Komentáre
Prehľad komentárov
Ja by som skor povedal ze spaja nevyhody automatickej a manualnej - jazdil som v smarte, zafire, swifte a C4 s
robotizovanou "prevodovkou" a vysledny dojem - dostatocna (cize za 4 ako v skole). oproti prevodovke s HyDroMenicom
(skratka HDM) sa to neda porovnat. To uz aj stary MB 123 s 500000 na tacho radil lepsie! Prevodovka sa tazko rozbieha,
niektore auta tak, takmer mam pocit, ze zdochne motor, auto je po uvolneni brzdy +- sekunda, vydane na pospas gravitacii,
rychlost zaradi s oneskorenim a neplynulo, preradenie trva dllllho, pritom kompletne odpoji krutiaci moment motora, vyletia
otacky, zaradi, klesnu otacky (= zahuci, mykne zaradi, prestane hucat) - ako v autoskole ked este nevie niekto narabat so
spojkou. Narozdiel od klasickeho HDM automatu, ktory radi okamzite za plneho tahu, bez trhnutia a zamatovo plynule (pritom
technologia pouzivana 50 rokov ). Ako clovek v posobiaci v autopriemysle, som jazdil s desiatkami automatov ale nic tak
priserne ako robotizovanu prevodovku som nevidel. Ja osobne si kupujem automat koli pohodliu - klasicka HDM prevodovka je
oproti robotizovanej jedna basen, ale moze kludne existovat clovek ktoreho dovod je, ze mu radenie nejde od ruky, avsak ten
to tiez nemude mat s nevypocitatelnou robotizovanou prevodovkou take lahke. - Nehovorim o DSG, ta je takmer dokonala,
jedine rozbehy a intenzivne brzdenie motorom su pri HDM prevodovke lepsie ako u DSG, ale na to sa da zvyknut. Moj nazor -
robotizovana prevodovka = radsej sa naucit zit s manualom alebo kupit nieco ine, to jest HDM, DSG. Pred kupou automatu si
vyziadajte skusobnu jazdu presne s tym vozidlom ktore idete kupit. Teda ak kupujete nove, lebo ziadny "skusobny" automat na
sklade v SR asi nebude, a ked ho vyplatie, zistite ze ste kupili macku vo vreci - ako sa stalo majitelovi spominanej
zafiry, doteraz obcas frfle ako ho oklamali
Re: skusenosti
(nina, 27. 3. 2012 16:32)PNEUMAN a co potom odporucate? Klasicky automat pred robotizovanou prevodovkou? Ktora je menej nachilna na pokazenie? Co som citala tak DSG prevodovka vydrzi 100.000km a pokazi sa . Niekde sa udava ze 4 stupnovy automat je nezmar a vydrzi bez poruchy dlho aj do 400.000km len viac zere ako ako robotizovana prevodovka ale ze sa aj menej kazi ako robotizovana. Potom zas narazim na clanok ze robotizovane su viac kazivejsie ako klasicke automaty hdm. Viete poradit? Dakujem
Re: Re: skusenosti
(Michal, 30. 6. 2016 20:20)
Na jednej strane PRAVDA
- Robotizované prevodovky pôvodom z Európy sú tragický omyl(mimochodom aj DSG je len robot...) - jazdil som so smartom a Citroenom
Na druhej strane NEPRAVDA ! ! !
- Jazdil som s Toyota Auris s robotizovanou prevodovkou - ABSOLÚTNA PARÁDA - NEMÁ CHYBU ! ! !
Re: Re: skusenosti
(marek, 11. 7. 2017 18:06)Ja mam octavku rs tsi s dsg prevodouvkou a 165000km a upne v pohode zatial žiadny problem.
skusenosti 2
(pneuman sro, 18. 9. 2011 0:34)
Ak kupujete "premiovku", netreba sa prilis bat, tam su dominantne klasicke HDM automaty, riziko sa tyka tried vozidiel kde je automat "netypicka" volba vybavy - prave tam vyrobcovia montuju kdejake vymysly aby znizili spotrebu a vyuzili kazdy kW vykonu slabeho motora, co su prave dve hlavne necnosti klasickych HDM automatov, kde to ale pri vyssych vykonoch motorov a mensej potrebe setrit palivo v premiovom segmente nevadi. Este je tu ale moznost, ze Vam spravanie robotizovanej prevodovky nebude vadit, alebo Vam bude vdaka nizsej spotrebe dokonca vyhovvat.
+ Mi neda pripomenut: koncepcia robotizovanej prevodovky v podobe aka sa predava v sucastnosti (pozrite datum prispevku :) nieje otestovana praxou, niesu skusenosti s opravami (nerobte si iluzie o "znackovych" servisoch), poruchami, nahradne
diely jedine original, samotne pouzite prevodovky z vrakov su vzacnost, narozdiel napriklad od povedzme... Mercedesu alebo BMW, kde takmer kazde ma automat, teda 100 havarovanych aut = cca 85 nahradnych prevodoviek versus napriklad Citroen C4 kde 100 havarovanych = par kusov prevodoviek, a z toho mozno este nejaka pokazena. CVT prevodovka: retaz deruca sa kov na kov o dva kuzelovite bubny, vsetko sice z vysoko kvalitnej ocele, avsak uz pri letmom pohlade velmi nachylne na opotrebenie, preto sa donedavna pouzivala len v motorkach-skutroch a miniautach. Sice ju marketingovo presadili aj do vacsich a silnejsich aut (murano, a6), ale koncepcia CVT prevodovky v podstate nevyhovuje pre prenos vyssich vykonov za predpokladu dlhodobej zivotnosti, narozdiel od HDM automatov ktore sa pouzivaju pomimo osobnych, SUV a a pod. vozidiel, aj v giganitckych tazobnych "truckoch", tratkoroch na tahanie lietadiel, autobusoch, specialnych pracovnych strojoch, zeriavoch, dokonca v nosicoch jadrovych hlavic a tankoch (uz koncom II sv. vojny 2x prevodovka Hydramatic, vid. google !!!) Som sa teda rozpisal! Hadam niekomu padne na uzitok, aj ked nikto neziadal :)
Re: skusenosti 2
(a co Peugeot 2008 ?, 1. 4. 2015 18:15)
A co peugeot 2008 s robotizovanou prevodovkou ?
Potrebujem automat kvoli zdrav. Stavu .... a cena je celkom fajn.
za 14,000 eur sotva sa da nieco kupit ... co myslite
skusenosti
(pneuman sro, 18. 9. 2011 0:33)