Plán práce školy 2011/2012..str2
PLÁN SPOLUPRÁCE RODINY A ŠKOLY
Spolupráca a partnerstvo rodiny a školy je veľmi dôležitou súčasťou práce školy. Materská škola spolupracuje so všetkými členmi rodiny, ktorí majú k dieťaťu blízky vzťah. Táto neformálna spolupráca pozitívne vplýva aj na výchovu v rodine a odráža sa v úspešnosti výchovnej práce v materskej škole.
1. Vzájomná komunikácia, konzultácie, spostredkovanie odborníkov, prístupnosť rodičov na výchovno – vzdelávací proces.
2. Rodičovské stretnutia: september 2011, január 2012, máj 2012.
3. Pomoc rodičov pri zabezpečení rôznych aktivít, drobných opráv, sponzorstvo.
4. Spoločné aktivity s deťmi, rodičmi a zamestnancami školy.
5. Informovanosť rodičov o prípadných problémoch alebo aktivitách vhodným spôsobom.
AKTIVITY MŠ NA ŠKOLSKÝ ROK 2011 / 2012
NÁZOV AKCIE: |
TERMÍN: |
ZODPOVEDNÝ: |
Výstava ovocia a zeleniny na tému: Jeseň Pani Bohatá |
September 2011 |
učiteľka +riaditeľka |
Tekvicová party |
Október 2011 |
učiteľka MŠ |
Deň otvorených dverí |
November 2011 |
Riaditeľka MŠ |
Mikulášsky večierok, Vianoce, posedenie pri vianočnom stromčeku |
December 2011 |
Celý kolektív MŠ |
Hop do snehu |
Január 2012 |
učiteľka, riaditeľka MŠ |
Valentínsky karneval |
Február 2012 |
učiteľka, riaditeľka MŠ |
Noc s Andersenom |
Marec 2012 |
riaditeľka MŠ |
Policajti v MŠ ukážka výcviku policajných psov |
Apríl 2012 |
riaditeľka MŠ |
Ľudové tradície – Stavanie mája Deň matiek |
Máj 2012 |
učiteľka + riaditeľka |
Rozlúčková slávnosť, opekačka Guľáš party |
Jún 2012 |
učiteľka, riaditeľka MŠ |
PLÁN PRACOVNÝCH A PREVÁDZKOVÝCH PORÁD
1. Otvorenie
2. Previerka BOZP a PO
3. Pokyny k pedagogickej dokumentácii
4. Školský vzdelávací program
5. Rôzne a diskusia
6. Záver a opatrenia
Termín : september2011
Zodp. : riad. MŠ
Plnenie:
1. Otvorenie
2. Kontrola opatrení
3. Rozdelenie úloh pri príprave vianočnej besiedky
4. Čerpanie dovoleniek
5. Inventarizácia majetku školy
6. Rôzne a diskusia
7. Záver a opatrenia
Termín: december2011
Zodp. : riad. MŠ
Plnenie:
1. Otvorenie
2. Kontrola opatrení
3. Zhodnotenie úloh ŠkVP za 1. polrok
4. Noc s Andersenom – príprava a realizácia
5. Príprava na jarnú brigádnickú činnosť, výsadba stromčekov
6. Príprava a rozdelenie úloh na oslavy :Stavanie mája.
7. Rôzne a diskusia
8. Záver a opatrenia
Termín : marec 2012
Zodp. : riad. MŠ
Plnenie:
1. Otvorenie
2. Kontrola opatrení
3. Plán čerpania dovoleniek
4. Záver školského roka – zhodnotenie celoročnej práce
5. Príprava Dňa rodiny a rozlúčkovej slávnosti
6. Organizácia výletu s rodičmi
7. Rôzne a diskusia
8. Záver a opatrenia
Termín : máj 2012
Zodp. : riad. MŠ
Plnenie:
Plán úloh Stratégie prevencie kriminality
Výchova k manželstvu a rodičovstvu
Utvárať u detí elementárnu predstavu o narodení dieťaťa. Uvedomiť si bezbrannosť bábätka a zdôvodniť význam starostlivosti rodičov, a najmä matky o dieťa.
Uvedomiť si a oceniť hodnotu lásky rodičov k dieťaťu.
