Spoločná reč viery
Spoločná reč viery – 1. diel
Všetky náboženstvá majú svoj význam. I tie najhoršie, aspoň Nás môžu vyviesť z omylu, alebo pochopiť veci, ktoré nechceme prijať, bo o nich nič nevieme. V budúcnosti Nám môžu pomôcť zaceliť všetky náboženstvá do jedného, ako to chceš Ty. K čomu si prišiel ?, spýtal sa zvedavý učiteľ Kghutt, svojho žiaka Vutra.
„V podstate, Ste to už postrehli sám. V kresťanstve, či už v Evanjelickom, či Katolíckom, alebo Gréckom, alebo u Jehovovich Svedkov, či Apoštolov, je jedno učenie upriamené, každý z týchto učení je na základe pravdy, no sú tam i veci, ktoré sa líšia od iného náboženstva. Niečo je tam pridané, odobraté, či upravené. Ale v každom náboženstve je skoro rovnaké, ale inak sú niektoré veci vysvetlené. Lebo ich upravovali nedokonalý ľudia, i keď veriaci. Boh môže upraviť náboženstvo, vie ako. Môže to byť i jeho Syn Pán Ježiš, či iný jeho Syn, ak existuje Kristus, podľa niektorých. Alebo sám Duch svätý. Iný môžu len teoretizovať, špekulovať, fantazírovať, ale nič nedosiahne. Kedysi, keď žil na svete Noe, prihovoril sa mu Boh. Vtedy boli i iného poznania duchovia, moc ho neotravovali, bo nemali poznanie o ľuďoch. Dnes, ak by bol človek, čo sa zhovára z Bohom, budú ho otravovať duchovia, aby prestal sa zhovárať z Bohom. Bo už čiastočne diabol a jeho pomocníci zla, dosiahli lepšie poznanie psychológie. Tak maria plány, aby sa zhovárajúci sa z Bohom zlyhal a hrešil voči Nemu. Je možné, že i mňa pokúšajú, to nepopieram. Viem, že som hriešny, bo hriešnym som sa už narodil.
Na západe ešte prichádza do role veda, medicína, poznanie o duchoch, či UFO, a rôzne záhady a nedokonalosti okolo toho, či z nevedomosti, či z povrchnosti. Ale sú i zástanci, že neexistujú, a všetko je výmysel chorých ľudí –myslím duševne chorých ľudí. No keby nebolo týchto duševne chorých ľudí, nemáme medicínu, ktorá zachránila veľa ľuďom život. Táto medicína sa zdokonalila na základe vedy, a títo duševne chorý ľudia ?. Veď i Albert Einstein bol v blázinci, prečo ?, Bo ho nechápali ľudia. Napríklad Paganiniho považovali za spriahnutého z diablom, a hlavne cirkev. Iba kvôli tomu, že mal dlhšie prsty a dokázal vďaka tomu dosiahnuť na husliach také melódie na strunách, čo ostatný nedokázali, bo mali krátke prsty. A cirkev ho prenasledovala kvôli tomu.
Takých ľudí je viac. Prečo ich nechápali, nechceli pochopiť ?, iba z nevedomosti, a kvôli tvrdohlavosti a bojazlivosti. Veď načo budem veriť tomu, čomu nerozumiem, a načo by som mal pochopiť, keď nemusím ?, lepšie povedané, nechce sa mi ?, alebo nemám na to čas ?, veď musím z niečoho žiť.
Všetky náboženstvá majú svoj význam, len ich spojiť do hromady, ale ako ?“, spýtal sa žiak Vutra, svojho učiteľa Kghutta.
„Prišiel si do takého poznania, a nevieš ako ďalej. Nebudem Ťa ovplyvňovať, ale daj si pauzu. Možno v nej pri čítaní, či oddychu pochopíš i iné, ďalšie, čo nechápeš teraz. Skús sa uvolniť, veď i stroj potrebuje vypnúť, inak by motor toho stroja zhoral, a musel by sa vymeniť. Ty si ako ten motor, ktorý sa točí, dáva do pohybu stroj, ktorý rozhýbe pomaly svet do toho Tvojho jedného náboženstva, pomocou ktorého sa možno podarí spojiť celý svet. Veď i jednoduchá, ale podstatná myšlienka, vznikne v mysli, v ktorej prúdi milióny myšlienok od duchov, čo si spomínal. Alebo sa pokús vo svojej izbietke modliť, meditovať, či spať. Možno Ti dá myšlienku Boh cez sen, tak ako naučil Boh počas spánku Noema stavať archu, ktorá zachránila oblastných ľudí, čo si spomínal nedávno. Možno Ti dá návod, ako ďalej.
Je už čas večernej meditácie, a Ty máš nevyriešený problém. Choď v pokoji, a začni meditovať. Premýšľaj opatrne, aby sa motor neprehrial. Haré Krišna.“, skončil učiteľ Kghutt reč zo svojím žiakom Vutrom.
„No, načo si prišiel tento raz ?“, spýtal sa zvedavý učiteľ Kghutt svojho žiaka Vutra.
„Vo východnom náboženstve sa píše, ako sa priblížiť pomocou sebapoznania, sebaobetovania, a rôznych cvičení k Bohu, ku Krišnovi. Na západe sa píše, jednoduchšia cesta lásky z jednoduchej viery. Krišna, bol pred päťtisíc rokmi. Ježiš, bol dvetisíc rokov po ňom. Preto, že Ježiš prišiel na svet dvetisíc rokov po Krišnovi. Bo svet sa zmenil, potreboval napraviť na lepšiu jednoduchšiu cestu. Cesta sebapoznania je ťažká, nie každý príde do konca. Nepochopí všetko, čo má, bo prišli duchovia zlý na to, ako ovládnuť ľudí. Ježiš prišiel z jednoduchšou cestou, cestou lásky. A toto nechápali , a nechcú chápať zlý duchovia, preto ich to zaskočilo, a nielen ich, ale i ľudí. A nastal prevrat. No teraz mám taký dojem túžbu po zmene. Aby sa spojením Krišnovho a Buddhovho učenia spojilo za západným učením Ježiša, či Krista, a vedy, medicínu, a podobne v jedno. Viem, že to chvíľu potrvá, možno ja neuspejem, ale aspoň si niekto po mne prečíta to, čo Vám, učiteľ Kghutt, teraz rozprávam. Mám to totiž napísané, tak, ako Ste mi poradili. Čo ma napadne píšem, a potom neskôr nad tým, meditujem, a rôzne kombinujem. Bo cítim, že je čas na spomínanú zmenu. No neviem kedy príde, ani neviem za akých okolností. No, možno ja a to, čo píšem bude ako aspoň vedľajší koreň budúcej viery. Viery v jedno náboženstvo, a jedno učenie.
Predpokladám, že učenie mágie z Číny a Indie, cesta sebapoznania v joge podľa Buddhizmu, a Indie, a cestou lásky zo západu, tak isto i učenie vedy zo západu, pomôže do ucelenia v jedno učenie. No, bude problém z takými veriacimi, ako sú Jehovovi Svedkovia, čo neveria na dušu a minulé, a budúce životy. Tu by pomohla veda, a tej pomôže východné učenie, dokázať a zaznamenať energie, dušu.“.
„Viem, neveriaceho v dušu, sa dá presvedčiť len tak, ak sám zažije astrálne putovanie niekoľkokrát za sebou, a presvedčí sa po cestovaní, že to, čo videl pri putovaní, sa naozaj stalo. A dokáže mu to technika, z ktorou je stále v kontakte. A tak mu to potvrdia iný, Jehovovi Svedkovia, že sa to stalo, bude to šok i pre Jehavovich Svedkov. Ako to, že to vie, keď tam nebol ?. Tento raz, skús počas večernej meditácie, alebo zajtra o tom premýšľať. Možno Ti dá Boh –Krišna, skrze Pána Ježiša vysvetlenie, alebo aspoň cestu, ako to pochopiť. To, čo si spomínal doteraz, je zaujímavé, a má to dobrú myšlienku, len prosím vydrž v ceste. Držím Ti palce, a dúfam, že sa Ti podarí Tvoj cieľ. Haré Krišna,“, skončil ďalší večer učiteľ Kghutt, zo svojim žiakom Vutrom.
