Vyhodnotenie: Najlepší nápad
Ywonne Seen: Všade patrí aj nejaké zlo, keby sa na Aldarion, ako v minulosti dostal temný pán, určite by sa to rozvíjali nové druhy zaujímavých dejov, zlo by samozrejme mohlo byť po určitom čase porazené.
Joanne Bloubory: Toto je jeden zo zoznamu nápadov, ktoré sa budú v budúcnosti určite realizovať aj keď nie v takej podobe, akú popisujete. V súčasnosti je však tento nápad nerealizovateľný z niekoľkých dôvodov. Voldemort už raz bol na Aldarione porazený a tá RPG bola hraná tak, že už nie je možnosť jeho nového povstania, takže vymýšľanie spôsobu akým ho oživiť aby sme ho mohli znova zabiť mi pripadá ako prehrávanie starej obohratej platne stále dokola. Zlo príde, ale musí sa to dobre vymyslieť a premyslieť, ale jedno viem určite, Voldemort to nebude. Najprv však potrebujeme nejaký základ, aby sme sa mali ako proti zlu brániť a preto je nevyhnutné čakať napríklad na spustenie klubu Svetlonosičov.
Ywonne Seen: Na zvýšenie zamestnanosti ostatných, mohol by tu byť aj nejaký bar, alebo cukráreň.
Joanne Bloubory: Osobne si myslím, že na Aldarione je veľa miest a príležitostí na RPG, odhliadnuc od toho si stále myslím, že cukráreň ani bar rozhodne nepatria do areálu školy. Je to skôr otázka na Avalon, v ktorom má príležitosť presadiť sa každý kvalifikovaný čarodejník. Nikomu nebránime, aby čokoľvek vytvoril, aj keď máme isté výhrady k nečarodejníckym inštitúciám ako je cukráreň a bar. Oveľa radšej v Avalone uvítame čarodejnícke pohostinstvá či obchody s čarodejníckymi maškrtami, keď raz už je Avalon tým čarodejníckym mestom.
Ashton Idol: Zrušiť dámske a pánske toalety, už dávno sa totiž minul ich účinok a namiesto toho vytvoriť nejaké nefunkčné alebo nepoužívané toalety bez hesla za účelom darebáctiev.
Joanne Bloubory: Tento problém, ktorý Ste popísali sme zaregistrovali už aj my, teda pán zástupca a ja. Premýšľala som ako ho riešiť, jednou možnosťou bolo zrušiť toalety, ale v tomto ma profesor Eldar nepodporil so slovami, čo ak príde niekto, kto má fantáziu otvorenú a myseľ vynaliezavú a napadne mu, za akým účelom boli záchody vystavané. Čo ak mu napadne, že by na záchodoch mohol uvariť zakázaný elixír alebo robiť iné záškodníctva. Myslím, že Váš nápad je našim riešením, staré nepoužívané a pokazené záchody sú ďaleko viac inšpirujúce k takejto RPG.
Liliana Zaret: Viac obchodíkov v Avalone. Darčekový, nejaké tie obchodíky hlavne pre ženy. Šaty, šperky, možno i nejakú tú kúzelnú zmrzlináreň, obchod s prútikmi, knihami, nech sa je na čo pozerať. Tiež by bolo fajn keby rovnako, ako v HP bola v Avalone aj "pochybná" štvrť, kde by sa mohli vyblázniť tí, ktorí nemajú najlepšie úmysly. Mohli by tam figurovať nejaké tie hostince v ktorých nikdy neviete, či neprídete aj o posledné gate alebo aj nejaké tie obchody v ktorých to nie je všetko práve košer.
Joanne Bloubory: Ako som už vyššie písala Ywonne, prosby o vytvorenie nových obchodov v Avalone pre vedenie, nie sú smerované na tie správne osoby. Avalon je čarodejnícke mesto, v ktorom má možnosť presadiť sa každý kvalifikovaný čarodejník a preto ak Vám takéto obchodíky chýbajú a nie len Vám konkrétne, ale všetkým Aldariončanom, v tom prípade máte možnosť si ich vyrobiť. Niekoľko Aldariončanov sa už chopilo tejto možnosti a až sa jej chopia viacerí, hneď bude Avalon pestrejší. Ešte by som sa vyjadrila k pochybnej štrvrti, myslím, že ňou je celý Avalon, keďže je to čarodejnícke mesto a nie typické muklovské. Tri metly sú presne takým hostincom, aj keď RPG v nich tomu veľmi nenasvedčuje, za čo samozrejme majiteľ nemôže. RPG tvoria všetci hráči a ja ich úvodným popisom nabádam práve k takejto hre. Avšak stále je to ich voľba.
Liliana Zaret: Urobiť v soviarni trošku poriadok, teda odlíšiť sovky profesorov kvalifikovaných rpg postáv.
