Kopa ľudí sa nedokáže dobre rozohrať začiatku a potom sa prepadajú hlboko v rebríčku, nemôžu sa rozvíjať, pretože sú farmení a žiadna aliancia ich nechce, pretože sú slabí. Ako ale dobre začať hru, aby ste boli v top1000 a vyššie a mali čo najrýchlejšie armádu?
Rozohratie
- Variant A: Registrujte sa niekoľko dní pred štartom a zistite si, kedy server presne začína.
Varant B: Niektorí hráči používajú ale aj inú taktiku a to takú, že 3-5 dní po štarte sa zaregistrujú, vycvičia niekoľko jednotiek a farmia s tým okolie, ktoré však hráčov nemôže napadnúť, pretože sú stále pod Začiatočníckou ochranou. Veľmi to môže pomôcť v rozvoji, ale ak sa táto taktika nepodarí a narazíte na silného hráča, atď, môžete tiež rýchlo skončiť. Preto by túto taktiku mali voliť predovšetkým skúsenejší alebo odvážnejší hráči. - Na variante A: čakajte (najlepšie na sekundu) na štart severa a akonáhle sa spustí, neváhajte začať hru (začať hru až po niekoľkých hodinách je obrovská časová strata, ktorú je potom citeľne poznať).
- Okamžite si môžete zapnúť +25% železa, hliny, dreva a obilia, tým získate veľký náskok - na čo šetriť zlatky. Ale nemusíte. Potom, čo boli pridané do hry úlohy, je všetko inak a suroviny a zlatky priebežne za splnené úlohy získavate. Každopádne zapnutím + produkcie si uškodiť nemôže. Prvý deň nestavajte žiadne budovy (ani sklad a sýpky), ale iba bane a polia. Vďaka tomu si zaistíte dobrý prísun surovín pre rozvoj.
- Až keď budete mať väčšiu produkciu, že by mohli suroviny pretekať, postavte si sklad a sýpky a neskôr aj kasárne a trhovisko. Oplatí sa využívať NPC obchodníka, s ktorým si môžete vymeniť za 3 zlatky nadbytočné suroviny za tie, ktoré vám chýbajú. Nie je to nutné, ale v rozvoji to určite pomôže! To sú najdôležitejšie budovy v samom začiatku. Stavať úkryt, palác alebo akadémiu je v tejto fáze zbytočná strata času a surovín. Ak ste ale obranný typ a hrozí vám napadnutie, mali by ste si úkryt a ak ste Gal, tak aj pasce, postaviť. Neskôr však budete tieto budovy určite búrať!
- Po určitom čase s dobrou produkciou si začnite stavať prvých vojakov, ale nie veľmi neskoro! Mohli by ste sa ľahko stať farmou a navyše vojaci pre vás budú znamenať dobrý prísun surovín s lúpežou. Pre väčšiu bezpečnosť si doporučujem zapnúť +10% obrany, ale nemusíte. Záleží na vás a na tom, ako chcete hru hrať. Rozhodne by ste sa ale nemali báť útočení a farmení. Mať okolie pod kontrolou a mať svoje slovo v oblasti je dôležité. Ak ho nemáte, sami sa môžete stať terčom útokov a nebudete mať ani suroviny na rozvoj ... Je tiež veľmi dobré sa spriateliť s dobrým a približne rozvojovo rovnakým hráčom ako vy vo vašom okolí, a ktorým si môžete navzájom pomáhať. Hrať si na hrdinu nemá cenu a je veľká pravdepodobnosť, že skôr alebo neskôr na to doplatíte. Je veľmi dobré si nájsť alianciu, ktorá je v blízkosti, je silná (top50) a neviazne v nej komunikácia a spolupráca. Ak viazne, potom neváhajte odísť!
- Až budete mať tri dobré dediny, môžete začať hľadať vhodné obilné polia k založeniu dediny tzv. Megacrop (MC15) alebo menšie Multicrop (MC9). Ak ste skúsený a silní, môžete si MC zabrať aj predtým, ale môže to byť pre vás aj ekonomická brzda. Chce to MC rýchlo opevniť, zabezpečiť si jeho obranu, vystavať v ňom slušnú armádu a s ňou lúpiť okolie, čo to ide. Tieto dediny slúžia k budovaniu väčších armád a hráči si ich obvykle dávajú ako hlavnú dediny. To preto, že jednak sa im nikto nemôže vziať a jednak si pole môžu vylepšovať nad 10. úroveň. V týchto dedinách sa oplatí cvičiť najmä útočné jednotky. Keďže v útoku záleží na počte v jednej vlne, kým slušnú obranu si môžete poskladať z ostatných dedín alebo od hráčov z aliancie.