„Včera Ste mi dali myšlienku, či Pán Ježiš nie je náhodou Syn Pána Boha –Krišnu ?“, spýtal sa žiak Vutro, svojho učiteľa Kghutta.
„No to je naozaj dobrá myšlienka. Krišna je Boh, má syna Pána Ježiša, a Krista. Už len treba nájsť Ducha Svätého. Možno sa skrze Teba prejavuje. Neviem, či by to, nad čím Ty uvažuješ, uvažovali iný ?“, zamyslene a z cieľom pomôcť svojmu žiakovi v poznaní vnúkol ďalšiu myšlienku učiteľ Kghutt.
„Ak je to pravda, čo Ste povedali, možno by bolo lepšie, ak by som pod svoje práce neudal svoje meno, a radšej to rozdával len niekomu a pod pseudonymom ?. Nie, nie, radšej len tomu to dať, kto bude mať podľa iných o toto záujem. Dávať perly prasaťom sa nevypláca. A ten, komu to dám, nech to podľa jeho úsudku dá ďalšiemu, ktorý bude toho hoden. Tak sa vyhnem nielen potupe, ale i môžem ďalej nerušene pracovať.
Mimochodom, čo Ste mi dali na prácu, ako presvedčiť ľudí o pravosti viery som nemal šťastie, možno inokedy. Ale ma priviedla na Vašu reč iná myšlienka, to o Tých Božích, Synovských a Božieho Ducha akoby pracovného, domovského a rodinného vzťahu. Len mi robí problém pochopiť, akú rolu hraje vo svete hmotnom i nehmotnom, či v Nebi Panna Mária, Prakráľovná, a Pramatka Božia. Myslím –a to neviem, či je správne, že Pramatka Božia porodila energeticky Božieho Syna do Neba. Prakráľovná do astrálneho sveta, a Panna Mária do hmotného sveta. Či tak akosi, len si niesom istý, či prakráľovná zniesla Syna Božieho do astrálu, alebo do Neba. Tak isto si niesom istý z Pramatkou Božou. To si pletiem. Nemám v tom jasno. No tuším –domnievam sa, že tak akosi to bude.“, dokončil zamyslene žiak Vutra.
„Vidím, že máš ďalší nevyriešený problém...“, neskončil svoju vetu učiteľ Kghutt.
„Prepáčte, že Vás prerušujem, no napadlo ma teraz to, ako toto šíriť. Neskôr si to napíšem. Dalo by sa to šíriť tak, ak budú chodiť učitelia, či novo vyučený filozofovia, po svete a veľmi jemne chodiť po ľuďoch, podobne ako Jehovovi Svedkovia, a ponúkať každému –či len tomu, komu sa týmto učiteľom zazdá vhodné to povedať, môžu ponúkať vedenie náboženstva podľa inteligencie záujemcu vhodne vysvetliť vhodne vysvetliť spojitosť medzi učeniami, a ich dôležitosť. Neskôr, či skôr dôležitosť spojenia všetkých náboženstiev, na celom svete v jedno, od mágie, cez vieru, lásku, k nielen Bohu po dôležitosť vedy a podobne. Nevynechávať lekárstvo, školstvo, pracujúcich a ich vzťahy z ostatnými, a podobne. Aby vhodne pochopili zjednotenie sveta, za pomoci viery. Bo by sa mohlo stať, že nemusia pochopiť, a prijmú to ako zlo, čo treba odstrániť. No dalo by sa to i podobne, ako to robia misionári z rôznych náboženstiev. Ale, by nemali potláčať iné náboženstvá, a ich duchovné hodnoty, ktoré budovali pomaly celé stáročia. Bo sa to tak stalo už veľa krát. My vo viere ku Krišnovi, sme tak prišli o veľa dokumentov o Bohu –Krišnovi, ktoré zničili akýsi misionári v mene Boha. Nechápem, ako mohli zničiť prácu iných, ktorý z námahou a veľmi dlhý čas to museli vytvárať do kamenných tabúľ celé texty. A títo misionári to zničili za pár sekúnd. Čo chytili tabuľu s textami, a pustili na zem. Pričom sa rozbila. Zničili pritom to, čo Boh dal ľuďom na spoznávanie. Veď Boh sám povedal prvým dvom ľuďom: „Podmaňte si Zem, a ovládnite ju.“. Prečo potom ničili, čo iný písali od Boha. Veď podobne vznikla i Biblia na západné učenie –Kresťanstvo, ktoré si ľudia i tak upravili do rôznych náboženstiev. Chápem to, ako absenciu lásky toho, čo dal Boh poznávať ľuďom. Potom títo misionári nesplnili to, čo Boh od nich čakal. V tomto jednoducho zlyhali, vďaka ich opovrhovanosti voči iným zvyklostiam a kultúre. Len oni tento poklad zničili.
Neviem, nad čím mám ďalej uvažovať. Teraz som vyčerpal svoje nadšenie na pokračovanie. No idem si toto zapísať do mojich poznámok. Ďakujem Vám, učiteľ.“, dokončil reč žiak Vutra.
„Teraz Ťa asi nepoteším. To, čo si mi povedal teraz, si zapíš ešte dnes. Bo pôjdeš do iného kláštora, oboznámiť iných o Tvoje myšlienky. Možno Ti s nimi i pomôžu. Sú Tvoje myšlienky veľmi hodnotné, hoci si to neuvedomuješ. Zhováral som sa z inými učiteľmi o Tvojich myšlienkach, sú nimi nadšený. Treba takéto myšlienky rozniesť do sveta. Preto sme Ti vybrali iný kláštor, v ktorom môžeš pokračovať ďalej. Máš zajtra voľný deň na zbalenie sa, a pripravovanie sa do toho kláštora. V ďalší deň prídu pre Teba mnísi. Priprav sa na dlhšiu cestu. Bol si dobrým žiakom. Teraz si bež zapísať čo si mi povedal a choď na večernú meditáciu, a potom spať. Zajtra sa budeš baliť. Dobrú noc. Haré Krišna.“.
„Ďakujem učiteľ. Haré Krišna.“, a učiteľ zo žiakom sa rozišli každý do svojej izby.
Žiak Vutra vyšiel v ústrety novým pracovným príležitostiam v záujme pomôcť ľudstvu nájsť spoločnú reč viery.
Spoločná reč viery – 2. diel
„Haré Krišna. Vutra.“ Povedal učiteľ Khuttra keď vošiel do miestnosti plnej učiteľov, no i zvedavých poslucháčov žiak Vutra. „Než sa Ťa spýtam, ako sa máš, dovoľ mi otázku, ako ďaleko si prišiel z Tvojimi teóriami ?“, spýtal sa zvedavo učiteľ svojho nového zverenca.
„Haré Krišna, učiteľ. Asi tak ďaleko, že ľudia by nemali hľadieť na vieru, ako na rozkaz, ale na Božiu lásku. Viera je v skutočnosti menej, než si myslíme, len sú pravé viery všelijako skomolené. Kvôli ľudskej hlúposti, čo je ich viera, ostatné nie je pravda –je nezmysel, sa hádajú a bijú medzi sebou národy v mene Boha. Keby radšej povedali a verili –je Boh, chcem robiť dobre a rozdávať sa iným –nie sex a podobne, no i Boha, v tom zmysle, že pomôže, utečie, zabudne a stále dookola. No je samozrejmé, že sa bude starať i o svoje telo, a o seba –dušu –vedomie, a vojnu i zlo opovrhne i všetko podobné, zvíťazí, a takouto láskou Boha porazí. Stane sa zo zlého sveta, svet ako to píšu Jehovovi Svedkovia, Raj na Zemi. No i ten nebude dlho trvať, až po konci hmotného sveta prídeme do mimopriestoru –do Neba, kde sa budeme opäť pripravovať na zrodenie nového sveta, ako sa píše v Našom učení.“.
