, ktory porazil Matesa Sennu z SMS teamu a Aivara Raudkeppa z Api Racingu. Len cierni psi sa trapili a skoncili celkovo az na piatom mieste v Pohari timov, teda na poslednom mieste zo vsetkych favoritov.
Opominuli sme ale jeden tim, ktory sice zatial nezasahoval do bojov o predne priecky, ale dal sancu dalsej z legiend - Michalovi Bizonovi...
Ani stvrta sezona nezaostavala za svojimi predchodkynami. Opat doslo k zmene nazvu a to na CSI Cup, ktory serii zostal do dnesnych dni. Okrem toho prisli dalsie dve novinky. Vznikla prva oficialna stranka, ktora nebola len tak hociakou. Jazdci dostali svoje loginy a hesla a museli sa do nej prihlasit. Potom uz mohli si vytvarat timy a prihlasovat ich do dalsej sezony. Vtedy samozrejmostou bol aj system uzatvarania zmluv. Stranka padla po niekolkych tyzdnoch kvoli technickym problemom... Tretou novinkou bola juniorska seria CSI Point Series.
Jej nazov vznikol ako podakovanie prevadzkovatelovi F1.sk, Point Network.
Point Series sa nicim nelisila od dnesnej CSI F2000. Zakladom bol system zostupov a postupov, kedy z CSI Cupu zostupilo 6 najslabsich a z CSI F2000 postupilo 6 najlepsich. Tato seria vychovala jazdcov ako Jirka Hasman, Petr Kapitola, Kika von Frankenstein, Don Juan, Juan Kwan, Tina Ascari, Taras Kupar, Peter Bejcek, Tom Fazekas, Martin Vesco Vesely, Miro Schumacher ci Andrej Simko (a to hovorime len o prvej sezone).
V 4. sezone CSI Cupu doslo k niekolkym vyraznym pohybom v startovom poli. Mates Senna tradicne zmenil nazov timu, tentokrat na Team of Virtuoso. Opustil ho ale Maross Bujna, ktory zamieril do Team Black Dog a vymenil si miesto s Janom Zemancikom. Po fiasku v minulej sezone sa posilnil tim Coyote Moon Okaj Racing, ked ziskal Homera Pudinka. Ten uvolnil miesto v Hadraplan racingu novacikovi s menom Prekli Fitom.
Czechoslovakia International sa premenoval na CSOB Racing a okrem Michala Bizona s nim startoval Martin Pesko a Michal Mikolas znamy z RELY.cz.
Uplnym novacikom bol tim KOTOBUKI s Combaynom Luborom, Otom Krchlebom a Frantom Rakosom.
Sampionom sa stal Jozef Skultety z Api Racing, ked porazil Matesa Sennu a Marossa Bujnu.
Posledny menovany mal velmi blizko k historickemu triumfu, pretoze by bol nie len prvym jazdcom, ktory ziskal druhy titul, ale mohol ho ziskat bez jedineho vitazstva v sezone, ak by jeho monopost vydrzal v poslednych pretekoch... V sezone bolo celkovo 10 vitazov. Michal Bizon ziskal v Surfer's Paradise svoj prvy triumf.
CAST III.
OLYMPIJSKA SEZONA
Piata sezona CSI Cupu bola prvou sezonou kedy sa zacalo naplno prejavovat vsetko co bolo do tej doby okolo nej vytvorene a jej prestiz stupala. Piata sezona ale bola tiez prvou sezonou kedy bol CSI Cup velmi blizko k svojmu zaniku.
Jazdcom chybal hlbsi zmysel celej hry. Jazdenie od sezony k sezone zacala pomaly nudit a hrozil masivny odchod hracov a ich timov. Preto promoter (FCSIA vznikla az neskor) vyhlasil siestu sezonu za olympijsku a specialne pre nu zmenil carset z champcar na F1 2007. V siedmej sezone sa mala seria opat vratit k champcar a o tri sezony neskor sa opat na sezonu vymenit s F1.
Ale spat k piatej sezone. Prvykrat sa zacalo zbierat ovocie juniorskej serie, ktora odstartovala v predoslej sezone. Ku klasickym timom (Velorex Team, CSOB Racing, Hadraplan racing, Team of Virtuoso, JPS Black Dog, Coyote Moon Okaj Racing) sa pridali dva nove timy, ktorych povod by sme vedeli najst v juniorskej serii CSI Point Series. Boli nimi PSA RACING a AAC Scuderia.
Seriu opustil tim KOTOBUKI (ktory sa prepadol do CSI Point Series) a Api Racing, ktory ako prvy odhalil chyby na prvej oficialnej stranke serie a ako sa neskor ukazalo, povazoval ich za utok promotera na seba... Ale k tomu sa dostaneme inokedy.
Velorex Team startoval v nezmenenom zlozeni a to Martin Kolmi, Juan Pablo a Pajel Bouda.
Rovnako CSOB racing stavili na osvedcenu dvojicu Bizon, Mikolas. Z CSI Point Series sa k nim pridal Peter Bejcek.
Do Hadraplan racing sa vratil Homer Pudink a doplnil tak Jana Fazica a Dajina Novaka vtedy jazdiaceho pod menom Al Daja alebo Daja Novak.
Team of Virtuoso prekvapujuco zachoval svoj nazov z predoslej sezony, ale Mates Senna opat zariskoval a Jana Zemancika vymenil za Teeny Mayu, o ktorej neviem odkial sa vzala (a nevie to ani Jiri Holecek)... Trojicu uzatvaral tradicne Servo Sarvas.
