Dĺžka 269,25 m Šírka 28 m Hmotnosť cca 66 000 Ton Výkon parných strojov 2x 11 190kW + 11 936 kW
Duchovnými otcami nových lodí boli syn zakľadateľa spoločnosti White Star Line a generálny riaditeľ v jednej osobe Joseph Bruce Ismay a prezident správnej rady preslávených Belfástkych lodeníc Harland and Wolf, lord W.P.Pirre. Finančné krytie projektu zabezpečoval americký magnát John Pierpont Morgan. V suchom doku bolo vybetónované ložisko (súbežne pre Olympic a Titanic), bol vybudovaný sklz a vztýčený obrovský dvestotonový portálový žeriav. Konštrukčný základ trupu lodí tvoril plášť z 38 mm hrubých oceľových plátov spojených s 1,62m vysokým stredným ocelovým pilierom. Medzi vnútorné časti dvojitého dna a štvrtou palubou vyplňovalo trupové priestory 15 vodotesných prepážiek, ktoré loď rozdelovali na 16 vodotesných komôr. Najväčšie bolo 21m dlhé oddelenie parných strojov, po ktorom nasledovali 17 m dlhé komory s turbínou a kotolňami.Podľa predpokladu mohli byť pri poškodení zaplavené dve vodotesné komory bez toho, aby sa narušila stabilita lode. Pri stavbe boli použité ocelové pláty dlhé až 11m, vážiace 4 a štvrť tony, palubníky o šírke 28m a hmotnosti 4 t a neuveriteľních 3 milóny nítov o celkovej hmotnosti 1 200 t( najväčší z nich mal priemer až 32 mm). Štyridsaťdva metrov vysoké kormidlo sa skladalo zo štyroch odliatkov o celkovej hmotnosti 101 t. Impozantnými rozmermi udivovali aj tri kotvy ( dve lavné a jedna záložná ), zhotovené u firmy N .Hingley and Sons v Dudley. Pri dlžke 6 m a šírke 3,1 m vážila každá kotva 15 t, pričom jeden článok kotvovej reťaze vážil úctyhodných 400 Kg!!! Olympic a Titanic Navzdory udivujúcim rozmerom,postupovala stavba lode udivujúcim tempom pomerne rýchlo. K založeniu trupu Olympicu došlo 16.decembra 1908 a o tri mesiace mala loď hotové dvojité dno. V novembri 1909 boli vztýčené rebrá trupu.V polovici apríla 1910 bolo dokončené bočné plátovanie a dňa 20. júna 1910 bol Olympic slávnostne spustený na vodu. Trup Titanicu bol založený 31. marca 1909 a k jeho spusteniu na vodu došlo 31. mája 1911.Zvláštnosťou lode bol jej kombinovaný pohonný systém. Ten sa skladal z dvojice piestových parných strojov po 11 190 kW a jednej nízkotlakej parnej turbíny s výkonom 11 936 kW.Štvorvalcové parné stroje umiestnené za desiatov vodotesnou prepážkou boli trojčinného expanzného typu a poháňali dve postranné trojlistové vrtule s priemerom 7,16 m. Za oddelením parných strojov bola umiestnená turbína, ktorá poháňala strednú štrorlistovú vrtulu s priemerom 5,02 m .Takýto pohon mal byť zárukou spoľahlivosti a mal zaistiť ľahšie manévrovanie a najmä spätný chod. Olympic s Titanicom mali 9 ocelových palúb vzdialených od seba 2,5 - 3,5 m. Celkový počet cestujúcich sa pohyboval od 249 do 2603 osôb, pričom posádku tvorilo 865 až 900 námorníkov. Olympic Vďaka potopeniu Titanicu sa prerobili konštrukčné chyby, ktoré boli na Titanicu. Tymito úpravami prešiel behom prestavby v dokoch. Počas prvej svetovej vojny slúžil Olympic ako transportná loď a v roku 1917 bol začlenený do vojnového loďstva. Dňa 18. mája 1918 zasiahlo Olympic torpédo z nemeckej ponorky U 103,ale loď ostala schopná plavby a dokonca dokázala na ponorku zaútočiť a narazením do nej ju aj zničiť. Po vojne bol Olympic odtiahnutý do Belfastu na ďaľšiu rozsiahlu prestavbu.Potom bol znova zaradený na transatlantické spoje medzi Southamptonom a New Yorkom. V roku 1934 neštastnou náhodou potopil majákovú loď pri americkom pobreží, pričom zahynulo 7 ľudí. Rok potom bol predaný do šrotu.Britanic Stranou ostala trochu tretia sesterská loď Britanic. Jej dokončenie v roku 1914 sa ešte stále nieslo v tieni katastrofy Titanicu a počas jej slávnostného spustenia na vodu v prvej svetovej vojne ju neoslavovali tak ako Olympic a Titanic.Krátko po svojom dokončení začala loď slúžiť vo vojne k vojnovým účelom ako zdravotnícka loď. Jej pôsobenie však nebolo veľmi dlhé, keď v roku 1916 narazila na nepriateľskú mínu v Egejskom mori a potopila sa.
<object width="300" height="110"><param name="movie" value="http://media.imeem.com/m/zUSIqLEV8M/aus=false/"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://media.imeem.com/m/zUSIqLEV8M/aus=false/" type="application/x-shockwave-flash" width="300" height="110" wmode="transparent"></embed><a href="http://www.imeem.com/people/gTDoN_e/music/u7mKccF1/celine_dion_my_heart_will_go_on/">My Heart Will Go On - Celine Dion</a></object>
Komentáre
Prehľad komentárov
užasný film .... chcela by som byť na titaniku a myslím že aj cez to riziko potopenia ... musí to byť užasné a film je neskutočný . Chcela by som vidieť vrak lode a ist dovnutra .. škoda že je to nemožné :( ... Máš užasná blog :)
Re: Titanic
(satan, 4. 4. 2012 20:23)opytaj sa Sajfu ako je na titanicu...on tam bol miniponorkou ,robia tam zajazdy ...za kopu love
titanic
(miška, 18. 12. 2010 18:26)Jáá som v íírsku 5 rokov bíívala a tá lon išla práve s írska aj som sa kúpala v tom oceane kde sa katastrofa odohrala :( :( :(
titanic
(Rastislav Antal, 15. 12. 2010 19:10)Ludia na buduci rok to uz bude 100 rokov od tejto velkej namornej katastrofy.....Dufam ze si na to nase ale aj svetove media spomenu.....A mali by sme sa z toho poucit ze clovek nad prirodou nikdy nezvitazi.
Titanic
(ADAM BUCHTA , 14. 12. 2010 21:32)fakt mi je muto ze sa potopil mal svoje caro a bohatsvo ale aj kapitan urobil strasnu chybu ake to bolo velke preco sa to nepotopilo niekde v teplom ory aby napr teraz bol niekde v muzeu pocul som taku legendu ze sa potopil preto lebo nieco vzacne niesom na palube a kapitan nieco zle spravil a preto sa potopila v 4 km a navise v studenom mory
titanic
(lada kovacova, 22. 10. 2009 18:36)titanic bola fakt super lod chcela by som ju videt no to je us asi nemozne ale ja by som sa aj tak tesila aj keby sa utopim ale bola to fakt super lod ako som us povedala ale aj ten film je fantasticky nemam slov je mi to fakt luto ze sa potopil:(
Titanic
(Kikuša, 24. 12. 2011 21:28)