„To je odvážne tvrdenie, ale uvidíme, čo z toho vyjde. Inak, vítam Ťa v Našom kláštore, do ktorého si prišiel kvôli Tvojim myšlienkam, vysvetliť a poučiť Nás. A skrze i iných skôr, či neskôr. Nuž, sadli Sme si spolu z ostatnými za šálky čaju a poučuj Nás. Nehľaď na to, že je Nás viac, ako vo Vašom kláštore, kde si hovoril o svojich myšlienkach len z učiteľom Kghuttom. Od teraz budeš poučovať a hovoriť z viacerými, ak budú chcieť. Spoločne Ťa vypočujeme, a pouvažujeme, čo s tým ďalej. Na západe sa hovorí o duchu svätom, môžeš to lepšie popísať ?, ako o jeho príchode a práci na tomto svete ?“, spýtal sa zvedavý učiteľ Khuttra.
„Duch svätý, je skutočná bytosť. Je to tiež duša, tak, ako Boh. Krišna –Boh, je akoby riaditeľ. Povedal v inom vesmíre: „Stvor vesmír o takej a takej kvalite.“. Duch svätý, ako Jeho verný priateľ, ktorý si ctí Boha –svojho priateľa a vo všetkom Ho poslúcha. Čo Boh povie, to splní. Lebo vie, že je to pre dobrú vec. Boh, Duchu svätému všetko vysvetlí. Šikovnosťou, rozumnosťou, láskou, súcitom a všetkým, čo Duch Svätý má vo svojej podstate, používa na prácu pre Boha. Dostal príkaz, stvoriť vesmír. Dal Mu Boh na to i magickú moc. Duch Svätý stvoril vesmír. Vošiel doň, a za Ním Boh. Vtedy bol vesmír veľký pre Boha a Duch Svätého ako o niečo väčší, než boli Oni sami. Ak Mali Oni veľkosť na meter sedemdesiat, vesmír bol veľký na dva a pol metra priemeru gule. Po stranách vesmíru sú akési cievky a rôzne prístroje, ktoré tvoria rôzne druhy magnetických polí, na potrebný budúci život vo vesmíry. Boh a Duch Svätý sa zmenšili a premiestnili do mimopriestoru v tomto vesmíry, po spustení tých cievok a prístrojov na vnútornom obale vesmíru. Najprv sa spustil program na vznik a trvanie mimopriestoru v tomto vesmíry. V tom mimopriestore Boh stvoril skrze svoju moc Nebo, Svoje sídlo. Spolu zo všetkým, čo majú budúci obyvatelia vynaliesť, až do konca možného spoznania hmoty v tomto vesmíry. Stvoril Duch svätý i za pomoci Boha. Krišna –Boh všetko naplánoval, a Duch Svätý plný lásky, tvoril. Keď bolo všetko hotové, začal Veľký Tresk, a všetko rieši Boh. Duch Svätý len plní Božiu vôľu, podľa jeho plánov, a skutočného poznania. V Nebi má Duch Svätý svoju pracovňu –posteľ, a vedľa obrazovky, do ktorých môže i vložiť svoje vedomie, a pomáhať. Na druhej strane miestnosti najdokonalejší počítač, a v ňom všetko poznanie a všetky bytosti. Počas oddychu, keď ho akási podoba astrálneho tela –či len vedomia potrebuje, leží na posteli a za pomoci joga nidrej, telo oddychuje, no Jeho vedomie pracuje, a „behá“ vo vesmíry, tam kde je treba, a i tam, kde nie je treba. Po oddýchnutí tela a pomoci, vedomie sa spojí opäť z vedomím a všetko konzultuje z Bohom a potom píše všetko do toho super počítača. A to je Baránkova Kniha Života. O ktorej hovoril Ježiš. V tej miestnosti sú oproti sebe dvoje dvere. Cez jedny vchádza k Duchu Svätému samotný Boh, na konzultácie, a z druhej strany je záves a otvor do inej pracovne, kde sa Duch Svätý schádza z Vyššími bytosťami, a tvorí páku existencie sveta. Vo svojej pracovni je určitý čas, z Bohom sa zhovára určitý čas, a v druhej pracovni je tiež určitý čas. Takto prechádza z pracovne do pracovne. Tak, ako človek spí a bdí. Z týmto Duch Svätý stále pracuje. V tej druhej pracovni je zo svojou manželkou a deťmi. Odtiaľ tiež za pomoci spánku a bdenia prechádza do iných svetov v tomto vesmíry. Stále dookola, a predsa nezlihá. Prečo ?, vedie Ho dobrá viera v Boha. Pri prechode z jednej pracovne do druhej, a späť, i pri prechode do iných svetov tohto vesmíru zažije posun vedomia, upravenie pamäte, aby neprezradil to, čo vie v inej miestnosti. A to platí i o Jeho spánku a bdení. Čiže, Duch Svätý pracuje takmer stále.
Raz, sa ho pri práci Boh spýtal: „Pomáhaš ľuďom, chceš im pomôcť tak, že sa medzi nich vtelíš ?“. Duch Svätý samozrejme nadšený súhlasil. Potom si naplánoval posun vedomia Bohom a začal žiť i medzi ľuďmi. Žil neviem v koľkých životoch, možno ako mních oddaný, možno obyčajný človek, neviem. Možno už žije medzi ľuďmi v hmotnom tele, a rieši tajne Božie plány, no Sám o tom nemusí mať jasnú predstavu. Veď som spomínal mazanie pamäte. Predsa v tichosti vznikli mnohé objavy. A On potichu tvorí. Ak by tvoril na verejnosti, ľudia by ho odsúdili za kacírstvo. Nechcú z tvrdohlavosti a hlúposti, o ktorej som už vravel, príjmuť to, čo Boh chce, aby ľudia prijali. Neskôr prijmú, ale už Jeho hmotné telo zomrie, a vráti sa späť do Neba, alebo príde do ďalšieho života v budúcnosti. Kedy už budú Naň čakať a veriť v nadprirodzeno, tak aspoň z väčšej časti. I keď nie úplne a presne budú vedieť, čo treba.
Spomínal som mazanie pamäte, to jednoducho kvôli utajeniu Božích úmyslov pre celé tvorstvo. Duch Svätý ich vie, no spomenie si na ne, len pri určitom stave vedomia, a ak bude Boh chcieť. Môže Duch svätý pracovať i vo sne, hoci žije v hmotnom svete. No ak bude bdieť, postupne bude chcieť duševne pracovať, veď Duch Svätý pracuje v duchu –to je Jeho práca. To vie najdokonalejšie. No nie vždy, v každom narodení v tomto hmotnom svete vie sa dobre učiť. Bo Božie úmysly sú známe len Bohu. A duch Svätý ich vie, len za správnej nálady, pri svojej duševnej práci. Preto, nezaťažujte Ho zbytočne, aby nemal ešte viac práce.“.
„To je naozaj poznanie, ako si k tomu prišiel ?“, spýtal sa zvedavý a nadšený učiteľ Khuttra.
„Počas rozjímaní v meditáciách.“, odpovedal žiak Vutra.
„A ako sa dostali iné bytosti do tohto vesmíru po stvorení –po Veľkom Tresku ?“, spýtal sa zvedavý Khuttra.
