Jazda automobilom v zábehu má len minimum obmedzení. Zvyčajne ich špecifikuje výrobca v návode na obsluhu. Vo všeobecnosti prvých zhruba 4000 km nevytáčajte jednotlivé prevodové stupne na maximálne otáčky, ani motor netrápte v príliš nízkych otáčkach. Odporúča sa častejšie radiť a meniť tak režim jazdy. Či vaše auto skutočne dosahuje maximálnu rýchlosť, alebo akceleruje podľa údajov výrobcu, vyskúšate neskôr. S nezabehnutým autom by ste stanovené parametre aj tak pravdepodobne nedosiahli. Nič však nie je dogma. Ak sa ocitnete napríklad pri predbiehaní pomalšieho auta v tiesni, neváhajte - podraďte a stlačte akcelerátor až na podlahu. Ani krátkodobé plné zaťaženie motoru neuškodí, nehovoriac o tom, že zdravie je prednejšie.
Keď je auto v zábehu, vyvarujte sa tiež jeho preťažovaniu. Cement na stavbu domu odveziete neskôr. Na druhej strane venujte zvýšenú pozornosť všetkým prejavom vozidla počas jazdy. Či sa spod kapoty alebo od podvozkových skupín neozývajú nepatričné zvuky, častejšie sledujte stav prevádzkových kvapalín (stav oleja v motore, chladiacej zmesi vo vyrovnávacej nádržke), či sa neprehrievajú náboje kolies, pneumatiky nevykazujú nepravidelné opotrebovanie a podobne. Pri zistení nedostatkov nečakajte na plánovanú prehliadku, ale ihneď navštívte záručný servis.
Späť
Komentáre
Prehľad komentárov
Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.