Neboj sa, zvládneš to. Hlavne si musíš veriť, *povie Jacguelin a povzbudzujúco sa usmeje na sestru.* A nedať tým malým príšerkám šancu, aby ťa vyviedli z miery, *dodá so smiechom aby Nicol zodvihla náladu, ale ja preto, lebo vie, že ju ľahko niečo rozhádže.* Tebe sa to ľahko povie, *povzdychne si Nicol a pridá do kroku. Jej prvá hodina sa začína už o pár minút a nerada by meškala.* Ty učíš herbu. Rastlinky, kríčky, a tak... Ale ja? Ja zodpovedám za životy tých detí. Ak ich niečo zle naučím, možu ublížiť nielen sebe, ale aj niekomu na koho padnú. *Vysloví nahlas svoje prehnané obavy.* Aj ja zospovedám za tie deti a za to, čo ich naučím. Keby som im povedala, že Diablova pasca je neškodná okrasná rastlinka a že si ju môžu nasadiť do záhrady, nedopadly by dobre. *Poučím Jacquelin sestru o „úskaliach“ svojho odboru, zatiaľ čo schádzajú dole schodmi. Jedna minúta... Preblesne Nicol hlavou, keď pozrie na hodinky.* Dobre, ja už pôjdem. Drž sa sestrička, bonne journée, *povie Jacquelin a zamieri ku vchodovým dverám hradu, aby nimi mohla vísť na nádvorie a následne pokračovať ku skleníkom. Nicol odbočí vpravo a dlhou kamennou chodbou sa blíži ku učebni. Vybrala si ju pre jej strategickú polohu, lebo sa nachádza blízko knižnice a taktiež blízko nádvoria, čo sa hodí, keď jej žiaci budú pripravení prejsť od teórie k praxi.
Tesne pred dverami Nicol zastane, napraví si habit a až potom vkročí do triedy.* Dobré ráno žiaci, *pozdraví ich s úsmevom a prejde pomedzi lavice až ku katedre na konci učebne. Niekde zozadu započuje jeden-dva hlasy, ktoré jej odzdravia. Hrubú knihu a zošit s poznámkami ku výkladu položí na stôl a otočí sa späť ku triede.* Vítam vás na prvej hodine lietania. Moje meno je Nicol Casablancas Crein, ale uvítala by som, keby ste ma volali slečna Nicol. Slečna Crein, tak môžete oslovovať moju staršiu sestru na hodinách Herbológie. *Povie a rozhliadne sa po zmätených detských tvárach. Ešte pred nedávnom v tých laviciach sedávala ona a teraz...* Viem si predstaviť, že mnohí z vás túžite, aby sme šli von, vzali metly a začali nacvičovať lietanie. Avšak predtým, než začneme s praktickou časťou tohto predmetu, je potrebné, aby ste ovládali teóriu. *Prejde za katedru, na stôl povykladá pár vecí a začne výklad.*
Každá metla sa skladá z troch základných častí, *povie a vezme do ruky zmenšený model metly, aby na ňom mohla ukázať jej časti.* Predná časť sa nazýva rúčka. Je to tá časť, ktorej sa pridŕžame počas letu. Stredná časť sa volá trup. Býva rôzne hrubý a tvarovaný, väčšinou však tak aby bolo sedenie čo najpohodlnejšie. Zadná časť metly je chvost. Ten nám zabäzpečuje rovnováhu a aerodynamiku metly počas letu. *Položí model späť na stôl.*
Kvalita metly závisí predovšetkým od typu dreva, z ktorého je vyrobená. Najbežnejšie sa využíva orechové a brestové drevo, avšak tie najluxusnejšie metly sú vyrábané z omnoho mäkkšieho dreva, ako je napríklad čerešňové, aby sa lepšie prispôsobili majiteľovi. *Povie s úškrnom. Túto vetu chcela formulovať inak, avšak na poslednú chvíľu si uvedomila, že tu už nie je za žiačku, ale ako profesorka.*
