Vitaj v UDK technickej a programovacej sekcii.
Vitaj v technickej a programovacej sekcii stránky UDN, nájdeš tu všetky detaily potrebné na to aby sa stal expertom Unreal Engine 3. Ak si začiatočník, doporučujeme navštíviť Začíname programovať s UDK - Getting Started Programming With The UDK
alebo pozrieť slovník termínov v Unreal Engine. Taktiež si môžeš pozrieť mnoho komunitou vytvorených návodov ohľadne začínania v UDK a UnrealScript. Niektoré z nich sú zamerané pre nováčikov v UDK.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prehľad
• Začíname programovať - Getting Started Programming: Začíname programovať v UDK.
• Vlastný UnrealScript projekt: Príprava vlastného UnrealScript projektu.
• Prvý skript v UDK - UDK First Script Project: Vytváranie tvojho prvého skriptu.
• TheUnrealWay: Diskusia o rôznych aspektoch Unreal Engine.
• Rozvrhnutie zložiek -DirectoryLayout: Objasnenie štruktúry zložiek v UE3.
• UnrealBalíčky -UnrealPackages: Prehľad balíčkov v Unreal Engine.
• Zoznam odkazov - Community Links: Zoznam odkazov na návody a informácie o UDK vhodný aj pre začiatočníkov.
Poznámka - NoNder : Ďalšiu databázu odkazov (CZ/SK) môžete nájsť TU.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hlavné technické a programovacie články
• UnCodeX: Programátorský nástroj ktorý vám umožní mať prehľad v balíčkoch a štruktúr tried v UnrealScript.
• Priebeh hry naprogramovanej v UnrealScript - UnrealScript Game Flow: Udalosti, funkcie, atď. a ich ovplyvňovanie celej hry.
• Technická príručka k postavám - CharactersTechnicalGuide: Technická príručka k postavám a ich ovládaniu.
• "Biologické" hodiny actor-ov (hercov) - ActorTicking: Objasnenie TickGroup a vlastností ako/kedy má Actor tieto hodiny zapnuté (Biologické hodiny - Tikanie - Ticks).
• Komponenty Actor-a - ActorComponents: Informácie ohľadne komponentov hercov v UE3.
• Tok obsahu - ContentStreaming: Príručka ohľadne toku obsahu a seamless svetov.
• Export/Cook/Varenie obashu - ContentCooking: Príručka k vareniu/exportovaniu obsahu pre konzoly.
• Vytváranie materiálov - InstancedMaterials: Ako pracujú materiály a ako sa používajú v skripte.
• VzdialenéOvládanie - RemoteControl: Informácie ohľadne používania vzdialenej kontroly (remote control).
• HraťVEditore - PlayInEditor: Informácie pre programátorov ohľadne Play In Editor (PIE).
• Uložené hry - Save Games: Informácie ohľadne ukladania hier za použitia config systému.
• Konfiguračné súbory - ConfigurationFiles: Príručka ohľadne upravovania a používania config súborov.
• Exec funkcie - ExecFunctions: Zoznam exec funkcii ktoré môžu byť použíté v console command okne.
• Príkazy do konzoly - ConsoleCommands: Príkazy ktoré môžu byť použité počas hry skrz konzolu.
• Systém Steam - Steamworks Online Subsystem: Detaily ohľadne implementácie Steamworks online subsystému vrátane stats/achievements/leaderboards.
• Príkazy pre príkazový riadok - CommandLineArguments: Zoznam príkazov ktoré môžu byť použité v príkazovom riadku alebo EXE zástupcovi.
• Príručka lokalizácie - LocalizationReference: Príručka ohľadne jazykovej lokalizácie.
• Kódovanie znakov - Character Encoding: Stručný prehľad ohľadne znakových sád a ich kódovania.
• DLL väzby - DLL Binding: Tento dokument objasňuje ako volať DLL v UE.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pamäť, Profilovanie a optimalizácia.
• Príkazy štatistiky - Stats Commands: Informácie ohľadne výstupných štatistík.
• Výkon a pamäť - Performance and Memory: Prehľad ohľadne debugu pamäte a výkonu.
• Nástroj GameplayProfiler - GameplayProfiler: Prehľad a informácie o čítaní dát v gameplay kóde.
• Gameplay ladenie a debug - Gameplay Tweaking and Debugging: Opis užitočných nástrojov a príkazov pre ladenie a debug.
• Rozhranie Debugger-u - Debugger Interface: Opis UnrealScript debugger-u interface.
• Kompatibilita - Application Compatibility System: Informácie ohľadne kompatibility aplikácie s UE.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Renderovanie
• Úprava gamma - GammaCorrection: Popis úpravy gammy v UE3.
• Lightmass: Statické globálne osvetlenie v UE3.
• Technická príručka pre PostProcess - PostProcessTechnicalGuide: Príručka pre prácu v Unreal Post Process Manager.
• Tiene - Shadowing Reference: Informácie ohľadne tieňov v UE3.
• NVIDIA 3D Vision Direct Všetko potrebné čo je treba vedieť ohľadne vývoju Unreal Engine titulu pre NVIDIA 3D Vision Direct technológiu.
