Vizuálne a ďalšie prvky
Vizuálne a ďalšie prvky
The classic punk rock look among male US musicians harkens back to the T-shirt, motorcycle jacket, and jeans ensemble favored by American greasers of the 1950s associated with the rockabilly scene and by British rockers of the 1960s. Klasický punk rock hľadať medzi muzikantov harkens male USA späť do T-shirt, motocykel bundu a džínsy komplet uprednostňujú americký greasers z 1950 spojené s rockabilly scénu a British rockers v 1960s. The cover of the Ramones' 1976 debut album, featuring a shot of the band by Punk photographer Roberta Bayley, set forth the basic elements of a style that was soon widely emulated by rock musicians both punk and nonpunk. [ 31 ] Richard Hell's more androgynous, ragamuffin look—and reputed invention of the safety-pin aesthetic —was a major influence on Sex Pistols impresario Malcolm McLaren and, in turn, British punk style. [ 32 ] [ 33 ] McLaren's partner, fashion designer, Vivienne Westwood , credits Johnny Rotten as the first British punk to rip his shirt, and Sex Pistols bassist Sid Vicious as the first to use safety pins. [ 34 ] Early female punk musicians displayed styles ranging from Siouxsie Sioux 's bondage gear to Patti Smith's "straight-from-the-gutter androgyny". [ 35 ] The former proved much more influential on female fan styles. [ 36 ] Over time, tattoos, piercings , and metal-studded and -spiked accessories became increasingly common elements of punk fashion among both musicians and fans. Kryt z Ramones' 1976 debutový album, vyznačujúce sa zastrelila z pásma Punk fotografa Roberta Bayley, stanovené základné prvky štýlu, ktorý bol čoskoro široko emulovaného do rockovej hudobníkov aj punk a nonpunk. [31] Richard Peklo viac hermafroditický , otrhanec vyzerať-i údajný vynález bezpečnosť-pin estetické-bol hlavný vplyv na Sex Pistols manažér Malcolm McLaren a zase britský punk štýlu. [32] [33] McLaren partnera, módny návrhár, Vivienne Westwood, úvery Johnny ztrouchnivělý ako prvý britský punk rip na svojej košeli a basista Sex Pistols Sid začarovaný ako prvý používať bezpečnostné špendlíky. [34] Predčasné samica punk hudobníkov prezerané štýly v rozmedzí od Siouxsie Sioux 's otroctva zariadenia pre Patti Smith to "rovno-z -- je-bulvární hermafrodit "[35]. bývalý ukázal oveľa väčší vplyv na ženské fanúšik štýlov. [36] V priebehu času, tetovanie, piercings, husto a kovo-a-obohateného príslušenstvo stal čoraz viac spoločných prvkov punk fashion medzi obaja hudobníci a fanúšikovia . The typical male punk haircut was originally short and choppy; the Mohawk later emerged as a characteristic style. [ 37 ] Those in hardcore scenes often adopt a skinhead look. Typické muž punk účes bol pôvodne krátky a búrlivý, a Mohawk neskôr ukázalo ako charakteristický štýl. [37] Ti v hardcore scény často uplatňujú skinhead pozrieť.
The characteristic stage performance style of male punk musicians does not deviate significantly from the macho postures classically associated with rock music. [ 38 ] Female punk musicians broke more clearly from earlier styles. Charakteristickým fáze plnenia štýle punk male hudobníkov výrazne od macho polohách klasicky spojený s rocková hudba. [38] Žena punk hudobníkov zlomil presnejšie z predchádzajúcich štýlov. Scholar John Strohm suggests that they did so by creating personas of a type conventionally seen as masculine: "They adopted a tough, unladylike pose that borrowed more from the macho swagger of sixties garage bands than from the calculated bad-girl image of bands like The Runaways ." [ 35 ] Scholar Dave Laing describes how bassist Gaye Advert adopted fashion elements associated with male musicians only to generate a stage persona readily consumed as "sexy". [ 39 ] Laing focuses on more innovative and challenging performance styles, seen in the various erotically destabilizing approaches of Siouxsie Sioux, The Slits ' Ari Up , and X-Ray Spex 's Poly Styrene . [ 40 ] Učenec John Strohm naznačuje, že vystúpili tak vytvorením osobností takéhoto typu konvenčne vnímaný ako mužský: "Budú prijaté tvrdý, dáma, ktoré predstavujú viac vypožičaných z macho snahu garážových kapiel z šesťdesiatych rokov, ako od vypočítanej bad-girl image kapely ako The Runaways. "[35] Dave Scholar Laing opisuje basista Gaye advert prijala módne prvky spojené s male hudobníkov len vygenerovať fáze persona ľahko spotrebovaných ako" sexy "[39]. Laing sa zameriava na viac inovatívne a náročné predstavenie štýlu, videl v rôzne eroticky destabilizujúce prístupy Siouxsie Sioux, o rozrezáva 'Ari Up, a X-Ray Spex' s vícepodlaž Styrén [40].
The lack of emphatic syncopation led punk dance to "deviant" forms. Nedostatok důtklivý synkopa viedol punk tanec na "deviantní" formy. The characteristic style was originally the pogo . [ 41 ] Sid Vicious, before he became the Sex Pistols' bassist, is credited with initiating the pogo in Britain as an attendee at one of their concerts. [ 42 ] Moshing is typical at hardcore shows. Charakteristickým štýl bol pôvodne hračka. [41] Sid začarovaný, ako sa stal Sex Pistols' basista, je Prisúdené začatí hračka v Británii ako účastníka na jednu zo svojich koncertov. [42] Moshing je typické u hardcore show. The lack of conventional dance rhythms was a central factor in limiting punk's mainstream commercial impact. [ 43 ] Nedostatok klasických tanečných rytmov bol ústredným faktorom obmedzujúcim punk v bežných obchodných vplyvu. [43]
Breaking down the distance between performer and audience is central to the punk ethic. [ 44 ] Fan participation at concerts is thus important; during the movement's first heyday, it was often provoked in an adversarial manner—apparently perverse, but appropriately "punk". Rozepisovat vzdialenosť medzi interpreta a publika, je ústrednou súčasťou punk etika [44]. Fan účasť na koncertoch, je preto dôležité pri presune prvého rozkvetu, to bolo často provokována v kontradiktórnom-zrejme nečestným spôsobom, ale vhodne "punk". First-wave British punk bands such as the Pistols and The Damned insulted and otherwise goaded the audience into intense reactions. Prvé-vlny britského punk kapiel, ako sú pištole a zatraceně urazený a inak povzbudzovaný divákov do intenzívne reakcie. Laing has identified three primary forms of audience physical response to goading: can throwing, stage invasion, and spitting or "gobbing". [ 45 ] In the hardcore realm, stage invasion is often a prelude to stage diving . Laing určila tri hlavné formy fyzického publikum reagovať na goading: môžete hádzať, fáze invázie, a pľuvanie alebo "gobbing." [45] V hardcore realm, fáze invázie je často predohrou k fáze potápanie. In addition to the numerous fans who have started or joined punk bands, audience members also become important participants via the scene's many amateur periodicals—in England, according to Laing, punk "was the first musical genre to spawn fanzines in any significant numbers". [ 46 ] Okrem početných fanúšikov, ktorí začali, alebo vstúpil punk kapiel, diváci tiež členmi sa stanú významnými účastníkmi prostredníctvom scéne je veľa amatérskych periodík-in England, podľa Laing, punk "bol prvý hudobný žáner sa trieť fanzines v nejaké výrazné počty". [46]