Technický popis
Je viacúčelový vrtuľník strednej kategórie s klasickou koncepciou usporiadania rotorov s dvoma turbohriadeľovými motormi TV2-117 A. Trup je pološkrupinovej konštrukcie delený na tri konštrukčné časti. Predná časť, stredná časť a chvostový nosník s koncovým nosníkom ktorý slúži ako pevný kýl. V prednej časti je kabína pre 2 pilotov a jednoho v strede sediaceho palubného technika. Nad strednou časťou sú uchytené motory s hlavným reduktorom VR-8, na konci je aj schránka hlavnej palivovej nádrže nad ktorou sa nachádza hydroblok s hydraulickými agregátmi. Nad vstupmi motorov je možno vidieť ešte jeden vstup, ktorý je pre ventilátor. Ventilátor je poháňaný od hlavného reduktora a slúži pre chladenie agregátov vrtuľníka.Na chvostovom nosníku je upevnený na zemi nastavitelný stabilizátor a chvostová opera.Taktiež sa tu nachádzajú na hornej strane antény pre spojovacie rádiostanice (R-860,R-852).Na koncovom nosníku je na pravej strane (v smere letu)upevnená chvostová vrtuľa,podľa toho možno rozpoznať Mi-8 od 17, ktorá má vrtuľu naľavo. Pristávacie zariadenie vrtuľníka je trojbodové, čelového typu. Predný podvozok je zdvojený, hlavný podvozok má pneumaticky brzdené kolesá. Všetky tlmiče sú hydraulicko-pneumatické (kvapalina+dusík).Hlavné podvozkové nohy majú dvojkomorové tlmiče pre lepšie tlmenie nárazov a nerovnosti terénu. Nosný rotor je päťlistý, pravotočivý s upevnením listov cez tri závesy, vodorovný kôli možnosti mávania listu,zvislý pre kývanie listu a osový pre zmenu uhlu nábehu listu. Kývavý pohyb listu je tlmený hydraulickými tlmičmi. Chvostová vrtuľka je trojlistá. Všetky listy sú elektricky vyhrievané. Prenos prúdu z trupu vrtuľníka na točiace sa časti je prevedený zberačmi a uhlíkmi. Nosný rotor sa točí rýchlosťou 192 ot/min a vyrovnávací 1124 ot/min. Transmisiu vrtuľníka tvorí hlavný reduktor VR-8,ktorý predáva krútiaci moment na transmisný hriadeľ a agregáty vrtuľníka ako napríklad hydraulické čerpadlá, alternátor, kompresor. Cez transmisný hriadeľ sa krútiaci moment prenáša na medziľahlý a potom koncový reduktor na ktorom je upevnená chvostová vrtuľa. Palivový systém je tvorený troma nádržami a to hlavnou spotrebnou 445 l, ľavou podvesnou 745 l a pravou podvesnou 680 l. Pred pravou podvesnou nádržou je inštalovaný petrolejový ohrievač KO-50.Je aj možnosť pre zvýšenie doletu namontovať do nákladnej kabíny 915 l nádrže. Vrtulník je vybavený aj protipožiarnym systémom, ktorý automaticky zistí požiar v danom úseku a uhasí ho. Pozostáva zo štyroch 2 l fliaš.Riadenie vrtuľníka je nevratné, tuhej konštrukcie preto sú do sústavy riadenia zaradené hydraulické posilňovače KAU-30B pre pozdĺžne, priečne a kolektívne riadenie. Nožné riadenie používa RA-60 A. Pre nutný pocit sily v riadení sú v sústave pružinové zaťažovacie mechanizmy. Pilot riadi vrtuľník pomocou riadiacej páky, ktorá mení uhol nastavenia každého listu zvlášť v závislosti na polohe (azimutu)listu. Následkom toho prebehne tzv.cyklická zmena uhlu nábehu listov, čím sa mení smer pôsobenia ťahu nosného rotora. Ďalej má pilot páku kolektívneho riadenia ktorou ovláda uhol nastavenia všetkých listov súčastne. Vrtulník teda stúpa alebo klesá. Smer riadi vyšľapovaním pedálov čím mení ťah vyrovnávacieho rotoru. Na páke kolektívneho riadenia je ešte otočná rukoväť ktorou pilot ovláda výkon motorov väčšinou iba na zemi pretože vrtuľník je vybavený systémom samočinnej regulácie otáčok nosného rotora t.j. vrtuľník si sám pridá výkon pri potrebe.Mi-8 má aj štvorkanálový autopilot AP-34 B pre náklon, sklon, kurz a výšku. Autopilot sa používa pre stabilizáciu vrtuľníka a pri hladinových letoch. Odmrazovanie ako už bolo spomenuté je pre listy elektrické, vyhrievané sú aj čelné sklá pilotov takisto elektricky. Vstupy do motorov sú vyhrievané teplým vzduchom odoberaným zo spaľovacej komory. Motor TV2-117 A je turbohradeľový motor, má desaťstupňový axiálny kompresor s prstencovou spaľovacou komorou, turbínu kompresoru a voľnú turbínu. Protipumpážne zariadenie tvoria natáčacie lopaty vstupného venca a prvých troch stupňov kompresoru a odpúšťacie ventily vzduchu za šiestym stupňom kompresoru.
Komentáre
Prehľad komentárov
Torsion bras de quelqu'un est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque age votre coeur bat, il pompe le sang par de vos arteres a la flanerie de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/prix-moyen-cialis-en-france/
Článok
(Admin, 30. 8. 2011 22:00)Článok som písal už dávnejšie cca 4 roky, ospravedlňujem sa za chyby.teraz by to bolo odbornejšie...
High Blood Constraints and Heart Disease
(AClaithabeta, 13. 10. 2018 19:33)