Renault Megane II
Funes s babským zadkom a rôzne iné mená dostával dizajnovo naozaj originálny model nižšej strednej triedy vyrábaný automobilkou Renault. Dizajnovo nemal tento Megan so svojim predchodcom absolútne nič spoločné. Svojim netradičným a môžme povedať aj inovátorským dizajnom, hlavne zadnej časti auta, si vyslúžil pochvalu a uznanie medzi širokou verejnosťou, ale aj odborníkmi.
V roku 2003 bol dokonca vyhlásený ako auto roka 2003, kde obstál medzi tvrdou konkurenciou automobilov ako napríklad Mazda 6, Citroen C3 atď. Vtom istom roku sa dostal k slovu aj štvordverový sedan a kombi. Následne prišiel do predaja aj kupé-kabriolet s pevnou skladacou strechou. Nasledujúci rok automobilka uviedla model Mégane Sport (na niektorých trhoch RS) s preplňovaným motorom 2.0 T s výkonom 165 kW. Rok 2006 priniesol facelift, ktorý najviac rospoznáte na grafike predných a zadných svetiel, prednom nárazníku a zošikmených mriežkach chladiča. Po ďalších dvoch rokoch výroby bola uvedená tretia generácia vozidla. Bariérovým testom Euro NCAP prešiel Mégane II v roku 2002 a za ochranu posádky pri náraze dostal plný počet, teda päť hviezdičiek. Interiér Mégane II sa skladá z materiálov iba priemernej kvality a tiež dielenské spracovanie vozidla oproti konkurencii mierne zaostáva.
Nie je to však nič strašné a určite oceníte množstvo odkladacích miest. Napríklad vo dverách či podlahe. Sedan a kombi majú predĺžený rázvor, čo sa priaznivo prejavuje na vnútornej priestornosti. V ostatných karosárskych verziách majú cestujúci na zadných sedadlách miesta v oblasti kolien pomenej. Jazdné vlastnosti vozidla sú veľmi slušné za dobrých jazdných podmienok. Pozor však na mokrú alebo zasneženú vozovku, tam sa istota veľmi rýchlo vytratí a konkurencia je na tom o poznanie lepšie. Vynikajúce je naladenie podvozka v prevedení Sport, vozenie s touto stíhačkou si naozaj užijete. Všetky varianty majú výborné brzdy s rýchlym nástupom. Zvyknúť si len budete musieť na atypický “letecký” tvar ručnej brzdy v modeli šport. Komfortnejšie cestovanie a vyváženejšie jazdné vlastnosti skôr ponúkne sedan a kombi, než kratší hatchback.
Základná pohonná jednotka 1.4 16V (72 kW alebo 60 kW) je skôr vhodná do mesta a na kratšie vzdialenosti, lepšiu voľbu určite predstavuje tisícšesťstovka. Objemovo malé turbodiesely 1.5 dCi sú veľmi úsporné, môžu ich však stretnúť problémy so vstrekovačmi a ich oprava nepatrí k tým lacným. Ak zoženiete väčšie vznetové agregáty 1.9 dCi a 2.0 dCi, tiež neurobíte zlé rozhodnutie, sú úsporné a majú slušný výkon a ťah. História modelu 2002 – predstavenie modelu verejnosti, karoséria troj a päťdverový hatchback. Zážihové motory 1,4 16V (72 kW), 1,6 16V (82 kW) a vznetové 1,5 dCi (62 kW) a 1,9 dCi (88 kW). 2003: V ponuke nová samočinná štvorstupňová prevodovka Proactive. V septembri štvordverový sedan, päťdverové kombi Grandtour a otvorená verzia CC. Motor 1,5 dCi v silnejšej verzii so 74 kW a to iba pre obidva hatchbacky. 2003 – auto roka. 2004 – samočinná prevodovka aj pre 1,5 dCi (74 kW), predstavená špičková športová verzia RS (165 kW) so zážihovým dvojlitrovým turbomotorom, a to ako v troj, tak aj päťdverovej karosérii. Na jeseň predstavené tiež slabšie prevedenie motora 2,0 T (121 kW). 2005 – manuálna šesťstupňová prevodovka v kombinácii s novou silnejšou verziou 1,5 dCi (77 kW), ktorá je vybavená iným vstrekovaním. 2006 – facelift modelu, nové hlavné svetlomety. Nový motor 2,0 dCi (M9R), príchod športovej verzie GT, s motormi 2,0 Turbo (121 kW) a 2,0 dCi (110 kW). Limitovaná séria F1 Team R26 na báze verzie RS s turbomotorom s objemom 2,0 litra a výkonom 169 kW.