Jazdecku zostavu nezmenil ani Team Black Dog. Marek Smokie, Nick Jakubis a Maross Bujna ale tentokrat jazdili v novych farbach. Tradicnu ciernobielu vystriedala ciernozlta farba hlavneho sponzora John Player Special a tim dostal novy nazov - JPS Black Dog.
Bastou pre jazdcov z CSI Point Series sa stal Coyote Moon Okaj Racing. Jiri Holecek vymenil oboch jazdcov a angazoval Petra Kapitolu a Jirka Hasmana. Stana Merry ukoncila karieru. Nebol to stastny krok, ako sa neskor ukazalo.
Prvym novym timom bol AAC Scuderia pod vedenim Teshiho Bertu. Jeho spolujazdcami boli Vladimir Pajducak a Vladimir Petrovsky. Vsetko jazdci z CSI Point Series.
Poslednym timom, ktory vznikol doslov o 5 minut 12 bol PSA RACING. Api Racing seriu opustili velmi necakane a vznikol problem s volnym miestom. Andrej Simko teda vo velmi kratkom case zostavil tim a angazoval Aivara Raudkeppa, ktory sa odchodom Api Racing ocitol bez miesta a Jana Zemancika, ktoreho vyhodili z Team of Virtuoso.
Budem sa opakovat, ale piata sezona bola opat prvou. Tentokrat v tom, ze prvykrat putoval pohar do inej krajiny ako je Slovensko alebo Cesko. Tentokrat sa z pohara tesili estonsky fanusikovia Aivara Raudkeppa. Paradoxne PSA RACING skoncil az na piatom mieste v celkovom poradi Pohara timov.
Ten putoval do Ciech vdaka timu Velorex a nebyt smoly v kvalifikacii v poslednych pretekoch, tak by si Kolmi, ktory bol jedinym superom estonskeho pretekara, odniesol aj Pohar jazdcov. Ale taky uz je motoristicky sport.
Team Velorex tak bol jedinym z favoritov, kto sa dokazal dlhodobejsie zapojit do boja o titul. CSOB racingnu to uniklo o chlp, Team of Virtuoso sa vzival sam zo sebou, Hadraplan racing hral druhe husle a JPS Black Dog uplne vyhorel siedmym miestom z osmych.
Neoficialne sa bojovalo aj o post najlepsieho novacika.
Uchadzali sa o neho Peter Bejcek, Teshi Berta, Vladimir Pajducak, Vladimir Petrovsky, Teeny Maya, Jirka Hasman a Petr Kapitola. Ako najlepsi sa ukazal Peter Bejcek, ktory vyhral debutovu kvalifikaciu v Surfers Paradise a skoncil na tretom mieste v Pohari timov.
V druhej sezone CSI Point Series kraloval tim DJ Racing. Jeho jazdci Don Juan, Juan Kwan a Tina Ascari ovladli celu sezonu a boli jedinymi jazdcami, ktori sa dostali cez hranicu 100 bodov (Tina Ascari - 101 bodov).
Dalsimi troma postupujucimi boli Miro Schumacher z M.G.R.T., Oto Krchleba z KOTOBUKI a Kika Alonso (von Frankenstein) z M.G.R.T.
S CSI Cupom sa lucili Jirka Hasman, Petr Kapitola, Andrej Simko (pocas sezony nahradeny Jozinkom Forgachom o ktorom sa dlho myslelo, ze bol v skutocnosti Jozefom Skultetym z Api Racing), Jiri Holecek (a teda cely tim Coyote Moon Okaj Racing), Jan Zemancik a Vladimir Petrovsky.
V CSI ale nebolo vsetko tak ruzove a hladke ako sa zdalo. Vznikol prvy politicky konflikt (to je uz tusim piate prvenstvo piatej sezony), ktory sa tykal prave nasledujucej olympijskej sezony. Miesta v F1 2006 boli totiz rozdelovane podla vykonou v predoslej sezone. Uprednostnovani boli jazdci CSI Cupu a ked uz vsetky miesta obsadili, tak sa zacali rozdelovat miesta postupujucim z CSI Point Series. Samozrejme usli sa im uz len miesta v najslabsich timoch, co sa stretlo s obrovskou nevolou postupujucich. Taktiez sa im nepacilo, ze plnu kontrolu nad CSI Point Series mal CSI Cup a jeho hraci, ktori tak mohli rozhodovat aj o tom s akym carsetom sa CSI Point Series pojde bez ohladu na suhlas/nesuhlas jazdcov CSI Point Series. Tieto prava boli nakoniec rozdelene aj medzi nich a konflikt bol zazehnany.
Ale nadalej trval nesuhlas so systemom rozdelenia miest v siestej sezone v F1 2007. Doslo tak k rade odmietnuti postupu a zostupova sestka sa zosunula az niekde do druhej polovice celkoveho poradia druhej sezony CSI Point Series.
Startovna listina siestej sezony vyzerala nasledovne:
McLaren - Juan Pablo & Maross Bujna
Renault - Michal Bizon & Jan Fazic
Ferrari - Mates Senna & Aivar Raudkepp
Honda - Teshi Berta & Michal Mikolas
BMW Sauber - Servo Sarvas & Dajin Novak
Toyota - Pajel Bouda & Oto Krchleba
Red Bull - Peter Bejcek & Vladimir Pajducak
Williams - Nick Jakubis & Martin Kolmi
Torro Rosso - Combayn Lubor & Prekli Fitom
Spyker - Tom Fazekas & Joshua McCorwey
Super Aguri - Marek Smokie & Homer Pudink
Finale siestej sezony mali mierne korenistu prichut. Smoie a Don Juan uzavreli stavku o flasu konaku. Ak Smokie vyhra majstrovsky titul, vyhrava stavku a naopak.
Poviem len tolko, ze ta flasa sa este dnes pekne vynima v mojej alkoholickej zbierke Nie je to konak, je to brandy, Soberano, ale bohate to staci.
