Správa o výchovno - vzdelávacej činnosti
Materská škola Vechec, Školská 425, 094 12 Vechec
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2019/2020.
Informácie o škole:
Názov školy : Materská škola – Vechec
Adresa školy : Materská škola , 094 12 Vechec, okr. Vranov nad Topľou
msvechec@centrum.sk – e-mail
Materská škola Vechec - facebook
www.materska-skola-vechec.estranky.sk- oficiálne stránky školy
Údaje o zriaďovateľovi školy: Obecný úrad – Vechec, Hlavná 133/32, 094 12 Vechec
telefón – 057/ 4888521
Ladislav Tóth – starosta obce
Vedúci zamestnanci školy: Marta Bačiková – riaditeľka Materskej školy
Marta Baranová – vedúca školskej jedálne pri MŠ – Vechec
Poradné orgány MŠ:
Rada školy : Želmíra Petarčíková - predseda RŠ
Rada školy má 5 členov - Želmíra Petarčiková, Klára Antušová,Hana Kočišová,
Viliam Kalman, Ing Katarína Kľučárová
Rada školy pracuje v súlade so štatútom RŠ. Volebné obdobie rady školy 2016-2020. Voľba rady školy sa uskutoční v septembri 2020.
Pedagogická rada: má 3 členov – pedagogických zamestnancov školy – Marta Bačiková, Želmíra Petarčíková, Mgr Hana Kočišová. Rieši problémy edukačného procesu, poskytuje námety na jeho zlepšenie.
Výbor RZ : má 3 členov – Eriku Pohlodkovú, Jozefínu Venglarčíkovú a predsedom RZ je pán Matúš Veliký
Metodické združenie : členmi sú všetci pedagogickí zamestnanci MŠ. Vedúcou MZ bola v šk. roku 2019/20 bola Mgr Hana Kočišová. MZ pracuje v súlade so štatútom MZ a Plánom činnosti na daný šk. rok.
Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie vo Vranove nad Topľou : poradný orgán tak pre pedagógov ako aj rodičov detí MŠ.
Údaje o zamestnancoch školy - 3 pedagogický zamestnanci – M.Bačiková,
Ž. Petarčíková,
Mgr Hana Kočišová
- 1 nepedagogický zamestnanec – Klára Antušová – školníčka
Plán vzdelávania v školskom roku 2019/2020 bol čiastočne splnený. Pedagogický zamestnanci sa zúčastnili aktualizačného vzdelávania s názvom ,,Využívanie on-line nástrojov v edukačnom procese“. Výsledkom tvorivej činnosti učiteliek je metodický materiál pre interné potreby školy – Rozvoj grafomotoriky a jednoduchá pomôcka na porovnávanie váhy predmetov. Učiteľky si rozširovali svoju odbornosť a prehľad štúdiom POP, preštudovali zákon 138/2019 o pedagogických zamestnancoch , priebežne čítali odbornú tlač – Predškolskú výchovu a preštudovali odbornú literatúru:
,Predčitateľská gramotnosť“ od PeadDr J. Orieškovej ,Mgr M.Lučivjanskej
,,Jazyk a komunikácia“ od K. Potkanyovej, Mgr Ž. Kunštárovej
,,Počiatočné čítanie a písanie detí predškolského veku – M. Lipnickej
Vnútorné riadenie školy:
Dôsledne sme sledovali plnenie úloh plánu práce školy, dodržiavanie pracovného a vnútorného poriadku školy, dbali sme na dodržiavanie predpisov BOZP. Vyučujúce pravidelne viedli písomnú dokumentáciu, zodpovedne prístupovali k evidencii finančných úhrad a efektívne využívali pracovní čas pedagogický aj prevádzkový zamestnanci MŠ
Uskutočnili sa 2 zasadnutia rodičovského združenia.
V priebehu šk. roka 2019/20 sa zrealizovalo 5 pedagogických porád. Pedagogické porady prispeli na riešenie aktuálnych pedagogických otázok týkajúcich sa zvyšovania vedomostnej, informačnej úrovne učiteliek. Plnili funkciu poradného orgánu riaditeľky MŠ.
Bolo vykonaných 9 hospitačných činností zameraných na využívanie použitých metód vo výchovno-vzdelávacej činnosti, na úrovni materiálnej prípravy, organizačnej, Zohľadňovanie individuálneho prístupu, dodržanie špecifickej štruktúry edukačných činností, rečového prejavu detí, uplatňovanie výchovných a vyučovacích zásad, utváranie priestoru pre aktívnu prácu detí a rozvíjaniu ich sebahodnotiacich zručností. Prehodnotila sa aj logopedická starostlivosť o deti s poruchami reči.
Pravidelne sa vykonávala vnútorná kontrola pedagogických a prevádzkových zamestnancov. Kontroly boli vykonané plánovite aj náhodne priamo v prevádzke a boli zaznamenané zápisnicou a overené podpisom zamestnancov MŠ.
Pracovné porady – v počte 3 – prejednávala sa pracovná náplň , predpisy BOZP, PO, CO, vyhodnotenie kontrolnej činnosti na úseku prevádzkových a pedagogických zamestnancov, prejednanie dovoleniek počas letných prázdnin.
Pedagogickí zamestnanci sa zišli na 4 zasadnutiach MZ.
Prenos informácií z porád bol včas podaný.
Hygiena v materskej škole je na veľmi dobrej úrovni. Písomnosti a vedenie triednej dokumentácie hodnotím veľmi kladne.
Údaje o žiakov školy - materskú školu v školskom roku 2019/2020 navštevovalo 36 detí. Dočasne vyhlásený na žiadosť rodičov bol Patrik Fako od februára 2019 do konca školského roka, na jeho miesto bol následne prijatý Jonáš Frajkor. Do základnej školy odchádza 13 detí. Klaudia Vargová po vyšetrení na CPPPaP vo Vranove nad Topľou má odklad školskej dochádzky.
Materská škola poskytuje celodennú výchovnú starostlivosť deťom od 2 do 6 rokov a deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou. Materská škola pracuje podľa školského vzdelávacieho programu ŠKOLA HROU. Hlavným cieľom je dosiahnutie optimálnej kognitívnej senzomotorickej a sociálno – citovej úrovne ako základ pripravenosti na školské vzdelávanie a na život v spoločnosti. Východiskom je jedinečnosť dieťaťa, aktívne učenie sa a začleňovanie do skupiny a kolektívu.
V školskom roku 2019/2020 boli dosiahnuté takéto výsledky:
K 2.9.2019 bolo v mladšej vekovej skupine zaradených 17 detí.
K 1.11.2019 bola prijatá Nicole Mlatičeková
K 20.1.2020 bol prijatý Róbert Ragan.
