Virtumoni sú malé príšerky, ktoré naviac potrebujú majiteľa, inak by neprežili. Niektoré virtumony dokonca dokážu aj rozprávať, no sú to len legendárne virtumoni ktoré majú alebo budú mať veľmi veľkú silu. Jazyk ktorým virtumoni rozprávajú, záleží od toho v akom programe vzniklo ich virtuvajce. Trénery virtumonov súťažia v zbieraní keenov. Keen je vec v tvare plochého kruhu, na keene sú farebné kresby alebo je bieli, tak ako ho vidíte na obrázku. Tieto keeny sa dajú získať od profesora daného týmu za splnenú úlohu. Úlohy sa plnia v týmoch ztromi, nanajvýš štirmy členmy. Každý tým má jedného profesora ktorý dáva týmu úlohy, a za splnené im zase dáva keeny. Je veľmi pravdepodobné že pri plnení úloh nastane k boju medzi virtumonmi.
Základnou vecou každého trénera je V-poth.V-poth- je dômiselná vecička vyzerajúca ako digitálne hodinky. Sú na ňom zaznamenané výhri a prehry trénera, nesplnené a splnené úlohy no aj video hry a budíky, cez V-poth sa môžu spojiť aj dvaja rôzny tréneri. Ale základnou funkciou V-pothu je skanners, skanners skenuje zosiľovacie karty a potom ich prekladá na virtumona.
V-poth má try tlačítka:
A- posúva sa nabok
B- OK, enter
C- Vrátenie na úvodnú plochu
Zosiľovacie karty-
Zosiľovacie karty sa využívajú pri bojoch dvoch virtumonov. Tréner kartu oskenuje na V-pothe a virtumon sa zmení na zosilnenú odrodu, po skončení boja sa virtumon zase premení do svojej bežnej podoby. základnou a prvou kartrou každého trénera je "monštrum", virtumon sa vtedy zmení do monštra. Zosiľovacie karty sa dajú taktiež zohnať u týmového profesora, profesor je povinný každú kartu čo dostane dať jednému s najlepších členov týmu. Zosiľovacie karty si trénery niekedy aj menia.