o výchovno-vzdelávacej činnosti,
jej výsledkov a podmienkach škôl a školských zariadení
za školský rok 2010/2011
Telefónne číslo: 033/5521001, 033/3236 796,
Zriaďovateľ školy: Mesto Trnava
Riaditeľka MŠ. Petrovičová Štefánia
Predseda rady školy: Mária Šišková (zvolený za ped. zamestnancov)
Helena Michalcová (za nepedagog. zamestnancov)
Tajomník: Mgr. Katarína Mojžišová (za rodičov)
Členovia: Mgr. Eva Hirnerová (za rodičov)
Mgr. Katarína Hirnerová (za rodičov)
Anna Fridrichová (za ped. zamestnancov)
Ing. Jozef Tomek (deleg. zástupca zriaďovateľa)
Rada školy pri materskej škole Botanická 12 v Trnave, bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov dňa 05.09.2011.
Zloženie RŠ pri MŠ Botanická 12 v Trnave na funkčné obdobie 2011-2015.
Rada školy sa vyjadrovala na svojich zasadnutiach k činnosti materskej školy. Riaditeľka MŠ informovala o plánovaných finančných prostriedkov a ich využitia , opravách, o novom zákone č. 245/ 2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní, ktorý nadobudol účinnosť 1.9.2008 , ako i vyhláškou č. 306/2008 z.Z. a zmene vyhláška č.308/ 2009 Z.z. o materskej škole.
Údaje o deťoch za šk.rok 2010/2011
V školskom roku 2010/2011 materskú školu s celodennou prevádzkou navštevovalo 45 detí vo veku od 3 rokov do 7 rokov.
P.č.
|
Trieda
|
Počet zaradených detí v triede |
Počet detí s OPŠD
|
1.
|
5 - 6 ročných
|
24
|
1
|
2.
|
3 - 4 ročných
|
21
|
|
|
SPOLU
|
45
|
1
|
Počet žiadostí o MŠ
|
Počet prijatých deti
|
Počet neprijatých detí
|
Počet umiestnených v iných MŠ |
34
|
10
|
14
|
10
|
V marci 2011 podalo 34 rodičov žiadosť do MŠ na školský rok 2011/2012. Prijatých bolo 10 detí a 10 boli umiestnené v iných MŠ. Neprijatých bolo 14 detí
Meno a priezvisko
|
Funkcia
|
Kvalifikácia
|
Štefánia Petrovičová
|
riaditeľka MŠ
|
kvalifikovaná
|
Anna Fridrichová
|
učiteľka
|
kvalifikovaná
|
Mária Šišková
|
učiteľka
|
kvalifikovaná
|
Jana Horváthová
|
učiteľka
|
kvalifikovaná
|
Ľubomíra Kyseľová
|
vedúca ŠJ
|
kvalifikovaná
|
Pavlína Štefková
|
hlavná kuchárka
|
kvalifikovaná
|
Oľga Radványiová
|
pom. kuchárka na 80% úväzok
|
kvalifikovaná
|
Helena Michalcová
|
školníčka
|
|
Renáta Matovičová
|
upratovačka na 40% úväzok
|
|
Údaje o počte pedagogických zamestnancov a pedagogických dokumentov na zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti
Výchovno-vzdelávaciu prácu uskutočňovali 4 kvalifikované učiteľky uplatňovaním nového Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie ISCED 0. Schváleného MŠ SR dňa 28. mája 1999 pod č. 197/99-41. v dvoch triedach. Všetci pedagogickí zamestnanci sa prihlásili na vzdelávanie pedagoických zamestnancov materských škôl, ako súčasť reformy vzdelávania. Máme vypracovaný Plán kontinuálneho vzdelávania a zatiaľ sa ho zúčastnili:
Dátum
|
Meno a priezvisko
|
Téma vzdelávania
|
11.10.2010
|
Štefánia Petrovičová
Mária Šišková
|
Praktické využitie edukačného softvéru na interaktívnej tabuli |
11.11.2010
|
Štefánia Petrovičová
Mária Šišková
|
Konferencia k multikulturálnej výchove
|
26.11.2010
|
Štefánia Petrovičová
Mária Šišková
|
Konkrétne ciele v plánovaní výučby v MŠ Paedr. Zuzana Petrová
|
18.11.2010
|
Štefánia Petrovičová
|
Obsahová reforma v MŠ pre vedúcich zamestnancov |
15.11.2010
|
Anna Fridrichová
|
CPPPaP – Sluchové vnímanie
|
19.11.2010
|
Štefánia Petrovičová
|
CPPPaP – Sluchové vnímanie
|
22.11.2010
|
Anna Fridrichová
|
CPPPaP – Grafomotorika
|
24.11.2010
|
Štefánia Petrovičová
|