K 1.2. 2020 je v triede mladšej vekovej skupiny 18 detí.
K 9 . 3. 2020 bol prijatý Jonáš Frajkor
Počet chlapcov – 10
Počet dievčat – 9
Nepravidelne navštevuje materskú školu Rezanková Sofia, Goroľová Timea, Zajac Damian.
Nevyhranený – Venglarčík, Picha,
Adaptácia detí na prostredie MŠ je dobrá, primeraná veku.
Vzťahy medzi deťmi sú priateľské, deti vzájomne spolupracujú a hrajú sa. Ich vzťahy sú rovnocenné. Ako vodcovské typy sa prejavujú Kolečava Jaroslav, Kolečava Nikolaj, Veliká Diana. Introvertné spávanie – Goroľová Timea, Fako Tomáš, Venglarčík Tomáš- hrajú sa sami do kolektívnych hier sa nezapájajú. Pri kontakte s učiteľkou sa vyhýbajú očnému kontaktu Kolečava Jaroslav a Kolečava Nikolaj, Picha Alex, Šimko Šimon.
Sociáno – kultúrne návyky si deti osvojujú primerane veku a deťom ich treba neustále pripomínať, hlavne poprosiť, poďakovať a poprosiť o dovolenie. Je to problémom celej skupiny. Pozdraviť sa pri príchode a odchode im treba pripomínať.
Hygienické sebaobslužné návyky majú deti osvojené. Väčšina deti v skupine je samostatná a vyžadujú si iba minimálnu pomoc. Čiastočnú pomoc pri úprave zovňajšku vyžaduje Picha Alex, Šimko Šimon, Goroľová Timea, Kolečava Nikolaj, Kolečava Jaroslav, Rezanková Barbora. Úplne nesamostatní Mlatičeková Nicole, Ragan Róbert, Picha Alex.Všetkým deťom v skupine treba pripomínať aby si vyhrnuli rukávy pred umývaním, neplytvali vodou a nepúšťali ju silným prúdom. K vyššej kultúre stolovania treba viesť Pohlodko Milan, Gáborová Evelína, Picha Alex, Fako Tomáš, Kolečava Nikolaj. Deti sa otáčajú pri stole, mľaskajú, polejú sa čajom, pľujú do pohára, grgajú, miešajú jedlo rukami. Nevedia si obuť prezúvky alebo si ich zle obúvajú: Zajac, Picha, Goroľová. Ivaničová a Šimko sú samostatní, no leniví, neustále vyžadujú pozornosť a pomoc dospelého.
Jazyk a komunikácia
Klady:
- utvárali sme dobré podmienky na rozvíjanie samostatného prejavu detí
- prehlbovali citové vzťahy detí k zamestnancom MŠ
- využívali sme verbálnu aj neverbálnu komunikácii
- učiteľky poskytovali deťom kultivovaný vzor materinskej reči
- vo vzdelávacích aktivitách použivali vyučujúce texty rôznych žánrov, informačné texty
z detských encyklopédií a využívali aj informačné zdroje vrátane digitálnych technológií.
- patričná pozornosť sa venovala vysvetľovaniu a vyvodzovaniu nových neznámych slov
- podľa vzoru učiteľky používajú knihu správnym spôsobom, ilustrácie používajú
na predvídanie deja a na reprodukciu prečítaného príbehu
- v triede sú umiestnené piktogrami činností a piktogrami s pravidlami triedy,
kde deti môžu identifikovať niektoré písmená abecedy.
- vhodným tréningom sa u detí stimuloval vývin motorických úkonov umožňujúcich
zvládnutie grafomotorických prvkov a aj budovanie správnych návykov pri písaní.
Nedostatky:
- neschopnosť nadviazať kontakt spoločensky prijateľným spôsobom- Gaborová, Ivaničová, Venglarčík
- deti majú zníženú potrebu k literárnemu dielu – ku knihe, nakoľko v rodinách prevláda záujem len zo strany TV, DVD a pod.
- nedostatky sú v nesprávnej výslovnosti hlások – Sopko M. - navštevuje logopéda, J. Koribanič., Čabala S., Rezanková Nella, Frajkor, Rezanková Sofia, Veliká ,
- nižšia úroveň verbálneho vyjadrovania – Nella a Sofia Rezankové, Sofia Gaborová
- nesústredenosť na činnosť- Diana Veliká, Ivaničová, Venglarčík, Zajacová, Faková
- maznavá reč - Ivaničová
- vyjadrujú sa nárečím – deti z rómskych rodín medzi sebou, je tu a znížená schopnosť prirodzenej komunikácie – Nella Rezanková, Sofia Rezanková, Zajacová Romana, Gaborová, Faková
- nesprávne dýchanie pri reči Veliká, Lucia Strugalová, Koribanič, Čabala
Východiská:
- zvýšiť u detí záujem o literatúru – nosením kníh z domu
- využívať v triedach čitateľské kútiky, podporovať tým u detí vzťah k umelecko – náučnej literatúre
- rešpektovať potrebu detí a podporovať ich pri komunikácii
- na rozvoj slovnej zásoby využívať metódu zážitkového učenia s využívaním maňušiek
- zamerať pozornosť na didaktické hry rozvíjajúce jazykové úkony, rozlišovanie slovnej zásoby a súvislé vyjadrovanie
- pracovať na sústredenom počúvaní a počúvaní s porozumením
Matematika a práca s informáciami
Klady:
- využívali sa progresívne metódy a formy práce
- utvárali sme u detí veku primeraný poznatkový systém
- bolo dodržané rešpektovanie individuálnych potrieb, záujmov, ktoré viedli motiváciou detí k zvýšenému výkonu
- rozširovali sme poznatky o predmetoch a javoch využitím pracovných listov
- dostatočne sa vo vzdelávacom procese využívali digitálne pomôcky.