• Skriptované textúry - ScriptedTextures: Technická príručka používania skriptovaných textúr.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Animácia
• Prehľad o animácii - AnimationOverview: Informácie o triedach a štruktúrach nového sýstemu animácie v UE3.
• RootMotion: Ako používať Root Motion aby sme mohli animáciami riadiť pohyb actor-a.
• SkeletalMeshSockets: Tutoriál na pridávanie Socket-ov do Skeletal Mesh-u, ktorý môže byť použitý v hre na pripevnenie (attachovanie) iných objektov.
• BinaryFormatSpecifications: Popis formátu zdrojových súborov PSA a PSK skeletal animácii.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fyzika
• PhysX príručka - PhysX Reference: Informácie ohľadne integrovanej PhysX fyzike.
• Manuál vozidiel - Vehicle Guide: Informácie ohľadne prípravy vozidla.
• Fyzická Animácia - Physical Animation: Informácie o spájanie fyziky a animácie.
• Kolízia - Collision Reference: Nastavovanie fyzickej kolízie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
• AudioSystem: Dizaj Audio Systému a jeho implementácia
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UnrealUI - Uživateľské rozhranie
• Scaleform: Práca so Scaleform GFx integrovaných v UE3.
• Scaleform Workflow: Inštrukcie ohľadne prípravy a importu.
• Scaleform najlepšie postupy - Scaleform Best Practices: Najlepšie postupy pre používanie systému Scaleform GFx UI v UE3.
• Technický príručka Scaleform-u - Scaleform Technical Guide: Programovanie so Scaleform GFx UI.
• Technická príručka Canvas-u - Canvas Technical Guide: Kreslenie za použitia triedy Canvas.
• Technická príručka HUD - HUD Technical Guide: Implementácia Heads Up Displays (HUD).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AI - Artificial Intelligence - Umelá inteligencia
• Základné informácie - AIOverview: Prehľad systému AI.
• Príručka pre navigačný mesh - NavigationMeshReference: Prehľad Unreal Engine navigačného systému.
• Technický manuál navigačného mesh-u - NavigationMeshTechnicalGuide: Manuál o spájaní AI s navigačným mesh-om (Navigation Mesh).
• NavMesh - Obmedzenia a priority - NavMeshConstraintsAndGoalEvaluators: Prehľad o cestných obmedzeniach, cestných prioritách, a ich používanie či vytváranie vlastných.
• NavMesh - Dynamické prekázky - NavMeshDynamicObstacleSplitting: Technický prehľad dynamických prekážok.
• Systém križovatiek/záchytných bodov - Pathnode system: Manuál používania pathnode navigácie pre AI.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sieť (Internet...)
• Prehľad "sieťovania" - NetworkingOverview: Prehľad sieťovania pre gameplay programátorov
• Balíčky a siete - PackagesAndNetworking: Dôležité informácie o tom ako pracujú baličky v sieťových hrách.
• TcpLink: TCP odkaz - podpora pripájanie sa k serveru skrz TCP.
• WebServer: Web server v UDK.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UnrealScript
• UnrealScriptReference: Manuál UnrealScript.
• UnrealScriptDelegates: Doplnok k manuálu - UnrealScript: delegates.
• UnrealScriptInterfaces: Doplnok k manuálu - UnrealScript: interfaces (rozhrania).
• UnrealScriptStructs: Používanie štruktúr.
• UnrealScriptPreprocessor: Objasnenie syntax-u a funkčnosti Unrealscript preprocessor-u.
• StringsInUnrealScript: Používanie String reťazca v UnrealScript.
• UnrealScriptCheatSheet: Celkový prehľad US syntax-u (Vhodný na tlač).
• Mastering Unreal: UnrealScript Baptism By Fire
• Mastering Unreal: UnrealScript Classes
• Mastering Unreal: UnrealScript Functions
• Mastering Unreal: UnrealScript States
• Mastering Unreal: UnrealScript Delegates
• Mastering Unreal: UnrealScript Interfaces
• Mastering Unreal: UnrealScript PreProcessor
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hranie (Gameplay)
• Technická príručka kamery - CameraTechnicalGuide: Príručka k používaniu kamery v UE3 a vytváraniu rôznych pohľadov.
• Technický príručka k postavám (charakterom) - CharactersTechnicalGuide: Príprava príprava hráčskych a AI postáv.
• Technická príručka k zbraniam - WeaponsTechnicalGuide: Prehľad o zbraňovom systéme v UE3.
• Technická príručka k Vozidlám - VehiclesTechnicalGuide: Technická príručka k systému vozidiel v UE3.
• Technická príručka k decals-om (otlačkom) - DecalsTechnicalGuide: Práca s decals-mi.
• Systém fyzického materiálu - PhysicalMaterialSystem: Objasnenie systému fyzických materiálov s príkladom vytvárania základných efektov. (napr. impact efekt, zvuk krokov).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Príkazový riadok (programy príkazového riadku)
• Zoznam všetkých príkazov - CommandletList: Zoznam všetkých príkazov používaných v UE3.
• Vytváranie príkazu - MakingACommandlet: Vytváranie vlastného príkazu (programu pre príkazový riadok)
• Help príkazy - HelpCommandlet: Tento dokument objasňuje používanie help (pomoc) príkazov.
• BatchExport príkazy - BatchExportCommandlet: Používanie batch export príkazov.