Brooklyn Bridge
Brooklyn Bridge
Brooklyn Bridge je jedným z najstarších visutých mostov v Spojených štátoch. Dokončený bol v roku 1883, to sa pripojí New Yorku štvrti Manhattan a Brooklyn do klenout East River. Na 5989 ft (1825 m), [1], to bol najdlhší visutý most na svete, od svojho otvorenia až do roku 1903, a prvý oceľ-drôt visutý most.
Pôvodne len New York a Brooklyn Bridge, to bola daboval Brooklyn Bridge v roku 1867 list, v ktorom redaktor Brooklyn Denný Eagle, [2], a formálne tak pomenovaný podľa mesta vlády v roku 1915. Od svojho otvorenia, sa stal kultovou súčasťou panorámy New York. To bol určený National kultúrna pamiatka v roku 1964.Brooklyn Bridge otvorila veľkou slávou mája 1883. Mená John Roebling, Washington Roebling, a Emily Warren Roebling sú napísané na štruktúre jeho stavitelia [6].
Výstavba bola zahájená 03.1.1870. Brooklyn most bol dokončený o trinásť rokov neskôr a bol otvorený pre použitie 24. mája 1883. Brooklyn Bridge by nebola postavená, keby nebolo pre pomoc Emily Warren Roebling, ktorá poskytla rozhodujúce písomné spojenie medzi jej manželom, Washington Roebling (hlavný inžinier), a inžinieri on-site. [7] Väčšina učebníc dejepisu citujú Washington Roebling otec John Roebling a Washington Roebling ako mosta staviteľov. Pred stavba začala, však, John Roebling noha vkĺzla do skupiny pilings od potřesení prichádzajúce trajektom. [8] Táto zle rozdrvil prstami na nohách, čo spôsobuje tie prsty musia byť amputované, opúšťať ho neschopný, zomrel krátko nato na tetanus Infekcie spôsobené jeho zranenia a odchodu jeho syna, Washington Roebling, na starosti mosta. Vlastná výstavba sa začala podľa mladšia Roebling. Nedlho po prevzatí mosta, Washington Roebling utrpela ochromujúce zranenia tiež, v dôsledku dekompresnej choroby. Táto podmienka sužovali veľa podvodná pracovníkov, v rôznych kapacitách, ako podmienka bola pomerne neznámy v tej dobe a v skutočnosti bol najprv nazvaný "kesonovej choroba", v rámci projektu lekár Dr Andrew Smith. [9] [10] s oboma mužmi z provízie, Emily Warren Roebling kritické pripomienky pomoc pri zabezpečení komunikácie medzi jej manželom a inžinieri on-site. Podľa jej manžela vedenia, Emily študoval vyššiu matematiku, výpočty trolejového vedenia kriviek, silných materiálov, most špecifikácie a zložitosť kábla stavby. [11] [12] [13] strávila ďalších 11 rokov pomáha Washington Roebling pri dohľade nad mostom konštrukciu.
Slávnostné otvorenie sa zúčastnilo niekoľko tisíc ľudí a mnoho lodí boli v East Bay pre túto príležitosť. Prezident Chester Arthur a New York starosta Franklin Edson cez most na slávnostné delá ohňa a boli uvítání Brooklyn starosta Seth Low, keď dorazili Brooklyn-strane veže. Arthur potriasol rukou s Washingtonom Roebling doma Roebling to, po obrade. Washington Roebling nemohla zúčastniť sa obradu, ale konala slávnostná banket u jeho domu v deň otvorenia mosta. Ďalšie oslava súčasťou výkonu kapely, streľba z lodí, a ohňostrojom [14].
Jirchářích & Ives tlač (1883) Na ten prvý deň, celkom 1.800 vozidiel a 150.300 ľudí prekročili to, čo bolo potom len pozemok priechod medzi Manhattan a Brooklyn. Most je hlavné rozpätie cez East River je 1595 ft 6 sa posúva (486.3 m). Most náklady 15,5 milióna amerických dolárov na vybudovanie a približne 27 ľudí zomrelo počas jeho výstavby. [15]
Jeden týždeň po otvorení, 30. mája 1883, povesť, že Bridge šiel kolaps spôsobil Úprka, ktorý rozdrvil a zabil najmenej dvanásť ľudí. [16] 17. mája 1884, PT Barnum pomohol umlčať pochybnosti o mosta stability-pri propagácii jeho slávny cirkus ak jeden z jeho najslávnejších atrakcií, Jumbo, viedol sprievod 21 slonov cez Brooklyn Bridge. [17] [18] [19] [20]
V tej dobe to sa otvorilo, to bol najdlhší visutý most na svete - 50% dlhšie ako predtým postavená - a stala cenenou pamiatkou. Už niekoľko rokov veže boli najvyššie štruktúry v západnej pologuli. Od roku 1980, to bolo v noci osvetlená, aby zdôraznili jeho architektonické rysy. Veže sú postavené z vápenca, žuly, a Rosendale cement. Ich architektonický štýl je neo-gotický, s charakteristickými gotickými oblúkmi nad priechody cez kamenné veže.
