Ferrari Enzo Ferrari
Enzovi Ferrarimu sa dostalo veľkej pocty, že jeho celým menom bol označený typ auta z jeho stajne. Automobilka však vyhlásila,že vozidlo bude bežne označovať len ako Enzo, zatiaľ čo skutočnému Enzovi Ferrarimu sa takto familiárne prihováral málokto - pre všetkých to bol jednoducho commendatore. Ferrari Enzo, ktorý bol známy pod vývojovým označením FX a ktorý je nástupcom typu F50, bol v tej dobe najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom na svete a je to vlastne blatníkmi ,,zamaskovaný" pretekársky automobil pre bežnú cestnú premávku. Ešte nikdy sa na cestnom vozidle neuplatnilo toľko prvkov z monopostou F1, ako práve na type Enzo. Na vývoji vozidla sa svojimi skúsenosťami a pripomienkami podieľal aj, vtedy päťnásobný majster sveta, Michael Schumacher. Tvary tohto Ferrari sú dielom dizajnérskej dielne Pininfarina. Predná časť tvarovo symbolizuje monoposty F1 a dominujú jej dva mohutné a hranaté otvory na prívod chladiaceho vzduchu k chladičom vody a oleja. Do vozidla sa vstupuje krídlovými dverami, upevnenými na mohutných závesoch vpredu. Na zabezpečenie optimálneho prítlaku pri rôznych rýchlostiach slúžia aerodynamické prvky, akovariabilná svetlosť na prednej náprave, prestaviteľné klapky v chladiacich kanáloch a vysúvateľný zadný spojler. Nosná škrupina (monokok) je zhotovená z uhlíkového kompozitu a hliníkového sendviča. Hliníkové 19 - palcové disky kolies majú titánové náboje a upevňujú sa centrálnou skrutkou. Enzo je prvé cestné Ferrari, vystrojené brzdovými kotúčmi, zhotovenými z uhlíkovo-keramického kompozitu. Srdcom auta je nový dvanásťvalcový vidlicový motor zdvihového objemu 5998 ccm. Je vystrojený štyrmi ventilmi na valec a statickým zapaľovacím systémom. Motor váži len 225 kg a dosahuje najväčší výkon 485 kW. Výkon motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky ,,ef-jednotkového typu, ktorá je vystrojená elektrohydraulickým preraďovacím systémom a ovláda sa dvoma páčkami za volantom. Prevodovka má dva režimi činnosti športový a pretekársky, pričom istou zaujímavosťou je, že vôbec nemá automatický režim. Vodič aj spolujazdec sedia na pretekárskych sedadlách zhotovených z uhlíkových kompozitov. Ferrari má pochopiteľne len dva pedály, ktoré môžu byť inštalované v jednej zo šestnástich polôh. Niet pochýb o tom, že commendatorovi by sa tento plnokrvný krásavec, nesúci jeho meno, páčil. Jeden z 349 vyrobených kusov automobilka darovala aj pápežovi Jánovi Pavlovi II.
(R.Mlýnek - MOT)
Rok výroby: 2002, vyrobených 349 kusov
Motor: 5998 ccm, V12, 660 HP(konských síl)
Maximálna rýchlosť: 350 km/h
Zrýchlenie. 0-100 km/h - 3.5s, 0-200 km/h - 9.5s
PARAMETRE PLASTIKOVÉHO MODELU
Výrobca: Revell
Mierka: 1:24
Materiál: plast
Počet častí modelu: 152 ks
Pohyblivé časti: otváranie zadnej kapoty motora, otáčanie kolies 4x, vytáčanie predných kolies doľava - doprava
Dĺžka x šírka x výška: 196 x 85 x 48 (mm)
Farebné prevedenie: červená karoséria, červeno - čierny interiér