Majstrovstvá SR jednotlivcov 2011 Svit

24. 5. 2011

Majstrovstvá SR jednotlivcov 2011 Svit, rieka Poprad

S Lubáškom sme sa prebojovali na tohtoročné majstrovstvá Slovenska, ktoré mali byť
organizované vo Svite na pstruhovom Poprade v dňoch 14. -15. 5. 2011. Spolu s nami
ako furtizér, trenér išiel náš strejda Pavel. Cesta do Svitu trvala asi hodinku, ubytovali
sme sa v penzióne Koliba, kde za 5 euri sme dostali drevený poschodový zrub s kúpeľňou
a záchodom.

Obrázok

Cena akú sme ešte nemali, no tomu zodpovedala výbava. Teda nič extra.
Kúpeľňa v sparťanskej výbave s gumovým závesom na ktorom zrejme ešte Dr Fleming začal
s pestovaním kultúr penicilínu. Ten záves sa jednoznačne musí odovzdať do lekárne ako
nepoužité liečivo. Takže musel by som byť veľmi, ale veľmi špinavý, aby som do tej sprchy
vošiel. Po ubytovaní sme išli na otvorenie a cestou sme si pozreli, ako tu tá rieka Poprad
vlastne vyzerá. V meste pripomínal Revúcu v Baničnom, akurát každých 80 metrov bol splav.
Voda čistá a mimo splavu dosť malá.

Obrázok

V rybárskom dome sme si vylosovali miesta na zajtrajší
lov, zvítali sa so súpermi a pozisťovali situáciu. Večer sme sa najedli, pozreli hokej ako Česi
prehrali so Švédmi a šli sa pripraviť. Prípravu sme začali červenou frankovkou zo Chateau
Krakovany. Potom už len taká dolaďovačka, príprava silónkov a chrapot až do rána.
Ráno som začínal chytať ako prvý. Môj sektor bolo C- čko, Ľubo rozhodoval na Á- čku.
Popozeral som si prvý štand a nebolo to zlé. Začínal prúdom, ktorý sa vlieval do jamy
s naplaveným drevom. Tu sa aj hneď ukazovali rybky. Jama končila plytčinkou, z ktorej išiel
popod vŕby plynulý prúdik ak na koniec úseku. Tak som sa porichtoval a mohlo sa to začať.
Na začiatku jamy som nasadil najprv medenú meppsku a po pár hodoch na ňu už aj skóroval.
Potom som jamu prečesal Doradom Stickom hrúzikovej farby a aj ten bol úspešný. V tej
jame, popri naplaveninách mi chodili pstrúžiky, len nie a nie dobrať nástrahu. Časovo som
bol na tom dobre, prešiel som teda do prúdikov. Tu jedna ryba pásla, no nie po mne. Ale na
wobleríka som tu zdolal dva kúsky a dva mi padli. Mojou vinou. Moc rýchlo som ich chcel
dostať do podberáka. Ja chamtivec. Zo škatuľky mi vypadla rotačka rovno do ostružín na
ktorých som sedel, tak som ich rukou rýchlo prečesal, no nenašiel som ju. Iba čo som si
v nich dokrvavil ruku. Ešte som sa vrátil na jamu. Tu zase zabodoval Stick v čerebľovej
farbe. Dal som smáčky, no nie a nie zaseknúť rybu. Á, podarilo sa. Pekný boj, ale to asi 20
cm potočniak je chytený za chrbát. Škoda, že to videl rozhodca, tak sa mi ryba nerátala. Ale
so šiestimi rybami som bol spokojný a som zatiaľ piaty. Nado mnou Maťo Forbak chytil troch
 apodo mnou Čech Jirko Špáda siedmich.

Obrázok

Druhú časť kola som mal plytkú strechu s dvoma
nádejnými miestami. Tie však boli prelovené, lebo predo mnou tu chytil troch pstruhov.
Prešiel som to raz, nič. Druhý raz som mal už jednu rybu a na tretí raz ďalšiu rybku. No tá, asi
15 cm ryba, mi vletela rovno do potopených konárov a rotačka ostala zapichnutá v nich. Éj,
ani Meliško tak nenadával ako som ja vtedy. Potom už nič a tak toto kolo som skončil 12 sty
a celkovo na 8. mieste, teda na bedňu sa s istotou budem pozerať už len zdola. Ľubo zatiaľ
rozhodoval hore v úseku chyť a pusť. Tu sa lovilo veľmi veľa a veľkých rýb. Na obed sme
mali sľúbený guláš že z diviny, no za misku gulášovej vodnačky pýtať 3 eurá bolo veľmi
trúfalé. Za tú cenu sme mali obedové menu aj s peknou čašníčkou. Takmer. Poobede Ľubo
chytal v B- čku. Krásny úsek jeho štandu mu takmer navodil infarkt. Šesť spadnutých rýb
spred podberáka za sebou. Čo k tomu dodať? Boxeristi vtedy hodia do ringu uterák a končia,
ale čo mi, pretekári rybári. Po ukľudnení a rozdýchaní pomohlo nepatrné otvorenie týchto
super chytľavých hákov. S 12 rybami však je zatiaľ piaty, dobre. No rotáciu má s víťazom
tohto kola a neskorším majstrom Slovenska Jarom Sámelom. A ten už to tu prechytal
poriadne. Chytil tu 20 rýb. Ľubo však odhodlane bojoval s medenou dvoj 00- kou a ešte tu po
ňom chytil 15 rýb. Čo záber, to ryba sedela a rozhodca tak musel kontrolovať, či nie sú na
háčikoch protihroty. S úžasom sa snažil zistiť čo sú to zač. On si snáď myslel, že je to len tak?
Strejdo mu však svoje know- how neprezradil a diplomaticky odpovedal, že to si chlapci

kúpili v Brne. Takto tu Ľubášek skončil tiež s pekným umiestnením a celkovo je štvrtý
a ostáva v boji o titul.