- prostredníctvom jednoduchej hry sa deti oboznámili s meraním pomocou neštandartnej
jednotky dĺžky
- deti rozlišujú farby a vedia ich pomenovať
- priradia tvary k správnej skupine geometrických tvarov
Nedostatky:
- u niektorých detí pretrváva strach a neistota pri riešení problémových situácií a tým sa nestimulovali myšlienkové procesy – Juraj Koribanič , Sofia Rezanková, Gáborová, Venglarčík,
- málo rozvinuté tvorivé a logické myslenie - Zajacová, Gaborová, Rezanková S.,
- nie sú schopné samostatne riešiť problémové úlohy- Venglarčik, Zajacová
- slabo rozvinutú pozornosť, presnosť, schopnosť systematicky pracovať - Čabala, Zajacová, Venglarčík,
- nepozná farby - Zajacová, Gaborová, Venglarčík, Rezanková S.,
- Koribanič pomenuje farby aj v angličtine
- Ivaničová - pomenuje farby po svojom červená – mamkin rúž
- geometrické tvary rozlišujú ale nevedia ich správne pomenovať - Strugalová, Nella Rezanková, Koribanič, Veliká, Sopko, Vargová
Východiská:
- naďalej využívať dostatok progresívnych metód a foriem práce
- vo výchovno – vzdelávacom procese zvážiť a správne interpretovať kladené úlohy a otázky aby dieťa zvládlo zadanú úlohu
- používať správnu terminológiu určovaním matematických pojmov pri práci s pracovnými listami a viesť deti k samostatnému riešeniu problémových úloh
Človek a spoločnosť
Klady:
- každodenným opakovaním si deti uvedomovali postupnosť činnosti, ktoré tvoria režim dňa a dokážu ich predvídať
- deti vedia koľko majú rokov, vedia vymenovať ročné obdobia,
- zapojili sa do osláv sviatkov Úcta k starším, Vianoce, oboznámili sa s tradíciami počas fašiangov a počas Vianoc
- deti dokážu opísať interiér a exteriér školy
- častými vychádzkami deti spoznali obec a jej lokálne inštitúcie ako aj pravidla cestnej premávky týkajúce sa chodcov
- na pobytoch vonku pozorovali krajinu, vedia použiť základné pojmy pomenovania prírodného prostredia – les, lúka, potok, pole, kopec,
- deti sa oboznámili so štátnymi symbolmi
- vytvárali sme a prehlbovali osvojovanie najjednoduchších pravidiel správania sa detí v skupine
- podporovali sme sympatie a kamarátske vzťahy k deťom
- deti sa vedia podeliť
Nedostatky:
- neschopnosť prejavovať radosť a pocit uspokojenia s činnosti – Frajkor
- niektoré deti majú problémy so správaním, neschopný empatického správania – Čabala
- problémy s uzavretosťou a nesmelým vystupovaním: Vargová, Frajkor,
Východiská:
- učiť deti k morálnym pravidlám a spoločenskému správaniu
- venovať dostatok priestoru agitácii smerom k rodičom – práva dieťaťa
- vytvárať rôzne aktivity podporujúce pozitívnu atmosféru na škole
- aktívnou formou využívať didaktické aktivity na rozvíjanie sociálnej komunikácie
- rešpektovať potrebu detí a podporovať ich pri komunikácii
- naďalej pripravovať deti k vystúpeniu k rôznym sviatkom a príležitostiam a takto prezentovať svoju školu
Človek a svet práce
Klady:
- deti mali možnosť pracovať podľa technického náčrtu a návodu – práca s tangramom
- s pomocou učiteľky vyrábali jednoduchú vtáčiu búdku podľa návodu
- vedia používať metlu, lopatu, hrable, fúrik,
- dokážu manipulovať s tupou ihlou, drobnou mozaikou, navliekať korálky
- robili s pomocou učiteľky smotanovú tortu podľa obrazového receptu
- v námetových hrách sa oboznámili s pracovnou náplňou – šoféra, mechanika, kuchára, stolára, policajta, lekára, sestry, predavačky
- mali možnosť pozorovať prácu kuchárky, predavačky, poštárky, učiteľky, školníčky, administratívnej pracovníčky, automechanika, stolára, včelára
- častými návštevami miestného skanzemu poznávali a pozorovali tradičné remeslá a materíály a výrobky
Nedostatky:
- nedostatočne sa venovala pozornosť fungovaniu a spôsobe využitia jednoduchých mechanizmov – páka, naklonené rovina, koleso, ozubené koleso a uvedené mechanizmy sa nepoužívali pri konštrukčných úlohách
- neschopnosť logicky uvažovať pri konštrukčných hrách:
Východiská:
- naďalej využívať miestny skanzem
- zaradiť do vzdelávacieho procesu jednoduché mechanizmy
- zabezpečiť do budovy školy nádoby na separovaný odpad
Umenie a kultúra
Hudobná výchova
Klady:
- deti majú radi ako ľudové tak i umelé piesne rozmanitého charakteru
- radi používajú pri speve aj rôzne detské hudobné nástroje
- rytmické činnosti , ktoré upevňujú schopnosť paralelného vnímania a prežívania rytmických a metrických vzťahov v hudbe, sa rozvíjali pri rytmizácii textu,
- deti aktívne počúvali hudobné skladby i spev učiteľky, dokážu identifikovať ľudské hlasy, spev a inštrumentálnu skladbu, základné hudobno-vyjadrovacie prostriedky, identifikujú zvuky a tóny, znenie klasických hudobných nástrojov,
- deti poznajú a ovládajú Orfou inštrumentál
- deťom bol vytvorený priestor aj pre tvorivé pohybové vyjadrenie obsahu riekaniek, piesní a hudby deťmi, ktoré učiteľka len usmerňovala
- deti vedia hudbu aktívne prežíť a reagujú na ňu mimikou, gestom, reagujú na jej farbu, dynamiku, ale i tempo a melódiu
- Hudobno-dramatické činnosti sa realizovali v rôznych formách: v tvorivých speváckych činnostiach, v rytmickej improvizácii, pohybovej improvizácii či v inštrumentálnych činnostiach v určitom dramatickom rámci.
Nedostatky:
- neschopnosť sústrediť sa – Čabala, Zajacová, Sofia Rezankoá, Gáborová
- neschopnosť udržať tempo a rytmus - Vargová, Strugalová, Frajkor, Koribaníč, Čabala,
- Čabala – zrýchľuje
- Frajkor - spomaľuje
- Zvýrazňujú intenzitu spevu - celá skupina
- nedokonalý pohybový prejav – Ivaničová, Venglarčík, Rezanková S., Koribanič
- zjednotiť kolektívny spev v skupine a udržať melódiu piesne
Východiská:
- naďalej podporovať deti a motivovať ich k hudbe
- využívať hudbu v celodennom výchovnom pôsobení na zmiernenie agresie a napätia
- naďalej pripravovať deti k vystúpeniu k rôznym sviatkom a príležitostiam a takto prezentovať svoju školu
Výtvarná výchova:
Klady:
- deti prostredníctvom hravých výtvarných činností dokážu komponovať rôznorodý materiál na ploche (výkresu). - rukavička, koláče, pavučina
-učili sa vyjadrovať základnými výtvarnými vyjadrovacími prostriedkami a narábali s rôznorodými výtvarnými pomôckami a nástrojmi (štetce, ceruzky, farbičky, nožnice a iné).