„Jednoducho, prichádzali z iných vesmírov“ –odpovedal Vuttra, a pokračoval „Cez Ducha Svätého, za schválenia samotného Boha. Máličko, pred koncom –zánikom tohto vesmíru, neviem či všetci, alebo po skupinkách, či jednotlivo, odídu z tohto vesmíru. Tým posledným je diabol. Zostane tu uväznený z láskou, ku ktorej má opovrhnutie, a odsudzuje ju. Tu zostane i z jeho kumpánmi a pár osvietených, ktorý budú trápiť diabla, až pokiaľ sa neobráti. Trápiť ho budú láskou od Boha. No nie sex a podobne.
Ako sa učí v Našej viere, že po získaní čistej lásky k Bohu, príde na Vaikuntské planéty. No i tie sú hmotné. Odtiaľ do mimopriestoru. Potom postupne asi, hovorím asi, pôjdu jednotlivo, či po skupinkách za dovolenia Boha, z pomocou Ducha Svätého späť do vesmíru, v ktorom je tento vesmír. Alebo i do iného vesmíru. Teraz ešte nevieme, ako to bude, ale možno mi Krišna dá neskôr poznanie i o tomto. Musím len čakať, a veriť –a dúfať, že mi dá Krišna poznanie na túto tému.“, povedal žiak Vutra a pokračoval:
„Vrátim sa späť k poslaniu Ducha Svätého. Šiel na túto Zem, no i na iné planéty z podobnými bezpečnostnými opatreniami, ako iné bytosti. Že sa mu bude Jeho poslanie pripomínať rôznymi spôsobmi, či na hmotné, alebo duševné zmysli. No Duch Svätý, bude mať navyše spojenie z Bohom telepatické, no o veľmi, veľmi slabšie, ako má obyčajne. Duch Svätý je rozdelený duševne na viac častí, ktoré sa na seba magicky záhadne, akousi nám nepochopiteľnou telepatickou spojitosťou medzi Nimi spája. No, zvlášť sa Duch Svätý napája sám na svoje časti, zvlášť na Boha –Krišnu, zvlášť na jeho synov, zvlášť na rodičky Božích synov, zvlášť na jeho ženu, zvlášť na ľudí, zvieratá, veci. Ale, čo je zvláštnejšie, zvlášť i na samotného diabla, a jeho stúpencov. Čiže Duch Svätý, je i v mysli diabla, hoci o tom diabol nevie. No v krátkosti na to príde a bude sa snažiť hľadať ešte väčšie zlo, a vyhodiť zo seba Ducha Svätého, ale neuspeje –nikdy. Nie je to v jeho moci, i keď ju má dosť veľkú. Bude Ducha Svätého hľadať, no nenájde. Dôjde k rozdeleniu osobnosti, na neviem aké množstvo, a preto bude viac zlých bytostí, a diablov bude viac –ešte horších, než bol v jednej hromade. No, budú síce ešte horší, ale budú mať menej výdrže, budú chvíľkový, ale viac pokušení, na viac ľudí. Neskôr sa stane prchkým, a podobne. Ale to bude trvať ešte dlho. V tomto živote sa toho nikto na tomto svete nedožije. I po celosvetovom miery budú existovať diabli, no už nie tak zúrivý, ale z nich bude postupne vyprchať, až sa diabol stane dobrý, čo zapríčiní jeho obrátenie späť ku Krišnovi. Ako upadol, tak sa vráti. A Boh –Krišna ho bude skúšať a prelaďovať k ešte dokonalejšej láske, až sa obráti ku Krišnovi, a opäť bude rozdávať lásku, ako sa patrí na vysokú bytosť. No, pokiaľ mu Boh –Krišna nebude veriť, potiaľ bude trpieť. To sa týka i jeho kumpánov. Na samom konci bude stáť diabol zoči –voči Krišnovi –Bohu. Potom príde zánik vesmíru, a prechod do iného vesmíru. Kde bude Krišna ďalej zdokonaľovať diabla. To bude trvať, až pokiaľ bude každý cítiť lásku ku Krišnovi –Bohu. Potom sa všetky vesmíry, buď spoja, alebo zaniknú. A bude jeden svet z mnohými planátami, alebo bude len mimopriestor –Nebo. To je Boží zámer. Zámer samotného Krišnu.“, povedal Vutra, a čakal na reakcie ostatných.
„Ako ťa tak počúvam, Ty by si mohol učiť Nás –učiteľov. K takému poznaniu som naozaj neprišiel, i keď som študoval Krišnu a Jeho život od detstva. Teraz ukončím Tvoje prednášanie, po prasádam a večery. Dovtedy budeme spoločne uvažovať z prítomnými o Tvojej verzii učenia.“, povedal učiteľ Khuttra, a rozišli sa na večeru.
„No, ešte než začneš si spolu zaspievajme potrebnú mantru....... Haré Krišna, Haré Krišna, Krišna, Krišna, Haré, Haré, Haré Ráma, Haré Ráma, Ráma, Ráma, Haré, Haré.... Dobre, môžeš začať, čo Nám teraz povieš ?“, spýtal sa učiteľ Khuttra.
„Asi toľko, čo som hovoril pred večerou o Duchu Svätom, a Jeho práci a poslaní. Sú i v hmotnom svete určitý ľudia z určenými posolstvami. Ako bol napríklad dr. T. L. Rampa. Prežil život, svoj posledný, v hmotnom svete, niečo sa naučil, zažil a písal. To posledné bolo najdôležitejšie, písanie. Bo písal o veciach, čo sa učí na Východe, poznanie mágie. Že nie je len divadelná mágia, ale i skutočná. Ďalej písal i o Nebi a duchovných bytostiach, a kontaktoch týchto bytostí z ľuďmi a zvieratami.
Okrem Neho (sú i iné planéty, na ktorých je život), na tejto planéte sú ľudia, čo sa inkarnovali nielen z Neba, ale i z iných planét a slnečných sústav a vesmírov. Čiže ide o akési poslanie týchto bytostí poučiť, a utvoriť mier na Zemi, a potom v celom vesmíry. No pracuje sa na tom i naopak, alebo naraz. Podľa okolností, ale pracuje sa na tom pomaly –no vytrvalo.
Zistil som, že cieľ je blízko, no najprv sa musia ľudia spojiť. Či už pomocou vlády, alebo z náboženstvom. Príde to, viem, či svet bude skôr spojený politicky, alebo náboženstvom. Ale mne sa jedná teraz o spoločnú vieru, spojiť nevedomostných ľudí, ktorý veria tvrdohlavo len svojmu, aby otvorili srdce i tomu druhému, tretiemu a ostatnému náboženstvu. Keď sa štáty nemôžu dohodnúť medzi sebou politicky, nech je to aspoň vo viere. Veď, v čo verím, a vydržím v tom, a prosím o to v Boha –Krišnu, skôr, či neskôr mi to dá. I keď v budúcom živote –o čom vieme od Krišnu.“, povedal počúvajúcim žiak Vutra.
„A ako chceš dosiahnuť, aby verili všetci v jedno ucelené náboženstvo ?“, spýtal sa učiteľ Khuttra.
„Jednoducho, predpokladám, že takých ľudí, ako som ja, je viac. Každý splní tú svoju maličkosť, až vznikne celok. No na to si budeme musieť ešte chvíľu počkať, až bude puzzle celé. Pre toto som začal písať a rozprávať o tom, aby som vložil svoju časť do puzzle skladačky. Teraz je na Vás, učitelia, ja som zložil svoju časť –zhrnul som to akosi –v čosi, pomôžete mi ?.“, spýtal sa žiak.
