1/1
*Hneď ako vojdeš do menšej, ale útulnej triedy transfigurácie pre prvákov, všimneš si obyčajného psa pri tabuli, ale profesora nie. Keď vojdú všetci prváci do triedy, pes sa premení na mladého, štíhleho profesora a polovica triedy na to zhíkne.* Dobrý deň žiaci. Vítam vás na vašej prvej hodine transfigurácie. Volám sa Robert Haide Brong a som váš nový profesor transfigurácie. Dúfam, že sa vám moje hodiny budú páčiť. Dnešnú hodinu si začneme preberať teóriu a históriu transfigurácie, no ďalšie roky sa budeme zaoberať skôr praxou. Vie niekto čo to vlastne transfigurácia je? *Keď sa nikto nehlásil tak profesor povedal:* Transfigurácia je predmet, ktorý sa zaoberá premenou vecí na iné veci. Takisto je možné premieňať aj živé veci ako samých seba. Toto odvetvie transfigurácie sa nazýva animágus, ale túto časť budeme preberať neskôr pretože je dosť nebezpečná. Prosím vás, všetci si vytiahnite pergameny a brká a všetko si zapisujte. *Študenti poslúchli a všetci si písali čo profesor diktoval.* Prvé kúzlo transfiguračného charakteru bolo premena vody na ľad, ktoré použil čarodejník Gideon Drobken. Vymyslel aj väčšinu transfiguračných kúzel ktoré budeme preberať vo vyšších ročníkoch. Zapíšte si prosím týchto pár významných čarodejníkov ktorí sa presadili v oblasti transfigurácie a mávol prútikom na tabuľu:*
Albertus Minnio |
Ako zahraničný študent vymyslel kúzlo neviditeľnosti. |
Franko Illinois |
Bol spolubývajúci Minniho na strednej škole a spolu vymysleli zaklínadlo animága. |
Prevee Prinio |
Taliansky skladateľ, ktorý porazil vlkolaka pomocou fikciou zvierat. |
Priccio Abusto |
Prvý krát sa premenil na mačku. |
Všetky mená sú talianske, teda aj transfigurácia pochádza z Talianska, ale slovo „Tranfiguratie“ pochádza z Francúzka a z tohto slova pochádza aj slovo transfigurácia. Je to tak preto, lebo prvý učiteľ transfigurácie Unesio Tranfiguratie pochádza z Francúzka. *Všetci študenti si poctivo zapisovali. * Dnes si ešte preberieme spôsoby transfigurácie a tie sú: *na tabuli sa objavilo*
elixírom
kúzlom (verbálne)
vôľou čarodejníka (neverbálne)
Najviac sa budeme zaoberať premenou kúzlom vo vyšších ročníkoch. Na tieto premeny sa ale treba sústrediť, lebo sa môže stať, že sa premena nepodarí a vznikne niečo úplne iné. Premena elixírom je veľmi zdĺhavá a ťažká. Do premeny vôľou čarodejníka zaraďujeme animágus. Ten budeme preberať už na budúci polrok. * Profesor sa pozrie na hodinky a zatvári sa prekvapene. * Keďže máme ešte trochu času povieme si niečo o delení premeny kúzlom. Premenu kúzlom rozdeľujeme na úplnú a neúplnú. Úplná premena je taká, keď premeníme vec alebo zviera na úplne niečo iné ako napríklad zajaca na pohár. Neúplná premena kúzlom je taká, kde transfigurujeme len časť predmetu alebo zmeníme jeho vlastnosť alebo farbu. Viem, že táto teória nie je veľmi zábavná, ale sľubujem, že vo vyšších ročníkoch budú aj praktické a oveľa zábavnejšie hodiny. Ešte si prosím zapíšte domácu úlohu a môžete ísť. Nezabudnite sa podpísať v tvare meno, fakulta, ročník a úlohy píšte na mail robert.haide.brong@gmail.com. *Profesor mávol prútikom na tabuľu a sadol si za katedru.*
Domáca úloha:
1, Prečo ste sa rozhodli chodiť na transfiguráciu? (Zhrňte to, prosím, pár vetami.)
2, Aké je prvé kúzlo transfiguračného charakteru a kto ho použil?
3, Popíšte aspoň dvoch významných čarodejníkov z minulosti.
4, Odkiaľ pochádza transfigurácia a čo to vlastne je?
5, Aké sú spôsoby transfigurácie a ktorým sa budeme najviac zaoberať?
6, Popíšte čo je úplná a neúplná premena.