O hre
Divinity 2: Ego Draconis je ďalšia séria role-playing game, vyrábaných v rokoch 2002 a 2004 tímom Larian Studios. Na rozdiel od Divine Divinity a ďalej Beyond Divinity, uvádzaný názov je uvedený v plne trojrozmernom nastavení a okrem osobných počítačov tiež navštívil platformu Xbox 360.
Divinity II Ego Draconis rozpráva príbeh, ktorý nás zavedie späť do pôdy Rivellon, na dobu 50 až 100 rokov po udalostiach z Beyond Divinity. Hra sa zameriava na Dračích rytierov, ktorým sa spolu s priebehom udalostí Dragon Knight stane sám a dokáže sa premeniť na Draka. V dračej podobe môžeme lietať a používať všetky zručnosti, ktoré sme získali ako človek.
Hlavný hrdina sa rozhodne podujať na expedícií v tých najodľahlejších oblastiach čarovného sveta fantázie, ktorý môže byť v korelácii s výskytom stredoveku (masívne budovy), ale jeho prítomnosť ukazuje jedinečnosť radu tvorov (škriatkovia, duchovia alebo okrídlené, pekelné bytosti) a klimatické soundtracky, zložené od kirilla Pokrovskeho, autora hudby k predchádzajúcej produkcii Larian Studios.
Kľúčom k rozvoju opatrení na boj s nepriateľmi vyžaduje schopnosť používať zbrane na blízko (meče, sekery), a kúzla. Súboje s jeho oponentmi nie sú jediným prvkom Ego Draconis. Veľká časť hry je založená na dialógu s postavami ktoré ste stretli, čítanie ich myšlienok a plnenie vedľajších misií. Rozsiahly dej a questy sú silnou stránkou tejto hry. Niektoré z úloh nevyžadujú použitie násilia - napríklad: obdržanie objednávky, čo je poskytnúť list nevernej manželky, jej milencovi, sa môžeme rozhodnúť, či budeme robiť to, čo je požadované, alebo zničiť správu, alebo ešte niečo horšie, vyzradiť tajomstvo podvádzanému manželovi. Naše voľby ovplyvnia ďalší priebeh deja, alebo pohľad akým nás ostatní vnímajú ako hrdinu. Dobré vzťahy s predstaviteľmi rôznych profesií (napr. kováč) umožňujú vyjednať výhodné ceny za tovar, a teda lacnejšie vybaviť svoju postavu s predmetmi, ktoré mu pomôžu dostať sa do veľkolepého finále dobrodružstva.