Spoločná reč viery – 3. diel
„Prišiel som ďalej na to, prečo sú na Západe neschopný pochopiť cestu k Bohu –Krišnovi skrze jogu. Vo veľa prípadoch sú špatný učitelia jogy, ktorý prišli na Západ, z Našej Zeme –Indie. Jogu učia nasilu, napríklad mukabhastriku a iné, čo je násilné v joge. Zo Západu, i keď prídu do Indie učiť ľudia, aby spoznali Boha –Krišnu, duchovný učiteľ z Východu –guru, nemusí spoznať, kedy má prestať. Na Západe sú ľudia menej učenlivý na Východné náboženstvá. Menej sú i odolný voči duševným cvikom, i keď im to zo začiatku ide. Na východe sú ľudia viac odolný voči duševným cvikom. Na Západe sa nedá dosť dobre spoznať svoje svedomie. Pri seba spoznávaní je ťažké si pozrieť do vlastného svedomia. Zo Západu ľudia, sú vo vnútri prázdny. Nechápu zmysel jogy, i keď o tom vedia, no v mnohých prípadoch nechcú. Nazrieť totiž do vlastného svedomia je ťažké, a nie každý to vydrží. Väčšina ľudí utečie sám pred sebou. V človeku Západného typu, je prázdno, smutno a tak ďalej, vo vnútri. Toto sa snažia zakryť pred ostatnými, zakrývajú svoje prázdno a nečistoty na povrchu sú len prvým dojmom. V druhom dojme sú nevyrovnaný, prázdny, smutný a plný nedôvery, sklamanie voči tomu, čo učí Východ, alebo Západ, nielen vo viere, ale i vlastný názor na svet ich klame. Naopak, na Východe sú zvnútra čistý, mierny, nesebecký. Majú veľké bohatstvo –duchovné. Sú vo vnútri vychovaný –čistý, spokojný, a tak ďalej. No na povrchu sú akoby smutný, takmer nič ich neláka. Čiže úplný opak Západného človeka. Takýto človek, je oveľa viac spokojný z tým málom, čo má. No na Západe, chce človek stále viac a viac. Málo je takých, čo sa uspokoja. Na Východe je iná mentalita ľudí, ako na Západe.
K Bohu –Krišnovi, sa dá prísť i sebapoznaním. A to je oveľa cennejšie, a zložitejšie. Toto nechápu ľudia na Západe, ktorý by cez sebapoznanie k Bohu –Krišnovi vôbec neprišli. Bo by sami pred sebou utiekli, keby sa na to dali –cesta k Bohu cez sebapoznanie. No u Nás na Východe sú ľudia iný, hlavne veriaci. Z ľahkosťou sa oddajú cestou lásky, pomocou jogy a učenia o Bohu –Krišnovi. A na základe písma, a dobrých učiteľov, sa oddajú Bohu –Krišnovi, i keď cez Božstvá. Ak ide človek cez Božstvá, na oddanosť k Bohu –Krišnovi, učiteľ –guru poučí žiaka, že je lepšie ísť cez sebapoznanie ku Krišnovi –Bohu. No, ale treba k tomu pridať i Božích synov –hlavne Ježiša, cez ktorého sa človek dostane človek k Bohu –Krišnovi. I poznaním, že sa nemusia ľudia napájať na Božstvá, pochopia samy –ak sa neponáhľajú, že k Bohu –Krišnovi, sa dá ísť cez Krišnových synov –Ježiš a Kristus, a neskôr či skôr, pochopia i dôležitosť Ducha Svätého. Na toto spoznanie, človek musí prísť sám. Povedať mu to môže učiteľ –guru. Záleží len na žiakovi, či to prijme. Ale nesmie to učiteľ robiť na silu. Žiak to potrebuje chvíľu „žuvať, a tráviť“. Nemôže sa na to ísť násilne. Lepšie je, ak bude učiteľ –guru odpovedať na žiakove zvedavé otázky.
To že ľudia sú iný na Východe, než na Západe, je dané asi kvôli geopatogénnym zónam celej Zeme. Rôzne sú po celej planéte rozmiestnené. A to má vplyv na celú mentalitu v rôznych kútoch planéty –na ľudí. Na východe je lepšia zóna, než inde na Západe. Preto sú asi rozdielne vo výdrži spokojnosti a vo viere k Bohu –Krišnovi.
Ďalej ma napadla myšlienka, že keď prišiel človek k poznaniu vedy, hoci to trvalo dlho –iba vďaka cirkvi, človeku Boh –Krišna otvára postupne cestu k spoznaniu podstaty vesmíru, a tajomstvo nevyčerpateľnej energie, ako i k ceste otvorenia Neba človeku. Veď človek na Západe chce spoznávať sám, ako mu povedal Boh –Krišna: „Spoznaj prírodu a ovládni ju.“. A i z toho dôvodu je vidieť, že Krišna otvára vedu poznaním Krišnu. Po dokonalom spoznaní tajomstva prírody, príde do duchovného sveta. Tomu sa hovorí veda.“, skončil ďalšiu reč žiak Vutra.
„No, možno si zabudol, ako pracuje Krišna zo vznikom a zánikom vesmírom vesmírov. Nemôžeš predsa hovoriť, že vesmír vznikol veľkým treskom, a akýmsi zhmotnením vesmíru –Duchom Svätým. To si odporuje.“, prehovoril učiteľ Khuttra, z otázkou.
„Vec sa má tak. Raz boli v Našom kláštore, z ktorého som prišiel na návšteve mnísi zo Západu. Dávali mi otázky, dali mi i knihy fyziky a ich sväté písma. Zhovárali sme sa. Až odišli. Knihy mi nechali. Tak som ich čítal, a postupne som prichádzal na takú teóriu vo fyzike, na takú, ďalej som uvažoval nad náboženstvom západu. Vtedy sa mi priplietla do rúk kniha o Nostradamových proroctvách, no dnes už neviem ako. V nich sa píše o tom, ako sa zistí –či objaví spôsob prechádzania cez múr, a iné magické úkony. No pre Západ, bo na Východe je to v Našom učení jogy známe. Je tam písané i o novej energii. Ale pritom, som zabudol na Našu vieru, akosi som sa odreagoval od náboženstva Indie, ku kresťanstvu na Západe. Podľa ich Biblie, som pochopil a prišiel k takýmto záverom. No pre Západ je to neznáme, ale nám to je známe, čo vieme z Našej viery od Krišnu, a dopĺňajú to niektoré kláštory v Tibete a u Nás. Síce je to písané u Nás a v kláštoroch niektorých, na západe sú to z toho akési skomoleniny a nejasnosti z veľkými písmenami. Veľa ľudí tomu neverí a odsudzuje to. Pre Nich je to omyl bláznivých –šialených ľudí, no pre Nás fakt. Ktorý sa dennodenne učíme. Podľa omylu šialencov Západu, a Nášho učenia, sa dá spoznať Najvyšší, čo je známe všetkým učencom a učiteľom Nášho náboženstva. Ak sa bude žiak učiť pri joge i mágiu, tým skorej pochopí i veľkosť a význam Krišnu. Jeho dobrotu, lásku, no i jeho podstatu, ak to bude chcieť žiak spoznať. Ako dlho bude spoznávať, to záleží na žiakovi a učiteľovi. Vieme, že všetko má auru –táto aura má vedomie. Či už nevedomé, alebo vedomé. Nevedomé vedomie, napríklad kameň má len pamäť a magické schopnosti toho, v čom mal celok, keď patril skale. No nie vždy zostane dokonale neporušené. Ako keby sme zo džbánu odliali vody do pohára. Vlastnosť zostane, no už bude menšia. To je známe Nám všetkým, čo tu sedíme. Podľa mágie spoznáme Krišnu, no i bez mágie. Ak sa niekto dá na cestu mágie, rozjímaním a jej cvičením pohne vedomím, naučí sa ho zmenšovať, zväčšovať, získa ľahkosť i prejde cez múr. A to je dokonalé poznanie, síce náročné, ale ide cez seba poznanie, sebavýchovu. Takýto učiteľ vie viac ako učiteľ jogy. V joge sa priamo cez bhakti napájame na Krišnu. V mágii sa to zdĺhavou cestou seba zdokonaľovaním postupne učíme. No jednoduchšia je bhakti –joga. Mágia je len súčasť života, no nieje dôležitá, dôležitejšia je joga lásky. Neustále myslenie na Krišnu, a Našim odovzdaním sa mu. Toto viete všetci, no i toto je v mojich poznámkach písané kvôli západným ľuďom, čo neveria ani na dušu. Len som Vám to zopakoval –Vám čo tu sedíte..“, odpovedal učiteľovi Khuttrovi, žiak Vutra.
