NÁRODNÝ ŠPORTOVÝ PORIADOK – COUNTRY CROSS 2010
1. LICENCIE
MM SR a Slovenského pohára sa môžu zúčastniť držitelia medzinárodnej alebo národnej licencie SMF Enduro a Rallye pre rok 2010.
2. DRUHY SERIÁLOV
I. Výkonnostná trieda (VT) – Medzinárodné majstrovstvá SR : skúsení jazdci, reprezentanti a profesionáli, juniori vo veku od 15 do 23 rokov – bez rozdielu triedy, dorastenci vo veku od 12 do 16 rokov a veteráni od 40 rokov bez rozdielu triedy.
II. VT - Slovenský pohár (SP): skúsení jazdci - amatéri.
III. VT - Hobby trieda do tejto triedy sa môžu prihlásiť začínajúci jazdci alebo príležitostne jazdiaci amatéri, ktorí nemajú dostatok príležitostí na tréning.
II. VT je vyhradená len pre držiteľov národnej licencie SMF.
III. VT je vyhradená len pre jazdcov so slovenským občianstvom.
Jazdec môže počas sezóny jeden krát zmeniť seriál / triedu, ale len smerom k vyššej výkonnostnej triede. Výsledky sa započítavajú samostatne v každej triede.
Regionálny pretek (RP) - trieda jednorázových licencií bez rozdielu triedy (objemu motora) pre jazdcov so slovenským občianstvom .
3. SERIÁL TRIEDA ŠTARTOVNÉ ČÍSLA
Medzinárodné M SR E1 ( od 100 do 125 ccm 2T, od 175 do 250 ccm 4T) 1 - 59
E2 ( od 175 do 250 ccm 2T, od 290 do 450 ccm 4T ) 101 - 149
E3 ( od 290 do 500 ccm 2T, od 420 do 650 ccm 4T ) 151 - 199
Dorast (12 až 16 rokov - do 85 ccm 2T, do 150 ccm 4T) 61 - 99
Veterán ( open 2T, 4T, od 40 rokov ) 901 - 999
Slovenský pohár E1 ( od 100 do 125 ccm 2T, od 175 do 250 ccm 4T) 301 - 399
E2 ( od 175 do 250 ccm 2T, od 290 do 450 ccm 4T ) 401 - 499
E3 ( od 290 do 500 ccm 2T, od 420 do 650 ccm 4T ) 501 - 599
Hobby 125 (od 100 do 125 ccm 2T, od 175 do 250 ccm 4T) 601 - 699
250 (nad 125 ccm 2T) 701 - 799
4T (od 290 ccm 4T) 801 - 890
ženy ( open 2T, 4T od 18 rokov ) 891 – 899
Pohár SMF Superveterán – jazdci, ktorí v čase podujatia dovŕšia vek 50 rokov a bude sa
jazdiť v rámci tiedy veterán bez rozdielu triedy. Jazdec prihlásený do triedy
superveterán nebude bodovať v triede veterán. Počas sezóny je možné zostúpiť len
z triedy veterán do triedy superveterán.
Regionál Jednorázové Licencie ( open 2T, 4T ) 201 - 299
Za hranicu veku sa berie celý kalendárny rok, v ktorom pretekár daný vek dosiahne (okrem Superveterán).
Za dorastenca sa považujú jazdci narodení v roku 1994 až 1998.
Za juniora sa považujú jazdci narodení v roku 1987 až 1995.
Za veterána sa považujú jazdci od roku narodenia 1970.
Za hobby jazdca sa považujú držitelia jazdeckej licencie vo veku 15 a viac rokov.
Súťaž tímov
Každý klub môže do Majstrovstiev Slovenska tímov prihlásiť svoj jazdecký tím. Tím pozostáva z 3 až 5 jazdcov. Jazdci tímu musia byť min z troch tried a musí tam byť jeden jazdec I.VT (E1, alebo E2, alebo E3). Do hodnotenia na podujatí sa započítavajú tri najlepšie výsledky, z ktorých jeden musí byť z 1.VT. Poradie tímov sa určí sčítaním poradia umiestnenia jednotlivých jazdcov tímu. Tím s najmenším súčtom je najlepší. V prípade rovnosti bodov na konci sezóny, rozhoduje počet lepších umiestnení.
