GM Europe predal v prvom štvrťroku 2008 572 137 vozidiel, najviac v histórii
Nárast predaja v Strednej a Východnej Európe o 54 percent na 156 000 vozidiel v prvom štvrťroku 2008
Chevrolet Europe zvýšil štvrťročný predaj o 30 percent a dosiahol rekordný trhový podiel 2,2 percenta
GM Russia zvýšil predaj o 78 percent
Cadillac zvýšil predaj v Európe za prvý štvrťrok o 13 percent
HUMMER predal v Európe o 59 percent viac v porovnaní s prvým štvrťrokom 2007
Zürich. V prvom štvrťroku 2008 dosiahol predaj General Motors (GM) Europe najvyššiu hodnotu všetkých čias: 572 137 vozidiel*. V porovnaní s prvým štvrťrokom 2007 je to viac o 18 111 vozidiel. Spoločnosť tak dosiahla trhový podiel 9,6 percenta.V prvom štvrťroku 2008 pokračoval silný rast predaja značky Chevrolet - najmä v Strednej a Východnej Európe. A s príchodom nového modelu Aveo, bestsellera značky Chevrolet v Európe, na mnohé trhy, predpokladáme zachovanie tohto trendu počas celého roka," povedal Jonathan Browning, GM Europe Vice President for Sales, Marketing and Aftersales. Významným výsledkom je tiežárast podielu značiek GM o tri percentuálne body a nárast predaja o 78 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka v Rusku," povedal Browning. „Chevrolet zvýšil predaj v Rusku o 60 percent, Opel o 150 percent a Saab o 75 percent. Prostredníctvom našej multibrandovej stratégie sme dokázali rásť v Rusku dvojnásobne rýchlejšie, než samotný trh."
Opel zvyšuje predaj v Strednej a Východnej Európe
Reprezentujúc 73 percent predaja GM v Európe, Opel/Vauxhall tu počas prvého štvrťroka 2008 predal 418 496 automobilov. Dosiahol tak trhový podiel 7 percent. Vynikajúce výsledky v Rusku a niekoľkých Stredoeurópskych štátoch ako Poľsko, Bulharsko a Rumunsko do istej miery nahradili oslabenie trhu v Španielsku a Taliansku.
Meriva sa opäť stala lídrom trhového segmentu malých monocabov, Zafira a Meriva sú na čele celého segmentu monocabov. V marci bola Astra lídrom segmentu kompaktných automobilov.
Chevrolet dosiahol historicky najlepší výsledok v predaji i trhovom podieli
Chevrolet si v Európe zachoval svoje výrazné napredovanie, dosiahol najlepší výsledok za prvý štvrťrok a predajom 131 568 automobilov prekonal vlaňajší rekordný prvý štvrťrok o 30 248 vozidiel. Trhový podiel za zvýšil o 0,4 boda na 2,2 percenta, čo je najvyšší trhový podiel značky za prvý štvrťrok v histórii.
Chevrolet zaznamenal najväčší rast predaja v Rusku a na Ukrajine. Na Ukrajine zdvojnásobil svoj predaj s celkovým výsledkom 15 853 vozidiel.
GM Russia zvýšil predaj o 78 percent
Značky GM si v Rusku zachovali svoj rýchly rast. Vzrástli o 78 percent na 82 725 vozidiel za prvý štvrťrok 2008, čím výrazne prekonali 37 percentný nárast trhu. Trhový podiel sa zvýšil o 2,8 boda na 12,1 percenta, čím osvedčil správnosť agresívnej stratégie GM vo Východnej Európe.
Opel i Chevrolet si viedli dobre v Rusku i v Strednej a Východnej Európe. Predaj 23 479 vozidiel Opel v Rusku znamenal nárast o 14 099 kusov v porovnaní s prvým štvrťrokom 2007. Trhový podiel narástol z 1,9 na 3,4 percenta.
Predaj Chevroletov vzrástol v Rusku počas prvého štvrťroka 2008 o 60 percent. Trhový podiel značky v Rusku vrástol zo 7,5 na 8,5 percenta predajom 58 498 vozidiel, ktorý znamenal 44 percent predaja značky Chevrolet v Európe.
Predaj značiek Saab, Cadillac a HUMMER
Saab predal v Európe 19 653 vozidiel. Cadillac zvýšil predaj o 13 percent v porovnaní s prvými tromi mesiacmi minulého roka, HUMMER zvýšil predaj o 59 percent.
GM zaznamenal najlepší štvťrok v Strednej a Východnej Európe
- Nárast predaja o 54 percent na 156 000 vozidiel v prvom štvrťroku 2008
- Dosiaľ najvyšší trhový podiel 10,6 percenta
Budapešť. General Motors (GM) predal v Strednej a Východnej Európe počas obdobia január - marec 2008 viac vozidiel značiek Cadillac, Saab, HUMMER, Opel a Chevrolet, než počas ktoréhokoľvek doterajšieho štvrťroka. Kým automobilový trh v tomto regióne vzrástol počas prvého štvrťroka o 30 percent, predaj GM vzrástol o vyše 54 percent na 156 000* vozidiel, v porovnaní so 102 000 predajmi za rovnaké obdobie vlani. Trhový podiel značiek GM v Strednej a Východnej Európe dosiahol historicky najvyššiu hodnotu 10,6 percenta (9,1 percenta pred rokom).
„S piatimi značkami pokrývajúcimi široké spektrum požiadaviek zákazníkov sme schopní rýchlo reagovať na rôzne tempo hospodárskeho rozvoja," povedal Chris J. Lacey, najvyšší predstaviteľ GM v tomto regióne. „Vo všeobecnosti vzrástol náš predaj o 50 a viac percent v siedmich rôznych štátoch."
Chevrolet, Opel a Saab zaznamenali v Strednej a Východnej Európe počas prvého štvrťroka 2008 rast o 57,48, resp. 49 percent. Severoamerické značky Cadillac a Hummer tiež pokračovali v rýchlom raste predaja vo svojich segmentoch (o 61 percent).
Rusko naďalej prispieva celou polovicou registrácií GM v tomto regióne s predajom, ktorý dosiahol takmer 83 000 vozidiel v predmentnom období, teda o 78 percent viac než za prvý štvrťrok vlani. Celkový trh tam pritom vrástol o 37 percent. GM však zaznamenáva výnimočný nárast predaja aj na mnohých iných trhoch regiónu, napr. v Bulharsku, Bosne a Hercegovine, Lotyšsku, Srbsku a Ukrajine.
Na slovenskom trhu predal počas prvého štvrťroka 2008 Chevrolet 456 automobilov a dosiahol trhový podiel 2,1 percenta. Voči rovnakému obdobiu minulého roka tak vzrástol predaj značky Chevrolet na Slovensku o 220 vozidiel. Opel predal počas prvého štvrťroka 2008 na Slovensku 747 automobilov a dosiahol trhový podiel 3,44 percenta.
Zdroj : http://gm-press.com/