*profesorka Crein už čaká v skleníku číslo 1, mierne nahnevaná. Nie je vôbec spokojná so študentmi, ktorý chodia na jej predmet. Podľa nej to vôbec nie je normálne, že toľko žiakov neodovzdalo úlohu. Okamžite ju z rozmýšľania vytrhne príval žiakov, ktorý neskoro prichádzajú na hodinu* -5 bodov každému. *pozerá nazúrene na žiakov. Teraz vážne nemá náladu a bude s nimi jednať ako s malými deťmi. Postaví sa pred veľkú tabuľu aby na všetkých videla a začne rozprávať*
Dnes si povieme o stavbe niečo o základných častiach rastlín, bylín a húb *nahnevane mávne prútikom po tabuli, na ktorej sa okamžite zobrazí pohyblivý obrázok (rastlina). Ešte raz mávne prútikom a objavia sa tam jednotlivé časti rastlín*
Rastliny z čarodejníckeho sveta majú skoro takú istú stavbu ako z muklovského. Stavajú sa z piestika, kvetu, stonky, listov, koreňa, no niektoré... teda väčšina našich rastlín má na stonke malé dierky cez ktoré dýcha a prekvapivo vylučuje ehm.... to čo spotrebuje. *pozrie na žiakov, ktorý ozlomkrky píšu* A ešte majú aj na stonke hrboľ, ktorý keď chytíte žilky, ktoré sú na listoch sa zväčšia, ale radím vám nerobte to, rastlinku môžete nazúriť a prirodzene ... moc jej to neprospieva. Niektoré naše rastliny, veľmi málo dýchajú, pretože to nepotrebujú, no prečo, to je nám zatiaľ záhadou.... predovšetkým dýchajú obyčajný kyslík, ktorý dýcha každý čarodejník a aj ho potrebuje... rastliny dýchajú aj iné rôzne plyny, no predovšetkým kyslík a oxid uhličitý, ktorý následne vylučujú cez dierky spolu so svojou potravou... a ešte aby som dodala... niektoré rastliny dokážu rozprávať. Riasi, ktoré žijú v mori, alebo aj v rôznych jazerách ako napríklad v našom rokfortskom jazere. *už chce ukázať von oknom, no vzápätí si uvedomí, že jazero je na druhej strane* Riasi predovšetkým skoro vôbec nedýchajú... delia sa na mäsožravé a bylinožravé. Mäsožravé majú veľmi malé ústa, ktoré ani nevidieť. Majú v nich ostré zuby, ktoré používajú predovšetkým na potravu, ktorú tvoria drobné malé živočíchy. Bylinožravé rastliny majú malé povrazové lanká pripevnené k sebe, ktoré sú dlhé asi tak 2 metre a možno aj viac. V lankách sú malé otvory, cez ktoré prijímajú potravu. Lankami tie živočíchy aj chytajú.
Teraz môžeme prejsť na byliny. U nás sú oveľa inšie ako v muklovskom svete. Byliny, ktoré sú u nás dokážu aj rozprávať tak, ako aj u rastlín. Moc sa s nimi ale hovoriť nedá, lebo väčšinou buď hovoria iba v hádankách, alebo iba frflú a kritizujú vás aby ste ich presadili, alebo aby ste im dali viac hnojiva. Dokážu byť veľmi otravné. Väčšina bylín sa používa aj do elixírov. Byliny majú takú istú stavbu ako rastliny. Majú kvety, ktoré sa opelia a potom bylina zarodí plod. Keď je zima, treba ich spolu s rastlinami premiestniť do nejakej teplej miestnosti. *pozorne sa pozrie na žiakov a trošku sa pousmeje. Po chvíľke sa zhlboka nadýchne a začne hovoriť ďalej* Huby.... huby u nás sú väčšinou jedovaté a málo z nich rozpráva. Väčšina z nich má typický klobúčik. Aj huby sa dosť používajú do elixírov. Niektoré majú veľmi silné účinky a vysušené sa môžu používať do polievky alebo aj do iných jedál. *profesorka si nečakane utrela pot z čela a pozrela na hodinky. Po chvíľke zazvonilo a ona povedala* To je pre dnešnú hodinu všetko.... úlohu máte na tabuli. *mávla prútikom na tabuľu, na ktorej sa okamžite objavila ich domáca úloha*
Domáca úloha
Chcem, aby ste mi na minimálne do 200 slov napísali príbeh, v ktorom by bola nejaká zázračná huba a zázračná bylina. Pomenovania nechám na vás.
Online hodina by sa mala asi tak konať 25.10, alebo 26.10 2008
Tí ,ktorý tentoraz neprídu, budú mať strhnutých 5 bodov.
Úlohy mi posielajte na moj mail: Jaquelin.Crein@zoznam.sk