PEUGEOT 308 CC jedinečný štýl v prevedení kupé aj kabrio + FOTOGALÉRIA
Autor: Vjaceslav, zdroj: Peugeot tlačová správa |
Ako predchodca "už objavenej radosti z automobilu..." počas svojej histórie s elegantnými Peugeotmi 401, 610 a 402 "Eclipse" z tridsiatych rokov, má PEUGEOT vo svojich génoch zakódovanú štúdiu automobilu, ktorá umožňuje jazdiť podľa chuti či v kupé alebo kabriolete, a to vďaka pevnej skladacej strechy. Prešlo už celé desaťročie od autosalónu v Ženeve v roku 1998, kde táto interpretácia verzie "potešenia z automobilu" vyvolala novú vlnu obdivu v podobe štúdie 20CC. Uvedené know-how nadobudlo konkrétnu podobu počnúc Peugeotom 206 CC a 307 CC, ktoré boli vyvinuté zo štúdie až do štádia elity. Na priamu líniu úspechov prvej generácie nadviazal PEUGEOT 207 CC a onedlho bude pokračovať 308 CC, ktoré zdvíha svoju strechu...
Koncom mája 2008 vyrobil PEUGEOT viac než 632 000 modelov CC a stal sa svetovým lídrom v tejto siluete: 457 500 Peugeotov 206 CC a 207 CC s konštrukciou 2+2 v segmente malých vozidiel (B) a 174 500 Peugeotov 307 CC so štyrmi skutočnými miestami v segmente vozidiel strednej triedy.
Od uvedenia Peugeotu 307 CC na trh v roku 2003 sa štruktúra trhu automobilov výrazne zmenila súčasne s vývojom ponuky od kabrioletu s pevnou skladacou strechou až po nedávne kabriolety s pružnou, zraniteľnejšou strechou. Peugeot 307 CC predstavoval pre väčšinu klientov základný automobil domácnosti, ktoré si vybrali pre jeho inteligentnú koncepciu a línie a ocenili pre jeho komfort, úroveň vybavenia a jazdné vlastnosti. Peugeot 308 nasledoval hatchback a nedávno aj kombi modelu 307 tak, že využil prednosti svojho predchodcu (307) a ponúkol naozajstnú generačnú novinku vďaka modernosti a silnej osobnosti. V rovnakom duchu prichádza aj Peugeot 308 CC so štyrmi skutočnými sedadlami zúročený "duchom 307 CC" a know-how značky PEUGEOT v oblasti kupé kabriolet (CC).
PEUGEOT 308 CC sa vyznačuje plynulými líniami štýlu, v kupé aj kabriolete. Počnúc emblémom, ponad dvere až po zadný nárazník, je grafika línií zdôraznená tvarovaním, ktoré predstavuje jemnú hru so svetlom a leštený chróm ešte zvyšuje jeho hodnotu.
Peugeot 308 CC je nižšej konštrukcie, dobre sedí na ceste a profituje z výrazných bokov a nezvyčajných červených diód vo svetlách s použitím technológie tzv. červeného svetla, ktorá vytvára siluetu jedinečného automobilu vo dne i v noci.
Tvarované predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy vytvárajú možnosť pre prechod vzduchu prostredníctvom otvorov vo vyhrievanej opierke. Zadné sedadlá preberajú takýto odlišujúci dizajn a majú poskytnúť na kabriolet prekvapujúco príjemné sedadlá. Exkluzívnosť nájdeme aj v dizajne panelov dverí, ktorých rukoväte z lešteného kovu vyjadrujú dynamiku a robustnosť zároveň. Športový volant a “čierny lakovaný“ stredový panel vhodne dopĺňajú vnútorný priestor. V prevedení SPORT alebo HAUTE COUTURE sa nový 308 CC honosí špeciálnym látkovým poťahom, jednoduchou kožou alebo tiež celokoženým prevedením. Koža lemuje celú kabínu. Čierna, šampanská alebo šedobéžová (prírodná) sa zhoduje s paletou farieb karosérie: biela lesklá veľmi "in", jemná hnedá umbra ako aj prevedenie v modrej, červenej, čiernej a sivej.
