Choď na obsah Choď na menu
 


Test: BMW X6 M50d – diktátor

9. 1. 2013

 Každý vodič tohto auta by mal absolvovať psychotesty, ak sa totiž mentálne nevyrovná s jeho obrovským potenciálom a začne ho považovať za nástroj moci, je to problém. Veľký problém.

 

bmw-x6-m50d_11-clanok.jpg

Zachovať si racionálny úsudok pri teste niečoho takého ako BMW X6 M50d nie je nijak jednoduché. Pozriete naň a máte dojem, že BMW pľuje na všetky hodnoty, ktoré preň pred rokmi vydupali ľahkonohé sedany so skutočným športovým nádychom. Delikátne vyvážené autá, ktoré si vždy našli svojich kupcov a budovali značke neuveriteľné renomé. Doba sa však mení a plakať nad minulosťou nie je na mieste. Na hrdosť, či sentimentálne výlevy nie je vo svete trhovej ekonomiky priestor, takže ak sú za niečo zákazníci ochotní zaplatiť, automobilka to jednoducho vyrobí. A BMW nie je výnimkou. Testovali sme najvýkonnejšie naftové BMW X6 – verziu M50d.

 

bmw-x6-m50d_03-clanok.jpg

 

Prepychový život na poschodí

Nech sa už budete s príplatkovou výbavou hrať ako chcete (a verte, že je naozaj obsiahla), základnú architektúru kabíny to nezmení. A to je fajn, pretože rozvrhnutie ovládacích prvkov je v duchu tradícií BMW slušné. Všetko na čo siahnete má správny povrch a pozícia za volantom vzdialene pripomína posed v športovom kupé. S tým rozdielom, že sedíte o dve poschodia vyššie. Po rokoch sa ako problematická javí len kvalita spracovania. Nechápte nás zle, v BMW X6 to rozhodne nevyzerá lacno, no novší prémioví konkurenti majú interiéry postavené precíznejšie.

 

bmw-x6-m50d_15-clanok.jpg

 

Spotrebu máte v nohách

Naftový motor verzie M50d nie je o nízkej spotrebe, ale o výkonoch a ich dostupnosti v nízkych a stredných otáčkach. Ak udržíte svoje chute na rýchlosť pod kontrolou a vyhnete sa akceleračným súbojom na semaforoch, dokážete jazdiť aj po meste za necelých 9 litrov. Mestský okruh dlhý 25 km (z toho 8 km po diaľničnom obchvate) sme zvládli za 8,9 l/100 km, a ani sme sa pritom nemuseli nijak extra snažiť, stačí však párkrát podľahnúť pokušeniu a razom spotreba letí vysoko nad desaťlitrovú hranicu.

Pri ustálenej rýchlosti 90 km/h si auto vzalo len 5,5 l/100 km (merané na úseku dlhom približne 30 km v oboch smeroch), tak však majitelia tejto verzie jazdiť určite nebudú (berte to len ako dôkaz jeho efektivity). Diaľnicu medzi Trnavou a Banskou Bystricou (cca 150 km) sme priemernou rýchlosťou 127 km/h zvládli za 8,1 l/100 km, späť to bolo rovných osem litrov (pri obsadení dvoma osobami a zapnutej klimatizácii).

Skúšali sme aj zmiešaný režim (40 % diaľnica, 40 % medzimesto a 20 % mesto, celkovo približne 200 km), počas ktorého sme dosiahli spotrebu 7,5 l/100 km.

 

bmw-x6-m50d_06-clanok.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.