ELECTRONICA
Electronica zahŕňa širokú škálu soudobé elektronickej hudby určené pre širokú škálu použitia, vrátane výstupu počúvania, niektoré formy tance, hudba a podklady pre ďalšiu činnosť, ale na rozdiel od elektronickej tanečnej hudby, nie je špecificky pre tanec. [1 ] [2] Pojem bol prvýkrát použitý v Spojených štátoch, v skorých 1990s, ak ide o post-rave-ovplyvnené globálnej elektronickej tanečnej hudby. [citace potrebných]Žánre ako je techno, bubon a bass, Downtempo a ambient patrí medzi tie zahrnutá pod zastrešujúci pojem, vstupujúcich do amerického hlavného prúdu z "alternatívne", alebo "metro" kina počas neskorého 1990s. [2] [3] Pred prijatím Electronica na tento účel, pojmy, ako jeelektronický počúvanie hudby a inteligentné tanečné hudba (IDM), boli použité. [citace potrebných] Allmusic Electronica delia ako top-úrovni žánru na svojej hlavnej stránke, kde sa uvádza, že Electronica zahŕňa "desiatky štylistickej splynutie" sa pohybuje v rozmedzí od hudby k tanci drážky pre slúchadlá a chillout oblastiach. [4] Electronica rozrástla o ovplyvnenie bežných crossover nahrávok. Elektronické zvuky začal tvoriť základ široké spektrum populárnej hudby v neskorej 1970, a stal sa kľúčom k väčšinovej pop a rock zvuky v 1980s. Od prijatia "Electronica" v 1990s popisovať ďalšie podzemné hudby s elektronickým estetické prvky moderného Electronica bola prijatá séria populárnych umelcov v bežných hudby. [5] [6] A vlne najrôznejších aktov Electronica bol umožnený pokrok v technológii hudby, predovšetkým elektronické hudobné nástroje, Syntetizátory, hudba radiče, bubnové stroje, digitálne audio pracovných [citace potrebných]. Včasné formy elektronickej hudby vyžaduje veľké množstvo zložitých zariadení a viac operátorov pre živé vystúpenie, a viac technikov nahrávať hudbu vo vysokej kvalite. [Citace potrebných] Vzhľadom k tomu, že technológie vyvinuté, sa stal možná pre jednotlivcov alebo menšie skupiny, ktoré produkujú elektronickej piesne a nahrávky v malých štúdiách, ani v projekte štúdia. Zároveň počítača ľahšie použitie hudby "vzoriek" a "slučky" ako stavebné zostavy pre zvukový skladieb. [7] To viedlo k obdobiu kreatívne experimenty a na rozvoj nových foriem, z ktorých niektoré sa stali známe ako Electronica . [5] [8] In the mid-1990s, Electronica začali byť používané MTV a veľkých hudobných štítky pre označenie hlavného elektronickej tanečnej hudby, ktoré takéto umelcov ako orbitální (ktorý bol predtým označovaný ako ambient) a Prodigy. [Citace potrebných] je v súčasnosti používajú opísať širokú škálu hudobných štýlov a úkony spojené s záľubu v neskrývaně elektronickej výroby,[9] sériu, ktorá zahŕňa viac populárnej činov, ako je Björk, Goldfrapp a Braindance umelci ako Autechre a Aphex Twin na apr-orientované Downtempo , čas a trip-hop. Madonna a Björk sa hovorí, že sú zodpovedné za Electronica to vrazil do väčšinovej kultúry, s ich albumu Ray svetla (Madonna), [6] Poštové a homogénne (Björk). Electronica umelci, ktoré by sa neskôr stal komerčne úspešné začal nahrávať v tomto počiatočnom období 1990s, pred obdobie prišiel do spoločného užívania, vrátane napríklad Fatboy Slim, plodu, Daft Punk, The Chemical Brothers, The Crystal Metóda, Moby, Underworld a Faithless . [10] Dôraz na "piesní", čo je fúzie štýlov a kombinácia tradičných a elektronických nástrojov často stanovuje okrem hudobníkov pracujúcich v elektronickej ątýly-viac rovno-dopredu štýly dom, techno a trance. [citace potrebných] Electronica skladatelia často vytvoriť alternatívne verzie svojej skladby, známe ako "remixy", táto prax sa vyskytuje aj v súvisiacich hudobných foriem, ako ambient, džungle a elektronickej tanečnej hudby. [11] Široký rozsah ovplyvňuje, ako zvuková a kompoziční, sú kombinované v electronica nahrávok. [12] Čím viac abstraktné Autechre a Aphex Twin okolo tejto dobe bolo uvoľnenie včasné záznamov v "techno" inteligentné "a tak-zvané" inteligentné tanečné hudbu (IDM) v štýle, zatiaľ čo ostatné Bristol-založené hudobníkov, ako sú chúlostivé, Leftfield, Masívny Attack