Renault megane-bezpečnosť
Renault Mégane potvrdil výborné meno automobilov Renault na poli bezpečnosti. Pri nárazových testoch organizácie Euro NCAP získala verzia s motorom 1.5 dCi (s pohotovostnou hmotnosťou 1292 kg) maximálny možný počet bodov, aký je v súčasnosti možné dosiahnuť. Výsledok tak potvrdil vynikajúcu bezpečnostnú úroveň novinky a zároveň odhalil, že súčasné bodovanie už najnovším bezpečnostným technológiám skutočne nestačí.
Čelný náraz
Za čelný náraz Mégane inkasoval plný počet 16 bodov. Všetky bezpečnostné a zádržné systémy fungovali na 100 percent. Bezpečnostná klietka ostala stabilná a neporušená, predný A-stĺpik sa napriek nárazovej rýchlosti 64 km/h pohol len o 10 mm.
Bočný náraz
Ani jeden bod Renault nestratil ani pri bočnom náraze. Aj pri tejto skúške získal spolu 16 bodov.
Aj za bočný náraz si Renault odniesol maximálny počet bodov.
Po sčítaní bodov za čelný a bočný náraz a bodového ohodnotenia za náraz na stĺp a pripomínače nezapnutých bezpečnostných pásov získal Renault Mégane 37 bodov, čo mu vynieslo s veľkou rezervou päť hviezdičiek. Rovnaký počet svojho času získal aj Nissan Qashqai. Ten je vlastne koncernovým príbuzným a využíva niektoré rovnaké technické komponenty ako najnovší Mégane.
Ochrana detí
Za ochranu detských pasažierov si Mégane odniesol 4 hviezdičky (maximum je päť). Problematická sa ukázala len signalizácia vypnutia airbagu spolujazdca v prípade, že na prednom sedadle umiestnite detskú sedačku. Úchyty ISOFIX sú štandardom pre všetky verzie Mégane.
Ani deti sa v Mégane o svoju bezpečnosť báť nemusia.
Ochrana chodcov
Chodci sú na tom v prípade kolízie s Méganom trochu horšie. Predná kapota má ostrú hranu, ktorá môže ublížiť dolným končatinám. Ani povrch kapoty nie je k hlave chodca tak zhovievavý, ako si v Euro NCAP predstavujú. Mégane v tejto skúške získal dve zo štyroch hviezdičiek.
dobre
(Jurko, 31. 3. 2011 12:22)