Administratíva
Využitie počítača v kancelárii
Osobný počítač v kancelárii disponuje istým programovým vybavením. Na
pracovisku s osobným počítačom, beží špeciálny software a býva súčasťou
podnikového informačného systému. Je aj trieda programov, ktoré nachádzajú
všeobecné využite v bežnej kancelárii, tzv. kancelársky software. Obsahuje napr.
textové editory, tabuľkové kalkulátory, databázy, grafické editory, systémy
elektronickej pošty, komunikačný a faxovací software, plánovače a organizátory.
Základným softwarovým produktom je textový editor, inak nazývaný aj slovný
procesor, nahradzuje klasický písací stroj. Zjednodušuje prípravu textu.
Textový editor slúži na prepisovanie, presúvanie a usporadúvanie textu. Taktiež
používateľovi umožňuje zvýrazňovať časti textu veľkosť alebo typ písma. Ďalšími
funkciami sú automatická úprava dokumentu, formátovanie a zarovnávanie na
stránky, písanie do stĺpcov a centrovanie textu. K sprehľadneniu textu napomáha
možnosť vloženia ilustrácií, nákresov a grafov.
Elektronické bankovníctvo
Je to moderná forma platby. Pri vybavovaní bankových záležitostí banka neprichádza
s klientom do osobného kontaktu. Riešenie platieb a iných bankový záležitostí
prebieha výlučne prostredníctvom mobilného telefónu, faxu alebo internetu. Klient
obdrží PIN kód, prihlasovacie meno, heslo a GRID kartu. GRID karta je plastová
karta, ktorá slúži pri bankových transakciách, ako podpis klienta.
Online banking
Online Banking, tiež známi ako Internet Banking, je elektronický platobný systém,
ktorý umožňuje klientovi banky alebo inej finančnej inštitúcie prevádzať platobné
transakcie, zisťovať informácie o svojom svojom účte, či úvere prostredníctvom
internetu.
E-mail banking, SMS banking a Phonebanking
Prostredníctvom E-mail bankingu banka klientovi zasiela výpisy z účtu alebo
informácie o transakciách v e-mailovej podobe. Krátkymi SMS správami vás banka
môže informovať o prípadnej finančnej transakcii, nazývame to SMS Banking.
Phonebanking je služba založená na komunikácii klienta a banky prostredníctvom
telefónu. Klient komunikuje s call centrom a navádza ho na jednotlivé kroky.
Manažérsky informačný systém
Informačný systém firmy zabezpečuje aby manažéri mohli efektívne vykonávať
svoje riadiace funkcie. Hlavnou úlohou je zabezpečiť dostatok potrebných,
aktuálnych a presných informácií pre prípravu rozhodnutí.
Delenie IS podľa jednotlivých úrovní riadenia:
- Exekutívne informačné systémy (EIS)
- Systémy na podporu rozhodovania (SPR)
- Manažérske informačné systémy (MIS)
- Transakčné systémy (TS)
MIS vyberá a prezentuje informácie, zabezpečuje ekonomické a finančné analýzy.
MIS taktiež plánuje a modeluje finančné situácie podniku, monitoruje zostavenie
variantov podnikateľskej stratégie. Prácou MIS je aj odhaľovanie silných a slabých
stránok firmy, či už vlastnej alebo konkurencie.