„V Tvojich poznámkach som tiež našiel, že sa ku Krišnovi dostanete cez Jeho syna, Ježiša. No, Vaišnavský áčária Naróttam dás Thákur písal, a hovoril: Ku Krišnovi nemôžeme ísť priamo. Musíme sa Naňho obrátiť cez priezračného čistého prostredníka –Jeho zástupcu.. ten zástupca je učiteľ, a Ty tvrdíš, že je to Jeho syn Ježíš.“, skritizoval trocha žiaka Vutra, učiteľ Khuttra.
„Áno, keď bol na Zemi, takmer všetci, šli k Nemu, až potom k Bohu. Keďže už nieje na Zemi, jeho zástupca je učiteľ. Zástupca Ježiša. Je tu i postupnosť, učiteľ je zástupca Ježiša, Ježiš je zástupcom Krišnu. Ježiš tu nieje, treba sa obrátiť na Jeho zástupcu, učiteľa. Ten sa bude modliť k Nim obom –k Ježišovi, a Krišnovi, za svojho žiaka, žiakov, aby pokračovali v štúdiu a plnení sebarealizácie voči Krišnovi.“, odpovedal žiak Vutra.
„Vráťme sa k Našej viere poznania. Neúplne chápeš, prečo sú na Západe neschopný sa naučiť Našu cestu sebapoznania a mágie.“, podotkol učiteľ Khuttra.
„Vy Ste učiteľ, zrejme toto je môj nedostatok. No daný problém chápem asi tak, akoby na Západe bolo málo ľudí, ktorý chcú psychológiou pomáhať iným otvorene. Neudávajú dôvod, ako na tú myšlienku prišli. Nenapísali, a nepovedali postup ich chodu myšlienok. A to je dôvod, že to psychológovia nerobia –nerozširujú, a tým sú Západný ľudia slepý a tak ďalej. Tu je kameň úrazu, ich chamtivosti a plno nerozumu voči sebe a ostatným. Potom sú vraždy, bitky, krádeže a plno takýchto nedostatkov, z ktorými si nevie rady ani cirkev. Ktorá by mala byť vzorcom, a nie sexuálne škandály, či podobné veci –deje. Ak sa toto napraví, a psychológovia vyjdú najavo zo svojím učením, môže nastať síce situácia, že budú nedostatky v chápaní psychológie, a tým i ich zlé prevedenie do praxe, ale i to sa dá vyriešiť, ospravedlnením sa pomáhajúceho a prijatím spoločného riešenia, a ideme ďalej. Ak vyjdú psychológovia zo svojím učením, nech pomáhajú všetkým, bez výnimky rasy, či vierovyznania. Viem, bude to ťažké, ale toto sa mi zdá ako dobré riešenie. Dnes už existujú vo svete linky dôvery, a postupne ich je viac a viac. No nevedia pomôcť –vyhľadať toho, ktorý to potrebuje. Ktorým sa ubližuje, nepoznajú veľmi často svoje práva, sú plachý a boja sa. Tu pomôžu, len hodiny a hodiny rozprávania sa z odborným psychológom na danú tému. No psychológ, by sa nemal ničomu diviť, a všetko by mal posudzovať ako učiteľ, a učiť toho postihnutého životom, ako sa má postaviť na svoje nohy, akosi ho povzbudiť a hovoriť na tému: „Ako mi ubližujú.“, a ako sa sám naučiť citovej obrane. Veď postihnutý sú väčšinou citliví a niekedy i nadaný ľudia. Tak málo stačí, a nik to nechce vidieť, či riešiť. No našťastie sú už tie linky dôvery, len ich treba rozširovať. Títo ľudia by mali chodiť po ľuďoch, a zadarmo pomáhať a učiť sebapoznaniu, aspoň joge. Ako sa upokojiť a sebarealizovať sám seba, vyrovnať sa zo svojím životom, neplakať, a vzoprieť sa pomaly, potichu, špatným okolnostiam v ich živote. Pozrieť sa na život očami lásky, súcitu, porozumenia, aby boli vyrovnanejšími zo sebou. Potom, neskôr na tom zakladať budúcu osobnosť, a niečo ich naučiť, čo ich bude upokojovať –v kľudnú myseľ. Potom budú sa schopný i spriateliť s tým, kto im ubližuje, a budú s ním neskôr vedieť ako naňho, a pomôcť mu. Obráti sa karta, a postihnutý začne pomáhať k dobru i toho, kto mu ubližoval. Niekedy to vyjde, inokedy nie. Čím dokonalejšie problém z ubližovaním vyriešia, tým bude postihnutý pokojnejší, kľudnejší, a môže byť svet bez vojny. Toto už u Nás v Indii existovalo, no ľudia sa tomu nevenujú, a navyše sú i živelné pohromy a vojna, čo teraz prebieha. Viem, že nie každé náboženstvo je celé, preto chápem, že sa svet musí spojiť, či náboženstvom, alebo politikou v jeden národ. Preto považujem to, čo tu hovorím, a o čom píšem za dúfam nie posledný výkrik módy. Ale dúfam, že sa toho ujmete. Prosím pomôžte mi toto dokončiť a rozdať ľuďom.
Aby som neodbočil od témy. Neschopný sa naučiť sebapoznaniu na Západe sú preto, bo nikto nerobí pre to nič, ak nemá sa s kým poradiť, potom vznikajú chyby. Ak by bolo viac takých, poradili by sa medzi sebou. Viac ľudí –viac vie, to je známe. Preto by bolo dobré, ak by na Západe učili i tomuto umeniu povinne každého. Pre lepšie pochopenie iných. Aby mali príležitosť pomáhať. No malo by sa i učiť láske k nielen Bohu –Krišnovi, no i k životu. Aby sa nestalo, že sa naučia až fanaticky o budúcich životoch a budú páchať samovraždy a vraždy, zle pochopeného náboženstva. Potom by už bolo veľmi zle. Preto je dobré začať z učením o Raji na Zemi, potom na iných planétach, a v Nebi –mimopriestore, v inom vesmíre a u Krišnu –Boha. Malo by sa takto učiť. Začať láskou medzi ľuďmi, k zvieratám, veciam, ku všetkému čo vidia. Nastane potom Raj na Zemi. Vedou dokážeme lietať na iné planéty, a i tam zriadime postupne Raj. Naučia sa ľudia a mimozemšťania spolunažívaniu, ukážu Nám mimopriestor a v ňom skutočný Raj –Nebo. Potom nazrieme do iného vesmíru, a i tam spravia bytosti poriadok. Tak to bude i z paralelným svetom, vesmírom. A nakoniec prídeme k Bohu. Pravdepodobne to asi takto bude. No teraz som si spomenul na druhý príchod Ježiša, tak neviem, ako bude zaradený v postupnosti. Možno Vás prekvapil ten pojem mimopriestor, no inakší názov ma nenapadol, a už ho mám vo svojich teóriách zaužívaný. Tak Ste sa ma to pýtali, učiteľ ?“, spýtal sa žiak Vutra, svojho učiteľa Khuttra. A ani nečakal na odpoveď a dodal prosbu: „Čítali Ste všetci moje poznámky, prosím pomôžte mi to rozniesť medzi ľudí. A , aby sa to učili i na nielen filozofických fakultách. Teraz je naozaj čas na rôzne náboženstvá, a filozofie, a na ich spojenie. Potom, či naraz z týmto, príde čas na mágiu. Ako to dopadne, záleží na Nás, no i na osude. Ako si ustelieme, tak sa vyslobodíme z poddanstva hmoty, ku ktorej Sme ako osli –otroci pripútaný. Taký bude Náš osud. Čo ma počúvate, to viete, no treba to rozniesť iným, duchovne chudobným.“, dokončil reč žiak Vutra, a čakal, čo na to povedia iný.