CPPPaP – Grafomotorika
|
11.12.2010
|
Mária Šišková
|
KV IKT – záverečné skúšky
|
17.01.2011
|
Anna Fridrichová
|
CPPPaP – Zrakové vnímanie
|
21.01.2011
|
Štefánia Petrovičová
|
CPPPaP – Zrakové vnímanie
|
05.04.2011
|
Jana Horváthová
|
Psychologické otázky edukácie dieťaťa |
05.04.2011
|
Štefánia Petrovičová
|
Psychologické otázky edukácie dieťaťa |
05.04.2011
|
Mária Šišková
|
SPV – Jazyková gramotnosť
|
08.04.2011
|
Jana Horváthová
|
KV - Dig. technológie v MŠ (od 8.4. – 07.07.2011) |
08.04.2011
|
Štefánia Petrovičová
|
KV - Manažment (od 08.04. – 13.06.2011)
|
15.04.2011
|
Anna Fridrichová
|
KV- DT v MŠ (od 15.04. – 30.06.2011)
|
29.-30.4. 11
|
Mária Šišková
|
Celoslovenská konferencia v Martine |
14.07.2011
|
Mária Šišková
|
KV – Inovácia v didaktike (začiatok)
|
29.07.2011
|
Jana Horváthová
|
KV – Inovácia v didaktike (začiatok)
|
Svoje pedagogické majstrovstvo si pedagogickí zamestnanci dopĺňali účasťou na seminároch poriadaných ÚRM, MsÚ OVŠaK, samovzdelávaním a následnou aplikáciou v praxi.
Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti
- Zviditeľniť materskú školu vo svojom okolí (vystúpenia na rôznych akciách)
- Prezentovať výchovno-vzdelávacie výsledky
Na dosiahnutie vytýčených cieľov sme premysleným plánovaním na celý školský rok uskutočňovali nasledovné akcie:
September:
|
* Rodičovské združenie |
Pedagogická rada
|
Október:
|
* návšteva divadelného predstavenia v kine Hviezda |
* Svetový deň výživy – stravovacie návyky detí, degustácia nátierok |
* Fotenie detí |
* divadelné predstavenie Červená Čiapočka |
* Pitný režim: funkčnosť a vplyv na zdravie a pohodu dieťaťa. |
* návšteva knižnice |
* SČK - zdravotná výchova v MŠ |
November
|
* Pedagogická rada |
* Enviromentálna výchova |
Metodické združenie - odborná prednáška A. Fridrichová |
December:
|
* Mikulášske posedenie pre deti a rodičov s kultúrnym programom |
* 9. december – Deň ľudských práv – propagácia v šatni |
* Formovanie rebríčka hodnôt prostr. prípravy a prežívania vianoč.sviatkov doma a v MŠ |
* Čaro Vianoc ,vystúpenie na Trojičnom námestí, |
* Vianočné posedenie s rodičmi v MŠ + kúzelník |
Január:
|
* individuálne konzultácie s rodičmi o zápise do ZŠ |
* sánkovanie , hry so snehom, podľa daných možností |
* Dať, či nedať – odborný článok - pomoc rodičom pri rozhodovaní nástupu, prípade odkladu povinnej školskej dochádzky s CPPPaP |
* divadelné predstavenie - Kozliatka a vlk |
Február:
|
* Deduškova rukavička – divadelné predstavenie |
* Pedagogická rada |
* Deň otvorených dverí |
* Zdravé maškrtenie: vplyv na zdravie dieťaťa, alternatívy sladkostí, návyky. |
* Etická výchova |
* MZ – odborná prednáška M. Šišková |
Marec:
|
* Karneval s rodičmi |
* Literárna výchova v MŠ – výchova knihou a ku knihe – výstavka „Moja obľúbená kniha“. |
* Právo dieťaťa na vzdor: príčiny a spôsoby nenásilného korigovania. |
* 22. marec – Svetový deň vody – upútavka v šatni + pijeme len vodu, pokusy s vodou |
* 26. marec – Deň narcisov – darovanie narcisu blízkej osobe |
* Ide, ide muzika – hudobné predstavenie pre deti |
* Pedagogická rada |
Apríl:
|
* 7. apríl – Svetový deň zdravia – cvičenie |
* Tvorivá dielňa v MŠ spolu s rodičmi – Vítanie jari |
* Deň otvorených dverí, |
* MZ - odborná prednáška J. Horváthová |
* 22. apríl Deň Zeme – tvorivé dielne z prírodnín |
Máj:
|
* Deň matiek |
* Hasiči na návšteve v MŠ |
* Návšteva kaderníckeho učilišťa |
* Májový kvet – ku Dňu matiek , vystúpenie pred Radnicou ( v spolupráci s MsÚ) |