Joanne Bloubory: Aj keď nevidím problém vo vyhľadávaní podľa mena, premýšľala som o tom. Došla som k názoru, že aktuálny stav je lepšie riešenie ako roztriedenie sov podľa funkcie. Predstavte si, že na niekoho hľadáte kontakt, ale nie Ste to ani Vy, ani ja, ale obyčajný návštevník Aldarionu, ktorý je tu prvý krát. Okrem toho, že musíte vedieť meno čarodejníka, pretože bez adresáta nie je možné dopis doručiť, by Ste si museli zisťovať ešte aj akej funkcie je čarodejník, či náhodou nie je profesor alebo hájnik, aby Ste zistili, na ktorom bydle ho hľadať. Takto jediné, čo potrebujete vedieť je meno a v soviarni sa zase toľko tých sov nenáchadza, aby bolo ťažké prejsť mená rad radom.
Liliana Zaret: Pod zakázaný les napojiť niekoľko oblastí, ako napríklad čierna jaskyňa alebo nejaký tŕňový labyrint či niečo podobné, aby bolo viacej možností na RPG, ľudí to ťahá do nebezpečných zákutí.
Joanne Bloubory: K tomuto nápadu sme obaja veľmi silne uzavretí a pokúsim sa vysvetliť prečo. Obmedzením lesa na miesta ako čierna jasky, tŕňový labyrint a podobne nie je viac možností na RPG, práve naopak. V skutočnosti zakázaný les nie je len priestor 4x4 metre kde človek vojde zastaví sa a bude debatiť pod strašidelnými stromami za prítomnostri strašidelných zvukov. Je to obrovský les, tajomný a stále neprebádaný. Obsahuje ďaleko viac čarovných a nebezpečných zákutí než by bolo možné vytvoriť kníh. Neklaďte fantázii prekážky, popusťte uzdu a nechajte ju plávať a rozplývať a vymýšľať, podporte kreativitu. Vo svojej RPG v jednej knihe zakázaného lesa môžete objaviť stovky miest, ba aj tisícky, popísať ich, prebádať alebo bočiť od nich oblúkom. Obmedziť les na 3 či 5 konkrétnych miest je vyslovene stopka fantázii hráča. O to práve v RPG ide, fantazírovať a vymýšľať. Týmito slovami chcem rovnako Vás ale aj všetkých Aldariončanov povzbudiť, aby použili svoju fantáziu, odtrhli sa od toho, čo je možné spoznať zmyslami a vyfantazírovali si práve toľko magických či strašidelných vecí, koľko len budú vládať a to neplatí len pre Zakázaný les, ale aj o všetkých ostatných miestach, kde je možné RPG hrať. Musíte si to predstaviť ako svet, ako konkrétny hrad a okolím a lesmi, lesy nie sú práve malé, jazerá a pozemky okolo nich tiež nie a nie je jednoduché obísť jazero len tak a všetko preskúmať, vymýšľajte a tvorte vo svojej RPG.
Liliana Zaret: Pokiaľ ide o "zrkadlo z erisedu" bolo by fajn keby bolo takýchto hádaniek viac. Predsa len Aldarion je škola plná tajuplných zákutí a zrkadlo nie je jediný čarovný predmet, ktorý by študenti chceli nájsť.
Joanne Bloubory: Ja osobne som čarodejnica, ktorá preferuje skôr kvalitu ako kvantitu. Mám za to, že pridaním ďalších hádaniek by zrkadlo z Erisedu nebolo tak čarovné a záhadné, ako je teraz, keby hľadanie čarovných predmetov číhalo na každom rohu a bolo to na bežnom poriadku. Ani bádateľov by to tak nelákalo, ako ich to láka teraz. Ak sa však na Vašom názore zhodne viac Aldariončanov, sme ochotní pripraviť dočasnú súťaž hľadania niečoho na viac etáp. Napríklad by ste museli nájsť tri kusy aby to bolo kompletné a pri nájdení jedného by bola indícia, kde nájsť druhý kus. Otázka ostáva, kto by bol víťaz, ale uvažovať je o tom možné až v budúcnosti pretože teraz vytláča priestor pripravovaný Turnaj v čarodejníckom šachu, ktorý dúfam bude už čoskoro zahájený. Teda, aby som to nejak ukončila, skúste sa povypytovať Aldariončanov a ak Váš nápad uspeje, svoje slovo nemám problém dodržať. Kompromis sa nájde vždy, len treba hľadať.
Reca Francois: Na mojich nedávnych potulkách Aldarionom som zastala pred dverami Spoločenskej sály. Nedalo mi, stlačila som kľučku a nazrela som dnu - nikde ani noha. Pritom miestnosť doslova žiarila, stoly prestreté, pripravené pohostiť študentov i profesorov. A vtedy v mojej hlave zasvietila žiarovka - nie je škoda takú krásnu miestnosť využívať len raz za čas, v dobe plesov a súťaží? Nemala by prekypovať smiechom a debatou častejšie? Ako vravím, nápad dotiahnutý celkom nie je, ale aspoň náznak mám. Viem si predstaviť častejšie pravidelné stretnutia v Spoločneskej sále, za účelom rýchlej a flexibilnej RPG, pre potešenie hráčov samotných. Pokojne by mohli byť organizované pod záštitou nejakého klubu, alebo aj vôbec nie. Možno by len stačilo určiť čas a deň a zverejniť ho v Aldraionských oznamoch.
