Slovo „Camarilla“ definuje organizáciu, ktorá ovplyvňuje dianie z úzadia. Na Camarillu ako upíriu sektu táto definícia vynikajúco sedí. Ich mottom je:„Sme stvorení smrteľníkom vládnuť, nie žiť medzi nimi.“ Je to spojenectvo siedmich klanov, ktoré vytvorilo životný štýl zvaný „Renesancia“ a umožnilo tým upírom upadnúť medzi mýty a legendy, čím ich zachránili pred vyhynutím plameňom stredovekej inkvizície ktorá vtedy zničila veľa upírov. Je to asi najsilnejšia známa upíria organizácia, ktorej (z dôvodov, ktoré pochopíte keď si prečítate tento text) trvá dlho než sa rozhýbe, ale keď sa raz pohne nedá sa zastaviť skoro ničím. Nemá rada priamy boj a jej najúčinnejšími zbraňami sú politika, ekonomika, manipulácia, informácie a diplomacia. Viac než radových vojakov (i keď ani tí nie sú raritní) využíva nájomných zabijakov a dobre vytrénované komandá na presne naplánované a vykalkulované operácie, ktoré sú podložené špičkovým vybavením. Táto frakcia verí že ak ľudia nebudú vedieť že upíry existujú nebudú ich ani loviť a uchránia upírov od vyhynutia veď keď dokázali skoro zničiť upírov v stredoveku s ohňom a mečmi....čo dokážu ludia dnes keď majú automatické zbrane a forsforové náboje a je ich 6 miliárd?....veď ľudia sa dajú ovládať aj z ústrania.
Tradície :
- Sú všeobecné zákonitosti (nedá sa hovoriť priamo o zákonoch) Camarilly, ktoré platia vždy a v každom camarillskom meste. Je Ich 6 a sú zoradené podľa dôležitosti :
1. Maškaráda = „Nikdy neukážeš svoju pravú podstatu tým, čo nie sú našej krvi. Ak tak učiníš, vzdávaš sa nároku byť jedným z nás a budeš zničený.“ – Toto je Tradícia na ktorú sa kladie asi najväčší dôraz zo všetkých. Politika Camarilly spočíva vo vtmelení sa do ľudskej spoločnosti, ťahaní za povrázky a ovplyvňovaní smrteľníkov, ktorí skoro nikdy nepoznajú svojho skutočného pána, šéfa, vodcu... Vodcovia Camarilly veľmi dobre pamätajú na časy keď ľudstvo upírov takmer vyhubilo a táto Tradícia má slúžiť tomu aby sa to už nikdy nezopakovalo. „Navždy budú Rodní vládnuť ľudstvu, ale ľudia sa o tom už nikdy nedozvedia...“
2. Doména = „Tvoje panstvo patrí len tebe. Na tvojom panstve ťa budú rešpektovať. Tvoje slovo je na tvojom panstve zákonom.“ – Ak nejaký upír príde na miesto, kde vládne iný, je povinný ho rešpektovať. Veľkosť panstva môže byť od vlastného havenu až po celé mesto.
3. Potomstvo = „Nestvoríš iného svojho druhu bez dovolenia svojho Staršieho. Ak stvoríš iného svojho druhu bez súhlasu, budeš zničený ty i tvoj potomok.“ – táto Tradícia má zabrániť premnoženiu a tým pádom možnému odhaleniu upírov. Vo väčšine miest sa uznáva pomer 1 upír na 1 00 smrteľníkov, ktorý je však často porušovaný z rôznych dôvodov. Pokiaľ hrozí priveľa upírov v meste, Vládca môže podľa vlastného uváženia obmedziť tvorenie potomstva. Ktokoľvek okrem neho samotného sa chce stať Sireom musí mať jeho odobrenie. Trestom za porušenie tejto Tradície je smrť oboch. Niekedy sa však stáva, že Princ sa rozhodne previnilca, alebo jeho Dieťa z rôznych dôvodov nechať prežiť a zvolí iný trest.
4. Zodpovednosť = „Tí, ktorých si stvoril sú tvojimi Deťmi. Než prepustíš svoje Deti do sveta, povedieš ich vo všetkých ohľadoch. Ich hriechy sú tvojimi hriechmi.“ – táto Tradícia má na starosti, že každý upír prijatý do Camarilly bude poznať jej zákony a dodržiavať ich. Nevedomosť totiž neospravedlňuje avšak jednoduchšie ako odstraňovať napáchané škody je predchádzať im. Ak sa teda zistí, že potomok porušil Tradície preto, že Sire odflákol jeho výchovu, nielenže bude zabitý potomok, ale aj Sire si môže zliznúť svoje za porušenie tejto Tradície.
