I. | OPAK. A PREHĹBENIE UČIVA MATEMATIKY Z8.ROČNÍKA | 15+3 | |
Úrok, istina, úroková miera EV, VMR | 2 | -odhad údajov v percentách z rôznych oblastí | |
Jednoduchý úrok | 1 | ekonomiky a finančníctva | |
Mocniny a odmocniny | 2 | -rozvíjať úroveň vnímania, pamäti | |
Lineárne nerovnice | 3 | -rozvíjať tvorivý prístup k daným úlohám | |
Pytagorova veta | 2 | -matematizácia reálnych situácii | |
Kruh, kružnica | 2 | -výchova k tvorbe životného prostredia | |
úprava celistvých výrazov | 2 | ||
Konštrukčné úlohy | 2 | -presné používanie matematických postupov | |
Vstupná previerka | 1 | -vedieť uplatniť svoje vedomosti a zručnosti, kontrolovať a odôvodňovať svoje tvrdenia | |
Rozbor a oprava vstup. previerky | 1 | ||
X. | |||
II. | ÚPRAVA ALGEBRAIC. VÝRAZOV | 22+7 | |
Celistvý výraz, vzorce (opakovanie) | 4 | ||
Lomený výraz | 1 | -rozvíjanie abstraktného myslenia | |
Krátenie a rozširovanie lom. výrazov | 4 | -dodržiavanie dohodnutých logických schém | |
Sčitovanie a odčitovanie lom. výrazov | 5 | -pestovať vzťah k pravidelnosti | |
Násobenie a delenie lom. výrazov celistvým a lomeným výrazom | 5 | -rozvíjať úroveň myšlienkových operácii, presnosť, zručnosť | |
XI. | |||
Úprava zložených lomených výrazov | 5 | ||
Súhrnné opak. - výrazy internet-opak. | 6 | -upevňovať sebavedomie arozvíjať aktivitu a | |
1. písomná práca | 1 | tvorivosť | |
Oprava 1. písomnej práce | 1 | -dôslednosť | |
III. | PODOBNOSŤ TROJUHOLNÍK. | 12 | |
Podobnosť geometrických útvarov | 1 | -matematika ako odraz reálneho sveta | |
Pomer podobnosti | 2 | -vzťah geometrie a aritmetiky | |
Podobnosť trojuholníkov PC -LMNet | 4 | -rozvoj obrazotvornosti, logického myslenia | |
XII. | |||
Použitie podobnosti v praxi | 4 | -tvorivý prístup k daným úlohám | |
Riešenie ďalších úloh ENV, VMR | 1 | -na základe empiricky získaných poznatkov rozvíjať matematické myslenie | |
IV. | RIEŠENIE LINEÁRNYCH ROVNÍC A ICH SÚSTAV | 20+2 | |
Opakovanie lineárnych rovníc s jednou neznámou (opakovanie) | 2 | -racionálny spôsob riešenia | |
Riešenie rovníc s neznámou v menov. | 5 | -racionálny spôsob riešenia | |
Riešenie sústav dvoch lin. rovníc s dvoma neznámymi viacerými met. | 3 | -rozvoj algoritmického a logického myslenia, numerickej zručnosti | |
I. | |||
Riešenie sústav dvoch lin. rovníc s dvoma neznámymi viacerými met. | 3 | -rozvoj algoritmického a logického myslenia, numerickej zručnosti | |
Opakovanie | 3 | ||
2. písomná práca | 1 | -čítať texty úloh a vedieť ich aplikovať na nové | |
Oprava 2. písomnej práce | 1 | problémy | |
Hodnotenie, klasifikácia | 2 | ||
Algoritmizácia riešenia sústavy dvoch lin. rovníc neznámou v menovateli | 1 | -matematika ako efektívny prostriedok na riešenie problémov praxe | |
Slovné úlohy ENV, VMR | 4 | -medzipredmetové vzťahy | |
internet-opak. | |||
V. | GONIOMETR. OSTRÉHO UHLA | 12+6 | |
Pravouhlý trojuholník, podobnosť trojuh. | 1 | ||