- Ak sa chcete dostať do priečku lepších hráčov, chce to aj trochu odvahy. Rýchlo by ste si mali vyrobiť senátora a dobývať dediny. Vďaka dobývaniu získate dedinu už na dobrej úrovni a celkovo ekonomicky poskočíte. Vďaka nej získate väčší prísun surovín, ďalšie miesto pre stavbu vojakov a ďalšieho senátora. A potom môžete opäť dobývať ... Stavať dediny by ste mali len zriedka. Samozrejme, na začiatku hry, potom ak nie je iná možnosť a aj vtedy, ak je jedinečná príležitosť - napríklad voľný MC alebo dobré strategické pole.
- V tejto fáze sa už začínate dobre rozvíjať a je na vás, ako budete úspešne alebo neúspešne pokračovať ďalej ...
Zakladanie a dobývanie dedín
Zakladať alebo dobývať dediny, ktoré sú vzdialenejšie ako 10-14 polí od svojej dediny je už značne riskantné. Rovnako tak byť rozťahaný po mape je veľmi nebezpečné (rovnako tak aliancia - ak je po mape roztiahnutá, je veľmi ľahko zraniteľná). Odvážny aj šikovný útočník vám potom dedinu ľahko vezme a vy mu ťažko môžete vzdorovať, aj keď budete v top 100, alebo budete v silnej aliancii. Ak už si budete chcieť za každú cenu založiť dedinu ďaleko, mala by byť blízko hráčov od vašej aliancie.
Pre dobývanie platí byť rýchly a šikovný. Ak máte jedného senátora, chce to dedinu dobyť v časovom rozmedzí pár hodín a obrancu čo najviac miasť. Ak máte dvoch a viac senátorov, je dôležité ich posielať čo v najkratšom časovom rozmedzí za sebou. U dobývaní platí posielanie senátorov s čo najväčšou armádou, inak riskujete, že o senátora prídete. Zo skúsenosti viem, že na to hráči často doplácali ...
Megacropy a Multicropy (MC)
Ako je napísané vyššie, po 3. dedine by hráč už mal uvažovať o založení dediny na obilnom poli tzv. Megacrop (MC15) alebo menšie Multicrop (MC9) - môže ale aj predtým - ak na to má a vie ako postupovať, aby ho MC nezbrzdil. Zvyčajne býva vždy jeden MC na poli o 7x7 políčok. Jeho hľadanie je často náročné a nezostáva nič iného ako klikať a klikať ... Hráč by nemal MC obsadiť príliš rýchlo, aby mu to nebrzdilo rozvoj a nie príliš neskoro, pretože je o tieto polia veľký záujem a s pribúdajúcim časom miznú voľné MC. Ak si hráč zaberie ihneď päť MC, je to pre neho príliš veľká záťaž a nedokáže dediny vylepšovať v dôsledku nedostatku surovín. Napríklad je výhodné mať dediny v pomere 3 dediny na jeden MC a zároveň je strategicky a ekonomicky výhodné mať okolo MC niekoľko zásobovacích dedín. Chce to teda aj dobre premyslieť, kde a kedy MC zakladať a je dobré brať do úvahy, že na vaše MC mal namierené aj niekto iný, takže sa bežne kvôli týmto poliam vedú aj vojny. Ešte lepšie je, ak sú okolo vášho MC obilné oázy a vy si ich zaberiete. Stavať potom môžete armádu ešte väčšiu.
> Profesionálna finta: Až budete mať väčšiu impérium, stavajte jednotky v MC neustále a to aj napriek tomu, že produkcia vám polezie do mínusu. Obilie si totiž môžete posielať z okolitých dedín, prípadne ho získavať obchodom alebo lúpežou. Samozrejme majte takýto mínus obilia, aby ste ho bez problémov zvládali a nebrzdil vás v rozvoji. Zároveň čakať na to, až dostavíte obilné polia je veľakrát zbytočná strata času pre stavbu jednotiek. Tích sa vyplatí v pokročilom štádiu hry stavať neustále.
Pár dôležitých zásad
- Správy píšte slušne, s oslovením, bez sprostých slov a s pozdravom (a to aj nepriateľovi). Správa by nemala byť unáhlená a nemalo by v nej byť príliš veľa chýb a preklepov. Trápnymi správami si sami tvoríte zlú a komplikovaná hru a môže to viesť i k vášmu náhlemu koncu hry.