a Portishead boli experimentovanie s syntézy elektronických textúry s hip-hop, R & B rytmov do formulára, čo sa stalo známym ako trip-hop. Neskoršie rozšírenie na výlet hop estetické okolo roku 1997 prišiel z veľmi vplyvných Viedeň-duo založené na Kruder & Dorfmeister, ktorých otupený, prezývaný-out, spomalil beat sa stal projekt novej štýlu Downtempo. Roni Veľkosť, Goldie a Omni Trio prikázal pozornosti v UK ako príklady z bubna a basy žánru. [citace potrebných] Mohlo by byť uvedené, že starších kapiel, ako sú nové objednávky a Depeche Mode bol postavený na novú vlnu hudby z 1980 a pridali ďalšie tanečné a elektronické prístroje a alternatívny rock vplyvy, aby sa stal začiatkom roka priekopníkov "Electronica" hudby. Tieto dve skupiny sa veľmi často citovaná ako nesmierne vplyvné na prvej generácie z podzemia a neskôr, alternatívna Electronica umelcov. Vplyv na hlavný prúd populárnej hudby Zhruba v polovici-1990s, s úspechom sa Big beat-sound príkladom môžu The Chemical Brothers a Prodigy v Británii, a tým podnecuje pozornosť od hlavného umelcov, vrátane Madonna vo svojej spolupráci s William Orbit o Ray svetla, [ 6] hudbu tohto obdobia začali byť vyrábané s vyšší rozpočet, vyššiu technickú kvalitu, a má viac vrstiev, ako väčšina ostatných foriem tanečnej hudby, pretože bol podporený veľkých hudobných značiek a MTV ako "ďalšiu veľkú vec". [ 15] V súlade s 1997 Billboard článku, "[t] on únie v klubovej komunite a nezávislých značiek" za predpokladu, že experimentálny a trend-nastavenie prostredia, v ktorom Electronica akty a vyvinuté nakoniec dosiahla hlavného prúdu. Je cituje americký značiek ako Astralwerks (Future Sound of London, trefa), nesmysly (DJ Keoki), Sims a City of Angels (The Crystal metóda)pre ktoré zohrávajú významnú úlohu pri objavovaní a marketing umelcov, ktorí sa stali popularizoval v Electronica scéne. [2] Prijatie prvky Electronica niekoľkých svetových najpopulárnejších rockových kapiel bolo tiež vidieť počiatok v polovici 1990s, napríklad U2 's Zooropa (1993) a Pop (1997) albumu,Radiohead' s OK počítačové (1997), REM 's hore (1998), Na smashing dýně' obdivujú (1998), rozmazať 's 13 (1999) a Oasis' s Stály na rameno z Giants (2000) albumu. [citace potrebných]Niektoré z týchto albumov bola vyrobená s elektronickým tanečné výrobcov, ako sú William Orbit, ktorí produkovali oba Madonna 's lúčom svetla. rozmazať a to 13. Radiohead v 2000 nasledovať-až OK Computer Kid A, našiel jedného z najviac polarizované kritická recepcia pre prijatie elektronických zvuky a rockovej skupiny, ale aj album dostalo široké uznanie, a kapela predmetom konania svoje dlhy voči veľkému počtu elektronických hudobníkov, ako je napríklad Autechre a dosky z Kanady, v nahrávky, ktoré dosiahli # 1 v USA na grafoch albumu. Slovo "Electronica" sa bežne používa pre tieto správy aj cez veľké rozdiely vo veľkom štýle. V skutočnosti tým, že koncom 1990s, slovo bolo väčšinou používajú skalné fanúšikov opísať rock a pop umelcov 'prijímanie elektronickej hudby textúr (ako ako vzorky, Syntetizátory a bubnové stroje), s ktorými bolo inak neznámych, ako aj na etikete niekoľkých tanečné-orientované úkony dosiahnuť popularity. To platí najmä v USA, kde sa elektronickej tanečnej subkultúry bola oveľa menej nápadných . V ranom 2000, Electronica-inšpirované post punk zažíva obrození, s rockových kapiel ako Interpol a The Killers konkrétne kreslenie na 1980 zvuk novej objednávky a The Cure. Ruská duettATu použitie Electronica štýly extenzívne, a to s poistkou pop štýlov, aby si zaujatie edgy Electronica štýlu. S novo významných hudobných štýlov, ako je reggaeton a subgenres ako electroclash a Favela funk, elektronickú hudbu v štýle súčasného desaťročia sú vidieť na permeát takmer všetkých žánrov z hlavných a India krajiny tak, že výraznú "Electronica" žánru pop music je zriedka zistená. Avšak, slovo stále častejšie v americkom hudobnom priemysle pre syntetizovaná, techno-pop inšpirovaný hudbou, ako osobitné žánre ako sú Drum and bass a IDM nikdy dosiahnuť hlavného pozornosť.