Sínus, kosínus, tangens ako pomer dĺžok strán pravouhlého trojuholníka | 2 | -rozvoj abstraktného myslenia a deduktívneho uvažovania | |
Určovanie hodnôt sínus, kosínus, tangens pomocou tabuliek hodnôt a kalkulačky | 3 | -orientácia v tabuľkách, schopnosť využívat pri práci kalkulačku, tabuľky | |
Výpočty v geometrii-objemy, povrchy kocky, kvádra, hranolov | 4 | -využitie matematiky v rôznych prírodných vedách | |
Slov. úlohy riešené s využitím goniom. ostrého uhla | 4 | -využitie a uplatnenie matematiky v takých oblastiach, ako je stavebníctvo, strojárstvo, | |
Súhrnné opakovanie | 2 | doprava, stolárstvo, ... | |
VI. | FUNKCIE. LINEÁRNA FUNKCIA | 14+4 | |
Funkcia, definičný obor funkcie, obor hodnôt funkcie | 2 | -rozvoj funkčného myslenia, schopnosť matematizovať danú reálnu situáciu | |
Lineárna funkcia, graf funkcie PC-LMNet | 2 | -závislosť medzi veličinami | |
III. | |||
Vlastnosti lineárnej funkcie | 4 | -odôvodňovanie riešenia | |
Použitie grafu lineárnej funkcie pri riešení sústavy dvoch lin.rovníc s dvoma nezn. | 6 | -rozvíjať úroveň vnímania, predstavivosti -kladné vôľové vlastnosti - samostatnosť, sebavýchova, sebavzdelávanie | |
Súhrnné opakovanie | 4 | -schopnosť odhadovať a hodnotiť rôzne informácie | |
VII. | OBJEM A POVRCH TELIES | 22+2 | |
Objem a povrch kvádra, kocky, hranola-opak. | 3 | -využitie v praxi | |
Objem a povrch valca | 2 | ||
Ihlan, povrch a objem ihlana | 3 | -polytechnická výchova, práca s modelmi | |
IV. | |||
Ihlan, povrch a objem ihlana | 1 | -polytechnická výchova, práca s modelmi | |
3. písomná práca | 1 | -racionálne riešenie | |
Oprava 3. písomnej práce | 1 | -zodpovednosť, čestnosť | |
Kužeľ, povrch a objem kužeľa | 3 | -riešenie aplikačných úloh | |
Guľa. Vzáj. poloha gule, guľ.plochy a roviny | 3 | -využitie praktických skúseností žiakov | |
Opakovanie na prijímacie pohovory | 7 | ||
V. | |||
Riešenie úloh z praxe aj pomocou goniometrie ostrého uhla ENV | 3 | -slovné úlohy s námetom vzťah k prírode | |
Súhrnné opakovanie | 1 | -presnosť a pracovná disciplína, dôslednosť | |
VIII. | KOMBINATORIKA, ŠTATISTIKA, PRAVDEPODOBNOSŤ | 7+10 | |
Štatistický súbor, jednotka, znak | 1 | -zmysel rozlišovať podstatné od nepodstatného | |
Početnosť javu | 2 | -vyhľadávania najvhodnejšieho zápisu, kombinačné schopnosti | |
Výpočet aritmetm. priemeru IKT-Excel | 2 | spojenie s praxou | |
Relatívna početnosť | 2 | -schopnosť vyslovovať hipotézy, domnienky | |
Pravdepodobnosť | 4 | -ochrana životného prostredia | |
Grafické znázornenie údajov IKT-Excel | 4 | -rozvoj logického myslenia, samostatnosť | |
VI. | |||
Súhrnné opakovanie | 4 | ||
4. písomná práca | 1 | -zmysel pre zodpovednosť | |
Oprava 4. písomnej práce | 1 | -estetika | |
IX. | ZÁVEREČNÉ OPAKOVANIE | 6 | |
Výstupná previerka | 1 | ||
Rozbor a oprava výstupnej previerky | 1 | ||
Hodnotenie a klasifikácia | 1 |
späť na matematika