- Známe pravidlo "Dvakrát meraj, raz rež" platí aj v Traviane pre posielanie útokov. Je dobré si naozaj zmerať a premyslieť, či na hráča, ktorého chcete napadnúť, máte. Útok by ste mali mať perfektne naplánovaný. Ale stávajú sa aj také chyby, že miesto útoku pošlite na nepriateľa podporu. To je zlá chyba a v túto chvíľu nepriateľ dobre vie, čo plánujete. Rovnako tak si dávajte pozor, aby ste namiesto pomoci pre spojencov neposlali útok. Sami si zničíte armádu a zničíte armádu aj spoločníkovi, ktorý vám za to nepoďakuje. I to sa stáva.
- Pravidlá Travianu sú v niektorých oblastiach až príliš prísne. Odporúčame, aby ste ich základy poznali. Obzvlášť zákerná je oblasť posielania surovín a starania sa o účet - pozor na to! Stačí prekročenie akéhokoľvek pravidlá a máte viac či menej pokazenú hru. Hráči na to často doplácajú.
- Pomáhajte aliancii a spolupracujte, jedine tak môžete niečoho dosiahnuť.
- Nesnažte sa negatívne prejavovať na okolie (trápne opis, sprosté správy) aj to môže viesť k vášmu náhlemu koncu hry
- Pomerne dôležitá je aj zásada, že by ste mali hrať Travian naozaj aktívne a snaživo. Pasívne hra nemá cenu a rýchlo skončíte.
Hodnotenie národov
Germáni
Hlavne zo začiatku herného servera má Germán jednu veľkú výhodu. Za pomerne málo surovín si môže vycvičiť veľa jednotiek, s ktorými môže plieniť okolie. V pokročilejšom štádiu hry, keď už sú bežné armády o tisícoch vojakov, sa u Germána prejaví ďalšia výhoda. Ak mu padne armáda v boji, veľmi rýchlo ju obnoví (v porovnaní s Rimanmi dvojnásobne krát) a v porovnaní za výrazne nižšie surovinové náklady. Ak vedie s niekým vojnu, môže táto výhoda veľmi prispieť k víťazstvu. Zároveň by mal byť Germán v strehu týkajúc sa obrany a mal by mať vždy po ruke takzvané "zadné dvierka". To znamená, že by mal mať blízko seba spojenca, ktorý mu pomôže v prípade napadnutia a tiež by mal mať okolie pod kontrolou. Môže byť totiž Germán silný, ale môže sa ľahko stať "lovnou zverou". Pretože obrana nie je jeho najsilnejšia stránka, mal by si ju dobre zabezpečiť a boja vždy viesť tak, aby čo najviac tlačil na nepriateľa. V počiatočnom rozvoji mu veľmi pomáha jeho armáda, ktorá by rozhodne nemala sedieť doma. Ľahko si totiž vystaví začiatočnú Pálkara pomocou ktorých si ľahko vyfarmí svoje okolie. V pokročilejšom štádiu hry sa u Germána vyplatí dediny dobývať, nie zakladať. Germán sa určite hodí pre tie druhy, ktorí sa chcú ponoriť čo najviac do boja.
Rimania
Rimania sa považujú za národ pre začiatočníkov, ktorý má veľa výhod, ale nie je tomu tak. Rimania má veľmi ťažký začiatok a ťažkú má aj stavbu armády. Jednotky sú veľmi nákladné a ich výcvik je v porovnaní s Germánmi a Galmi veľmi dlhý. To všetko je na úkor dobrých kvalít vojska. Vo vedení vojny si ale Riman musí dávať veľký pozor, pretože ak príde o armádu, zdĺhavo ju bude obnovovať. A dlhý výcvik jednotiek a ich nákladnosť je zákerná aj na začiatku hry, a tak môže byť Riman ľahko vyplienený. Preto by si mal zo začiatku hry dávať veľký pozor a mal by si vo svojom okolí nájsť pár spojencov, s ktorými bude ťahať za jeden povraz. Na druhú stranu vďaka možnosti stavby bane a budovy zároveň sa rýchlo rozvíja a i novo založenú dedinu veľmi rýchlo dostavia. V období pokročilejšej fáze hry je Riman v obrane veľký silák. Maximálne vylepšená hradba dáva k obrane 81%, čo je vysoké číslo a obrannej jednotky má taktiež pomerne silné, s výnimkou obrany proti jazde. Ak však Rimania vlastní útočnú a väčšiu armádu, dosahuje značné výsledky a jej sila je veľká. Celkovo rímsky národ nie je až tak jednoduchý pre hru, čo sa prejaví hlavne vo výstavbe armády.