- deti usporadúvali amorfné a konkrétne tvary vytvorené pomocou škvrny, strihaním alebo trhaním na ploche do nového celku, a tak vytvárali nové zobrazenia. - lúka, pavučina,
- deti prostredníctvom modelovania, konštruovania a skladania vytvárali trojrozmerné/priestorové zostavy a rozvíjal sa u nich zmysel a pre tvar v priestore a priestorové videnie.- modelovanie zeleniny, tvorenie koláčov, hry v piesku, skladanie z papiera, zhotovovanie húb,
- učiteľka podnecovala dieťa, aby rozvíjalo svoje farebné cítenie a vnem a experimentovalo so škvrnou a farbou – jesenné listy, bacily
-podporovali sme rozvoj spontánnej detskej kresby u detí
Nedostatky:
- kresba u detí, tak ako aj úchop ceruziek býva zanedbaná
- nestrieda farby pri kreslení – Frajkor, Gaborová, Rezanková S., Čabala, Zajacová,
- pri maľovaní štetcom, fixami ťahá po jednom mieste – Rezanková S., Gaborová
- neschopnosť udržať čistotu pri práci – Čabala, Venglarčík, Zajacová, Faková J.,
- prechádzajú za čiaru, neostávajú vo vymedzenej hranici – Čabala, Zajacová, Gaborová S., Vargová, Ivaničová, Venglarčík
- nedostatok aktivít na výtvarné spracovanie podnetu z umeleckého diela
Východiská:
- využívať dostatok výtvarného i pracovného materiálu
- rozvíjať u detí výtvarné cítenie s využitím netradičných výtvarných techník
- vytvoriť priestor k spontánnej kresbe
- rozvíjať zmysel pre detaily
Človek a príroda
Klady:
- učiteľka volila také podnety, aby deti v čo najväčšej miere získavali skúsenosť s reálnymi predmetmi, javmi a situáciami.
- rozvíjali sme u detí prírodovedné spôsobilosti - pozorovanie – celoročne sme robili pozorovanie počasia v kalendári
- rozvýjali sme u detí schopnosť klásť otázky a tvoriť predpoklady
- viedli sme deti ku skúmaniu predmetov javov, situácií pokusom a omylom
-podporovali sme dieťa v jeho bádateľskej snahe, usmerňovať ho tak, aby dospelo k zmysluplnému poznaniu a poskytovali mu informácie, ktoré mu pomôžu pochopiť základné prírodovedné pojmy.
- oboznámili sa s anatómiou ľudského tela
- pri pobyte vonku deti poznávali rôzne rastliny, pozorovali voľne žijúce živočíchy, vtáky, a zvieratá chované v domácom prostredí
- pozorovali prírodné javy – teplo, horenie, rozpúšťanie látok vo vode, magnetizmus, topenie, tuhnutie
Nedostatky:
- nevedia správne zaradiť súčastí prírody do živej a neživej
- neschopnosť enviromentálneho cítenia – Čabala, Rezanková N aS., Zajacová
- lesné zvieratá nepoznajú – Rezanková Sofia, Gaborová, Zajacová, Venglarčík,
Východiská:
- na rozvoj prírodovednej gramotnosti využívať metódu zážitkového učenia
- naďalej podporovať deti a motivovať ich k bádaniu
-viesť detí k ochrane prírody
- zabezpečiť na MŠ jednoduché akvárium
Zdravie a pohyb
Klady:
- používalo sa vhodné náčinie a náradie
- využívala sa moderná audiotechnika, ktorá motivovala a podnecovala deti k činnosti
- zvyšovali sme telesnú zdatnosť a pohybovú výkonnosť, rozmanitosťou telovýchovných činností
- máme dostatok učebných pomôcok, náčinia a náradia
- deti si osvojili kultúrno- hygienické návyky, vedia používať toaletu, obsluhovať
vodovodnú batériu, kultivovane jedia až na deti ktoré MŠ nenavštevovali pravidelne
Nedostatky:
- nesprávna orientácia v priestore – Koribanič, Rezanková Sofia, Venglarčík, Ivaničová
- nekoordinované pohyby pri cvičení- Rezanková Nella st , Venglarčík, Frajkor
- nesprávny náprah paží pri hode horným oblúkom – Rezanková Nella, Koribanič, , Vargová, Venglarčík, Zajacová, Faková
- prevláda strach z nezvyčajných polôh – Vargová, Frajkor, Rezanková S., Ivaničová, Gaborová
- nevie správne chytať loptu - Rezanková Nella a Sofia, Venglarčík, Ivaničová, Gaborová, Zajacová
- zlé držanie tela – Frajkor, Sopko
- spomaľuje – Koribanič, Rezanková Nella, Venglarčík,
- zrýchľuje – Veliká, Čabala, Frajkor, Strugalová
- tlmiť impulzívne správanie – Čabala,
Východiská:
- uskutočňovať športové činnosti na školskom dvore s dodržiavaním pravidiel
- využívať pri práci školskú telocvičňu
- udržať v skupine jednotné tempo kroku
V staršej vekovej skupinebolo k1.9.2019 bolozaradených 15detí. Dodatočne bola k 30.9.2019 prijatá Kočiščáková Ivana.
K septembru tak bolo prijatých 16 detí , z toho 8 chlapcov a 8dievčat.
K 31.1.2020 je v triede staršej vekovej skupiny 16detí,.13 detí odchádza na budúci školský rok do základnej školy, jedno dieťa má odklad školskej dochádzky.
K 1.2.2020 bola z mladšej vekovej skupiny preradená Gáborová Sofia. Fako Patrik bol na žiadosť rodičov dočasne vyhlásený do februára do konca júna.
Dominik Kalman, Matúš Sopko nenavštevuje pravidelnematerskú školu zo zdravotných dôvodov.
Matúš Sopko od 02.10.2019-21.01.2020 bol na dlhodobej PN-ortopedická operácia.
Fako P., Faková J., Rezanková N., Kočiščáková I. majúnepravidelnú dochádzku pre zaneprázdnenosť rodičov a ichneschopnosť zabezpečiť doprovod dieťaťa do MŠ.
Okuliare nosí Petra Štofková, Juraj Koribanič
O vyšetrenie školskej zrelosti prejavii záujem rodičia Sopka Matúša a Klaudii Vargovej. Sopko Matúš do základnej školy v septembri nastúpi, Klaudia Vargová má odklad školskej dochádzky.
Výchova a vzdelávanie prebieha podľa tematického týždenného plánu, ktorý si vyučujúce plánujú týždeň vopred podľa požiadaviek školského vzdelávacieho programua plnia úlohy a ciele na základe výkonových štandardov a jednotlivých vzdelávacích oblastí, tak, aby bolinaplnené potreby a požiadavky detí. Okrem týždenného hodnotenia tematického okruhu atémy týždňa sa hodnotí každé dieťa raz za celý štvrťrok.