* Knižnica – predčitateľská gramotnosť detí ( následná návšteva) |
* Návšteva ZŠ na Bottovej ul.- ( oboznámenie sa s prostredím a životom v ZŠ) |
* 15. máj – Medzinárodný deň rodín – aktivity s deťmi |
Jún:
|
* MDD – výlet na Planinku + športovo – zábavný deň – Olympiáda v MŠ |
* Dúhový dvor – vystúpenie pred Radnicou |
* Deň polície |
* MZ - prednáška J. Horváthová |
* Zhodnotenie celoročnej spolupráce rodiny a MŠ. |
* Rozlúčka s budúcimi prvákmi a privítanie novoprijatých detí, opekačka v MŠ |
* Prevádzková porada |
* Pedagogická rada |
Údaje o projektoch a programoch
Vo výchove a vzdelávaní sme uplatňovali ciele a úlohy vyplývajúce z vypracovaných projektov a programov :
- projekt MŠPZ - ZDRAVÁ ŠKOLA (už len pre potreby MŠ)
- školský vzdelávací program Dúha
- projekt Rozvoja grafomotorických zručností
- Adaptačný program
- Program preventívnej logopedickej starostlivosti
- Program pre nadané a talentované deti
Materská škola je vybudovaná podľa typizovaného projektu pre dvojtriednu MŠ. S pomocou sponzorstva sme doplnili detské gymkids náradie na cvičenie v telocvični. Doplnilo sa exteriérové vybavenie o nové preliezačky. Stav učebných pomôcok a technické vybavenie je na dobrej úrovni a stále sa dopĺňa podľa finančných možností. Využívame pri tom aj prostriedky z 2% daní získaných od rodičov.
Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti
Finančné prostriedky, ktorými sme zabezpečovali výchovu a vzdelávanie a funkčnosť prevádzky školy sme získavali z nižšie uvedených zdrojov:
- dotácie zo štátneho rozpočtu na predprimárne vzdelávanie
- príspevky od rodičov na čiastočnú úhradu (nákup čistiacich prostriedkov, výtvarného materiálu, , hračiek, detské lehátka na letný oddych, konštruktívne stavebnice,
- finančné prostriedky fyzických osôb – 2% z daní (čerpanie v súlade so Stanovami RZ)
- jednorázová dotácia Mesta Trnava (nákup kníh do žiackej knižnice k MDD)
- Sponzorstvo Nadácie SLSP, projekt „Učíme sa zdravo žiť“ sumou 1.000 eur.
Ciele určené v koncepčnom zámere školy a vyhodnotenie ich plnenie
- Naďalej vytvárať podmienky pre zvyšovanie odbornosti učiteliek všetkými dostupnými formami, najmä v spolupráci s MPC.
- Plnením úloh vytýčených v Projekte MŠPZ so zameraním na športovú prípravu vštepovali sme deťom podstatu prosociálneho správania, environmentálneho cítenia, zdravého životného štýlu, rozvíjali sme telesnú zdatnosť a celkovú telesnú kondíciu, posilňovali sme odolnosť organizmu a vôľových vlastností, rozvíjali sme talent detí v oblasti hudobnej výchovy, výtvarnej výchovy tak, aby po ukončení dochádzky v MŠ boli schopné pokračovať v systematickej práci na sebe.
- Zefektívniť edukačný proces realizáciou programov a projektov
- Oblasť v ktorej škola dosahuje dobré výsledky
- Pokračovať v mimoškolských aktivitách premyslenou organizáciou,
Projekt „Škola podporujúca zdravie“ so zameraním na športovú prípravu detí sme realizovali v týchto oblastiach:
- telesná výchova a rozvoj pohybových aktivít
- výživa a stravovanie
- prosociálna výchova
- environmentálna výchova
Telesnou výchovou sme vplývali na základné funkcie tela, nielen na biologický rozvoj organizmu, na zvyšovanie otužilosti a zdatnosti, ale utvárali sme aj predpoklady na väčšiu telesnú a duševnú záťaž, flexibilitu, a všestranne podporovanie zdravia dieťaťa. Telesnú výchovu sme využívali ako zdroj regenerácie i ako zdroj prevencie proti ochoreniam.
