Bezpríkladný rozvoj ICT spôsobil, že informácie a poznatky sa stali rozhodujúcim prvkom pre chod a ďalší rozvoj spoločnosti. Rozhodujúca úloha v tomto procese sa pripisuje vzdelávaniu.[M2]
Vybavenie vysokých škôl technickými a programovými prostriedkami za účelom získavania a výmeny informácií je rôzne. Vysoké školstvo je poddimenzované čo sa týka finančných prostriedkov a každá škola sa snaží danú problematiku riešiť v rámci svojich možností. Najlepšie vybavené školy sú technicky orientované. Popredné miesto [M3] patrí STU Bratislava, UK
Využívanie ICT prináša zo sebou nesmierne veľa nevyriešených otázok, ako napr.:
problémy idetifikácie, autentifikácie a autorizácie
rastúca zložitosť a cena kvalitných IS
distribuované učenie a dištančné vzdelávanie
otázky duševného vlastníctva v prostredí počítačových sietí
licenčná politika
ktoré v budúcnosti bude nutné vyriešiť.
Záver
Spoločnosť ako celok by mala podporovať vzdelávanie na všetkých úrovniach vrátane vysokoškolského vzhľadom na jeho úlohu pri podpore trvalého ekonomického, spoločenského a kultúrneho rozvoja[M4] ..
[M1]Písmo Arial, veľkosť 20, tučné, podčiarknuté, medzery za
[M2]Písmo tučné, červené, podfarbiť žltou farbou, orámčekovať text jednoducho, hrubou čiarou,- 6 b dodokola, prvý riadok 1,25, ľavý okraj 0, pravý okraj 3, zarovnať podľa okrajov, riadkovanie 1,5
[M3]Písmo Courier, veľkosť 10 bodov, šikmé, orámčekovať odstavec tieňovano, svetlzelenou farbou, 3 B, dodokola, prvý riadok 0, ľavý okraj 3, pravý okraj 3, zarovnať doprava, riadkovanie jednoduché