Deti si na materskú školu už zvykli, majú vypestované kamarátske vzťahy.Adaptácia je dobrá a stála.
K vodcovským typom v triede patria Čabala S., Štofková P., Zubko D.
Hygienické a samoobslužné návyky deti majú vypestované, ale často trebaim pripomínať, aby nezabúdali na šetrenie vodou, zubnou pastou, toaletným papierom a hlavne zanechať po sebe čisté opláchnuté umývadlo. Soc. - kult. návyky stolovania, prosba, pozdrav, poďakovanie nie sú pevne zafixované u všetkých detí rovnako a je potrebné zvýšiť pozornosť a venovať sa tejto problematike.
Deti stále nemajú pevne zafixované správne držanie príboru – Šibrík L., Faková J., Sopko M., Čabala S.
Často trucuje a je introvertný typ: Faková J., Vargová K.
Veľmi kreatívne sa javia Štofková P., Rezanková N., Frajkor R., Koribanič J.
Čo sa týka grafomotoriky kŕčovito a nesprávnedržia ceruzu Sopko M., Šibrík L., Fako P.
V triede je ľavákom Frajkor R.
Farby vôbec nevedia pomenovať Strugalová L., Vargová K., Fako P., Šibrík L.
Základné farby pomenujú viacerí a poznajú a pomenujú doplnkové farbyAj pomenovaniu farieb a určovaniu ich odtieňou je potrebné sa venovať v čase hier a hrových činností.
Individuálne je potrebné strihaniusa venovať -Šibrík L., Fako P., Vargová K., Faková S., Faková J..
Detirozlišujúgeometrické tvary ale ich nesprávne pomenujú- Šibrík L., Fako P., Vargová K., Faková S., Faková J., Sopko M., Kočiščáková I..
Logopéda navštevuje: Zubko D., Frajkor R., Koribanič J., Vargová K., Kalman D., Sopko M..
Logoped.starostlivosť sme odporučali: Faková J., Rezanková N.
Ostatné deti rozprávajú zrozumiteľne, väčšinou čisto a jasne. Reč po obsahovej stránke je pekne rozvinutá u Štofková P., Čabala S. Deti z marginalizovanej skupiny rozprávajú väčšinou rómsky,ale slovná zásoba v slovenčine je minimálna. Niektoré nerozumejú ani slovným pokynom –Šibrík L., Faková S., Faková J..
Český rozprávajú: Fako P., Kočiščáková I.-prišla z prostredia ČR.
Do 10 počíta – všetky deti okrem-Šibrik L, Fako P., Vargová K., Faková S., Kočiščáková I.
Deti reagujú na pokyny dospelých, rešpektujú príkazy a zákazy, dokážu byť disciplinované, vedia spolupracovať, sú empatickí a hraví.
Jazyk a komunikácia
Klady:
- utvárali sme dobré podmienky na rozvíjanie samostatného prejavu detí
- prehlbovali citové vzťahy detí k zamestnancom MŠ
- využívali sme verbálnu aj neverbálnu komunikácii
- učiteľky poskytovali deťom kultivovaný vzor materinskej reči
- vo vzdelávacích aktivitách použivali vyučujúce texty rôznych žánrov, informačné texty
z detských encyklopédií a využívali aj informačné zdroje vrátane digitálnych technológií.
- patričná pozornosť sa venovala vysvetľovaniu a vyvodzovaniu nových neznámych slov
- podľa vzoru učiteľky používajú knihu správnym spôsobom, ilustrácie používajú
na predvídanie deja a na reprodukciu prečítaného príbehu
- v triede sú umiestnené piktogrami činností a piktogrami s pravidlami triedy,
kde deti môžu identifikovať niektoré písmená abecedy.
- vhodným tréningom sa u detí stimuloval vývin motorických úkonov umožňujúcich
zvládnutie grafomotorických prvkov a aj budovanie správnych návykov pri písaní.
Nedostatky:
- neschopnosť nadviazať kontakt spoločensky prijateľným spôsobom- Jozef Fako, Štofková
- deti majú zníženú potrebu k literárnemu dielu – ku knihe, nakoľko v rodinách prevláda záujem len zo strany TV, DVD a pod.
- nedostatky sú v nesprávnej výslovnosti hlások – Zubko, Hromadníková, Kalman, Tancošová, Pohlodko
- nižšia úroveň verbálneho vyjadrovania – Tancošová, Maľarova, Faková,
- nesústredenosť na činnosť-, Štofková P., Faková I., Miša Maľarová., Tancošová., Fako.,
- maznavá reč - Kalman D.,
- vyjadrujú sa nárečím – deti z rómskych rodín medzi sebou, je tu a znížená schopnosť prirodzenej komunikácie
- neschopnosť používať vety a súvetia – Jana Tancošová., Miša Maľarová., Maľarová S., Fako J., Ivana Faková
- nesprávne dýchanie pri reči – Habina, D., P.Štofková., Ivana Faková.,
Východiská:
- zvýšiť u detí záujem o literatúru – nosením kníh z domu
- využívať v triedach čitateľské kútiky, podporovať tým u detí vzťah k umelecko – náučnej literatúre
- rešpektovať potrebu detí a podporovať ich pri komunikácii
- na rozvoj slovnej zásoby využívať metódu zážitkového učenia s využívaním maňušiek
- zamerať pozornosť na didaktické hry rozvíjajúce jazykové úkony, rozlišovanie slovnej zásoby a súvislé vyjadrovanie
- pracovať na sústredenom počúvaní a počúvaní s porozumením
Matematika a práca s informáciami
Klady:
- využívali sa progresívne metódy a formy práce
- utvárali sme u detí veku primeraný poznatkový systém
- bolo dodržané rešpektovanie individuálnych potrieb, záujmov, ktoré viedli motiváciou detí k zvýšenému výkonu
- rozširovali sme poznatky o predmetoch a javoch využitím pracovných listov
- dostatočne sa vo vzdelávacom procese využívali digitálne pomôcky.
