Mitsubishi Outlander - Spustenie výroby vo výrobnom závode NedCar
Autor: Vjaceslav, zdroj: Mitsubishi tlacova sprava |
Osemnásť mesiacov od uvedenia novej generácie SUV Mitsubishi Outlander do predaja v Európe (jar 2007), sa dnes v holandskom Borne začína písať nová kapitola úspešného príbehu tohto modelu a to slávnostným otvorením výrobnej linky v závode NedCar.
Zatiaľ čo prípravné práce na spustení európskej výroby boli zahájené v septembri 2007, predsériová výroba bola spustená 13. mája 2008 a výroba „na ostro“ sa začala 1. augusta 2008. Dnešné slávnostné otvorenie, ktoré sa uskutočnilo za prítomnosti ministerky hospodárstva Holandska Marie van der Hoeven, riaditeľa Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zodpovedného za riadenie výroby Osamu Matsumota, Tima Tozera, prezidenta a generálneho riaditeľa Mitsubishi Motors Europe (MME), Joosta Govaarts, prezidenta a výkonného riaditeľa závodu NedCar, japonského veľvyslanca a predstaviteľov vlády predstavuje oficiálny začiatok novej kapitoly v dejinách tohto výrobného závodu.
Verný svojim tradíciám, NedCar daroval prvý Mitsubishi Outlander, ktorý zišiel z výrobnej linky, Nadácii Bio Revalidation Centre (“Stichting Bio-Kinderrevalidatie en Bio Research Center for Children“), ktorá vedie prázdninové stredisko pre postihnuté deti. V roku 2007 nadácia otvorila Výskumné a liečebné stredisko pre deti s poškodením mozgu. Nový Mitsubishi Outlander v mene Mitsubishi Motors Corporation a NedCar odovzdali generálnej riaditeľke nadácie Maarten Elsenburgovej p. Osamu Matsumoto a p. Joost Govaarts.
30 000 vozidiel za rok
Nový Mitsubishi Outlander určený pre európske trhy)* sa bude v závode NedCar montovať z komponentov dovezených z Japonska a to na linke, ktorá bola predtým používaná pre výrobu modelu Space Star. Kapacita výroby závodu bola stanovená na 130 vozidiel za jednu pracovnú zmenu.
Ročná produkcia sa rok od zahájenia výroby)** plánuje na úrovni 30 000 ks vozidiel (priemer za životný cyklus). Keď sa tento objem pripočíta k objemu výroby v japonskom závode Okazaki (celková ročná kapacita 150 000 ks vozidiel), celosvetová produkcia modelu Mitsubishi Outlander sa tak vyšplhá na 180 000 ks vozidiel za rok.
Pri 600 zamestnancoch závodu NedCar tak výroba modelu Outlander predstavuje optimálne využitie existujúcich prostriedkov. Za účelom maximalizácie aktív a návratnosti investícií sa vybavenie bude dopĺňať iba tam, kde je to nevyhnutné (zváranie karosérií, finálna montáž a logistika). Ako ďalší príklad slúži skutočnosť, že vonkajšie bočné panely sa lisujú v lisovni NedCar.
Spočiatku budú jedinými európskymi komponentmi dieselové motory dodávané spoločnosťou PSA Peugeot Citroën a VAG ako aj spomínané vonkajšie bočné panely lisované v NedCar. Do budúcnosti sa predpokladá nárast využívania lokálne vyrobených komponentov a to v nadväznosti na ekonomické možnosti.
Úspech
Uvedený presun výroby bol oznámený 18. septembra 2007 s cieľom zmierniť tlak vyvíjaný na výrobné kapacity v Japonsku)***, a s cieľom zabrániť prípadným stratám tržieb, súvisiacich s vynikajúcimi predanými výsledkami modelu Outlander v Európe a vo svete (rovnako ako bola podporená nová rodina modelu Lancer, ktorá sa tiež vyrába v Japonsku).
Európske predajné výsledky sú potvrdením úspechu a vzrastajúceho dopytu zo strany európskych zákazníkov, ktorý je výsledkom konštrukcie a dizajnu vozidla, jeho jazdnej dynamiky, priestrannosti a flexibility. Tieto dopĺňa dobrý výkon, nízka spotreba paliva a úroveň emisií CO2, ako aj priaznivý pomer ceny a kvality:
Predaj SUV v Európe:
268 291 vozidiel oproti 247 784 vozidlám (+ 8.3%)
- # 1: Volkswagen Tiguan 32 787 vozidiel (novinka)
- # 2: Toyota RAV4 31 645 vozidiel vs. 44 860 vozidiel (- 29,5%)
- # 3: Honda CR-V 29 177 vozidiel vs. 32 170 vozidiel (- 9,3%)
- # 4: BMW X3 23 782 vozidiel vs. 28 717 vozidiel (- 17,2%)
- # 5: Suzuki Grand Vitara 18 646 vozidiel vs. 25 271 vozidiel (-26,2%)
- # 6: Land Rover Freelander 16 880 vozidiel vs. 16 647 vozidiel (+ 1,4%)
- # 7: Mitsubishi New Outlander 15 271 vozidiel vs. 11 435 vozidlám (+ 33,5%)
- # 8: Nissan X-Trail 13 810 vozidiel vs. 10,605 vozidiel (+ 30,2%)
- # 9: Chevrolet Captiva 12 726 vozidiel vs. 13 049 vozidiel (- 2,5%)
- # 10: Hyundai Santa Fe 11 349 vozidiel vs. 19 471 vozidiel (- 41,7%)
Predaje vozidiel Mitsubishi Outlander - noví zákazníci v Európe: 75%. (celkový predaj v Európe: január - máj 2008 vs. január - máj 2007 [Zdroj: Jato dynamics, 20 európskych krajín])
Dôvera
V náročnom konkurenčnom prostredí automobilového priemyslu je rozhodnutie Mitsubishi Motors presunúť európsku výrobu modelu Outlander do európskeho závodu NedCar prejavom dôvery v schopnosti NedCar a voči jeho výrobnej flexibilite, rovnako ako aj ako aj ďalším prejavom ochoty MMC naďalej zvyšovať efektívnosť globálneho systému výroby.
Popri riešení kapacitných otázok, ktoré sú potrebné pre dobre fungujúci predaj, poskytne tento presun spoločnosti Mitsubishi Motors Europe a viac ako 30 národným distribútorom Mitsubishi tak potrebný objem a požadovanú kapacitu vozidiel Mitsubishi Outlander. Tento je sviežim a žiadaním produktom na celom európskom kontinente, pričom prichádza presne vo chvíli, keď sa trh transformuje a dochádza k posunu smerom ku kompaktným a stredne veľkým vozidlám kategórie SUV.