Vdaka archivu F1.sk pozname aj jazdecke zlozenie 3. sezony CSI Point Series.
Prvym prihlasenym timom bol Holsner-Frentzen GP, co nebolo nic ine ako Coyote Moon Okaj Racing v rovnakom zlozeni v akom opustil CSI Cup.
Druhym timom bol Oxymoron Racing Petra Machalu, ktoremu neskor pripadlo oslovenie majster, aj ked sam nikdy nevyhral ani CSI Point Series a ani CSI Cup. Doplnili ho Rum Rumiiik a Julius Klein (ktory sa do povedomia promotera dostal negativne tym, ze pocas politickeho konfliktu v predoslej sezone suverenne vyhlasoval, ze CSI Point Series nie je ziadnou juniorskou seriou CSI Cupu...).
Dalsim timom, ktory stoji za zmienku bol MatoRacing Honda s Martinom Spanitsom, Tarasom Kuparom a Frantom Rakosom. Zname mena.
O dalsi postup medzi elitu sa pokusal tim M.G.R.T. Mira Schumacher s Kikou Backaiovou (von Frankenstein), ktori vtedy v skutocnom zivote tvorili par a Martinom Wesleym.
O to iste sa pokusal opat DJ Racing v nezmenenom zlozeni.
Poslednym timom, ktory okrajovo stoji za zmienku je Skultety-Mercedes Mira Skultetyho.
V clanku na F1.sk som nasiel dva odkazy. Na replay prvych pretekov oboch sezon
3. CSI Point Series Surfer's Paradise: http://csicup.ic.cz/replay/ps/03/01_surfers_paradise.html
6. CSI Cup Melbourne: http://csicup.ic.cz/replay/cup/06/01_australia.html
Prijemnu zabavu.
Sezonu vyhral Miro Schumacher na M.G.R.T. Minuly uspech dokazali ako tak napodobnit uz len Don Juan a Juan Kwan druhym, resp. tretim miestom. Zvysne tri postupove pozicie obsadili Jiri Holecek, Rum Rumiiik a Miro Skultety.
Ked Julius Klein vyhlasil, ze CSI Point Series nie je ziadna juniorska seria, tak nebol az tak daleko od pravdy. Ale sekol sa v sezone.
Opat totiz platilo, ze s jedlom rastie chut. A Mates Senna planovat rozsirenie ceskoslovenskej komunity o dalsie hry. Hovorilo sa o F1 a o BTCC. Nakoniec vznikla len prva spomenuta. Vznikla F1 series. Ale aby nedoslo k problemom s nizkym poctom hracov, tak sa vseobecnemu blahu obetovala CSI Point Series, ktora mala ukoncit svoju cinnost. Nakoniec sa tak kvoli velkemu nesuhlasu hracov nestalo, ale seria sa odtrhla od CSI Cupu a champcar vystriedala za V8. Tymto sa aj konci moje rozpravanie o CSI Point Series, pretoze uz dalej nebola juniorskou seriou a aj napriek oznaceniu CSI uz nebola ani CSI seriou, pretoze uz bola v rezii inych ludi.
CAST IV.
DRUHA ERA
Siedma sezona bola samozrejmym navratom carsetu champcar do CSI Cupu po olympijskej sezone. Tato sezona sa oznacuje za zaciatok druhej ery.
Tak samozrejmy uz nebol navrat vsetkych timov z piatej sezony. Niektore timy sa iba premenovali, ako Team of Virtuoso, ktory sa zmenil na Pepsi Team alebo JPS Black Dog, ktory po novom vystupoval ako Project7.
Ine timy ako Hadraplan racing, majstrovsky PSA RACING, ci AAC Scuderia skoncili uplne a nahradili ich nove.
Olympijsku sezonu prezili len dva timy. Velorex Team a CSOB racing.
Velorex Team zostal verny osvedcenemu jazdeckemu zlozeniu Kolmi, Bouda, Pablo a k malej zmene doslo v druhom pripade, kedy sa vo farbach CSOB prevadzali Bizon, Bejcek a najnovsie Vladimir Pajducak.
Z CSI Point Series prestupili dva timy. M.G.R.T. s Joshuom McCorweym, Mirom Schumacherom, Martinom Veselym a Oxymoron Racing Petra Machalu s Juliusom Kleinom a Tinou Ascari.
Uplne novym timom bol Bold Bolts Racing Dona Juana, ktory po svojom boku angazoval neznamu tvar Andreja Orlika a Michala Mikolasa z CSOB racing. Dalsou novinkou bol Stezery Racing s Combaynom Bullom, Otom Krchlebom a Janom Fazicom z Hadraplan racing. Bull a Krchleba sa v CSI Cupe predviedli uz v 4. sezone s timom KOTOBUKI.
Pepsi Team bol pokusom Matesa Sennu zahodit nezdary Team of Virtuoso a tomu prisposobil aj vyber jazdeckej zostavy. Vedla neho a Serva Sarvasa sa posadil Aivar Raudkepp.
Velmi silnou zostavou mal byt Project7 s Marekom Smokiem, Marossom Bujnom a Kikou von Frankenstein.
Sezona skoncila velkym prekvapenim. Z uplne neznameho jazdca v uplne novom time sa vyklubal novy sampion. Zvitazil Andrej Orlik, pre ktoreho to bol vrchol jeho kariery v CSI Cupe. Po tejto sezone uz nikdy nedokazal nadviazat na tento uspech. Zadarilo sa mu este raz v 13. sezone ked skoncil celkovo druhy, ale inak bolo jeho najlepsim umiestnenim 10. miesto a to len ak mal naozaj vynimocnu sezonu. Bohuzial. Medzi timami vyhral Velorex Team.