5. Pohostinnosť = „Cti panstvo ostatných. Pri príchode do mesta oznám svoju prítomnosť tomu, kto jest vládcom mesta. Bez jeho slova nie si nič.“ – Táto Tradícia nadväzuje na druhú, ibaže z druhej strany. Upír by mal po príchode na územie ovládané niekým iným ohlásiť svoju prítomnosť. Vyhne sa tak útoku Katov a podozreniu, že je špiónom Sabbatu.
6. Zničenie = „Nezabiješ iného svojho druhu. Toto právo náleží tvojmu Staršiemu. Len Starší môžu zvolať Krvavý Lov.“ – keďže upíri sú od prírody ambiciózne a svárne bytosti, ktoré majú medzi sebou častejšie než často ostré spory, ktoré vyúsťujú v niečo horšie než len rivalitu, zaviedla Camarilla (plne si uvedomujúc, že upíri sa musia spojiť ak chcú prežiť) túto Tradíciu, ktorá zakazuje upírom Camarilly zabíjať sa medzi sebou. Právo na zabitie, alebo zatratenie niekoho má v meste len Vládca, hoci návrh na Krvavý Lov môže predniesť aj Primogén. Odsúdený bývajú len tí, ktorí porušujú zákony a nariadenia Vládcu.
Hierarchia :
Posty :
Primogén – v preklade „Prvorodený“ (to preto, že zväčša je Primogénom práve najstarší upír určitého klanu) je upír, ktorý zastupuje v meste určitý klan. Je členom „Primogenátu“ – Rady Primogénov, ktorá je niečo ako mestské zastupiteľstvo, ktorému predsedá Princ. Primogén tlmočí vôľu Primogenátu svojmu klanu a má právo vyžadovať od svojich súklanovcov poslušnosť. Pokiaľ mu je tá odmietnutá, musí byť pripravený sa svojho práva zastať v čom mu môžu (ale nemusia) pomáhať aj Primogéni iných klanov v závislosti od toho, či je to v ich záujme a aké vzťahy s ním majú. Spravuje určitú časť mesta – „Doménu“, ktorá mu bola pridelená buď Princom, alebo dohodou v Primogenáte. To znamená, že toto územie je jeho a zodpovedá zaň Princovi, čiže : Ak na danom území nastane problém (napr. porušenie Maškarády) naštvaný Princ si zavolá Primogéna, ktorý toto územie spravuje a povie mu čo si o tom myslí. Následne si naštvaný Primogén nájde zodpovedného za oný problém a primerane sa s ním vysporiada (čo však nie je vždy pravidlo, niekedy o osude previnilca rozhoduje celý Primogenát). Právomocou Primogéna zvykne byť tiež (nie však spravidla pretože to závisí od typu vlády, ktorý zvolí Princ) : taktne pripomienkovať vládu Princa, prednášať návrhy v Primogenáte, zvolávať zasadnutia Primogenátu a ďalšie práva a povinnosti, ktoré mu určí Princ, alebo Rada Primogénov. Primogéna si volia buď samotní členovia klanu spomedzi seba, alebo ho volí Rada Voliteľov. Ak je v meste len jeden upír určitého klanu, nemusí (a často aj nie je) automaticky Primogén (pretože Rada Voliteľov, alebo Princ, alebo dovtedajší Primogenát môže usúdiť, že klan nie je dostatočne početný aby mohol mať zástupcu v Rade Primogénov). (na nonexituse to musia byť aspoň traja z jedného klanu aby sa jeden z nich mohol stať primogén ale princ môže samozrejme urobiť aj výnimku ak je to preň výhodné a ak mu to samozrejme odsúhlasia ostatný primogéni)
Princ – alebo aj „Vládca“, je doslova vládcom určitého mesta, prípadne k nemu priľahlého územia. Nemusí mať vždy titul „Princ“, vyskytujú sa aj označenia „Kráľ“, „Lord Protektor“, „Sultán“ a podobne hoci titul „Princ“ je asi najpoužívanejší. Najčastejšie je to najstarší (najskúsenejší a najsilnejší) upír v meste. Teoreticky má neobmedzenú moc. Prakticky je však jeho moc obmedzená faktom, že „Na každého sa niekto nájde a keď nie jeden tak dvaja...