Most bol navrhnutý Nemec-rodený John Augustus Roebling v Trenton, New Jersey. Roebling skôr projektované a konštruované iné visuté mosty, ako Delaware akvadukt Roebling v Lackawaxen, Pennsylvania, a John A. Roebling Suspension Bridge v Cincinnati, Ohio, ktorý slúžil ako technické prototypy pre konečný návrh.
Počas mapovanie na East River projekt mosta, bol Roebling nohu škaredo zranený trajektu, přišpendlil ju pred pilotmi, počas niekoľkých týždňov, on umrel na tetanus. Jeho syn, Washington, nasledoval ho, ale v roku 1872 bola zasiahnutá kesonovej choroby (dekompresnej choroba, obyčajne známy ako "ohýba"), kvôli práci v stlačeného vzduchu v kesónov [21]. Výskyte choroby v kesóne pracovníkov prinútil ho, aby zastavila výstavbu strane Manhattan veže 30 stôp (10 m) krátky skalného podložia keď pôda testy pod kesóne zistilo skalnom podloží byť ešte hlbšie, ako sa očakávalo. Dnes je veža Manhattan spočíva len na piesku [22]. Manželky Washingtone, Emily Warren Roebling, sa stal jeho pobočník, učení technické a komunikáciu jeho želanie, aby on-site asistentov. Keď sa most otvoril, ona bola prvá osoba, ktorá ju posielajú v. Washington Roebling zriedka navštívil stránky znova.
Vlaky, počas Blizzard z roku 1888
Nočný pohľad na Brooklyn Bridge, 1982, Historický Američan inžinierstva Record dobe most bol postavený, aerodynamika z mosta nebol spracovaný. Mosty neboli testované v aerodynamických tuneloch až 1950 - aj po rozpade pôvodnej Tacoma Narrows Bridge (Letiace Gertie), v roku 1940. Je preto šťastie, že otvorený krov štruktúru na podporu paluba je svojou povahou menej náchylné na aerodynamické problémy. Roebling navrhnutý most a krovu systém, ktorý bol šesťkrát tak silný, ako si myslel, že treba. Z tohto dôvodu, Brooklyn Bridge ešte stojí, keď veľa z mostov postavený približne v rovnakom čase zmizla v histórii a bola nahradená. To je tiež aj cez nahradenie nižšej kvality drôtu v kabeláži poskytnutých dodávateľom J. Lloyd Haigh - do doby to bolo objavené, bolo príliš neskoro na to, nahradiť káble, ktoré už boli postavené. Roebling určoval, že chudobnejšie drôt by opustiť most štyri skôr než šesť krát ako silný ako to nevyhnutné, tak to bolo nakoniec ponechá, s prídavkom 250 káblov. Diagonálne káble boli inštalované z veží na palubu, ktoré sú určené k sprísneniu mosta. Obrátili sa, že je zbytočné, ale boli držané pre ich špeciálne krásu.
Po rozpade v roku 2007, I-35W diaľničného mosta v meste Minneapolis, zvýšená pozornosť verejnosti bolo prinesenej k medveďovi o stave mostov v celej USA, a to bolo hlásil, že Brooklyn Bridge prístup rampy dostala rating "nevyhovujúce" na svojej poslednej kontroly. [23] Podľa NYC ministerstva hovorca dopravy, "zlá hodnotenie, ktoré dostala, neznamená, že je nebezpečné. Zlá znamená, že existujú niektoré komponenty, ktoré musia byť rehabilitovaný." 725 miliónov dolárov projektu nahradiť prístupy a prekresliť mosta je naplánovaný začať v roku 2009.
Panoráma Brooklyn Bridge