Vypestovali a rozvíjali sme u detí schopnosť a pripravenosť na pravidelnú pohybovú, športovú aktivitu a radosť z nej, viedli sme ich k poznaniu, že pohybové cvičenia prispievajú k tomu, aby bol človek zdravý a aktívny. Využívali sme netradičné formy práce, ktorých predpokladom bol spontánny pohybový prejav každého dieťaťa. V oblasti sánkovania (pokiaľ nám to dovolilo počasie) sme u detí rozvíjali odvahu a obratnosť pri pohybe sklzom na svahu. V predplaveckej výchove sme tento rok absolvovali celoročný kurz, ktorý výrazne eliminoval chorobnosť detí.
Vytýčené úlohy sa dlhodobo plnia, a tak sa u detí rozvíjajú správne výživové a stravovacie návyky. Rodičia mali možnosť sa oboznámiť so zásadami zdravej výživy a stravovania detí predškolského veku ochutnávkou výživných nátierok a zeleninových šalátov. Aktualizované novinky z tejto oblasti si rodičia mali možnosť doplniť formou násteniek a upútaviek, ktoré sme pravidelne vymieňali a doplňovali.
Prosocionalitu dieťaťa vo všetkých výchovno-vzdelávacích i mimoškolských činnostiach, ale i vlastným správaním, správaním sa k rodičom, k celému kolektívu materskej školy a k verejnosti sme uskutočňovali v súlade s jeho individuálnymi osobitosťami tak, aby bolo schopné disponovať vedomosťami, schopnosťami a na základe nich sa správane rozhodovať, samostatne a tvorivo myslieť, aby bolo schopné vážiť si seba samého, aby bolo ohľaduplné a tolerantné k iným, aby vhodne komunikovalo s rovesníkmi a dospelými, aby sa aktívne zúčastňovalo aktivít, ktoré posilňujú jeho sebadôveru a pocit sebarealizácie. Maximálne sme rozvíjali celistvú osobnosť dieťaťa ako slobodnú bytosť so zameraním na rozvoj identity, autonómie, osobných kompetencií a zodpovednosti tak, aby dieťa prostredníctvom vlastného sebauplatnenia aktívne participovalo na rozvoji lokálnej, národnej a nadnárodnej komunity.
Osvojené prosociálne správanie sa pozitívne prejavilo najmä pri vzájomnom správaní sa medzi deťmi a pri riešení bežných sporov a konfliktov medzi nimi. Rôznym činnosťami, aktivitami a prosociálnymi hrami sme u detí rozvíjali kreativitu a originalitu, neverbálnu komunikáciu, empatiu, flexibilitu, asertivitu a spolupatričnosť.
Našou snahou bolo vychovávať človeka ekologicky gramotného, s istou úrovňou etického a estetického profilu, človeka starostlivého, citlivého, empatického, tolerantného, zodpovedného, rešpektujúceho zákonitosti prírody, civilizácie a kultúry s úctou k súčasnému a budúcemu životu. Deti sa učia v prírode žiť a nie v nej vládnuť, k čomu nám slúžil areál materskej školy (oddychová, športová časť) a blízke okolie, ale aj interiér materskej školy, kde sú vytvorené kútiky živej prírody. Prostredníctvom rôznorodých aktivít spoznávali prírodu a jej význam pre človeka, utvárali pozitívny vzťah k prírode (k faune i flóre), prebúdzali si environmentálne cítenie a elementárne ochranárske postoje, utvárali si základy environmentálnej kultúry a pozitívneho vzťahu k životnému prostrediu. Poskytnutím bohatej škály rôznorodých pracovných činností s technickým, odpadovým materiálom a prírodninami sme systematicky viedli deti k aktívnemu skúmaniu elementárnych vlastností a spoznávaniu možností využitia technického odpadového materiálu (drevo, pôda, papier, plast, drôt, plody, lístie, semená a pod.)
Pri riadení materskej školy sme realizovali princíp tvorivého, demokratického a efektívneho riadenia s uplatnením participácie všetkých zainteresovaných (učiteľov aj rodičov). Získané informácie od učiteľov a rodičov boli základom pre dlhodobé i krátkodobé plánovanie a rozhodovanie s cieľom zefektívnenia edukačného procesu.