Formy realizácie:
· využívanie pracovných listov o narodení dieťaťa,
· didaktické hry z prosociálnou tematikou,
· pri plánovaní výchovno- vzdelávacej činnosti zaradiť projekt venovaný uvedenej téme
Termín: počas šk. roka
Zodp.: pedagog. zamestnanci
Posilňovanie tolerancie, odstraňovanie prejavov rasizmu, antisemitizmu a xenofóbie
Postupne prijímať odlišnosť druhých (detí i dospelých), napr. zdravotne postihnutých, ľudí inej rasy a národností, príp. iného vierovyznania.
Formy realizácie:
- spoločné pohybové hry, námetové hry a aktivity detí počas celého roka,
- každý z nás je iný a predsa sme rovnakí- rozdiel medzi národnosťami aj v našej MŠ
- výtvarné zobrazenie detí rôznej pleti,
- rozprávanie o iných národoch pri príležitosti MDD
Termín: počas šk. roka
Zodp.: pedagog. zamestnanci
Primárna prevencia drogových závislostí
Ospravedlniť sa po nevhodnom správaní druhému a prejaviť spolucítenie s jeho situáciou po konflikte. Poznať, pomenovať a vedieť roztriediť druhy potravín, ktorých jedenie je zdravé a prináša deťom úžitok a ktoré, ak sa jedia vo väčšom množstve, zdraviu škodia, ako aj pre deti celkom nevhodné potraviny alebo nápoje.
Formy realizácie:
- Deň jablka, Deň mlieka
- „Vitamínový týždeň“,
- týždeň učenia sa o zdravej výžive, zapracovať do plánov výchovy a vzdelávania
- zber liečivých rastlín,
- využívanie pracovných listov, hier s protidrogovou témou
Termín: počas šk. roka
Zodp.: pedagog. zamestnanci
PLÁN VNÚTROŠKOLSKEJ KONTROLY
- Akceptovať odporúčané metodické postupy, výchovno - vzdelávaciu činnosť uskutočnovať prostredníctvom ŠVP.
- Zvyšovať zaškolenosť 5 – 6 ročných detí a detí s OŠD s využitím všetkých foriem predškolskej prípravy.
- V cielenom rozvoji grafomotorických zručností venovať pozornosť správnemu držaniu a tlaku grafického materiálu na podložku, dbať na správnu polohu tela detí.
- Kontrola dochádzkovej knihy, triednej dokumentácie, diagnostiky detí.
- Dodržiavanie BOZP a požiarnej ochrany.
- Dodržiavanie právnych noriem.
- Dodržiavanie pracovného poriadku, pracovnej náplne, pracovného času a jeho efektívneho využitia.
- Sledovať aktívnu účasť detí na riadení výchovno – vzdelávacej činnosti, ich sebahodnotenie a vzájomné hodnotenie.
1. Štvrťrok 9/2011 – 11/2011
· Kontrola triednej dokumentácie, úprava tried, poriadok v pomôckach, podnetnosť prostredia.
· Sociálna a jazyková komunikácia s uplatnením humánneho prístupu učiteľky k deťom.
· Školenie BOZP.
· Vstupná agenda detí: osobné spisy, zisťovanie bezinfekčnosti, splnomocnenia rodičov.
· Stretnutie ZRPŠ a Rady školy – prerokovanie školského poriadku a ostatných dokumentov školy.
2. Štvrťrok 11/2011 – 2/2012
· Kontrola plánov výchovno – vzdelávacej činnosti.
· Kontrola plnenia ŠkVP a plánu práce školy.
· Sledovať odbornosť učiteliek, dodržiavanie metodik, využívanie nových foriem a metód.
· Sledovať rozvoj všetkých stránok školskej pripravenosti.
3. Štvrťrok 2/2012 – 4/2012
· Sledovať úroveň rozvoja v kognitívnej oblasti.
· Kontrola triednej dokumentácie.
· Priebežné polročné hodnotenie zamestnancov školy, správa pre zriaďovateľa.
· Príprava školskej záhrady na plnú prevádzku, úprava a údržba pieskoviska po zime.
· Sledovať úroveň grafomotorických zručností.
· Kontrola sanitácie polročná – svietidlá, okná.
4. Štvrťrok 4/2012 – 6/2012
· Evalvácia zamestnancov, školy.
· Spracovanie správy o činnosti školy.
· Sledovať plnenie plánov spolupráce.
· Záverečná diagnostika detí.