Prvykrat (a zrejme aj naposledy) v historii CSI Cupu sa po sezone udelovali premiove ocenenia jazdcom serie.
Mark Rash Trophy, cena pre najlepsieho novacika - Andrej Orlik.
Nick Jakubis Trophy, cena pre jazdca s najvacsim zmyslom pre fair-play - Jan Fazic.
Matt Feeney Trophy, cena pre jazdca s najmensim poctom jazdeckych chyb - Tina Ascari.
Jussa Liikanen Bowl, cena pre jazdca s prenikavym vykonom v podpriemernom time - Joshua McCorwey.
Api Trophy, cena pre tim s najspolahlivejsou technikou - M.G.R.T.
Pre vysvetlenie, Jussa Liikanen Bowl sa udelila Joshuovi vdaka tomu, ze zatial co on sa dokazal dostat az na 12. miesto v poradi jazdcov, tak jeho timovi kolegovia uviazli v tretej desiatke. A preco sa ta cena volala Jussa Liikanen Bowl? Jussa Liikanen bol Fin, ktory startoval v prvej sezone CSI Cupu, vtedy este nazvaneho F1.sk Champ, a aj napriek tomu, ze bol jedinym jazdcom v time, tak dokazal tento handicap porazit a myslim, ze vyhral aj niekolko pretekov.
Osma sezona CSI Cupu mierne doplatila na neexistenciu juniorskej serie a teda nemoznosti kontrolovat vstup jazdcov. Namiesto osmych timov sa ich totiz prihlasilo az desat.
Novacikmi boli JS Ecology a Kiko85 racing team. JS Ecology bol one-man-show Josefa Sablika, o ktorom nikto predtym a ani potom uz nepocul. Bohuzial na druhu stranu Kiko85 racing team bol one-man-show cloveka o ktorom by mozno mnohi radsej uz nikdy nepoculi. Tym clovekom bol Dominik Alesi, tiez znamy pod menom Nicolas Tagliani V osmej sezone ziskal 5 bodov a skoncil na 24. mieste cim akosi predznacil dalsi vyvoj jeho kariery, ktory mal velmi podobny scenar aj v dalsich sezonach. Je znamy svojimi vyhlaseniami o vynimocnosti a velkosti jeho pretekarskeho talentu a silnom konfrontacnom style vedenia diskusie.
Svoj debut si odbil tiez Troublemaker Racing a Juan Kwan. Vtedy si hovoril Lucky Luke. Kwan bol clovek znamy tym, ze velmi rad jazdil kazdu sezonu pod inou prezyvkou. K tomu sa dostaneme v dalsich castiach serialu. Narozdiel od predoslych dvoch, tak tento tim a clovek mal aj skutocnu hodnotu pri dalsom vyvoji a rozvoji serie.
CSOB racing opustil Michal Bizon a s nim opustila tim aj samotna CSOB. Vedenia sa ujal Peter Bejcek, tim premenoval na SVK Racing a angazoval Tinu Ascari a Toma Fazekasa, ktori vtedy este netusili, ze toto je ich prve a zdaleka nie posledne partnerstvo nie len v BATracerovi ale aj v realnom zivote.
Bez zmeny ostalo jazdecke zlozenie Project7. Opat sa v zltych farbach o body bili Marek Smokie, Maross Bujna a Kika von Frankenstein.
Rovnako obstal Pepsi Team premenovany na Telefonica Racing. V jeho monopostoch jazdili Mates Senna, Aivar Raudkep a Servo Sarvas.
Kontinualita bola narusena vo Velorex Teame, kde Pajela Boudu vystriedal navratilec Miro Skultety.
Bouda zakotvil v Stezery Racing, kde mu miesto vedla Jana Fazica a Ota Krchlebu uvolnil Combayn Bull.
O obhajobu titulu sa pokusal Andrej Orlik v rovnakom time v akom ziskal titul a teda Bold Bolts Racing. Kedze vitazna zostava sa nemeni, tak mu opat sekundoval Don Juan a Michal Mikolas.
Za to zem sa triasla v M.G.R.T. Timu sa opat ujal jeho zakladatel Miro Schumacher, ktory obsadil jedno z miest a dalsie venoval Andrejovi Simkovi a Martinovi Veselemu.
Prvykrat po dlhom case sa zacalo darit equipe okolo Mareka Smokieho. Project7 zacal vyhravat a Maross Bujna so Smokiem bojovali o titul. Nemali to ale jednoduche, pretoze do cesty sa im rad plietol Aivar Raudkepp a prekvapivo Peter Bejcek.
O titule sa rozhodlo v poslednych pretekoch v prospech Bejceka, ked Bujnovi k titulu chybalo iba 106 tisicin sekundy.
Maross Bujna vtedy skoncil na siedmom mieste a vdaka tomu zmensil Bejcekov naskok na uplnu nulu. Rozhodoval pocet vitazstiev... 106 tisic sekundy bola Bujnova strata na siesteho Juana Kwana. Peter Bejcek tak urobil prvy krok k zniceniu jedneho z mytov prvej ery CSI Cupu a to, ze nie je mozne obhajit majstrovsky titul.
CAST .V
KONIEC DRUHEJ ERY
V deviatej sezone sa pocet timov zredukoval na obvyklych 8. JS Ecology a Kiko85 racing team zmizli v prepadlisku dejin a zo serie sa vytratili aj obaja jeho jazdci.
Koniec zastihol aj tim Telefonica Racing Matesa Sennu, ktory sa na starte novej sezony vobec neukazal.
Namiesto nich sa vratil tim Coyote Moon Okaj Racing Jiriho Holecka s Rumom Rumiikom a Jirim Hasmanom.