- prostredníctvom jednoduchej hry sa deti oboznámili s meraním pomocou neštandartnej
jednotky dĺžky
- deti rozlišujú farby a vedia ich pomenovať
- priradia tvary k správnej skupine geometrických tvarov
Nedostatky:
- u niektorých detí pretrváva strach a neistota pri riešení problémových situácií a tým sa nestimulovali myšlienkové procesy – Štofková P., Ferencová., Faková., Tancošová., Faková T.,
- málo rozvinuté tvorivé a logické myslenie - Štofková., Kalman D., Faková T., Faková Ivana., Maľarová Miša
- nie sú schopné samostatne riešiť problémové úlohy- Jana Tancošová, Zubko
- slabo rozvinutú pozornosť, presnosť, schopnosť systematicky pracovať – Zubko, Miša Maľarová., Barbora Ferencová., Fako Jozef
Východiská:
- naďalej využívať dostatok progresívnych metód a foriem práce
- vo výchovno – vzdelávacom procese zvážiť a správne interpretovať kladené úlohy a otázky aby dieťa zvládlo zadanú úlohu
- používať správnu terminológiu určovaním matematických pojmov pri práci s pracovnými listami a viesť deti k samostatnému riešeniu problémových úloh
Človek a spoločnosť
Klady:
- každodenným opakovaním si deti uvedomovali postupnosť činnosti, ktoré tvoria režim dňa a dokážu ich predvídať
- deti vedia koľko majú rokov, vedia vymenovať ročné obdobia,
- zapojili sa do osláv sviatkov Úcta k starším, Vianoce, Karneval, oboznámili sa s tradíciami počas fašiangov a počas Vianoc
- deti dokážu opísať interiér a exteriér školy
- častými vychádzkami deti spoznali obec a jej lokálne inštitúcie ako aj pravidla cestnej premávky týkajúce sa chodcov
- na pobytoch vonku pozorovali krajinu, vedia použiť základné pojmy pomenovania prírodného prostredia – les, lúka, potok, pole, kopec,
- deti sa oboznámili so štátnymi symbolmi
- vytvárali sme a prehlbovali osvojovanie najjednoduchších pravidiel správania sa detí v skupine
- podporovali sme sympatie a kamarátske vzťahy k deťom
- deti sa vedia podeliť
Nedostatky:
- neschopnosť prejavovať radosť a pocit uspokojenia s činnosti –
- neschopnosť nadviazať kontakt spoločensky prijateľným spôsobom –
- niektoré deti majú problémy so správaním, neschopný empatického správania –
- problémy s uzavretosťou a nesmelým vystupovaním:
Východiská:
- učiť deti k morálnym pravidlám a spoločenskému správaniu
- venovať dostatok priestoru agitácii smerom k rodičom – práva dieťaťa
- vytvárať rôzne aktivity podporujúce pozitívnu atmosféru na škole
- aktívnou formou využívať didaktické aktivity na rozvíjanie sociálnej komunikácie
- rešpektovať potrebu detí a podporovať ich pri komunikácii
- naďalej pripravovať deti k vystúpeniu k rôznym sviatkom a príležitostiam a takto prezentovať svoju školu
Človek a svet práce
Klady:
- deti mali možnosť pracovať podľa technického náčrtu a návodu – práca s tangramom
- s pomocou učiteľky vyrábali jednoduchý vešiak na kľúče, veterník, podľa návodu
- vedia používať metlu, lopatu, hrable, fúrik,
- dokážu manipulovať s tupou ihlou, drobnou mozaikou, navliekať korálky
- robili s pomocou učiteľky smotanovú tortu podľa obrazového receptu
- v námetových hrách sa oboznámili s pracovnou náplňou – šoféra, mechanika, kuchára, stolára, policajta, lekára, sestry, predavačky
- mali možnosť pozorovať prácu kuchárky, predavačky, poštárky, učiteľky, školníčky, administratívnej pracovníčky,
- častými návštevami miestného skanzemu poznávali a pozorovali tradičné remeslá a materíály a výrobky
Nedostatky:
- nedostatočne sa venovala pozornosť fungovaniu a spôsobe využitia jednoduchých mechanizmov – páka, naklonené rovina, koleso, ozubené koleso a uvedené mechanizmy sa nepoužívali pri konštrukčných úlohách
- neschopnosť logicky uvažovať pri konštrukčných hrách: Štofková, Faková I., Faková T., Fako J., Maľarová M., Tancošová J.,
Východiská:
- naďalej využívať miestny skanzem
- zaradiť do vzdelávacieho procesu jednoduché mechanizmy
Umenie a kultúra
Hudobná výchova
Klady:
- deti majú radi ako ľudové tak i umelé piesne rozmanitého charakteru
- radi používajú pri speve aj rôzne detské hudobné nástroje
- rytmické činnosti , ktoré upevňujú schopnosť paralelného vnímania a prežívania rytmických a metrických vzťahov v hudbe, sa rozvíjali pri rytmizácii textu,
- deti aktívne počúvali hudobné skladby i spev učiteľky, dokážu identifikovať ľudské hlasy, spev a inštrumentálnu skladbu, základné hudobno-vyjadrovacie prostriedky, identifikujú zvuky a tóny, znenie klasických hudobných nástrojov,
- deti poznajú a ovládajú Orfou inštrumentál
- deťom bol vytvorený priestor aj pre tvorivé pohybové vyjadrenie obsahu riekaniek, piesní a hudby deťmi, ktoré učiteľka len usmerňovala
- deti vedia hudbu aktívne prežíť a reagujú na ňu mimikou, gestom, reagujú na jej farbu, dynamiku, ale i tempo a melódiu
- Hudobno-dramatické činnosti sa realizovali v rôznych formách: v tvorivých speváckych činnostiach, v rytmickej improvizácii, pohybovej improvizácii či v inštrumentálnych činnostiach v určitom dramatickom rámci.
Nedostatky:
- neschopnosť sústrediť sa – Ivana Faková., Faková Tamara., Fako J., Kalman D., Tancošova J.,
- neschopnosť udržať tempo a rytmus - Štofková, Habina., Tancošová Jana., Miša Maľarová., Hromadníková.
- nedokonalý pohybový prejav – Habina., Štofková.,
- zjednotiť kolektívny spev v skupine
Východiská:
- naďalej podporovať deti a motivovať ich k hudbe
- využívať hudbu v celodennom výchovnom pôsobení na zmiernenie agresie a napätia
- naďalej pripravovať deti k vystúpeniu k rôznym sviatkom a príležitostiam a takto prezentovať svoju školu
Výtvarná výchova:
Klady:
- deti prostredníctvom hravých výtvarných činností dokážu komponovať rôznorodý materiál na ploche (výkresu). - rukavička, koláče, pavučina
-učili sa vyjadrovať základnými výtvarnými vyjadrovacími prostriedkami a narábali s rôznorodými výtvarnými pomôckami a nástrojmi (štetce, ceruzky, farbičky, nožnice a iné).
