Sylaby 1. ročník ZS/LS
PREŠOVSKÁ UNIVERZITA V PREŠOVE
FILOZOFICKÁ FAKULTA
S Y L A B Y
Disciplína: Základy marketingu I,II
Prednášajúci: PhDr. Jaroslava Gburová / mail: jarkagburova@gmail.com
Akademický rok: 2010/2011 ZS/LS
Spôsob ukončenia: zimný semester - zápočet/ letný semester - skúška
Rozsah: 10 hodín prednášok ZS/ 10 hodín prednášok LS
OBSAH SYLÁB:
1 Marketing
1.1 Historický vývoj marketingu
1.2 Hlavné pojmy v marketingu ako: potreby, želania, produkty, výmena, transakcia a trh
1.3Marketingové koncepcie
2 Marketingové prostredie
2.1 Proces monitorovania mikro-prostredia
2.2 Proces monitorovania makro-prostredia
3 Marketingový informačný systém
3.1 Zdroje MIS
3.2 Marketingový výskum
4 Nástroje marketingu
4.1 Marketingový mix
4.2 Komunikačný mix
5 Produkt a produktová politika
5.1 Definície produktu – klasifikácia produktov
5.2 Životný cyklus produktov na trhu a jeho predlžovanie
5.3 BCG matica
6 Cenová politika
6.1 Cenová politika firmy, jej miesto v marketingovom mixe
6.2 Cenová tvorba nových produktov
7 Marketingová komunikačná politika
7.1 Komunikačný proces, nástroje komunikačnej politiky
7.2 Postup pri tvorbe efektívnej komunikácie
8 Reklama
8.1 Ciele a hlavné funkcie reklamy
8.2 Tvorba reklamy v médiách
9 Public relations
9.1 Hlavné prostriedky a rozhodnutia public relations
9.2 Rozdiely medzi public relations a reklamou
9.3 Image organizácie
10 Podpora predaja
10.1 Prostriedky na podporu predaja (vzorky produktu na vyskúšanie, kupóny, prémie, odmeny, súťaže a výherné lotérie, prezentácie, rabaty a pod.)
10.2 Veľtrhy a výstavy
11 Osobný predaj
11.1 Charakteristika, výhody a nevýhody
11.2 Multilevel marketing
12 Ďalšie zložky marketingového komunikačného mixu
12.1 Priamy marketing, sponzoring, internet a e-marketingová komunikácia
12.2 Event marketing, guerilla marketing
13 Marketing miesta a distribúcia produktov
13.1 Distribučná politika firmy
13.2 Fyzická distribúcia
14 Ľudia ako piate P v marketingovej politike
14.1 Alternatívne rozšírenie marketingového mixu (5P, 6P, 7P, 8P)
15 Marketing nehmotných produktov a neziskových organizácií
15.1 Marketing osôb, organizácií, lokality a myšlienok
16 Marketingové plánovanie a marketingový audit
16.1 Etapy prípravy marketingového plánu
16.2 Marketingová kontrola
17 SWOT analýza
17.1 Určenie a výpočet vektora
17.2 Určenie konkurenčnej stratégie
Podmienky pre udelenie zápočtu a následne skúšky:
1. Aktívna účasť v diskusii a riešení zadaných úloh na prednáškach.
2. Študentovi je udelený zápočet na základe uspokojivého splnenia podmienok definovaných v predchádzajúcom bode v zápočtovom týždni semestra vyučujúcim na seminári.
3. Skúška bude študentovi udelená na základe ústneho resp. písomného preukázania teoretických a praktických znalostí syláb zo zimného a letného semestra.
Literatúra:
1. DUDINSKÁ, E. a kol. 2000. Základy marketingu. Bratislava : EKONÓM, 2000. 199s. ISBN 80-22512- 22-2.
2. KITA, J. a kol. 2010. Marketing. 1. vyd. Bratislava : IURA EDITION, 2010. 411s. ISBN 978-80-8078-327-3.
3. KOTLER, P. – KELLER, L. K. 2007. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 792s. ISBN 80-247-1359-5.
4. KOTLER, P. – ARMSTRONG, G. 2004. Marketing. 6. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. 856s. ISBN 80-247-0513-3.
5. ŠTEFKO, R. 1997. Marketingová komunikácia a stratégia dominancie systému public relations podniku. 1. vyd. Bratislava : Bedeker Slovakia, s.r.o., 1997. 153s. ISBN 80-967443-2-1.
6. ŠTEFKO, R. 2003. Akademické marketingové inštrumentárium v marketingu vysokej školy. 1. vyd. Bratislava : R. S. Royal Service, 2003. 262s. ISBN 80-968379-5-8.
7. CIBÁKOVÁ, V. – BARTÁKOVÁ, G. 2007. Základy marketingu. 1. vyd. Bratislava : Iura Edition, s.r.o., 2007. 222s. ISBN 978-80-8078-156-9.