Uplne novym timom bol Bad Boyz Racing s Donom Juanom (Arrowshom Juanom) Marossom Bujnom a Andrejom Orlikom.
Ako spravne tusite, Maross Bujna po tom ako mu tesne unikol titul tim Project7 opustil. Tim okolo Mareka Smokie prilis nesmutil, pretoze velmi rychlo dieru zaplatal Aivarom Raudkeppom. Treticu opat uzatvarala Kika von Frankenstein.
SVK Racing sa riadilo starym pravidlom, ze vitazna zostava sa nemeni a tak si v narodnych farbach opat zajazdili Peter Bejcek, Tina Ascari a Tom Fazekas.
Medzi skutocne timy vyrastol Troublemaker Racing, ked Juan Kwan rozsiril pole posobnosti z jedneho monopostu na tri. Dalsie dva kokpity patrili Michalovi Bizonovi a Andrejovi Simkovi.
Na predoslu sezonu nadviazal Velorex Team s Juanom Pablom, Martinom Kolmim a Mirom Skultetym.
Taktiez bez zmeny sa predstavili Stezery Racing. V hnedych farbach startovali Oto Krchleba, Pajel Bouda a Jan Fazic.
Po novacikoch opat siahol M.G.R.T., ktory k Martinovi Veselemu posadil Vladimira Hankeho a Stanislava Horaka.
U kazdeho hraca BATracera pride doba, kedy sa zacne pytat sam seba aky to ma cele vobec zmysel a ze mu to len zerie cas a nic z toho nema. Je to len otazka casu, nie charakteru, ani inych vlastnosti.
U mna taka kriza nastala niekedy po zaciatku 9. sezony a sekol som s tym. Zapol som holiday mod a mal som pokoj. To bol moment, kedy sa do Cupu vratil Mates Senna, ktory ma v time Project7 nahradil. Vo vedeni CSI Cupu ma nahradil Jiri Holecek.
Ale ako sa hovori kazda kriza trva tri dni a u mna sa tato skoncila po cca troch tyzdnoch, kedy sa vo mne opat prebudila chut po pretekani a tiez zvedavost ako sa Cupu bezomna dari.
Vtedy som mal stastie, ze z nejakeho dovodu bol nepritomny Jiri Hasman a ja som ho nahradil na posledne dve preteky 9. sezony, pricom ten prvy som vyhral.
Vtedy uz bolo rozhodnute o tom, ze nasledujuca sezona sa pojde s BTCC. Uz si nepamatam ci to bolo v ramci olympijskeho cyklu alebo to bol len rozmar Jiriho Holecka alebo niekoho ineho.
Deviata sezona bola svedkom boja o titul medzi Jirim Holeckom a Petrom Bejcekom, ktory obhajoval titul z osmej sezony. Bola to napinava sezona s velkym mnozstvom vitazov, takze to nebolo v jej priebehu tak jednoznacne ani pre jedneho.
Sezonu zahajovali preteky v Surfers Paradise, kde si debutove vitazstvo urval tim Bad Boyz Racing vdaka Marossovi Bujnovi. Uspech zopakoval v Portlande.
Vo Phoenixe zacal obhajobu Peter Bejcek, ktory vyhral este v Michigane a v Laguna Seca.
V Long Beach ziskal prve vitazstvo Stanislav Horak a M.G.R.T. V Nazarethe zase Jiri Holecek a Coyote Moon Okaj Racing. Milwaukee a Belle Isle pre Tinu Ascari. V Road America prvykrat striekali sampanskym u Troublemaker Racing a tesil sa Michal Bizon. A oslavy pokracovali aj v Toronte. V Burke a v New Hampshire pridal dalsie vitazstvo SVK Racing Tom Fazekas. Mid-Ohio bolo zase oazou radosti pre Juana Pabla a Velorex Team. A vo Vancouveri sa zase tesil navratilec Marek Smokie hostujuc u Coyote Moon Okaj Racing.
Ako je vidiet, deviata sezona bola velmi vesela. Plno jazdcov a timov sa tesilo z prveho uspechu. Je ale pravdepodobne, ze velmi podobne boli aj predosle sezony, len som to v predoslych castiach tohto serialu nesledoval.
V 10. sezone sa svojim sposobom vratila CSI Point Series, ktora sa jazdila v ramci Production class v BTCC. Touring class patrila CSI Cupu.
Do Cupu sa vratil Pepsi Team s Matesom Sennom a Kikou von Frankenstein. Obaja jazdci jazdili na astrach Coupe rovnako ako M.G.R.T. s Mirom Schumacherom a Martinom Vescom.
Za Velorex Team startoval Martin Kolmi a Dajin Novak. Novym timom boli Crashmasters Stanislav Horak a Vladimir Hanke. Oba timy startovali s MG ZS.
Auta Honda Civic Type-R nasadzovali Cervene sipy Dona Juana s Mirom Skultetym a Avalanche Racing Aivara Raudkeppa, ktory zamestnal Ruma Rumiika.
Posledne dva sloty patrili Troublemaker Racing a Coyote Moon Okaj Racing, ktori stavili na Peugeot 406. Juan Kwan a Michal Bizon, resp. Jiri Holecek a Marek Smokie sa celu sezonu iba trapili s podradnou technikou.
O dovode preco BTCC skoncilo po prvej sezone nam poda velmi jasny obrazok Pohar timov.
1. Pepsi Team (Astra)
2. M.G.R.T. (Astra)
3. Velorex Team (MG)
4. Crashmasters (MG)
5. Cervene sipy (Honda)
6. Avalanche Racing (Honda)
7. Troublemake racing (Peugeot)
8. Coyote Moon Okaj Racing (Peugeot)
Majstrom sa stal velmi jednoznacnym sposobom Mates Senna. Kika von Frankenstein a ani nikto z M.G.R.T. mu nemohli byt superom vdaka jazdeckym schopnostiam. A nikto iny zase kvoli technike.
