Od 9. 00 hod. sa priestory školy postupne zapĺňali žiakmi zo základných škôl nášho mesta a okolitých obcí.
Vo vestibule školy privítali návštevníkov študenti z 2.A a sprevádzali ich po odborných učebniach.
V učebni slovenčiny študentky II.A triedy spolu s výchovnou poradkyňou Mgr. Kúdelovou pripravili krátku prezentáciu so základnými informáciami o štúdiu na našej škole.
Na ukážkovej hodine francúzštiny s Mgr. Vranikovičovou študenti zahrali návštevníkom scénky s francúzskymi pozdravmi a želaniami . Precvičili s nimi výslovnosť pozdravov a želaní a nakoniec im zaspievali francúzsku pieseň.
Študenti Oktávy a Septimy pripravili s Mgr. Lukáčovou prezentáciu so všeobecnými informáciami o štúdiu angličtiny na našej škole, o súťažiach, na ktorých sa zúčastňujú, a najväčších úspechoch, ktoré sme v nich dosiahli. Porozprávali aj o svojich zážitkoch z poznávacích pobytov v Londýne, Škótsku a USA. Druhá časť bola venovaná výmenným pobytom s družobnou školou vo Švédsku.
Cieľom prezentácie v chemickom laboratóriu bolo ukázať prítomnosť chemických dejov v našom živote. Pokusy očarili vizuálnymi efektmi: prskal novoročný ohňostroj, svietila voda, horela vata bez zapálenia, vznietili sa zápalné šnúry, ktoré zapálili pohorie,... Študenti chemického krúžku, ktorý vedie Mgr. Krajčová, podávali ku všetkému odborný výklad. Návštevníci si mali možnosť niektoré kúzla previesť aj sami - vyrobili si farebnú zubnú pastu, vykúzlili farebného chameleóna, čo sa im nesmierne páčilo.
Je lepšie jedenkrát vidieť, ako stokrát počuť... S týmto cieľom uskutočňujeme v rámci vyučovania geografie množstvo exkurzií, ktoré prezentovali naši študenti v rámci Dňa otvorených dverí. Exkurzia, ako jedna z foriem vyučovania, vytvára možnosti prepojenia vedomostí z mnohých predmetov - geografia, dejepis, estetika, kultúra a umenie, náuka o spoločnosti, informatika, jazyky. Prostredníctvom prezentácií, videí, suvenírov, propagačných materiálov a najmä vlastných zážitkov sa snažili naši študenti zaujať a motivovať svojich nasledovníkov v učebni geografie pod taktovkou PaedDr. Bartoňovej.
V učebni biológie bola pripravená dramatizovaná prezentácia História čísel. Študenti tercie pod vedením Mgr. Barekovej a Mgr. Vavrovej priblížili publiku, aká zložitá cesta videla v histórii k číselnému systému, ktorý dnes používame. Zapojili divákov do zábavných úloh, v ktorých si mohli vyskúšať, ako zapisovali čísla staroveké národy Egypťanov, Babylončanov, Grékov a Rimanov, ale aj vzdialené civilizácie Mayov a Číňanov. Pochopili najdôležitejší prínos indickej matematiky, ktorá nám zanechala prekrásny spôsob zápisu čísel pomocou desiatich cifier. Úspešné vyriešenie príkladov bolo odmenené netradične: keksíkmi s nápismi historických číslic.
Vo fyzikálnom laboratóriu naši najmladší študenti – prímani - predviedli pokusy, ktoré robili na hodine fyziky. Pomôcky k pokusom si vyrobili sami, podľa inštrukcií Mgr. Kajtárovej. Žiaci kládli hosťom otázky typu: Čo myslíte, že sa stane, ak...? Následne vykonali pokus, pri ktorom sa očakávania potvrdili, alebo nie. Potom nasledovalo fyzikálne zdôvodnenie výsledkov pokusu. Návštevníkov zaujímavé pokusy upútali, niektoré si mohli aj sami vyskúšať, napr. ponorenie ping-pongovej loptičky pod vodu, vytiahnutie mince ponorenej do vody bez namočenia rúk, vychýlenie prúdu vody pomocou kúzelnej paličky. Taktiež si mohli zmerať vitálnu kapacitu svojich pľúc a dokonca uvideli potápača uzavretého vo fľaške s vodou.
Deň otvorených dverí sa niesol vo veľmi príjemnej atmosfére a bol opäť úspešný, o čom svedčí aj vysoký počet návštevníkov. Návštevníci spoznali nielen odborné učebne a laboratóriá, ktorými naša škola disponuje, ale aj tvorivý potenciál našich študentov a učiteľov. To, že boli naši potenciálni žiaci s programom spokojní, sa dalo vyčítať z ich tvárí. Boli zvedaví, na mnohé veci sa pýtali, aktívne sa zapájali do programu, niektorí si odniesli aj náramok priateľstva, ktorý si sami uplietli. Pri odchode dostali bulletin s informáciami o štúdiu aj malý suvenír. Veríme, že Deň otvorených dverí zanechal v žiakoch a ich rodičoch pozitívny dojem.