BETLEHEMSKÉ SVETLO POKOJA - inštrukcie
Milí skauti,
v pondelok 21.11. r. P. 2011 v Bazilike narodenia Pána v Betleheme bolo odpálené svetielko, ktoré bolo letecky prevezené do Viedne. Dnes sa na Vás obraciam s ďalšími aktualitami, ktoré súvisia s jeho odovzdávaním poľským skautom ZHP. Ako všetci viete, udeje sa tak už za takmer dva týždne a preto je potrebné sa postupne na toto podujatie pripraviť.
Dovoľte mi preto zopár inštrukcií:
- Do Poľska sa ide v nedeľu 11. 12. 2011, kde bude sv. omša o 10:00 hod. v jednom z kostolov mesta Zakopané.
- Tak ako každý rok, aj tento rok budeme objednávať dva autobusy, ktoré pôjdu z Popradu cez Kežmarok do Poľska a späť.
Kapacitu pre našu účasť tak vieme odhadnúť na cca 100 ľudí, pravda, ak sa niekto z Vás nerozhodne ísť autami.
- Na to, aby nám bolo jasné, koľkí z nás pôjdu, či nás bude 100, alebo aj náhodou viac, budeme potrebovať zistiť Váš zodpovedný záujem, ktorý musí každý zbor nahlásiť do určitého pevne stanoveného termínu.
- Konečným termínom, do ktorého sa môžete prihlásiť s účasťou na odovzdávaní Betlehemského svetla pokoja poľským skautom ZHP je streda 30.11.2011.
- Skautské zbory, ktoré tento termín nestihnú, sa vystavujú pravdepodobnému riziku, že im nebude umožnené prihlásenie, t.j. skauti z daného zboru sa na akcii budú môcť zúčastniť jedine tak, že si sami zabezpečia dopravu do Poľska a späť.
- Jednotlivé zbory tak nahlásia svoju účasť na adresu nášho bračeka Ziolka na mailovej adrese mziolkovsky@gmail.com.
- Váš údaj bude záväzný, čo zhruba znamená, že ak Vás príde viac, ako bol nahlásený počet ľudí (stalo sa už zopár krát), tak ľudia navyše nemusia mať garantované to, že ich budeme vedieť vziať do autobusu.
- Ak Vás príde menej, čo sa stáva zriedka kedy, problém nebude dovtedy, ak sa za účasť na akcii nebude musieť vyzbierať účastnícky poplatok. - Nahlasovanie si teda berú na zodpovednosť jednotliví zboroví vodcovia.
- Momentálne je s ústredím SLSK dohodnuté, že nebude potrebné vyzbierať od každého účastníka účastnícky poplatok, pretože mnohí z Vás budú mať náklady na cestu do Popradu, resp. Kežmarku, odkiaľ autobusy pôjdu, resp. kde budú stáť a potom nazad domov.
- Ak ale ústredie svoj názor zmení a účastnícky poplatok sa bude musieť vyzbierať, tak počítajte, prosím, so sumou 3€ na osobu.
- V tom prípade predpokladám, že časť z poplatku bude daná na úhradu dopravy autobusmi, čo môže byť problém pre tie zbory, ktoré nahlásia nepresný počet účastníkov, príde ich menej a za zvyšných nezúčastnených (ak sa ich miesto nevykryje inými) bude musieť zaplatiť zbor.
- Presný odchod autobusov sa Vám ešte oznámi, ale rátajte prosím s tým, že z Popradu budú autobusy odchádzať z parkoviska supermarketu Billa o 07:30 hod. v Kežmarku bude odchod týchto autobusov o 08:00 hod.
- Zistite si preto spoje z Vášho miesta do Popradu a Kežmarku tak, aby ste tam v danom čase boli.
- Každý z účastníkov musí mať pri sebe platný cestovný doklad, ktorým je buď občiansky preukaz, resp. cestovný pas. Stačí mať pri sebe jeden doklad.
- Deti do 15 rokov veku, keďže nemajú občiansky preukaz, musia sa vedieť preukázať platným cestovným pasom.
- Ďalším dokladom, ktorý sa Vám zíde je aj európsky preukaz zdravotného poistenia – ten zvykne vydávať Vaša zdravotná poisťovňa (VšZP, Dôvera a iné...) a ktorý predpokladám už väčšinou aj máte.
- Zíde sa Vám v prípade, ak sa Vám stane úraz a v Poľsku Vám bude musieť byť poskytnutá zdravotná pomoc.
- Vezmite si so sebou samozrejme aj jedlo na celý deň, aj keď by malo byť pre Vás po sv. omši pripravené občerstvenie vo forme teplého čaju priamo pred kostolom.
- Keďže bude sv. omša po prvý krát na poľskej strane v priestoroch kostola, všetci majú povinnosť byť v skautských rovnošatách. Pri rozhodovaní v oddieloch, kto by mohol ísť, berte prosím na túto podmienku dôraz a plne ju rešpektujte. Ďakujem.
- Keďže bude toto podujatie po prvý krát mimo Glodówky, navyše v Zakopanom – poľskom centre horského turizmu, plánujeme, že po sv. omši budete mať čas cca do 2 hodín na to, aby ste si mohli pozrieť aj centrum Zakopaného.
- Bude si to však vyžadovať Vašu disciplinovanosť, ktorú budú garantovať jednotlivé zbory. Môže sa ľahko stať, že sa môžete stratiť, pozabudnúť, resp. nedopatrením si privodiť úraz a autobus na Vás už asi nepočká. Čo potom?
- V rámci Vášho voľného programu by preto nikto z Vás nemal byť sám, ale mali by ste sa držať v skupinkách (družiny) – podľa toho, ako sa rozhodnete.
- Ak sa dohodneme, že zraz pri autobusoch bude o napr. o 13:45 hod., tak tam všetci o tomto čase budete. Ak nie, o 14:00 hod. (napríklad) autobusy odchádzajú a dovidenia, riešte si Váš problém ako chcete.
- Ak teda v čase odchodu bude chýbať jeden zo zboru, celý zbor ostáva a rieši si situáciu na vlastnú zodpovednosť. Inak to žiaľ asi nepôjde. Mám s tým už niekoľkonásobné skúsenosti.
- To by z najpodstatnejšieho malo byť z mojej strany všetko.
- Sledujte maily, stránky Podtatranskej skautskej oblasti na Facebooku a Google+, tam bude všetko včas uverejnené.
- V prípade Vašich akýchkoľvek otázok, ma môžete kontaktovať na tel. čísle 0917 / 676 455, alebo mailom na: rogallko@hotmail.com