Spoločná reč viery – 4. diel
„Po druhý raz sa tu stretávame na Našej spoločnej práci, o ktorú sa zaslúžil Náš nový učiteľ v spojení náboženstvom celého sveta v jeden celok, ktorým sme, veď žijeme na jednej planéte. Ak máš nejaké ďalšie teórie, povedz Nám ich, budeme sa snažiť ich pochopiť. O minulom sedení Sme už hovorili i bez Teba na porade. No teraz hovor.“, dokončil úvodnú reč učiteľ Khuttra, a predal slovo žiakovi Vutrovi.
„Teraz je čas, na tajomstvá mágie –skutočného života, a odhaľovanie tajomstva o mágii. Pred pár desaťročiami žil Dr. T. L. Rampa, a písal o mágii a nadprirodzene pravdu. Teraz je čas na to, kedy a ako, Duch Svätý otvorí tajomstvo mágie, a sprístupní toto učenie každému. Neviem kedy a ako, ale stane sa. Veď už vychádzajú knihy a návody ako na to, ale málo ľudí tomu verí, a z nevedomosti to nechcú prijať. Ide im o nepochopenie duše, a jej energií v rôznych stavoch mysle –či astrálneho tela. Duch Svätý sa zjavil po dýchnutí Krista apoštolom, ako oheň na hlavy –potom príde osobne, no nebude si všetko pamätať. Ako som už spomínal, a čo Ste už čítali v mojich poznámkach. Očakávajme príchod Ducha Svätého, a otvorme sa mu, aby sa veľmi netrápil kvôli Našej ľahostajnosti a opovrhovaniu voči Nemu –či voči Bohu, a Jeho –či Ich zámerov. Myslia to s Nami dobre.
Teraz Vám v jednoduchosti poviem postupnosť Božieho úmyslu na Zemi. Boh stvoril Zem -za pomoci Ducha Svätého – či už Veľkým treskom, alebo inými podobnými teóriami, alebo stvorením sveta. No stalo sa. Keď už žili ľudia na Zemi, bol ich priateľom a pobýval občas z ľuďmi. Potom skrze diabla –pokušiteľa zhrešili, a Boh –otec, im bol čoraz vzdialenejší vďaka ľudskému nepochopeniu Boha. Zanevreli Naň. Potom sa v rôznych učeniach náboženských prihováral telepatiou a rôznymi vidinami, či sa osobne výnimočne i osobne zjavoval. No, toho si diabol všímal, začínal čoraz viac mučiť ľudí a odvracať od Boha. A vznikali –začali vznikať veľké hriechy, ktoré nemusím hovoriť, iste o nich viete. Diabol začínal napodobňovať Božie zjavenia, zneužíva ich napodobňovaním, a v nich klamal, a vznikali rôzne sekty –z nevedomosti a zo zlého vysvetlenia nepravého zjavovania sa pred ľudí i kňazov. Tu vznikol konflikt ľudí a Boha, no na príčine je diabol, a ľudská nedokonalosť –korunovaná lenivosťou, alebo prepracovanosťou, a zlým ľahostajným posudzovaním. Skrátka, vznikol hriech. Potom sa narodil na Zem, a poučil ľudí. Volal sa Krišna. Prišiel po Ňom jeho učeník –žiak Buddha, potom Jeho syn Ježiš, či Kristus. Jeden z Tých dvoch zostal na astrálnej úrovni. Z Duchom Svätým. Po Kristovi sa začali množiť rôzne sekty, i tie nevhodné, ale vznikajú i dnes. Kristus povedal, že pošle Ducha múdrosti a zjavenia. Možno, že to je Duch Svätý, ten teraz má prísť, možno, že už je tu, no tak, aby o Ňom nik nevedel. Aby mohol nerušene, potichu učiť. Ak by povedal, že je Duch Svätý, nik by neveril. Veď ako dopadol Ježiš, zavrhli Ho, po jeho tri a pol ročnej práci. Duch Svätý pracuje viac, no iným spôsobom. Aby sa nedostal do nepovolaných rúk, je ticho, a o svojom poslaní nehovorí, bo jeho púť by skončila vďaka tak zvaným lekárom duše. Ktorý sa zameriavajú len na časť ľudskej povahy, a iné potlačujú, veď sa to nedokázalo –existenciu Boha. Neveria v Neho, ako potom uveria Jeho plánom ?. Bude mať, či má za úlohu, otvoriť Nebo pre celý svet, nielen veriacim, no i vedcom, a obyčajným ľuďom. No budú musieť sa trocha v ničom poučiť, aby ho pochopili. Veď človek musí sám na sebe pracovať, spolu z Bohom, aby sa neskazil opäť. Ak Duch Svätý opustí tento svet, po Ňom príde druhý Boží syn. No až sa zhodnú na tom, čo mal priniesť a priniesol, Duch Svätý v tomto čase na svet. Boží syn ho vyzdvihne, Jeho prácu, potvrdí a priblíži ľudí k Bohu. No to bude trvať ešte veľa rokov, než k tomu dôjde.“, povedal prísediacim žiak Vutra.
„No aby ľudia neboli v tomto veku a budúcom taký, že nebudú veriť v rôzne vedecké objavy –aby neopovrhovali tým, aby z Nich neboli fanatici viery.“, poznamenal jeden prísediaci poslucháč na spoločnej práci v jednu spoločnú vieru.
„To je tiež možné. Je treba, aby boli ľudia niekde vo vnímaní sveta na rozhraní hmotného a nehmotného. Iný by povedal na rozhraní reálneho sveta, a svetov duchovných. Niekedy sa venovať nadprirodzenu, a niekedy zase hmotnému svetu. Pre laikov by som povedal, cvičiť si premýšľanie a duchovnú mozgovú činnosť svalov, športu fyzického. Čiže po práci duševnej kľud, a potom zase fyzickú námahu, no ak je niekto fyzicky lenivý, keď nerád niečo fyzicky robí, nech si pustí hudbu, či video, alebo nech sa z niekym zhovára, buď o inej práci, alebo len tak. Nech jednoducho kecá o niečom z niekym i o svojich problémoch napríklad, alebo nech pomáha iným, či nech hrá na hudobný nástroj, či kreslí, alebo niečo také. Alebo nech denne asi dve hodiny pracuje pre potešenie inému, iným. Napríklad nech niekomu niečo vyrobí z dreva, hliny, či nech niekomu navarí obed a podobne. I to je práca, trocha iná od duševnej práce. Pri ktorej nemusí až tak premýšľať, ako pri duchovnej práci. Aspoň bude na rozhraní, o ktorom je teraz reč. Bude na rozhraní svetov. A to je cieľ učení, ktoré sa pokúšam spojiť v jedno. Nieje dobré, ak sa pozabúda na duševnú prácu a cvičia len fyzicky, alebo ak sa venujú len duševnej práci a zabúdajú na fyzickú prácu. No sú i výnimky, bo duševná práca zameraná len na Boha má najväčšiu hodnotu. V silnej viere a láske človek dokáže vydržať i veľké zaťaženie, no musí vedieť ako na to. No nesmie pri tom zabúdať na fakt, že sú tiež teórie, ktoré nie sú od Boha, no sú pravdivé –vedecké, a dokázateľné. Hoci i teraz sú fanatici, čo neveria rôznym vedeckým faktom, čo je pre iných základ poznania. Vďaka viere sa upaľovali čarodejnice, ktoré chceli len pomocou byliniek vyliečiť to, čo lekári stredoveku nepoznali. Dnešnú operáciu by považovali za neodpustiteľný hriech, ktorý by končil vraždou –upálením lekárov i pacienta, ktorý by tú operáciu prežil. Považovali by to za rúhanie sa Bohu. Tak to bude i z mágiou, a liečením pomocou nej. Či by šlo i o duševné cvičenia, i to považujú za nepočúvnutie Boha, a tým za strašný hriech, ktorý skončí smrťou –upálením, či tak akosi podobne. Naozaj by to tak dopadlo, iba vďaka fanatickosti takzvaných veriacich. Potom človek z nadprirodzenými schopnosťami len trpí, a dúfa, že ho nikto neodhalí. To už sú ozajstný fanatici, ktorý chcú preraziť len tú svoju vieru –fanatickú.
