FERRARI - vzpínajúci sa kôň z Maranella.
Vo svete motorov nijaká z hviezd nežiari tak jasne ako Ferrari - automobilka, ktorá vytvorila najúžasnejšie autá na svete, skvelé cestné, športové a závodné autá, ktoré nosia ten najznámejší znak na svete. Ferrariho čierny vzpínajúci sa kôň na žltom štíte vytvoril vo svete doslova mániu. Už viac ako šesdesiat rokov je značka Ferrari ikonou. Skôr však ako automobil Ferrari tu bol Enzo Ferrari - muž, ktorého povaha bola čudnou zmesou arogancie, sentimentality a neotrasiteľnej tvrdohlavosti.
Okrem histórie tejto značky, životopisu samotného Enza Ferrariho, či pôsobenia v kráľovskej triede motošportu formuly jeden, prináša táto stránka svoju špecifickú náplň. Obsahuje fotografie plastikových a kovových modelov z mojej zbierky v mierke 1:24. Stránka je tak určená nie len pre fanúšikov tejto značky, ale hlavne pre modelárov, či zberateľov. So zbierkou autíčok značky Ferrari som začal v roku 2003, no k samotnému modelárstvu aj obdivu tejto značky som sa dostal oveľa skôr. Moje modelárske začiatky siahajú do detských čias, kedy som väčšinu času trávil na malom športovom letisku a mal v obľube letecké stroje. To ma priviedlo k malým plastikovým modelom v mierke 1:72, hoci začiatky boli typicky ,,detské" a to sa odrazilo aj na finálnom vzhľade. Spočiatku to boli lietadlá z 1.svetovej vojny a neskôr z 2. svetovej a tie už pomaly naberali reálnejšie kontúri. Napokon som zhotovil aj pár vrtulníkov, no pre nedostatok priestoru a nevhodnému skladovaniu sa aj dobre vyzerajúce modely poškodili a to na dlhší čas ukončilo moje modelárčenie. Obrat, ktorý znamenal presedlanie z letectva na automobily prišiel v roku 1997, kedy v poslednom závode sezóny F1, Michael Schumacher honbe za titulom, úmyselne vrazil pri predbiehajúcom manévri do svojho ,,soka" na trati čím sa sám odstavil a prišiel tak o možnosť férovo bojovať až dokonca. Tento moment ma natrvalo ,,poznačil". Vzrástol môj záujem o F1 a moja pozornosť sa sústredila na kontroverzného Schumachera a tým aj stajňu za ktorú pretekal - FERRARI! Od roku 1999 sa začala pre túto značku zlatá éra, keď Schumacher po dlhom pôste vybojoval pre Ferrari titul v poháry konštruktérov a o rok neskôr aj titul pre seba, a odštartoval tak sériu piatich titulov zasebou, pričom skompletoval ich počet na číslo sedem. To donútilo značku k väčšej reklame aj na komerčnom trhu. Jednou z nich bola aj splupráca medzi výrobcom modelov Revell a tá priniesla na trh sériu plastikových modelov. Prvý model som si zakúpil v roku 2002 a bol to model monopostu F1 z roku 2000. Ten však stihol podobný osud ako predchádzajúce modely lietadiel. O rok neskôr zakúpením modelu Ferrari Enzo Ferrari sa už začala oficiálne napĺňať moja zbierka a starostlivosť stúpla na maximálny stupeň. V mojom pláne je maximálne možné rozšírenie.
Miro