Čomu som sa venoval počas posledných štyroch rokov
- Opakovane som podával návrhy a komunikoval s magistrátom vo veci preferencie mestskej hromadnej dopravy (MHD) a zohľadňovania pešej či cyklistickej dopravy. Vďaka mojim podnetom sa podarilo:
- Zlepšiť podmienky pre verejnú dopravu, chodcov a čakajúcich cestujúcich v priestore križovatky Palisády/Partizánska/Svoradova a vysadiť novú zeleň na tomto úseku (čiastočná realizácia návrhu na upokojenie dopravy, ktorý som publikoval na portáli www.imhd.sk).
- Predĺžiť vyhradený jazdný pruh pre MHD na Šancovej ulici smerom k Björnsonovej.
- Zriadiť zastávku „Na Hrebienku“ na trase linky 41.
- Záujmy chodcov, cyklistov a verejnej dopravy som presadzoval aj na strategickej úrovni:
- Podrobne som pripomienkoval návrh Územného plánu zóny Chalupkova a návrh zmien ÚPZ Dunajská.
- Zastupujúc občianske združenie MHD.sk som sa aktívne podieľal na tvorbe Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja hlavného mesta SR Bratislavy, najmä v oblasti dopravy.
- Presadzoval som záujmy peších pri riešení parkovacej politiky v Starom Meste.
- Hlasoval som proti netransparentným a nevýhodným predajom majetku (uplatňovanie pochybného kritéria „účel“ pri súťažiach, priame predaje bez verejných súťaží pod trhovú cenu, neodôvodnené „užšie súťaže“, atď.). Žiaľ, väčšina poslancov tieto predaje odsúhlasila, či už išlo o kaviareň Štefánku, nebytový priestor na Františkánskom nám. č. 7, nehnuteľnosť na Beskydskej ul. č. 10, akcie SNP Invest alebo mnohé iné. Kandidujem aj preto, aby sa proti takémuto rozhodovaniu presadila alternatíva.
- V rámci iniciatívy Bratislava otvorene som sa spolu s ostatnými kolegami venoval aktivitám na záchranu kultúrneho dedičstva, industriálnych pamiatok, na ochranu urbanistických hodnôt a zelene:
- Iniciatíva na záchranu Parku kultúry a oddychu; iniciatíva na záchranu Feiglerovej kotolne a kritika prešľapov pamiatkových orgánov; pripomienkovanie projektu prestavby Predstaničného námestia; iniciatíva proti výstavbe podzemných garáží pod školským dvorom na Grösslingovej ulici alebo pod parkom na Kollárovom námestí; pripomienkovanie zmien Územného plánu.
- Je mi potešením vykonávať verejnú službu vodiča trolejbusu pre všetkých Bratislavčanov aj návštevníkov mesta. V rámci možností sa vždy snažím o presnú a plynulú jazdu a ústretovosť k cestujúcim. Moje povolanie mi umožnilo spoznať dopravné problémy mesta z prvej ruky.
- Ako člen komisie dopravy miestneho zastupiteľstva som sa zaoberal najmä parkovacou politikou mestskej časti, taktiež zjednosmerňovaním vybraných ulíc v Starom Meste a riešením ďalších konkrétnych menších problémov. Staré Mesto ku koncu volebného obdobia spustilo nové zóny regulovaného parkovania vo vlastnej réžii. Tento systém má zatiaľ nedostatky a je limitovaný legislatívnymi možnosťami, avšak vnímam ho ako prvý krok k efektívnej parkovacej politike.
- Na jar 2009 som dokončil pre Princetonskú univerzitu diplomovú prácu pod názvom „Nový Most – Na rozhraní pamäti a modernizácie“. Práca analyzuje dodnes kontroverzný príbeh výstavby Nového mostu za cenu zničenia časti historickej Bratislavy, pojednáva o genéze konfliktov a mapuje diskusiu medzi odborníkmi, politikmi a širšou verejnosťou. V dohľadnom čase by som rád publikoval knižné vydanie v slovenčine.
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.