- deti usporadúvali amorfné a konkrétne tvary vytvorené pomocou škvrny, strihaním alebo trhaním na ploche do nového celku, a tak vytvárali nové zobrazenia. - bacily, pavučina,
- deti prostredníctvom modelovania, konštruovania a skladania vytvárali trojrozmerné/priestorové zostavy a rozvíjal sa u nich zmysel a pre tvar v priestore a priestorové videnie.- modelovanie zeleniny, tvorenie koláčov, hry v piesku, skladanie z papiera, zhotovovanie húb, dopravných značiek
- učiteľka podnecovala dieťa, aby rozvíjalo svoje farebné cítenie a vnem a experimentovalo so škvrnou a farbou – jesenné listy,bacily
-podporovali sme rozvoj spontánnej detskej kresby u detí
Nedostatky:
- kresba u detí, tak ako aj uchop ceruziek býva zanedbaná -
- nestrieda farby pri kreslení – Tancošová, Maľarová M., Zubko., Gabor.,
- pri maľovaní štetcom, fixami ťahá po jednom mieste – Zubko, Kalman D., Tancošová., Maľarová. M., Faková I.,
- neschopnosť udržať čistotu pri práci – Habina D., Hromadniková., Tancošová., Maľarová M., Fako J., Pohlodko Š.,
- strach z kreatívnych činností – Tancošová J.,
- prechádzajú za čiaru, neostávajú vo vymedzenej hranici – Tancošová, Zubko, Habina, Maľarová S, Maľarová M., Fako, Pohlodko
- nedostatok aktivít na výtvarné spracovanie podnetu z umeleckého diela
Východiská:
- využívať dostatok výtvarného i pracovného materiálu
- rozvíjať u detí výtvarné cítenie s využitím netradičných výtvarných techník
- vytvoriť priestor k spontánnej kresbe
- rozvíjať zmysel pre detaily
Človek a príroda
Klady:
- učiteľka volila také podnety, aby deti v čo najväčšej miere získavali skúsenosť s reálnymi predmetmi, javmi a situáciami.
- rozvíjali sme u detí prírodovedné spôsobilosti - pozorovanie – celoročne sme robili pozorovanie počasia v kalendári
- rozvýjali sme u detí schopnosť klásť otázky a tvoriť predpoklady
- viedli sme deti ku skúmaniu predmetov javov, situácií pokusom a omylom
-podporovali sme dieťa v jeho bádateľskej snahe, usmerňovať ho tak, aby dospelo k zmysluplnému poznaniu a poskytovali mu informácie, ktoré mu pomôžu pochopiť základné prírodovedné pojmy.
- oboznámili sa s anatómiou ľudského tela
- pri pobyte vonku deti poznávali rôzne rastliny, pozorovali voľne žijúce živočíchy, vtáky, a zvieratá chované v domácom prostredí
- pozorovali klíčenie a rast rastlín v podmienkach školy
- pozorovali prírodné javy – teplo, horenie, rozpúšťanie látok vo vode, magnetizmus, topenie, tuhnutie
- navštívili Humenskú hvezdáreň, tvorili si tak predstavu o Zemi a jej mieste vo vesmíre
Nedostatky:
- nevedia správne zaradiť súčastí prírody do živej a neživej
- neschopnosť enviromentálneho cítenia – Jozef Fako
- lesné zvieratá nepozná – Jozef Fako, Pohlodko, Miša Maľarová, Tancošová Jana
Východiská:
- na rozvoj prírodovednej gramotnosti využívať metódu zážitkového učenia
- naďalej podporovať deti a motivovať ich k bádaniu
-viesť detí k ochrane prírody
Zdravie a pohyb
Klady:
- používalo sa vhodné náčinie a náradie
- využívala sa moderná audiotechnika, ktorá motivovala a podnecovala deti k činnosti
- zvyšovali sme telesnú zdatnosť a pohybovú výkonnosť, rozmanitosťou telovýchovných činností
- máme dostatok učebných pomôcok, náčinia a náradia
- deti si osvojili kultúrno- hygienické návyky, vedia používať toaletu, obsluhovať
vodovodnú batériu, kultivovane jedia až na deti ktoré MŠ nenavštevovali pravidelne
Nedostatky:
- nesprávna orientácia v priestore – Štofková., Habina., Fako, Ivana Faková
- nekoordinované pohyby pri cvičení- Habina., Štofková, Ferencová
- nesprávny náprah paží pri hode horným oblúkom – Štofková, Tancošová, Maľarová M
- prevláda strach z nezvyčajných polôh – Štofková, Tancošová J
- nevie správne chytať loptu – Štofková., Tancošová J., Kalman D.,
- zlé držanie tela – Štofková
- spomaľuje – Štofková. Tancošová J.
- zrýchľuje – Habina, Fako, Pohlodko, Maľarová M., Zubko
- tlmiť impulzívne správanie – Habina, Maľarová S., Faková I.,
Východiská
- uskutočňovať športové činnosti na školskom dvore s dodržiavaním pravidiel
- využívať pri práci školskú telocvičňu
- udržať v skupine jednotné tempo kroku
Od 16. 03. 2020 do 29. 03. 2020 na základe usmernenia ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR zo dňa 12. marca 2020 bola výchovno-vzdelávacia činnosť/vyučovanie prerušená. Následne bola Výchovno-vzdelávacia činnosť prerušená v čase od 30. 03. 2020 do 31.5.2020. Koncom mája sa zisťoval záujem rodičov o prevádzku MŠ. Na základe ich nedostatočného záujmu bola výchovno – vzdelávacia činnosť prerušená zriaďovateľom až do konca školského roka. Od 18.3.2020 prebiehalo na facebookovej stránke školy on -line vyučovanie. Úlohy boli zadávané deťom podľa tém, ktorým by sme sa za normálnych okolností venovali v škole. Spätná väzba od rodičov bola vo forme komentu pod príspevok, kde rodičia vkladali aj fotografie a videá ako deti úlohu zvládli. V priemere sa do plnenia zapájalo 13 detí.
Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti. V školskom roku 2019/2020 bola pravidelne aktualizovaná facebooková stránka školy, kde boli prezentované fotografie zo života školy. Z rodičmi sme zorganizovali popoludňajšiu aktivitu ,,Obrázky z prírodnín“. S miestnym klubom dôchodcov sme využili príjemné jesenné počasie na vychádzku do blízkeho lesa. Zorganizovali sme kultúrne vystúpenie pre rodičov a starých rodičov pri príležitosti mesiaca október ako mesiaca úcty k starším a vianočné vystúpenie na pôde školy ale aj na výročnej schôdzi Klubu Dôchodcov. Zorganizovali sme detský karneval. Navštívili sme ZŠ Bernoláková vo Vranove nad Topľoupri príležitosti ,, Týždeň netradičného vzdelávania“. Pravidelne sme spolupracovali so základnou školou vo Vechci. Zorganizovali sme výlet do Vranova nad Topľou, na podujatie ,,Pesničkový Mikuláš“. Pravidelne navštevujeme miestny skanzen ,,U Adama“ Zhotovili sme a umiestnili tablo odchádzajúcich predškolákov na verejné priestranstvo obce.