PEUGEOT 308 CC chápaný výlučne pre radosť cestujúcich prichádza s ponukou orientovanou na "každodenný príjemný život". Celkový podmanivý dizajn a plnoautomatická skladacia strecha tvoria dynamické kupé alebo elegantný kabriolet. Kupe kabriolet so štyrmi skutočnými miestami ťaží zo širšieho rázvoru a karosérie v porovnaní s 307 CC, ako aj z konštrukcie predných sedadiel, ktorá umožňuje dostatok priestoru na nohy vzadu a vytvára tak výbornú obývateľnosť.
Peugeot 308 CC je vybavený jedným z dvoch dynamických motorov so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor 1.6l THP s turbokompresorom a priamym vstrekovaním paliva produkujúcim maximálny výkon 150 koní alebo motor 2.0 l HDi FAP Euro 5 s výkonom až 140 k, sú obe zvlášť ohľaduplné k životnému prostrediu. Široký rázvor, znížená základňa a výkonné nápravy, špeciálne vyvinuté pre tento typ, tvoria vynikajúci potenciál Peugeotu 308 CC a zabezpečujú vodičovi maximálnu bezpečnosť. Kotúčové brzdy 302x26 sú dimenzované na takýto potenciál so sériovo dodávaným systémom dynamickej stability ESP.
Ako nevyhnutný doplnok pocitu pohodlia na palube ponúka PEUGEOT 308 CC v konfigurácii kupé akustický komfort s vlastnosťami, ktoré v jeho triede nemajú konkurenciu. 308 CC je vyvinutý tak, aby poskytoval naozajstný pocit pokoja v kabíne ... Konštrukcia je plne dimenzovaná tak, aby pohlcovala a odolávala energii čelných a bočných nárazov. Je doplnená mnohými modernizovanými a inteligentnými prvkami. Okrem iného majú predné sedadlá bočný hrudníkovo/panvový airbag a ako svetovú exkluzivitu bočný airbag hlavy, čo umožňuje účinnú ochranu všetkých častí tela pri ľubovoľnej pozícii sedadla. V prípade zistenia rizika prevrátenia vyberateľné oblúky s pyrotechnickým rozpájaním dozerajú a v priebehu niekoľkých milisekúnd spustia snímač na ochranu cestujúcich so stĺpikmi vyvinutými za týmto účelom. V súvislosti s takouto dôležitou činnosťou je cieľom získať 5 hviezdičiek v teste EuroNcap v ochrane cestujúcich vo vozidle.
Peugeot 308 CC vďaka ochrannej konštrukcii, inteligentnej klimatizácii, ktorá sa prispôsobuje vzhľadu vozidla, vyhrievaným sedadlám, windstopu a pozoruhodnému systému Airwave, naozajstnému prúdu teplého vzduchu s regulovateľnou teplotou, intenzitou a možnosťou otáčania, ktorá je zabudovaná v predných opierkach hlavy.
Ďalšie prvky vybavenia 308 CC zahŕňajú :
* Automatické diaľkovo ovládané zatváranie vnútorných odkladacích priestorov (odkladacia skrinka a priestor pod stredovou lakťovou opierkou)
* Centrálne ovládanie štyroch okien
* Špeciálna funkcia « prístup k zadným sedadlám s elektricky ovládanými sedadlami
* Centrálne zamykanie dverí a selektívne otváranie
* Osvetlenie s led diódami zabudovanými vo vonkajších spätných zrkadlách
* Batožinvý priestor s objemom podľa VDA 403 dm3 v kupé a 226 dm3 po kryt batožinového priestoru v kabriolete (alebo ako ekvivalent 465 l a 266 l)
* Široká škála WIP (the World In Peugeot)
* Balík Hi-fi JBL s 10 HP, ktorého zvuk rozlišuje a prispôsobuje sa konfigurácii kabrioletu.