HRY - 2. časť
1.hra
Citáty
Touto hrou zistíme ako skupinka pozná ľudí a citáty. Pri skladaní im môžeme pomôcť príbehmi o osobe na obrázku. Výber závisí od toho
koľko rokov majú.
Postup:
Mám obrázok veľkosti A4. Z jednej strany je portrét tváre, celá tvár alebo tam môže byť osoba v charakteristickom prostredí. Na
druhej strane je najznámejší citát od tejto osoby. Citát a osoba nemusia súvisieť, ale mali by mať pointu na zamyslenie a na rozvoj témy.
Obrázok postriháme na kúsky a premiešame. Deti to skladajú, ale samé majú prísť na to, že obrázok je na jednej strane a citát na
druhej. V skupine môže byť viac A4. Hra môže byť limitovaná časom, bodmi... Obrázky striedame známe, ťažšie.
Napr.: sv. otec Ján Pavol II.: „Prišli sme sa mu pokloniť.“
slnko a nejaký žalm, verš...
svätý
herci
2.hra
Pravda a klamstvo
Táto hra nám poslúži na to, aby sme deťom ukázali na ich výtvoroch rozdiel medzi pravdou a klamstvom.
Postup:
Na papiere nech nakreslia ako podľa nich vyzerá pravda a na iný klamstvo. Ku každému nech uvedú 10 príkladov aj zo svojho života. Robím
to aj ja, aby som im dodala odvahy potom ukázať a prečítať príklady. Idem ako prvá. Na vysvetlenie môžem použiť banálne príklady. Na
začiatku to pôjde ľahšie a ku koncu budú viac premýšľať. Potom môžem vysvetliť na príklade chyby, ale to nebude nutné, lebo si ich
uvedomia. Môžu nakresliť aj viac obrázkov. Hra nie je na čas, ale treba ho sledovať a aj deti, aby neodkukávali.
3.hra
Neposlušné slová v príbehu
Určíme 10 a viac slov(závisí to od času koľko ho máme)rôzneho typu. Deti nech pomocou slov vytvoria príbeh, rozprávku na tému, ktorú
im zadám. Do príbehu nech zahrnú ako hlavnú postavu mamku, ocka, brata, sestru alebo koho si vyberú. Všetky slová nech obsahujú
rovnaké písmeno. Príbeh by mohol byť o niečom z ich života. Hra nie je na čas, ani na body – príbehy sa nedajú obodovať, pretože každý
si vyberie situáciu, ktorá je najkrajšia, smutná...., je o nich a to im treba povedať. Téma môže byť o ich výlete, domácnosti, načo sa
chceme zamerať.
4.hra
A4 – abeceda
Túto aktivitu môžeme zaradiť na začiatok všetkého. Deťom dáme papiere s rôznymi slovami (jednému dáme 3-4 slová). Pre pestrosť
papiere nech budú farebné, aby sme ich na konci upozornili, že hoci sú odlišné slová aj oni, tvoria jeden celok: vetu, skupinku.
Povieme im, aby vytvorili vetu, ktorá má zmysel. Môžeme im pomôcť tým, že im vetu prečítame a oni sa musia zoradiť. Bolo by skvelé,
keby veta bola taká dlhá koľko je detí. Ak ich je veľa, môžeme použiť bodku, úvodzovky,....a tým krajšie vysvetlíme celok, bez nich by to
bolo neúplné. Aktivita pre lepšiu zábavu môže byť na čas. Tí čo majú bodky...budú mať aj najdôležitejšie slová v inej vete.
5.hra
Ruky sochy
Deťom chceme pripomenúť najdôležitejšie uzdravenia – zázraky Pána Ježiša. Poukladáme ich do kruhu striedavo chlapec, dievča.
Predpažia ruky pred seba, dlaňami nahor, môžu aj sedieť. Vedúci začne: Povie jeden zázrak uzdravenia, ktorý urobil Pán Ježiš a chytí
ruku suseda po svojej pravici. Ten povie ďalší a znova chytí ruku ďalšieho a ten znova....
Keď sa dokončí kolo vedúci povie najznámejšieho praotca, proroka zo Starého Zákona a ruku zdvihne nad hlavu, ak povie meno, počká na
ruku suseda, ten povie meno a chytia sa znova. Vysvetlíme im, že uzdravovania sú z Nového Zákona, aby sme pomáhali iným a vysvetlíme
im aj to, že socha Ježiša v Rio De Janero je tiež rozpätá, a že aj teraz chce Ježiš pomôcť, objať svet. Proroci zo Starého Zákona
počúvli hlas boha a nesledovali ho a preto sú ruky nad hlavou. Aj keď ruky budú bolieť, treba im vysvetliť, vytrvalosť, obetu seba, lebo
môžem podržať druhého aj keď o tom nevie.
