Predchádzajme poruchám učenia
PRE PREDŠKOLÁKOV:
Podporné a preventívne programy:
· Príprava na správne čítanie –pre deti predškolského veku so zameraním na rozvíjanie „predčitateľských“ schopností a reči dieťaťa – fonematické uvedomovanie.Je to metóda zlepšujúca schopnosti dieťaťa pre čítanie a pomáha predchádzať problémom po nástupe do školy, zlepšuje komunikačné schopnosti dieťaťa, zlepšuje fonematický sluch a diferenciáciu, schopnosť sluchovej analýzy a syntézy.
· Príprava na správne písanie –pre deti predškolského veku, príprava jemnej motoriky ruky dieťaťa, správny úchop a pohyby ceruzou, stimulácia koordinácie pohybov - Cvičenia grafomotoriky. Cvičeniami sa vytvára pevný základ pre tvar písmen a ich uplatnenie v písaní po vstupe do školy.
· Programy na predchádzanie porúch učenia – pre deti od predškolského veku od 5-7 rokov , súbory úloh, ktorými sa zisťuje, že v ktorých oblastiach by mohlo mať vaše dieťa problémy pri učení a následné zábavné programy nácviku, zamerané presne podľa potrieb vášho dieťaťa. Cvičenia sú zaujímavé, hrové, rozvíjajú najmä tieto oblasti: zrakové vnímanie, sluchové vnímanie, zrakovú pamäť, sluchovú pamäť, motoriku úst pri hovorení, koordináciu ruky a oka, priestorovú a pravo-ľavú orientáciu a vnímanie vlastného tela, pochopenie a osvojenie si princípu postupnosti, spájanie zrakových, sluchových a pohybových vnemov.
PRE ŠKOLÁKOV:
· Vyšetrenie pravopisných schopností – Diagnostika ortografie - pre deti mladšieho školského veku. Súborom testov sa zisťuje miera zvládnutia istého špecifického pravopisného javu v slovenčine, podľa toho, čo by dieťa malo mať zvládnuté v ročníkoch 1.-4. ZŠ, hoci testy možno použiť aj u detí vyšších ročníkov. Výsledky potom slúžia na cielené plánovanie intervencie. Podľa výsledkov sú zamerané aj cvičenia.
Programy:
Predchádzajme poruchám učenia – pre deti školského veku v prvom ročníku, súbory úloh, ktorými sa zisťuje úroveň rozvoja základných funkcií, ktoré by mohli mať vplyv na problémy pri učení a prejavovať sa ako poruchy čítania, písania, počítania, sústredenosti, vytrvalosti, ale i správania. Podľa výsledku diagnostiky sú následné programy nácviku zamerané presne podľa potrieb vášho dieťaťa a dochádza k postupnému odstraňovaniu problémov. Cvičenia sú pravidelné, pre dieťa zaujímavé, konkrétne zamerané na nápravy tých funkcií, ktoré treba ešte rozvinúť a zároveň sa naučia svoje schopnosti čo najlepšie použiť pri učení.