O Point Series sa prilis rozpisovat nebudem, ale spomeniem iba niekolko mien, ktore sa tam objavili.
Matt Feeney, Clios Exner, Peter Machala, Zdenek Cagas, Jirka Hasman, Dominik Alesi, Maross Bujna a Andrej Simko. Dalej Ron Campbell, Travis Breedlove, Scott Samuels, Mark Thomas a Adz Gorgeon.
Tie posledne mena vam asi vela same o sebe nehovoria, ale boli sucastou Pacific Racing Challenge, ktorej prave CSI Cup pomohol vyrast do takych rozmerov v akych sa dnes alebo pred kratkou dobou nachadzala. Onedlho po desiatej sezone Cupu vznikla kvalifikacna seria Pacific Qualifier Challenge plne podla vzoru CSI Point Series s celym jej modelom postupov a zostupov.
Takze ak niekde uvidite Pacific Racing Challenge, tak viete, ze je to aj nase dielo, ze sa v nej nachadza posolstvo CSI Cupu. Aj ked jej dnesne vedenie o tom asi vediet nebude, pretoze sa to vsetko stalo za ery Rona Campbella, ktory o niekolko mesiac neskor zmizol bez stopy a Pacific zanechal napospas osudu.
CAST VI.
TRETIA ERA
Jedenasta sezona je moja najoblubenejsia. Za prve som zalozil Team Lotus, ktory startoval s livery, ktore pouzival vo svojej dobe Graham Hill a bolo prvym livery v F1 s tabakovou reklamou, co bol pre mna velmi dobry pocit, kedze Lotus je, bola a bude moja srdcovka. Az budem velky kupim so Lotus Elise
A za druhe som s tymto autom vyhral 7 pretekov, nikomu som nedal sancu a v Milwaukee som zrusil vsetkych ostatnych 23 jazdcov tym, ze som zvitazil s naskokom 3 kol. Na ovale! Ja viem, ze sa chvalim, ja viem, ze predbieham, ale toto su moje spomienky.
11. sezona je zaciatok tretej ery a ja osobne si tretiu eru predovsetkym spajam so styrmi timami. Lotus, CzechLFS, Vrbovski vitazi a Red Star Racing.
Po desiatej sezone prislo hned niekolko zemetraseni. Navzdy (zrejme) nas navzdy opustil koncept troch aut na jeden tim. Od jedenastej sezony startuje v Cupe 12 timov s dvoma jazdcami. Dalsie zemetrasenia sa tykaju timov.
Prezentaciu startovnej listiny zacnem timom Lotus. Prva jazdecka dvojica, ktoru som prihlasil pocitala so mnou a Ronom Campbellom. Ten ale kratko pred sezonou zmizol (takze to nebolo niekolko mesiacov po 10. sezone ako som pisal v predoslej casti, moje spomienky vychadzaju na povrch postupne). Dalsim kandidatom bol Travis Breedlove, ale aj tomu sa nieco stalo... Do startu 11. sezony ostavalo niekolko hodin a ja som nemal druheho jazdca. Tak som behal po vsetkych public hrach a hladal niekoho kto sa v tej dobe mohol pripojit. Vtedy bol tusim aj mensi pocet slotov pre KT hracov, takze to bolo tazsie. Nakoniec so mnou sezonu odjazdil Nor Remi Hilstad, ktore som si vycvicil a dal mu cely svoj driving style. Ale nepomohlo mu to.
Dalsim timom na zozname je Coyote Moon Okaj Racing. Jiri Holecek siahol po Jirkovi Hasmanovi.
RumCola Racing bol spolocny tim Dona Juana (Dr Zoidberg z popularneho serialu Futurama) a Rumiiika Barrichella.
Trabant Racing bol pozostatkom Velorex Teamu Dajina Novaka s ktorym jazdil Juan Kwan (Bender Bending Rodrigues, opat Futurama). Ked sme pri tej Futurame, ja som bol Nibbler Smokie.
Za Megyo team startoval Peter Kollath a Josef Vitak.
Vrbovski vitazi bol projekt Marossa Bujnu a jeho bratranca Andreja Orlika. Dodnes nie je jasne ci ten nazov hovoril o tom, ze nejaky clovek s menom Vrbovski vitazi alebo Maross s Andrejom su vitazi z Vrboveho..
Po Coyote Moon Okaj Racing sa dostavame k dalsiemu timu, ktory uz v Cupe ma historicky zapis. Vo farbach M.G.R.T. jazdil tak ako minulu sezonu Miro Schumacher a Martin Vesco.
CzechLFS su velmi dobre znami aj dnesnej generacii, takze ich asi netreba prilis predstavovat. Clios Exner a Zdenek Cagas.
Hattricks Team vyzeral velmi nebezpecne, pretoze za neho jazdil Miro Skultety a Aivar Raudkepp.
Komickou vlozkou bol Red Star Racing Dominika Alesiho. Po jeho boku sa hanbil Andrej Simko. Dominik Alesi vtedy vyvolal celkom velky cirkus kvoli tomu, ze jeho livery obsahovalo komunisticke symboly.
Tim Recoil bol dielom Petra majstra Machalu a Julius Kleina. Bol to prvy z dvoch timov s monopostami Lola, ktore boli v Cupe vseobecne neoblubene a to pretrvava do dnesnych dni. Pritom tie auta tak zle nie su, len treba vediet ako na ne.