6.hra
Spoľahnúť sa na iného
Všetci by sme mali viac dôverovať priateľom, známym. Postavíme prekážky. Jedného panáčika postavíme na štart a zaviaže mu oči.
K nemu postavíme iného radcu. Medzi prekážky môžeme postaviť rôzne veci, kameň, konárik....a zvyšných rozostavíme k týmto veciam na
okraj prekážok. Oni budú varovať panáčika a radcu. Radcu nesmie povedať o prekážke, to musí urobiť ten na kraji. Prekážku musí opísať
nie poradiť. Deťom vysvetlíme dôveru, ale nie slepú dôveru a jej chyby.
7.hra
Meno zo zápalky
Táto hra sa hodí na začiatok stretnutia ako zoznamovačka. Deťom dáme určitý počet zápaliek, aby vytvorili krstné mená. Mená sa tvoria
medzi sebou. Najlepšie by bolo keby chlapec dievčaťu a dievča chlapcovi. Háčik je v tom, ak začnú stavať musia to dokončiť nesmú
začať od znova. Dvojice vytvorí vedúci(aby deti sa nemohli pripraviť). Povie mená a oni vystúpia a začnú prvé robiť. Vedúci deti strieda,
dá pozor aby sa vystriedali všetky deti.
8.hra
Snehuliak
Aktivita pre deti, ktoré sú príliš aktívne. Deti si donesú šaty na oblečenie čo možno na seba obliecť. Deti rozdelíme na dvojice. Obliekať
sa budú obidve deti, jedno navzájom druhé. Jedno chce chrániť druhé pred všetkým zlým a tak ho chce obliecť čo najviac. Hra je na čas.
Vysvetlíme im, že často ochrana iných im zabraňuje zistiť koľko toho znesú a akí sú silní a odvážni postaviť sa zlu. Ukážeme na ďalšiu
stranu – koľko vrstiev majú na sebe. Ako si zvyknú na ochranu iných. Vedúci môže prečítať pred čím sa chránia.
9.hra
Najkrajší citát, myšlienka
Deťom na papieroch rozdáme citáty, myšlienky ktorým chýbajú písmenka, slová. Majú ich doplniť a vybrať si z nich 3 najkrajšie. Dáme im
čas, aby porozmýšľali prečo práve tento a nech nakreslia prvú vec čo im napadla po prvom prečítaní. Spýtame sa ich či vedia prečo práve
tá vec, aký ma pre nich význam. Citácie môžu byť rôzne z prírody, školy, rodiny, umenia, filmu, verš pesničky, myšlienka niekoho, žalm...
10.hra (ide pred 12.)
Meno na minútku
Deti budú tvoriť vety zo slov začínajúcich na písmena z ktorých sa skladá meno iného. Ak sa volá Pavol môžeš vytvoriť vetu: Povedz
Alenke voľačo o levovi. Koľko viet vytvoríš ty sám za minútu. Potom k tejto aktivite pripojíme kreslenie, pretože deti radi kreslia. Nech
nakreslia niečo na meno Pavol čo mu najviac pripomína...
Ak vedúci vie povie nejaké informácie o svätcovi čo nosil toto meno.
11.hra
Kocka potechy
Deťom ako malý suvenír na koniec môžeme venovať papier kde bude nakreslená kocka. V každom štvorci bude napísané:
Nič si z toho nerob!
No sám si si na vine.
To bolo naozaj zákerné.
Nabudúce to bude lepšie.
Budem sa viac venovať...
Ako prvý poviem prepáč.
Komentáre
Prehľad komentárov
This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 is a revolutionary application that can break almost any anti-bot CAPTCHA's.
Captcha Bypass Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, BING, Hotmail, Yahoo,
Yandex, VKontakte, Captcha Com - and over 8400 other types!
You read this - it means it works! ;)
Details on the official website of XEvil, there is a free demo version.
Check YouTube video "XEvil ReCaptcha2"
XEvil can break 99% types of captchas
(Latonyaref, 24. 3. 2018 18:49)
This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 is a revolutionary application that can bypass any anti-bot protection.
Captcha Bypass Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, BING, Hotmail, Yahoo,
Yandex, VKontakte, Captcha Com - and over 8400 other types!
You read this - it means it works! ;)
Details on the official website of XEvil, there is a free demo version.
Check YouTube video "XEvil ReCaptcha2"
All internet will be CRASHED with XEvil!?
(Latonyaref, 24. 3. 2018 12:10)
This message is posted here using XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 is a revolutionary application that can solve any antibot CAPTCHA's.
Captcha Bypass Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, BING, Hotmail, Yahoo,
Yandex, VKontakte, Captcha Com - and over 8400 other types!
You read this - it means it works! ;)
Details on the official website of XEvil, there is a free demo version.
Check YouTube video "XEvil ReCaptcha2"
Tornado, earchquakes?! No, it is XEvil.
(Latonyaref, 24. 3. 2018 22:02)