Individuálnym rozvojovým programom pre deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou s cieľom využívať a spracovať maximum možností jednotlivých rozvojových úrovní v prospech rozvíjajúcich kvalít dieťaťa sme uskutočňovali v záujme, čo najúčelnejšieho rozvoja osobnosti dieťaťa.
Veľmi dobre sa osvedčil Adaptačný program. Rodičia sa presvedčili, že zapísané deti patria do komunity MŠ a vyhradený čas je venovaný im a ich deťom. Zúčastnili sa ukážok práce s ich deťmi, spoznali učiteľky a učiteľky deti. Oboznámili sa so zameraním školy, spoznali interiér i exteriér školy.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky
Naša materská škola kladie dôraz na všestranné premietnutie princípu kvality do všetkých výchovno-vzdelávacích zložiek edukačného procesu a princípu humanizácie vzdelávania, čo úzko súvisí so zámermi koncepcie rozvoja výchovy a vzdelávania v SR.
Plnením úloh vytýčených vo vyššie uvedených projektoch a programoch sme dosiahli veľmi dobré výsledky vo všetkých oblastiach, čo sa následne premietlo do kvality edukačného procesu i do vzájomnej komunikácie a spolupráce s rodičmi detí.
Kladne hodnotíme i dobrú pripravenosť detí na vstup do 1. ročníka ZŠ, čo z návštev v ZŠ veľmi pozitívne hodnotila i pani učiteľka z príslušnej základnej školy (ZŠ J.Bottu).
Naďalej sa venovať písaniu projektov o dotácie a tak získavať finančné zdroje, nepoľavíme ani v prezentácii MŠ na verejnosti, upevníme podľa možnosti veľmi dobrú spoluprácu s rodičmi a zapájaním ich do diania školy. Ponúkame im možnosť zúčastniť sa na školských aktivitách, počas celého roka. Informácie a ponuky majú k dispozícii na nástenkách. Osobné rozhovory s učiteľkami sú riešené formou metodicko – poradenskej činnosti. Spoločnými stretnutiami umožňujeme rodičom vyjadriť ich názory, postrehy, pripomienky, ale aj informácie o deťoch, ich napredovaní, alebo naopak riešenie nevhodného správania sa detí. Oceňujeme pomoc rodičov pri rôznych aktivitách v MŠ i mimo nej, ako napr. pomoc pri prezentácii MŠ mimo priestorov školy, v knižnici, SČK, MTF STU, Kalokagatia, HaZZ, Polícia, CPPPaP, ZŠ.
Pracovali sme v tomto školskom roku 2009/2010 podľa ŠkVP s názvom Dúha. Všetky naše postupy pri plnení jednotlivých úloh vychádzajú cez zážitkové učenie, záujem dieťaťa, manipulácii, experimentovaním a hlavne všetko podporené hrou. Dominantný je individuálny prístup k deťom.
Pokračovať vo zvýšenej miere v rozvoji grafomotorických schopností, logického myslenia, správnej formulácii pri zadávaní úloh resp. otázok, sústavne dbať na zdokonalenie ľavo – pravej orientácii, využívať variabilné, inovačné prístupy a formy, získané školeniami, resp. samovzdelávaním.
V posledných rokoch sa častejšie vyskytujú poruchy reči detí a z tohto dôvodu máme výbornú spoluprácu s logopedičkou a CPPPaP ktorí v septembri robia dekupáž a súčasne informujú rodičov o výsledku , resp. o pokračovaní odstraňovania porúch reči v ambulancii na Mozartovej ul., alebo v CPPPaP. Naďalej pretrvávajú chronické nedostatky a to grafomotorika, nesprávne držanie cezurky, ale aj lyžičky (u 3 ročných detí prichádzajúcich do MŠ)
Navrhujem v organizačnej štruktúre edukačného procesu zahŕňať plánovanie, programovanie, realizovanie, overovanie, kontrolu, hodnotenie, porovnávanie a zisťovanie so zámerom poskytovania spätnej väzby. Vytvárať dieťaťu väčší priestor pri rozhodovaní o činnosti a jej riadení.
perceptuálno-motorická oblasť – dôraz sme kládli a naďalej budeme pokračovať v správnom prognózovaní a určovaní požiadaviek vzhľadom na individuálne osobitosti dieťaťa. V hrubej motorike u detí budeme klásť dôraz na pohyblivosť, obratnosť, koordináciu pohybov, chôdzu, skok, hod, lezenie. V jemnej motorike je to predovšetkým u detí predprimárneho vzdelávania grafomotorika, ale rovnako sa musia zaoberať aj deti 3-4 ročné, ktoré majú veľké rezervy, pri vstupe do MŠ.
