Conter-strike sa ako-tak pokuša simulovať realnu fyziku a pokiaľ ide o gravitáciu ,zda sa ,že sa mu to aj darí.Pady v tejto hre maju za nedostatok stratené percenta na zdraví, popripade okamžitu smrť.
Faktom ale je, že programatory Half-Live vniesli do engine zopar chýb, ktoré umožnuju hračom celkom zaujimave kusky.
Pred pár rokmy bol vynajdený edge bug (edge=hrana,okraj a bug=chyba).Umožnuje hračom padnuť z akej kolvek výšky na tvrdy predmet bez zranenia, ba dokonca vydania zvuku.Ako vypliva z názvu tyka sa len pádov na hrany objektov.Ak stojite na veži 100m vysokej a okolo veže je plocha plochá plaň,skokom dolu sa provdepodobne aj pochovate -edge bug v takýchto pripadoch nepomaha
Jump-bug(jum=skok,bug=chyba) .Vysledkom je pád bez zranenia a nutnosti padnuť na hranu. To znamena, že je možne padať na rovne plochy smrteľnými pádmy , bez zranení.
Ako na to :pád ,skrčenie sa (zržanim klavesy),výskok v skrčený ,pustenie skrčenia v momente dopadu.
Technika vyžaduje stabilne FPS (tak ako aj edge-bug)a prestné načasovanie.Celkovo je podľa xj.eu jednoduchšia ako edge-bug.Pravdepodobnosť úspešnosti sa ale znižuje s rastucov výškov, čo je presný opak edge-bugu.
Video:http://www.youtube.com/watch?v=wzM7Fj_RujM