“ U upírov toto platí štvornásobne a Princ je Princom dovtedy pokým ho ostatní upíri v meste Princom ponechajú. Nemôže však ktokoľvek prísť, zvrhnúť (najčastejšie to znamená „zabiť“ i keď nie vždy) Princa a ustanoviť sa novým Princom. Prináša to totiž nepríjemnú periódu kedy je mesto rozvrátené hádkami o moc, ktoré sa strhnú medzi Primogénmi. Pokiaľ Princ vládne múdro a chráni mesto, Primogéni ho budú podporovať. Ak aj nie, vždy sa budú snažiť, aby ak Princa niekedy niekto zvrhne, bol to práve jeden z Primogénov (ktorý by si mal vopred zaistiť podporu ostatných Primogénov, inak sa mu môže stať, že namiesto poslušnosti sa mu od nich dostane označenia za zradcu a princovraha a bude musieť čeliť ich pomste). Princ predsedá Rade Primogénov a mal by sa snažiť držať si jej podporu a poslušnosť. Úloha Princa nie je ľahká, prináša so sebou mnoho zodpovednosti a veľa strachu o vlastnú existenciu nakoľko Princ je prvoradým terčom ak mesto napadne Sabbat, alebo iný nepriateľ. Mnohí (najmä liberálnejšie zmýšľajúci Rodní) zvyknú hovoriť, že len blázon by sa chcel stať Princom. Tento post však má aj svoje čaro, ktoré spočíva v moci a právach, ktoré Vládca má. Sú to : 1. Právo na potomstvo = Vládca môže slobodne tvoriť potomkov a môže tiež rozhodovať o práve na potomstvo iných upírov v meste (napr. zakázať potomstvo klanu, ktorý ho zradil, alebo urazil) ; 2. Ochrana Starších = Primogéni aj iní upíri si budú svojho Vládcu chrániť, pokiaľ sa ukáže ako dobrý vodca udržujúci poriadok a dbajúci o Tradície ; 3. Politická moc = Okrem toho, že navrhuje zákony vo vlastnej Doméne, Princovi sú otvorené aj vyššie obzory než je jeho vlastné mesto. Klan (finančne, materiálne, alebo obdobnými spôsobmi) podporuje svojich Princov, pokiaľ sa ich vláda v danom meste ukazuje ako pre klan prospešná ( - Princ spätne posiela financie na celoklanovú podporu, alebo z iných dôvodov). Princ môže byť taktiež členom Rady Princov pre určité územie (napr. Slovensko), čo znamená, že jeho slovo niečo znamená aj mimo jeho mesta (tu si treba všimnúť odlišnosť oproti Sabbatu) ; 4. Kontrola nad Doménou = Princovou Doménou je celé jeho mesto, ktoré môže (ale nemusí) rozdeliť do správy jednotlivým Primogénom. Všetko na jeho území teoreticky patrí jemu a má právo vyžadovať poslušnosť od všetkých Rodných, ktorí sa na ňom nachádzajú súčasných i novo prichádzajúcich na ktorých sa tiež vzťahujú zákony, ktoré vydal na svojom území ; 5. Kŕmenie = Princ môže individuálne, alebo skupinovo obmedziť lov na svojom území a určiť z čoho a koho sa možno kŕmiť (napr. môže zakázať kŕmenie na deťoch, policajtoch, kňazoch a pod) ; 6 = Šiesta tradícia umožňuje Princovi zvolať Krvavý Lov na tých, ktorí viacnásobne porušili jeho nariadenia (to však neznamená, že môže dať kohokoľvek bezdôvodne odpraviť – poštval by si proti sebe Primogéna oného previnilca a zrejme aj ďalších). Princa volí Rada Voliteľov.
Archon – Archoni sú priamymi „zamestnancami“ Justikárov. Slúžia im ako hlásatelia ich rozhodnutí a inšpektori toho, či sa Princovia skutočne snažia plniť príkazy Vnútorného Kruhu, ale aj ako gorily, či elitní vojaci. Sú vždy toho istého klanu ako ich Justikár a požadujú sa od nich hlavne lojálnosť (bez diskusie – Archon je Archonom pokým ho Justikár ponechá vo svojich službách a vždy si desať ráz rozmyslí koho berie medzi svojich Archonov), detektívne schopnosti (aby boli schopní preveriť, či sa vôľa Vnútorného Kruhu plní) a bojové zručnosti (aby ju boli schopní presadiť v prípade potreby). Archon má právo navrhnúť Krvavý Lov na svojho Justikára.
Justikár – Toto je najvyšší predstaviteľ klanu - sudca vyberaný Vnútorným Kruhom Camarilly. Jeho mocenské obdobie je 13 rokov a jeho rozhodnutia má právo spochybniť len iný Justikár. V klane má najvyššie slovo a každý klan má jedného Justikára. Úlohou Justikára je zbierať informácie, ktoré potom vo forme akejsi výpovede podá Vnútornému Kruhu na konci svojho funkčného obdobia, dozerať, či sa plní vôľa Vnútorného Kruhu (k čomu mu slúžia Archoni) a niekedy aj jej plnenie vlastnoručne vymáhať. Justikár má právo vyhlásiť Krvavý Lov na Princa, alebo ho odvolať pokiaľ usúdi, že jeho pôsobenie je zhubné pre klan, alebo celú Camarillu.
Mestský hodnostári : týchto vyberá Princ podľa vlastného uváženia. Sú to jeho kvázi podriadení, ktorí majú za úlohu dozerať na stabilitu jeho vlády.
