Jawa 550
20. 7. 2009
Po ukončení overovacích skúšok nultej série bolo rozhodnuté o niekoľkých konštrukčných zmenách.K nim patrila aj zmena technológie výroby bloku a skrine motoru.Prvé motory mali hliníkové bloky a skriňu ešte liatu do piesku,potom bola táto technológia nahradená tlakovými formami.Konštrukčné zmeny sa dotkli aj karburátoru.Ten bol pôvodne bez preplavovania,neskôr bol vybavený pumpičkou obohacovania palivovej zmesi.Zmenená bola aj poloha jeho osadenia,keď bola z pravej strany stroja zmenená na ľavú.Na zadnom blatníku vystriedala jednoodrazové sklíčko svetielko s osvetlením na EČ.Motocykel bol vybavený maloobjemovým motorom (Ø 38×44 mm),ležatým dvojdobým vzduchom chladeným jednovalcom s objemom 49,8 cm3 a elektrickou energiou vyrábalo zotrvačníkové magneto PAL.Karburátor Jikov 2912 pozn. posledné dvojčíslie označovalo prierez karburátoru – difúzor boli použité dva typy šupátkových ihiel, a to ostré a tupé, a bola montovaná tryska s kalibrovaným otvorom 52.Pre tých jazdcov ktorí radi jazdili na plný plyn sa odporúčali trysky vo veľkosti 55 až 60.Snaha o ďalšie zvyšovanie výkonu viedla k vývoju nového karburátoru.S typovým označením 2914 HZ bol montovaný od 1.1.1958
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.