22. Ako som si dala poslať veci zo Španielska na Slovensko
22. Ako som si dala poslať veci zo Španielska na Slovensko
Milý moji čitatelia, ako iste viete, pred dvoma týždňami som sa núdzovo vrátila na Slovensko. Čo sa týka môjho štúdia, pokračujeme online (nie všetky, ale niektoré) prednášky máme vo forme videokonferencií, alebo nahratých videí, cviká realizujeme podobne a každým dňom mi pribúdajú ďalšie a ďalšie práce, čo treba odovzdať do istého dátumu. Dnes som bola mimoriadne produktívna – stihla som spraviť tri cviká počas jedného dňa (ešte trošku a vyrovnám sa priemernému slovenskému vyťaženiu).
Chcela som sa s vami ale podeliť o niečo iné. Keďže som zo Španielska odchádzala iba s malým kufrom, väčšina mojich vecí ostala tam. Prognózy nevyzerajú tak, že by som sa ešte vrátila na cviká v tomto semestri, preto som zrušila zmluvu na ubytovanie (aby som neplatila 300€ mesačne za izbu v ktorej nebudem) a poprosila som svoju spolubývajúcu, aby mi pobalila veci.
Čo sa týka spoločnosti, ktorú som si vybrala na prepravu mojich vecí, vybrala som si UPS. Španielsku pobočku, aby to bolo vybavené čo najrýchlejšie. Keďže je to svetoznáma firma, pôsobila tým na mňa dôveryhodne. Zaplatila som 90€ a čakala, následujúci deň mali vyzdvihnúť kufor. Niekde medzi deviatou ráno a siedmou večer. No do siedmej sa nikto neobjavil, nikto neozval.
Po dôkladnom predýchaní som vytočila číslo zákazníckej linky. Po chvíľke veselej zvučky sa ozvala pani. Pani bola robot. Robot tipu: zadajte prosím čo potrebujete. Nerozumiem vašej požiadavke, prosím zopakujte znovu. Alebo stlačte číslo. Po dvoch minútach a dvoch náhodných číslach sa ma opýtala: prajete si hovoriť so zákazníckym servisom? (Spomenula som, že tento hovor prebiehal v španielčine?).
Pani zo zákazníckeho servisu som vysvetlila svoju situáciu, že som mala naplánované vyzdvihnutie, no nikto sa mi neozval, či mi nevie povedať čo sa stalo. Po nadiktovaní čísel objednávky, po ,,počkajte minútku“ sme došli k tomu, čo vlastne posielam. Pani nezaujímalo, že som si priplatila 10€ za to, že nemám ,,úplný“ obal na kufri (keďže k dispozícii mala spolubývajúca iba potravinovú fóliu), zásielka jednoducho musí byť zabalená v kartóne. Nakoniec som vlastne zistila, že oni vôbec osobné veci neprepravujú a že sa mám ozvať na iné číslo. Na otázku, či mi vrátia peniaze, mi pani povedala, že mám kontaktovať banku, že ona moje peniaze nemá. Tak kto ich má, keď mi už odišli z účtu? Mám kontaktovať svoju banku, dovidenia.
Po chvíľke rozhorčenia a trieskania si hlavy o stôl som teda zavolala do banky (ešte že má Tatrabanka službu Dialog Live, 24hodín/7). Prvá potešujúca okolnosť bola, že v tatrabanke rozprávajú po slovensky. Vysvetlila som pani, moju situáciu a opýtala sa, či mi vie nejako poradiť (nakoľko mi bolo jasné, že pravdepodobne nezrušia transakciu na základe toho, že ich pekne poprosím). Dozvedela som sa, že moje peniaze momentálne ,,visia“ niekde vo virtuálnom bankovom svete a čakajú na odozvu od UPS, niečo ako ,,schválenie“ prijatia mojich peňazí. A oni tým, že moju objednávku zrušili, to nepotvrdia a mne peniaze prídu naspäť do 14 dní. Dúfam. Naozaj nechcem zase volať do UPS.
Tak som sa opäť dala na hľadanie prepravnej spoločnosti, čo prepravuje KUFRE. Našla som sľubne vyzerajúcu firmu, čo sa volá Teahousetransport. Majú like od mojej sesternice, tak som sa jej popýtala na skúsenosti a povedala mi, že s nimi bola veľmi spokojná a že oni jej prepravovali svadobné šaty z Írska na Slovensko (čo viac žena potrebuje na utvrdenie názoru?).
Dohodla som sa so spolubývajúcou, že uvediem jej údaje (meno, číslo) ako údaje odosielateľa. Vyplnila všetko ostatné a predstavte si, s touto spoločnosťou ma to ešte aj vyšlo na polovicu! (50€)
Objednávka potvrdená, vyplatená, vyzdvihnutie naplánované na pondelok. Musela som poprosiť spolubývajúcu, aby ešte raz prebalila moje veci, nakoľko touto spoločnosťou nie je dovolené prepravovať tekutiny. UPS nedovoľuje batérie, takže to bolo už druhý krát, čo som ju o to prosila.
Okej, všetko je naplánované, na druhý pokus už to musí vyjsť. Že?
Iba že by nie.
V sobotu mi píše spolubývajúca:
- Radka, pokazil sa mi mobil
-Čožee? Nefunguje? Vôbec?
- Nie.
- A nemáš náhodou druhý, s iným španielskym číslom, čo?
- Nie.
Dobrá správa bola, že robia len cez týždeň, čiže som mala dva dni na to, aby som niečo vymyslela. Ako sa rieši takáto situácia? Ak máte takú úžasnú spoluerazmáčku ako ja (ktorej priateľka je španielka) tak nič nie je nemožné.
Nový plán bol následovný – ja napíšem do spoločnosti, že ich prosím o zmenenie čísla. Kuriér bude volať priateľke mojej spoluerazmáčky, tá jej dá vedieť, ona dá vedieť mne a ja napíšem na facebook spolubývajúcej.
Po tom všetkom šťastí, čo sa mi už pošťastilo zažiť počas posledného roku mi toto riešenie vôbec neprišlo zvláštne.
Nakoniec to dopadlo tak, že kuriér ani nevolal a rovno si vyzdvihol kufor, a (chvalabohu) už je na ceste ku mne. SNÁĎ už dôjde bez problémov.
Radka
PS: Dnes nemám žiadnu múdrosť s ktorou by som sa s vami podelila, ešte stále sa vyrovnávam s udalosťami posledných pár dní