Keďže žijeme v komerčnom svete, vyskytli sa na trhu mnohé typy a značky metiel. Vie mi niekto z vás povedať, ktorá metla je najznámejšia? *Spýta sa a dúfa, že tým vyvolá v triede aspoň nejaké známky života.* Áno? *Kývne hlavou na chlapca z Bifľomoru, ktorý trochu ostýchavo zdvihol ruku.* Blesk.. a aj Nimbus celkom. *Hlesne, na čo mu Nicol s úsmevom prikývne.* Správne, tieto dva typy sú najznámejšie, podľa ministerských merítok najlepšie a taktiež najdrahšie. Okrem nich ešte poznáme Ometlá a Kométy. Sú to najbežnejšie používané metly, veľmi jednoduché a vhodné na klasický transport, keďže nedokážu vyvinúť nejakú závratnú rýchlosť. *Na chvíľu sa odmlčí a sleduje deti v laviciach. Dúfa, že si ju postupom času ako učiteľku obľúbia a ak aj nie, že ju aspoň budú akceptovať a budú si poriadne vypracovávať domáce úlohy.*
Rýchlosť.. Ďalšie základné merítko u metly. Klasické metly vyvinú rýchlosť 70 km/h, keď sú staršie, može sa ich výkon znížiť na úbohých 40 km/h. Blesk, pokiaľ sa jedná o nezávodný typ, dosahuje rýchlosť 85 – 100 km/h. Avšak Nimbus 2007 a Nimbus 2008, používaný predovšetkým pri metlobale, dokáže zvýšiť svoju rýchlosť z nuly na 120 km/h a to iba za 8 sekúnd. *Vymenuje všetky číselné údaje, ktoré sú podľa nej nie veľmi zaujímavé, avšak na interesantnú tému si budú musieť jej žiaci počkať do ďalšej hodiny.* Keď som už spomenula metlobal... Viac o ňom a jeho základoch a histórii si povieme na ďalšej hodine, kde si povieme aj o najvýznamnejších persónach v histórii metlobalu a lietania vôbec. Na tej istej hodine taktiež preberieme ďalšie typy lietajúcich prostriedkov, okrem metiel. Takže si myslím, že sa máte na čo tešiť. *Pousmeje sa, keď zbadá, že tváre niektorých detí sa vyjasnili, niektoré z nich vyzerajú, že satešia na ďalšiu hodinu. Nicol pozrie na hodinky, aby zistila koľko ešte zostáva času do konca hodiny, keď zrazu zazvoní. Žiaci sa pomaly vyťahujú z lavíc, pripraven na odchod.* Počkajte, počkajte, *zvolá Nicol hlasnejšie na celú triedu.* Ešte domácu úlohu, *povie, na čo jej vetšina žiakov až príliž živo dá najavo, že sa im ten nápad nepáči.*
Vašou domácou úlohou bude opísať mi počiatky výroby metiel. Kto, kde, ako a hlavne prečo dostal tento nápad, to budú hlavné kritéria tejto časti úlohy, ktorá bude obsahovať minimálne 150 slov.
Druhá časť úlohy by pre vás mala byť rozptýlením, bude sa totiž týkať metlobalu. Napíšete mi min. na 250 slov článok týkajúci sa metlobalu. Čo už sa bude týkať jeho histórie, nejakého zápasu, je mi to jedno. Najlepšie práce pretlačím do vydania Denného Proroka. *Povie s úsmevom a sleduje reakcie detí.* Ospravedlnenia príjimam najneskôr v deň odovzdania úlohy, do 21:00, a s dostatočným oddôvodnením. Ospravedlnenia po termíne, neakceptujem, *stihne ešte zvolať, než sa všetci žiaci vyhrnú z triedy.*
Svoje domáce úlohy mi zasielajte sovou do mojej kancelárie(nicol.casablancas@gmail.com).