No sú ľudia, fanatici –vedci, či teoretici z rôznych odvetví ľudského myslenia. No tí majú za povinnosť pracovať, buď pre potešenie iných –hudba, film a podobne, alebo výskumný pracovníci vo vede či už chémii, fyzike, stavebníctve a podobne. Sú na to, aby čo najskôr vyviedli ľudstvo z nevedomosti, rôznych chorôb a pomohli im vyriešiť rôzne problémy. Na to sú. Niekedy im praje šťastie, niekedy a niektorým nie. A niektorý sú zakríknutý, preľaknutý, ustráchaný vo svojich povahách, keď nedostali šancu, príležitosť rozvinúť svoje nadania, hoci sami o tom nevedia v mnohých prípadoch. Kvôli zlej výchove, či rasovej nenávisti a podobne. A tomuto hovoria na západe sloboda myslenia. Veď, načo bude pracovať, keď nemusí ?, načo sa bude v práci namáhať, keď jemu samotnému to nič neprinesie okrem peňazí ?. Tu je bod úrazu, nie za všetko sa dá zaplatiť. Zdravie je prvoradé v tvorbe, tak isto ako prvá myšlienka pomôcť. Hoci nie dnes, ale za sto rokov môžu niekoho teórie zachrániť veľa. Títo fanatici majú svoj cieľ, pomôcť napredovať, niekedy i zadarmo. No koľko je takých ?
No sú i iný fanatici, ktorý sú v údajnej pravej viere. Táto viera je upravená ľuďmi vďaka zle si vysvetlenej časti písma v rôznych miestach, niečo je ubrané kvôli ich chápaniu vecí o duchovne, Bohu a podobne. Niečo ubrali, niečo pridali a myslia si, že plnia Božiu vôľu. Teraz len čakať Ducha Svätého, čo v tom spraví poriadok.“ Odpovedal žiak Vutra na otázku.
„Vedel by si o tom viac povedať ?, viac o tej spojitosti medzi rôznymi náboženstvami ?“, spýtal sa zvedavý učiteľ Khuttra.
„Veľa o tom neviem, bo nepoznám všetky náboženstvá. Nemám takú pamäť na to, niesom schopný pochopiť všetko. Nemám jednoducho prístup k všetkým náboženstvám. Ak by som chcel ísť si vypočuť, či prečítať o inom náboženstve, alebo si o ňom pohovoriť. Členovia toho náboženstva, by ma lákali, aby som sa k Nim pridal, a všetko ostatné by som musel zanechať. Údajne sa očistiť od nečistoty iných zlých náboženstiev. Iné náboženstvá pokladajú za hriešne, nepravé, za omyl. A to je chyba –ich zaslepenosť. Oni sú fanaticky presvedčený, že ostatok je omyl, no omyl ich fanatickej povahy. Nech sa jedná o všetky náboženstvá na Našej planéte. V každom náboženstve je omyl. Napríklad v Našom, Indickom náboženstve o Krišnovi, sa píše, že zvieratá nevedia myslieť. No skutočnosťou je napríklad učenie, kde sa učil Dr. T. L. Rampa. Tam sa vysvetľuje, píše, a učí, že zvieratá vedia určité psychologické procesy vo vlastný prospech, či prospech rôzny. Učia to, že zvieratá majú schopnosť telepatie, čiže vedia viac než ľudia. Telepatiu dokáže zviera, no človek len zriedka. Zvieratá to vedia, no nevedia to všetci ľudia. A, takýchto prípadov v rôznych vierach je viac. No nečítal som všetky viery –náboženstvá, čo sú na tomto svete. Týmto problémom by sa mohli zaoberať teológovia a filozofovia, aby spoluprácou niečo, nejaké rozdiely našli. Potom by to dali iným, čo by logickou postupnosťou mohli doplniť o poznatky. Mohli by to byť rôzny ufológovia a záhadológovia, čo by sa na výsledky teológov a filozofov pozreli z rôznych strán. Veď Boh povedal prvým ľuďom na Zemi v Raji: „Spoznajte Zem, a podmaňte si ju.“, len neviem, či to platí i pre Nebo. Snáď áno, neviem. No som toho názoru, keď dovolil Boh, aby sa ľudia dozvedeli o rôznych svetoch duchovných, prečo by to nemalo byť pravda tiež pre Nebo.
Ale to je moja myšlienka a názor. Koľko ľudí, toľko názorov. Základné myšlienky som Vám už povedal, teraz je rad na Vás, a tých teológov z rôznych náboženstiev a vier a filozofov, aby prácu prijali a učinili rozbor rôznych vier. Potom záhadológovia, a ostatné sa nechá na ľudí, čo na to povedia. No, asi s tým nebudú súhlasiť. Bo bude potom viera, ako skladačka puzzle, čo som spomínal. A uveriť všetkému naraz, a po rôznych zmenách, v náboženstve ucelenom, bude chcieť zo začiatku odvahu. Pre neveriaceho, a rôznych záhadologicky mysliacich ľudí samozrejmosť, alebo veľký prínos pre ľudí. No veriaci, z rôznych vier, budú kritizovať a kritizovať až do krvi. Veď ich viera je pravá. No podľa rôznych vier, je ich viera pravá a ostatné sú zlo –nepravé. To sa učí všade. No, toto bude dobrá výhovorka, aby sa dali poraziť všetky viery –nezhodujú sa v tom, ktorá je pravá. Poraziť ich týmto spôsobom, a uviesť za pravé všetky, alebo takmer všetky, z drobnými, či väčšími úpravami. Na túto prácu bude treba vybrať dobrovoľníkov, a znalcov, aby to dobre dopadlo. Inak to bude trvať dosť dlho, než sa to dá zo znalcami za kratší čas. Keďže bude viac učení v jednom náboženstve, budú mať čo učiť novodobý kňazi. No ako to prijmú ľudia ?, veď náboženstvo smie meniť len Boh. Tu by sa mohlo počkať na príchod Krista. Ten bude vedieť, ako na to. No keď sa budú ľudia dohadovať, ktoré náboženstvo je pravé, môže vzniknúť vojna. Treba potom povedať to, že sa má pomáhať i pohanom, a nie ich mučiť, či dokonca zabíjať, alebo týrať. No aspoň budú hovoriť o Bohu, čo je dôležité, hoci z rôznych pohľadov. Ale, budú o ňom hovoriť, a chcieť i dodržiavať rôzne zásady duchovného života. A to bude už pokrok, do čoho sa pridajú i neveriaci niektorý. To bude prvý krok k spoločnému náboženstvu, na jednej planéte –na Našej Zemi.“.