Obrázok

Vychutnáme si večeru, pivo, ryšavú čašníčku (takmer) a po losovaní si
upravujeme háčky.
V noci trochu popršalo, ochladilo sa a bolo zatiahnuté. Ráno ja rozhodujem v meste, tak mám
čas v miestnej krčme, ktorá je aj v nedeľu otvorená už od šiestej, dať si rannú kávu. Miestny
štamgasta tu už testuje automaty, či nedajú jackpot. Nedali. Môj pretekár, ktorý bol ešte
zjavne opitý sa len- len že sa neokúpal v kaskáde. Chytil tu sedem rýb, niektoré potočiaky
mali aj cez 40 cm. Po rotácii pridal ešte štyri, čo však nebolo bohvie čo. Ľubášek chytal
v sektore C, nad mojim včerajším štandom.

Obrázok

Letmo som si všimol ten úsek, no nechcel by som
ho mať. Včera tu ten Forbo chytil len tri ryby, tak som od Ľuba ani moc nečakal. No to som
ešte nevedel s čím bude chytať. Bez špekulovania, klasika- medená meppska aglia
a vytunningované háky made of Strejdo. A show začína. Ryby sedia a preteky mu konečne
prinášajú radosť. 17 vytiahnutých rýb zaručuje jednotku. No je tu ešte druhé polkolo a to je
dravá voda, prúd, ktorý sa vylieva z kaskády. Včera sa tu ledva chytili 4 ryby. No Ľubo ich tu
ťahá osem a tak je tu celkovo druhý. Paráda. Ja chytám B 1-7 a tu že je veľa rýb. Len čím je
viac rýb, tým sú už aj viac popichanejšie a opatrnejšie. Ľubo mi dal jeho úspešnú rotačku a ja
so heslom„ Kryjem ti chrbát, brácho „ sa musím snažiť prechytať favoritov, čo by Ľuba
mohlo posunúť hore. S mojím úsekom som spokojný. Asi 3 tiahle pláne z kaskád, niečo ako
Revka pri Kovostave. Hĺbka po stehná, tak mi stačia na brodenie vysoké čižmy. Chytám
a naozaj aj chytám. Záber- zásek- prvá ryba v podberáku. Záber- zásek- druhá ryba
v podberáku. Záber- zásek- tretia ryba v podberáku. Štvrtá, piata, šiesta, už ich ani nepočítam.
Tak fajne, ako v našom žargóne hovoríme na cvakačku. Ale pár mi ich veru aj ušlo. Zase
mojou vinou. Vždy vtedy, keď som si pretočil udicu aby som naviedol rybu do podberáka sa
vypla. Tak som sa tomu potom snažil vyvarovať. Zdolávať teda s citom a neplašiť sa. Strejdo,
posilnený domácou, ma navigoval kde a ako hádzať a robil mi časový rozvrh lovu. Ryby
brali, no ako začalo pršať, ba priam liať, záberov ubudlo. No aj tak som zdolal 13 rýb a druhé
miesto bolo moje.

Obrázok

Podo mnou Češko ich mal až dvadsať, tak ma tie popadané mrzeli. Zopár
rybárov malo cez 10 rýb, no bola dokonca aj nula. Na druhom polkole som mal pod brehom
prúd, tak som najprv skúsil, či niečo nevydá. Nevydal. Potom som si prebrodil na druhú
stranu a pozerám, že sa začala nejako mútiť voda. Žeby po tom daždi? Aj sa razom zdvihla,
tak som sa radšej vrátil na breh. Prúd už zosilnel, tak som mal čo robiť aby som neodplával
dole. Voda až smrdela a keď už aj kačky vyšli z vody, zistili sme že to vypustili bodrel
z čističky pod Svitom. Dostali sme info, že pretek sa prerušil a vzápätí aj ukončil pre
neregulérnu vodu. A to mi vyhovovalo, lebo väčšinou nezvládnem konce pretekov a dobrý
výsledok by som si možno neudržal. Tak to bol koniec a my sme už čakali na celkové
výsledky. Ja som sa po neskoršom opätovnom prepočítaní výsledkov ocitol na 16. mieste
a Ľubášek na veľmi peknom 6. mieste zo 48 pretekárov. Takže OK. Naučili a poučili sme sa
tu, získali nové skúsenosti, poznatky, otestovali Pablov nový prút, háčiky, spoznali pekný
revír a namotivovali sa na ďalší, tentoraz už dôležitejší ligový pretek.