Zapojili sme sa do výtvarnej súťaží ,,Vesmír očami detí“, kde práca Róberta Frajkora postúpila do krajského kola.
Spoluprácu s Obecným úradom hodnotím ako veľmi dobrú – poskytovala sa pomoc pri kosení, strihaní plota, pri ošetrovaní stromov, pri oprave detských pieskovísk a oprave detského náradia na školskom dvore, dodali sponzorské balíčky na Mikuláša,a poskytli prezenty pri príležitosti dňa učiteľov, ako aj finančné pokryli vzdelávacíe periodíká pre deti i učiteľov.
Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienky školy: Materská škola je dedinskou,dvojtriednou MŠ. Sídli v typizovanej poschodovej budove. Priestory sú účelové a presvetlené. Budova školy je z vonku zateplená, má plastové okná a vchodové dvere. Areál školy je oplotený, vybavený chodníkmi, detským pieskoviskom a detským ihriskom. K štandardnému vybaveniu MŠ patria hračky, detská a odborná literatúra, učebné pomôcky, telovýchovné náradie a náčinie, hudobné nástroje, didaktická a audiovizuálna technika, výpočtová technika. Vybavenie MŠ spotrebným materiálom na výtvarné, grafomotorické a pracovné činnosti je dostatočné. Materiálne vybavenie MŠ sa v rámci finančných možností pravidelne dopĺňa. Zakúpili sa nadrozmerné slnečníky na školský dvor a zakúpili sa nové CD prehrávače, detské knihy, detské stavebnice a hračky do tried. Rozmiestnenie nábytku rešpektuje potrebu detí mať dostatok priestoru na hry. Nábytok rešpektuje antropometrické požiadavky. Všetky triedy MŠ majú k dispozícií detské časopisy Vrabček, Včielka, odborný časopis Predškolská výchova a Učiteľské noviny.
Údržba a opravy :
- riešili sa potrebné malé opravy v budove - urobili sa drobné údržby na sociálnych zariadeniach - natreli sa preliezky na školskom dvore potrebným lakovaným náterom - opravila sa školská záhradná besiedka, dlažba, náter striešky, opravilo sa detské pieskovisko
Potrebná údržba do budúcnosti :
- doplniť chýbajúce interiérové dvere za nové v celej budove - rekonštrukcia sociálneho zariadenia pre dospelých - výmena kobercov do tried - výmena detských paplónov - rekonštrukcia detskej šatne
Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti Zdroje financovania materskej školy : - dotácie zo štátneho rozpočtu cez podielové dane obce - príspevky na čiastočnú úhradu nákladov MŠ od zákonných zástupcov detí vo výške 2,50 eur mesačne činil za šk. rok 2019/20 spolu : 290 eur. - za účtovné obdobie 9/2019– 6/2020 na mzdy zamestnancov v MŠ - 37066,68 eur na odvody zamestnancov v MŠ – 13073,32 eur - tovary a služby : 3792,11 eur Spôsob použitia finančných prostriedkov : - zakúpenie kníh do školskej knižnice - zakúpenie didaktických, námetových a konštruktívných hračiek - zakúpenie výtvarného materiálu - zakúpenie materiálu na zhotovenie lavičiek na pieskovisko - zakúpenie syntetických farieb na potrebnú údržbu lavičiek a šk. preliezok - chemické čistenie kobercov Ciele z koncepčného zámeru rozvoja školy, ktoré sa podarilo naplniť v školskom roku 2019/2020
- vytvoriť prostredie materskej školy tak, aby k nám deti chodili s dôverou a bez strachu, kde budú môcť prežívať radostné a spokojné detstvo , - umožniť rodičom, aby strávili krátky čas v materskej škole spolu so svojím dieťaťom, aby sa zoznámili s prostredím aj s personálom - maximálne rozvíjať komunikačné schopnosti a tvorivosť deti - viesť deti k vzájomnej úcte, dôvere a k uznaniu, znášanlivosti, otvorenosti v komunikácií, k empatií a vzájomnej spolupráci - dbať na správnu životosprávu detí, výživu, režim dňa i pohybovú aktivitu - ponúkať kvalitnú, veku primeranú výchovu a vzdelávanie - zapájanie rodičov do života školy - podporovať spoluprácu s miestnou základnou školou a učiteľkami prvého ročníka - zamerať sa na vzdelávanie pedagógov a neustále zvyšovať kvalitu pedagogickej práce - rozvíjať spoluprácu so zriaďovateľom, - spolupracovať s rôznymi miestnymi organizáciami – Klub dôchodcov - oceňovať aktívne učiteľky zapájajúce sa do tvorby a realizácii projektov, a to morálnym a finančným ocenením. - založiť webovú stránku materskej školy - pravidelne a aktuálne informovať rodičov o dianí na škole - rozvíjať osobnosť učiteliek, ich tvorivosť, koncepčnosť, osobnú zodpovednosť a schopnosť viesť zverený kolektív detí, - udržiavať primerané medziľudské vzťahy v celom pracovnom kolektíve, navzájom, ale i všetkých zamestnancov školy v smere k rodičom detí a iným partnerom spolupracujúcim so školou - systematicky skvalitňovať prácu pri plnení jednotlivých prvkov výchovy detí s dôrazom na kvalitu prípravy a riadenia pedagogického procesu, na dôkladnú analýzu výchovno -vzdelávacej práce, účelné plánovanie, následnú sebakontrolu a objektívne hodnotenie
Ciele z koncepčného zámeru rozvoja školy, ktoré sa nepodarilo naplniť v školskom roku 2019/2020
|
|
- nepodarilo sa nám nájsť sponzorov - nespolupracovali sme s Červeným krížom - pokračovať v hľadaní možností zapojenia sa materskej školy do rôznych projektov – získavať tak finančné prostriedky pre MŠ - založiť občianske združenie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Správa o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti MŠ vo Vechci za šk. rok 2019/2020
Predkladá: Marta Bačiková riaditeľka MŠ- Vechec
Prerokované na pedagogickej rade MŠ dňa: 21.8.2020
Vyjadrenie rady školy
Rada školy odporúča zriaďovateľovi, Ladislavovi Tóthovi , starostovi obce Vechec schváliť správu o výsledkoch výchovno-vzdelávacej činnosti MŠ vo Vechci za šk. rok 2019/2020.
...................................................... predseda rady školy pri MŠ vo Vechci
Stanovisko zriaďovateľa:
Obec Vechec schvaľuje správu o výsledkoch a podmienkach výchovno-vzdelávacej činnosti MŠ vo Vechci za šk. rok 2019/20
...................................................... starosta obce zriaďovateľ – podpis, pečiatka
|