Senechal (čítaj „Senešal“) – Skoro každý Princ má nejakého hodnostára v tejto funkcií i keď by sa často najradšej zaobišiel bez neho. Senešal je niečo ako „radca“ a Princova pravá ruka. V prípade, že by Sabbat, alebo niekto iný odstránil Princa a mesto by ostalo bez Vládcu, úlohou Senešala je dočasne prevziať moc a zabrániť tak mocenskému boju o post Princa a týmto stabilizovať situáciu. Senešal potom zorganizuje voľby a postará sa vzídenie ďalšieho Vládcu. Podobne ako Primogén zvykne mať právo pripomienkovať konanie Princa a môže mu byť tiež dovolené hlasovať v Primogenáte.(toto by mal tiež odsúhlasiť primogenát)
Šerif – Dozorca nad dodržiavaním Princových zákonov a nariadení a často aj vykonávateľ jeho vôle. Jeho úlohou je organizovať Katov, dozerať či nie sú porušované stanovené zákony a oceľovou päsťou chrániť mesto a jeho Rodných pred Sabbatom, lupinmi, lovcami, neohlásenými upírmi a inými votrelcami. Často je aj niečo ako Princova gorila, ktorá dozerá aj na to aby sa nikto k Vládcovi nesprával neúctivo.
Kat – Táto funkcia má skoro v každom meste iné pomenovanie (napr. „Pohroma“ v Bratislave, alebo „Pandúr“ vo Zvolene) avšak princíp ostáva. Katov vyberá najčastejšie Princ, alebo Šerif s dovolením Princa. Sú to pomocníci a podriadení Šerifa a ich funkcia je rovnaká ako jeho. Kati okrem iného strážia územie a ohlasujú Princovi prítomnosť neohlásených upírov, alebo iných potenciálne zhubných živlov. Kat môže neohláseného upíra upozorniť aby dal najavo svoju prítomnosť Vládcovi, ale môže sa stať, že aj rovno zaútočí (čo sa stáva zo strachu pred preupírovaním), alebo aj iných dôvodov.
Strážca Elýzia – Tohto (ale môže ich byť aj viac) menuje Vládca a jeho úlohou je dbať na priebeh všetkých akcií v Elýziu (aby sa tam počas jednania nedostal nijaký neželaný smrteľník, alebo iný faktor). Funkcie môže byť zbavený kedykoľvek nastane v Elýziu problém z jeho nekompetentnosti. Niekedy z dôvodu nízkeho počtu upírov v meste vykonáva túto úlohu Princova osobná stráž. To je len na jeho rozhodnutí.
Vykonávateľ – Ak Primogen potrebuje pomoc pri organizovaní svojho klanu, môže si k tomu spomedzi nich vybrať Vykonávateľa, ktorý je jeho asistentom a má za úlohu podporovať diskusiu na stretnutiach a forsírovať nariadenia Primogéna.
Harpia – Nie je to žiadny oficiálny post a toto označenie by sa nemalo používať v dosluchu dotyčného. Ak si totiž Harpiu znepriatelíte, pravdepodobne budú nasledujúce obdobia pre vás veľmi ťažké a nepríjemné a strávite ich medzi spodinou. Harpie sú obľúbenci Vládcu, ktorí však nemajú žiadnu oficiálnu politickú moc.
Inštitúcie :
Primogenát : Rada Primogénov určitého mesta. Predsedá jej Princ. Hlasovaním schvaľuje, alebo zamieta návrhy prednesené Princom, či Primogénom. Systém hlasovania sa môže rôzniť avšak najčastejší je tento : každý z Primogénov má 1 hlas, Princ má 2 hlasy a aby návrh prešiel musí získať nadpolovičnú väčšinu hlasov.
Rada Voliteľov : Samostatná skupina klanových zastupiteľov. Často sa pre malý počet Rodných v meste zhoduje s Primogenátom. Ich právomocou je to, čo je aj v ich názve – voliť Vládcu, voliť a odvolávať Primogénov a zasahovať tam kde sú potrebné rozhodnutia na kolektívnej úrovni medzi klanmi.
Rada Princov : Toto je zhromaždenie Vládcov na určitom území (napr. Slovensko, Francúzsko, Británia a pod.) Tí si môžu dohadovať prípadný spoločný postup a posielať jeden druhému rôznu (finančnú, krvnú, materiálnu, alebo inú) podporu (za určitých dohodnutých podmienok samozrejme... drvivá väčšina upírov by ani večer nevstala z rakvy, keby im z toho niečo nekvaplo). Rady sa môže účastniť len Princ akceptovaný súčasnou Radou. Legitímne zvolení, klanom potvrdení a podporovaní Vládcovia sú však vo valnej väčšine prípadov akceptovaní bez problémov.