Galovia
O Galoch sa väčšinou hovorí ako o ochrancoch, čo je pravda, ale môže byť silný i z pohľadu útočníka. Hlavne čo sa týka jazdy je Gal silný, ako v útoku, tak v obrane, z čoho vyplýva, že jazda pre neho znamená naozaj veľa. Zo začiatku hry sa ľahšie ubráni, ale ťažko si hneď podmaní svoje okolie. Jeho začiatočný rozvoj môže byť pomalší. Preto by sa mal snažiť hrať tak, aby neupadal a mal vo svojom okolí svoje slovo. Zo začiatku veľmi pomôžu aj pasce, ale po určitej dobe sa stanú zbytočnou záťažou a Galovia ich väčšinou búrajú (zaberajú stavebné pole v dedine a neskôr už je zadržanie 200 jednotiek značne slabé). Preto sa ani neoplatí stavať pasce na vysokú úroveň, len zo začiatku dobre pomôžu. Jednotky Gala sú najrýchlejšie zo všetkých a môže to dobre využiť k náhlemu nájazdu, čo zvyšuje pravdepodobnosť úspešného boja. Celkovo by mal Gal svoje počínanie vždy dobre premyslieť a dobre využiť jeho kladné vlastnosti. Jedine tak sa z neho stane dobrý bojovník. Národ Galov taktiež otvára viac možností, akým štýlom hráč bude hrať.
Komentáre
Prehľad komentárov
lilly cialis 20mg price tadalafilise.cyou/#
arlington pharmacy dgsolbvfdWraplefbwqk
(raictVed, 31. 5. 2021 1:04)cialis viagra cocktail https://krocialis.com/ - definition cialis how to get cialis for free
geeahdcocheBtjInilmb
(WeftSwa, 27. 5. 2021 15:08)generic cialis https://ckacialis.com/ - us cialis online pharmacy cialis australia no prescription
gsaxzvofbldcocheBtjInilmg
(CydayAni, 25. 5. 2021 13:52)legit mexican pharmacy https://pharmacyken.com/ - canada rx drugs pharmacy programs online
tadalafil jelly olgstnoegfdcocheBtjInilme
(Gtnbcrice, 24. 5. 2021 15:23)what happens when you take viagra https://jokviagra.com/ - can i take 2 viagra 100mg free viagra
volunteer pharmacy dgsolbvfdWraplejzihy
(Lbsoraict, 22. 5. 2021 8:55)20mg generic cialis https://ucialisdas.com/ - cialis usa online brand cialis with prescription
price of cialis at walmart afhsdbcWraplexcdfb
(Rebfraict, 22. 5. 2021 0:27)buy cialis no prescription overnight https://rcialisgl.com/ original cialis
online canadian pharmacies frbdcacldcocheBtjInilmy
(JebgCyday, 14. 5. 2021 10:07)global pharmacy https://pharmacylo.com/ Stromectol
pharmacy online drugstore fdvaefbfbldcocheBtjInilmq
(LebnCyday, 14. 5. 2021 10:03)get prescription online https://xlnpharmacy.com/ Frumil
viagra si puo dividere fhwsbbolthdcocheBtjInilmy
(FmrfCyday, 12. 5. 2021 3:24)cialis south africa https://cialisee.com/ cialis dosage strengths
cialis with dapoxetine afhsdbcWraplewjmny
(Rebfraict, 8. 5. 2021 22:21)i want to buy cialis in australia https://rcialisgl.com/ - cialis 20mg usa cialis price
buy tadalafil tablets olgstnoegfdcocheBtjInilmz
(Gtnbcrice, 8. 5. 2021 21:27)viagra casero https://jokviagra.com/ - chewable viagra drugs like viagra
levitra manufacturer fdvefbfbldcocheBtjInilmh
(LrbsCyday, 2. 5. 2021 21:18)how long for levitra to work https://uslevitraanna.com/ how do you take levitra
doctoral thesis database fhsbbolthdcocheBtjInilmy
(FbsfCyday, 2. 5. 2021 0:06)Anafranil https://uspharmus.com/ legitimate online pharmacies
tadalafil 2o mg cvs hvgeeahdcocheBtjInilmt
(BbdfWeft, 24. 4. 2021 20:10)buy cheap viagra https://gensitecil.com/ mexican viagra
college thesis fcsgsaxzvofbldcocheBtjInilmp
(AbdgCyday, 22. 4. 2021 20:12)online order medicine https://canadianeve21.com/ - Geodon costco online pharmacy
takze ktory kmen by si doporucil?
(Johny69, 18. 12. 2015 0:31)takze ktory kmen by si doporucil?
lilly cialis 20mg price tadalafilise.cyou
(KevinTed, 21. 8. 2023 11:50)