Joanne Bloubory: Tiež jeden z radu problémov, ktoré si žiaľ uvedomujeme a chystáme sa napraviť. Budem konkrétna a pokúsim sa to vysvetliť. Samozrejme, že nerobíme rozdiely, no pre túto chvíľu sa budeme tváriť, že rozdeľujeme. Takzvaní starí RPG hráči - tí, ktorí RPG hrajú už roky po mnohých RPG stránkach vedia, že kedysi existovala viac menej len online RPG hra. Návštevná kniha bola len jedna, maximálne dve a každý hráč, ktorý keď prišiel na stránku s tým, že má čas a chuť hrať RPG, sa nalogoval do chatovej miestnosti, ktorá slúžila na online RPG rovnako, ako naša spoločenská sála. Po nalogovaní tam buď už niekto bol s kým mohol hráč RPG hrať, ale ak nie, chvíľku tam počkal a ostatní hráči sa zakrátko ukázali. Ale, všetko sa vyvíja, rovnako aj RPG. V dnešnej dobe, kedy je RPG práve tak rozvinutá, je nevyhnutné mať dostatok priestoru v rôznych návštevných knihách, avšak je chybné potláčať RPG hru. Online RPG hra je čarovná vec napríklad ak viete, že hráč, s ktorým si chcete zahrať je práve teraz online a bude vám odpisovať takmer okamžite. Práve na toto je ideálna chatová miestnosť pretože je možné online RPG-ovať bez obmedzenia a bez hrozby, že zaspamujete niektorú z návštevných kníh a vytlačíte tak príspevky iných hráčov. Uvedomujem si aj to, že úpadok online RPG máme na svedomí práve my, starí RPG hráči a hlavne vedenie školy, pretože nedávame novej generácii pociťovať čaro online RPG, nikde ich s ňou nezoznamujeme, nepropagujeme chatové miestnosti, nevysvetľujeme ich funkciu. Nová generácia považuje spoločenskú sálu len na príležitostnú RPG hru pretože presne tak je propagovaná a využívaná, pri príležitostiach je vopred oznámené čo sa bude diať kedy a kde, s presným termínom kedy majú účastníci, ktorí si to nechcú nechať ujsť naklusať. Som si toho vedomá a dávam svoje slovo, že urobíme všetko, čo je v našich silách, aby sme túto chybu napravili.
Jaden Atlus: Navrhujem niekoho, kto by si písal ako meno napr. Osud aby vytváral na Aldarione zaujímavé situácie, aby nebola nuda, napríklad by bol niekto v lese a by napísal, že ide tým lesom a Osud mu tam šľahne, že stúpil na hada alebo tak alebo sa pôjdu Liliana s Alanom bozkávať a Osud napíše, že sa jej rovno na nos spustil zo stropu pavúk. Samozrejme, že sa nestávajú len zlé veci, môže aj nahrávať do karát. A môže vytvárať čokoľvek na dotváranie deja a tak. Napríklad je aj niekto vonku za pekného slnečného počasia, prebieha RPG a on potom napíše, že začalo pršať a oni sa musia prispôsobiť.
Joanne Bloubory: Je to naozaj ušľachtilá myšlienka a konečne vidím hráča, ktorý sa nebojí fantazírovať no napriek tomu budem musieť Váš návrh zamietnuť. Sme v RPG svete a hráme RPG hru postavenú nie len na RPG pravidlách ale aj na RPG princípoch. Stvorenie takéhoto Osudu je priamím porušením ako aj RPG pravidiel, tak aj jej princípov a to žiaľ nemôžeme dopustiť. Keby sme tak urobili, už by to predsa nebola RPG hra. Ale Váš návrh nezavrhujem úplne, je to pekný nápad na nejakú RPG hru, ktorú by sme mohli niekedy usporiadať, necháme sa Vami určite inšpirovať.
Tak, to sú všetky vaše návrhy, ale ešte chýba vyhlásenie víťaza. Tak poďme na to. Rozhodla som sa do tohto rozhodovania zvyšok redakcie nezapojovať, keďže sa zapojil aj Ashton, ktorý už bol súčasťou redakcie a zapojil sa aj Jaden, ktorý sa k redakcii pripojil. Rozhodla som sa teda sama a rozhodne najatraktívnejší bol pre mňa nápad Osudu. Preto sa víťazom stáva Jaden Atlus, ktorý získava fľaštičku tekutého šťastia, elixír Felix Felicis, užívaj ho s rozumom. Napriek môjmu rozhodnutiu o víťazovi musím súhlasiť s vyjadrením pani riaditeľky, že by to narušilo princíp RPG hry, ale nápad to bol naozaj vysokého kalibru a za to patrí zaslúžená poklona.
predošlá strana | ďalšia strana |