Druhym timom s Lolou boli Crashmasters v nezmenenej zostave Stanislav Horak a Vladimir Hanke.
Priebeh sezony som uz vyzradil v samotnom uvode clanku. O druhe miesto este bojovali Jiri Holecek a Josef Vitak. Sezona bola celkom fiasko pre Crashmasters, ktori iba so stastim nazbierali viac bodov ako bola polovica bodov ziskanych timomv na predposlednom mieste. Neuspela ani hviezda zostava Hattricks timu.
V predoslych castiach som vzdy zvykol opisovat dve sezony, ale tu urobim vynimku. 12. sezona je totiz tak specialna, ze si vyzaduje vlastny diel.
CAST VII.
DVANASTA SEZONA
Ak ste si niekedy polozili otazku odkial sa vzal financny system, kedy sa z CSI Cupu ako cisto pretekarskej hry stala hra manazerska (ciastocne manazerska) a kedy sa z titulu promoter stalo neplatene zamestnanie, tak tu je odpoved.
Vsetko sa to stalo tu.
Ale zacneme niecim inym. Dvanasta sezona mala znamenat uplynutie roka od prveho zhasnutia startovnych svetiel na pretekoch tejto serie. A tak aj bolo, aj napriek tomu, ze sa konala niekedy v polovici novembra, teda cca mesiac po termine.
Nemohlo to ostat nepovsimnute, tak som zacal zhanat vsetkych moznych vyznamnych jazdcov z historie CSI Cupu. Do serie sa tak vratil Michal Bizon, Homer Pudink, Mates Senna a Nick Jakubis. Spolu s Petrom Bejcekom, mnou, Aivarom Raudkeppom, Jirim Holeckom, Dajinom Novakom a Marossom Bujnom tvorili velmi dobru zostavu vhodnu na nostalgicke spominanie na zaciatky.
V tejto sezone som spolu s Jirim Holeckom zostavil prvu oficialnu sadu pravidiel a financny system.
Ten bol odprezentovany v textovej televiznej show na nasom ftlog fore.
Mnoho clankov pravidiel z tej doby sa zachovalo v dnesnych pravidlach prakticky bez zmeny alebo len s jemnou upravou. Napriklad clanok 4.3. o drazbe timu je este mojim dielom z prvej verzie pravidiel, ak neratame dva ceske odseky.
Pravidla a financny system boli v tej dobe omnoho jednoduchsie. Skladali sa len z troch hlav. Prva hlava pojednavala o carste, jazdcoch a timoch. Druha hlava rozoberala financny system a tretia hlava hovorila o trestoch za porusenie pravidiel. Pre porovnanie dnesne pravidla maju devat hlav.
Financny system vtedy sledoval iba opravy za poskodenia a predaj krachujuceho timu na drazbe. Vtedy este nebolo ako robit upgrady, takze o nich sme len snivali. Rovnako ani pokuty sa nepocitali.
V tej dobe sme vsetky tieto veci robili prvykrat, takze ja aj Jiri sme casto doplacali na neskusenost. A hlavne ked islo o financny system. Ten uplne zmenil tvar CSI Cupu, pretoze otvoril dvere roznym financnym spekulaciam a machinaciam a dal vyniknut ludom, ktori mali cuch na diery v pravidlach.
Samozrejme hovori sa, ze nie je mozne zaplatat vsetky diery v pravidlach, pretoze vzdy sa najde niekto kto objavi novu, ale tiez sa hovori, ze malo je niekedy viac a my sme v tych pravidlach boli az prilis nenazrati. Vdaka tomu neskor vznikalo vela konfliktov a kauz s istou skupinou ludi a to serii nepomohlo.
Dnes je sice klud, ale to neznamena, ze dnesne pravidla su zaplatane. Praveze naopak, podla mna tych dier je tam pozehnane, len dnesny Cup ma dve velke stastia a to, ze tato skupina ludi uz nie je aktivna a potom, ze tie pravidla sa zmenili na velku snehovu gulu a nie je mozne sa v nich vyznat. Teda ani hladat diery.
Prvy mensi skandal s financnym systemom prisiel paradoxne uz v 11. sezone. Ja som pocas nej zacal pripravovat podu na oslavy v 12. sezone a zhanal som jazdcov z historie Cupu. Jednym z nich bol Mates Senna, ktory ale chcel za kazdu cenu jazdit v Lotuse.
Ja som si vtedy myslel, ze neviem aky som skvely obchodnik a promoter, tak som sa mu rozhodol tim Lotus predat za 10 milionov, ktore on vtedy nemal. To sa stretlo s nevolou ostatnych hracov. Obchod ale nakoniec prebehol, Mates ziskal Lotus a ja som mal svoje peniaze ziskat neskor splatkami.
Dalsi skandal je opat spojeny s timom Lotus a to preto, ze Mates Senna prihlasil Kiku von Frankenstein ale do sezony sa prihlasil jazdec s menom Corpse Bride.
V cerstvych pravidlach, ktore este smrdeli tlaciarenskou farbou bolo napisane, ze kazdy tim musi bezpodmienecne dodrzat prihlasku, inak bude potrestany. Corpse Bride ale podla mena nebola Kika von Frankenstein a aj napriek tomu, ze sme vsetci svojim sposobom tusili, ze je to jedna a ta ista osoba, tak pravidla bolo treba dodrzat a uz duplom ked boli nove. Ak by sme Lotus vtedy nepotrestali, tak by vznikol precedens a nove pravidla by stratili vahu. To neslo dopustit. Lotus dostal niekolkomilionovy trest.