· Vyúčtovanie dotácii a prehľad čerpania finančných prostriedkov.
Hodnotenie riadiacej práce
Riaditeľkám MŠ vyplýva zo zákona 596/2003 o školskej správa a samospráve zodpovednosť za riadenie materskej školy, t.j. za plánovanie, organizovanie, vedenie, motivovanie, kontrolu a hodnotenie.
Riadiacu prácu budem hodnotiť v týchto oblastiach :
· Informačné kompetencie: informačnú a počítačovú gramotnosť
· Učebné kompetencie
· Kognitívne kompetencie: riešenie problémov, kritické myslenie, tvorivé myslenie,
· Interpersonálne kompetencie: žiť a pracovať s inými, plánovať, organizovať, hodnotiť prácu tímu
· Komunikačné kompetencie
· Personálne kompetencie: sebaovládanie, sebauvedomenie, sebamotivácia, angažovanosť
Hodnotenie podmienok školy
Podmienky školy majú vplyv na celkovú kvalitu edukačnej činnosti . Podmienky školy budeme hodnotiť z týchto hľadísk:
· personálne: kvalifikačné a osobné predpoklady zamestnancov školy, ich angažovanosť
· priestorové: hygienické a priestorové podmienky
· materiálno – technické: vybavenie didaktickými pomôckami a technikou
· psychohygienické: životospráva, psychohygiéna, psychosociálne podmienky
KRITÉRIA HODNOTENIA:
Hodnotenie učiteľky
- Participácia učiteľky na tvorbe a realizácii školského vzdelávacieho programu a vhodnosť metód a foriem práce pri jeho realizácii
- Plánovanie edukačnej činnosti, voliteľnosť štandardov, výber aktivít k dosiahnutiu požadovaných kompetencií, triedna agenda
- Flexibilita učiteľky pri uplatňovaní ŠVP a inovácii vo edukácii
- Kľúčové kompetencie :
- kognitívne- či má dostatočné odborné vedomosti a znalosti
- sociálne- či má správny sociálny prístup v interakcii učiteľ- dieťa,
- personálne- osobnostné predpoklady pre výkon povolania
- Starostlivosť o nadané deti a deti so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami(sociálne zanedbané, zdravotný postih)
- Kvalifikovanosť a profesijný rast zamestnancov, vzdelávacie programy, získavanie kreditov ...
- Spolupatričnosť, podpora a lojalita ku škole, participácia na riadení školy
- Realizácia zadávaných úloh, plnenie základných pracovných povinnosti
- Zapájanie sa do mimoškolských a obecných akcií
- Tvorivosť učiteľky v edukácii, príprave a využívaní pomôcok, počítačová zdatnosť.
- Dodržiavanie zásad bezpečnosti práce a ochrany zdravia vzhľadom k sebe aj k deťom
- Hospodárne a šetrné zaobchádzanie s materiálnymi prostriedkami, ochrana majetku školy a detí.
HODNOTENIE RIADIACEJ PRÁCE
Riaditeľkám MŠ vyplýva zo zákona 596/2003 o školskej správa a samospráve zodpovednosť za riadenie materskej školy, t.j. za plánovanie, organizovanie, vedenie, motivovanie, kontrolu a hodnotenie.
Riadiacu prácu budem hodnotiť v týchto oblastiach :
1. Informačné kompetencie: informačnú a počítačovú gramotnosť
2. Učebné kompetencie
3. Kognitívne kompetencie: riešenie problémov, kritické myslenie, tvorivé myslenie
4. Interpersonálne kompetencie: žiť a pracovať s inými, plánovať, organizovať, hodnotiť prácu tímu
5. Komunikačné kompetencie.
6. Personálne kompetencie: sebaovládanie, sebauvedomenie, sebamotivácia, angažovanosť
HODNOTENIE PODMIENOK ŠKOLY
Podmienky školy majú vplyv na celkovú kvalitu edukačnej činnosti . Podmienky školy budeme hodnotiť z týchto hľadísk:
1. personálne: kvalifikačné a osobné predpoklady zamestnancov školy, ich angažovanosť
2. priestorové: hygienické a priestorové podmienky
3. materiálno – technické: vybavenie didaktickými pomôckami a technikou
4. psychohygienické: životospráva, psychohygiéna, psychosociálne podmienky
<< Predošlá | 1 | 2 | 3 | Ďalšia >>