sociálno-emocionálna oblasť – opäť sú tu rezervy na riešenie situácii vo vzťahových otázkach u detí, spoločenského správania, vzájomnej komunikácii, prekonávania prekážok, riešenia konfliktoch a vedieť ovládať vlastné správanie (postupne odstraňovať impulzívnosť).
kognitívny rozvoj – zvýšenú pozornosť a dôraz budeme klásť tak ako doteraz na skvalitňovanie komunikačných schopností, rozvoj slovnej zásoby, obsahovej a logickej stavby reči, kombinačné a konštruktívne spôsobilosti, originalitu riešenia , rozvoju pamäti, predstavivosti, fantázie, vnímania, vyjadrenia pocitov, myšlienok, postojov.
somatická oblasť – pokračovať v utváraní základných pohybových návykov, schopností a zručností , celkovej telesnej a pohybovej výkonnosti, fyzickej a psychickej odolnosti , motivácii k zdravému životnému štýlu.
psychologická oblasť – vytvárať deťom stav pohody (psychickej, fyzickej, sociálnej), rozvíjať intelekt detí, reč, samostané riešenie problémov, vzájomné rešpektovanie vlastnej sebakontroly, vlastnej regulácie emócii a sebareflexie s ohľadom na rešpektovanie požiadaviek kamaráta.
enviromentálna oblasť – naďalej budeme pokračovať v oboznamovaní základných princípov a myšlienok s cieľom poukázať na dôležitosť prírody pre život, zásahy do prírody ( ochrana pre súčasnú i budúce generácie), vplyv celkovej klímy( otepľovanie planéty), atď.
Metodické združenie je poradným orgánom riaditeľky MŠ. Členmi MZ sú všetci pedagogickí zamestnanci. Riadime sa § 6 ods.1 vyhlášky MŠ SR č. 306/2008 Z.z. o materskej škole doplnenej vyhláškou MŠ SR č. 308/2009 Z.z. (vyhláška o MŠ). Vedúcou MZ na našej MŠ je od 01.09.2009 učiteľka MŠ Jana Horváthová.
Plánované boli štyri stretnutia a tie boli splnené a doložené zápisnicami. Stretnutia sa týkali väčšinou pedagogických a výchovno-vzdelávacích problémov a kontinuálneho vzdelávania.
Spolupráca školy s rodičmi o poskytovaní služieb deťom a rodičom
Spoluprácu s rodinou hodnotíme na dobrej úrovni. Vybudovali sme si neformálny, úprimný a dôverný vzťah založený na báze rovnocennosti, partnerstve. kooperácii a vzájomnej dôvery. Rodičia boli súčasťou výchovného spoločenstva a rešpektovali vytýčené úlohy v pláne práce školy na podporovanie zdravého somatického a psychického vývinu dieťaťa. Zainteresovanie
rodičov do výchovného spoločenstva je obojstranne prospešné. RŠ zasadá pravidelne podľa plánu zasadnutí v školskom roku, alebo ak treba tak aj operatívne, kde sa riešia otázky finančných záležitostí, získania finančných zdrojov, ale aj ich čerpania v prospech detí a MŠ.
Silné stránky školy
|
Slabé stránky školy
|
Dostatočne veľké priestory v interiéry aj exteriéry pre deti Využívanie alternatívnych prvkov vo výchove a vzdelávaní Snaha ped. zamestnancov vzdelávať sa a svoje nové poznatky uplatňovať vo výchove a vzdelávaní detí Spolupráca s inými organizáciami na prosperite MŠ a zážitkovom učení detí Spolupráca s rodičmi na spoločenskom živote MŠ Dostatok inovovaných učebných pomôcok |
Ešte čiastočne pretrvávajúce nedostatky v organizačných formách edukačných aktivít |
Šance
|
Riziká
|
Zvyšovanie sociálneho postavenia rodiny, zamestnanosť rodičov, a tým podpora aj sponzorstvom z ich strany ( 2% daní) Opraviť nutne budovu – okná, fasádu... |
Krízou narušené náklady na komplexnejšie riešenie opráv, pravdepodobne odsun na neskôr, ťažšie hľadanie sponzoringu pre MŠ, Možné obmedzenie fin. zdrojov pre deti predprimárneho vzdelávania zo strany štátu |
V Trnave, 30. 08. 2011 Spracovala riad. MŠ: Štefánia Petrovičová