Pri tomto pripade sa dost zapotila novucicka FCSIA, pretoze prvy protest proti Corpse Bride rozhodla v prospech zalujucej strany a Lotus dostal trest. Lotus sa potom odvolal a kedze sme vedeli, ze k poruseniu nedoslo, tak odvolanie vyhral a trest bol zruseny. Ale potom sa podal niekym dalsim novy protest proti tomu istemu a bolo vidiet, ze pravidla mozu vyrazne utrpiet ak to teraz nedopadne tak ako pisu. A Lotus trest dostal, ani odvolanie mu uz nepomohlo.
Bol to zmatok, bol to chaos, bolo to nepsravodlive (aj ked spravodlivost je slepa), ale bol to moment, ktory urcil dalsi smer vyvoja CSI Cupu. Nech by uz Lotus vyhral alebo prehral posledne odvolanie.
Ak by vyhral, tak by pravidla mohli stratit autoritu a Cup by sa mozno pod tarchou anarchie rozpadol. A jeho prehra zase vyvolala nekonecne spory s Matesom Sennom, ale zase pripravila Lotusu velmi svetlu buducnost.
Lotus zatazeny splatkami a pokutou sa dostal do situacie, s ktorou financny system pri time novacikovi (kazdy tim bol v tej dobe podla financneho systemu novacik a podla toho dostal bonus od FCSIA, tak ako dnes) nepocital a ten na konci sezony skolaboval.
Mates Senna sa ma pred kolabsom snazil presvedcit nech mu odpustim ten dlh, co ale neprichadzalo do uvahy lebo ja som sa vzdal Lotusu...LOTUSU a chcel som za to svoje peniaze. Vtedy dokonca neprichadzalo do uvahy ani rozlozenie splatkoveho kalendara na viac sezon, pretoze u Matesa som v tej dobe nemal istotu, ze skutocne jazdit bude a teda ze bude od koho vymahat peniaze.
Lotus teda skrachoval a v drazbe ho kupil Damage Machrs Indy Team Jirky Haralda Hasmana. Mates sa so mnou pustil do vojny a sice odjazdil v Lotuse 13. sezonu ale trucoval a s 22 bodmi skoncil az na 23. mieste. V hre boli premie za umiestnenie v Pohari timov...
Ale ako nakoniec vyzerala 12. sezona.
S prichodom financneho systemu vzniklo niekolko novych timov, ktorych majitelia vycitili zaujimavu moznost sebarealizacie.
Vznikol tim Arrows pod mojou taktovkou a so mnou jazdil Nick Jakubis.
Dalsim novym timom bol Bohemia Minardi Homera Pudinka, ktory zamestnal Dajina Novaka.
Novy bol Damage Machrs Indy Team Jirky Hasmana. Ten dal v prvej sezone moznost Petrovi Machalovi, ktory ukoncil svoj tim Recoil.
Jiri Holecek sa s Aivarom Raudkeppom pokusil vytvorit hviezdu zostavu v Coyote Moon Okaj Racing. Na niekolko sezon sa tak uzavrela moznost zajazdit si v tomto time pre inych jazdcov.
Bez jazdeckej zmeny presiel 12. sezonou Vrbovski vitazi s Marossom Bujnom a Andrejom Orlikom.
Do serie sa vratil CSOB Racing vedeny Michalom Bizonom s rekorderom Petrom Bejcekom.
Dalsiu vecnu dvojicu vytvorili Don Juan (Dr Zoidberg) a Juan Kwan (Bender aka Troublemaker) v time FUTURAMA Racing Team.
Z Australie prisiel .50 cal Martina Vesca, ktory si na pomoc zavolal Daniela Nielsena.
To co ostalo z RumCola Racing Teamu sa volalo Rum racing a spolu si v jeho farbach zajazdili Rumens Barrum Chello a Peter Kollath.
Lotus najnovsie pod vedenim Matesa Sennu pocital okrem neho aj s Kikou von Frankenstein.
Dominik Alesi a Andrej Simko opat tvorili jazdecku zostavu Red Star Racing, rovnako ako Zdenek Cagas a Clios Exner v CzechLFS.
Druhym sampionom v tretej ere sa stal Dajin Novak s timom Bohemia Minardi. Oba o 5 bodov porazil obhajcu titulu Mareka Smokieho na Arrows.
Pravidla boli trochu prilis krute v pripade ak sef timu opustil Cup. Homer Pudink sa totiz po skonceni 12. sezony rozhodol seriu opustit a to znamenalo koniec Bohemia Minardi. A kedze vsetky timy uz mali miesta v 13. sezone obsadene a na cakacej listine uz boli nove timy, ktore boli taktiez obsadene, tak by to znamenalo odchod cerstveho uradujuceho sampiona...
Od 14. sezony mala byt zavedena nova juniorska seria CSI F2000, takze by pre Dajina existoval len jeden sposob navratu a to prave cez nu. Absurdna situacia.
Ja som navrhoval zavedenie pravidla, ktore by umoznilo sefovi timu prenechat zadarmo svoj tim timovemu kolegovi. Vacsina jazdcov mala v tej dobe pred ocami velke cifry za predaj timu a moznost vlastnit az dva timy to okamzite zamietala a pozadovala drazbu Bohemia Minardi.
Ja som sa vtedy rozhodol neriadit sa zasadami demokracie (koniec koncov CSI Cup je sukromny sampionat, nie statne zriadenie) a aj napriek verejnej mienke som to pravidlo zaviedol. Nakoniec sa to ukazalo ako velmi dobre riesenie, pretoze ho neskor vyuzilo mnoho timov a mnoho sefov.
Komentáre
Prehľad komentárov
Velmi pekne popisane... len mam pocit, ze 9tu sezonu si nedokoncil... aj ked si pisal, kto co povyhraval, vynechal si tam konecny sumar... ;)
pekne...
(bejo, 27. 1. 2010 0:27)