4. MOTOCYKLE
Môže byť použitý enduro alebo motokrosový motocykel zodpovedajúci technickým predpisom pre enduro alebo motokros. Nemusí mať EVČ (ŠPZ), osvetlenie, technický alebo športový preukaz. Nemusí mať zákonné poistenie. Poistenie – zelenú kartu musí mať len motocykel s EVČ (ŠPZ) a motocykel zahraničného jazdca – aj bez EVČ . Môžu byť použité motokrosové alebo enduro pneumatiky.
5. HODNOTENIE
Každý deň dvojdenných seriálov CC je hodnotený ako samostatný podnik. Hodnotení budú len tí jazdci, ktorí budú riadne odštartovaní a prejdú cieľom. Časový limit pre klasifikáciu jazdca v preteku CC je stanovený na 25 min po odmávnutí prvého jazdca v preteku a zvýšený o oneskorenie štartu danej triedy. Jazdci v I.VT M SR ( okrem tried Dorast a Veterán), musia naviac odjazdiť minimálne 50% počtu kôl víťaza v triede. Do záverečného hodnotenia sa započítavajú body za umiestnenie zo všetkých vypísaných súťaží.
Bodovanie:
25 bodov - 1.miesto 15 bodov - 6.miesto 10 bodov - 11.miesto 5 bodov -16.miesto
22 bodov - 2.miesto 14 bodov - 7.miesto 9 bodov - 12.miesto 4 body - 17.miesto
20 bodov - 3.miesto 13 bodov - 8.miesto 8 bodov - 13.miesto 3 body - 18.miesto
18 bodov - 4.miesto 12 bodov - 9.miesto 7 bodov - 14.miesto 2 body - 19.miesto
16 bodov - 5.miesto 11 bodov -10.miesto 6 bodov - 15.miesto 1 bod - 20.miesto
V I.VT MM SR v každej vypísanej triede, v triede Veterán, Junior a Dorast budú vyhodnotení Majstri SR. Ostatné kategórie budú vyhodnotené po triedach ako II.VT Slovenský pohár a III.VT Hobby.
Titul Absulútny Majster Slovenska bude vyhodnotený na záver sezóny. Získa ho jazdec I, VT, ktorý v danej sezóne získa najväčší počet podov za umiestnenie bez rozdielu triedy.
6. POSTUPOVÝ A ZOSTUPOVÝ KĽÚČ
Pre MM SR je určený následujúci zostupový kľúč:
Jazdci, ktorí skončili v predchádzajúcej sezóne na 1. až 8. mieste v triedach E1, E2 a E3 nesmú zostúpiť do seriálu SP a Hobby.
Pre SP je určený následujúci zostupový kľúč:
Jazdci, ktorí skončili v predchádzajúcej sezóne na 1. až 10. mieste v triedach E1, E2 a E3 nesmú zostúpiť do seriálu Hobby.
Pre Hobby triedu je určený následujúci postupový kľúč:
Jazdci, ktorí skončili v predchádzajúcej sezóne na 1. až 3. mieste v triedach 125, 250 a 4T musia postúpiť aspoň do seriálu SP po dobu minimálne dvoch po sebe nasledujúcich rokov.
7. TRAŤ
Dĺžka trate je 8 až 15 km a je vedená náročným terénom. Priemerná rýchlosť nesmie byť väčšia ako 50 km/hod. Minimálna šírka trate je 1m môže byť maximálne na 5% celkovej dĺžky trate. Trať musí umožňovať predbiehanie. Musí byť vyznačená značkami (šípkami alebo terčíkmi). V sporných miestach, na miestach s min. šírkou a na motokrosovej časti páskami alebo značkami po obidvoch stranách trate tak, aby nemohlo dôjsť k skráteniu trate. Trať musí byť vyznačená 24 hodín pred štartom, aby sa jazdci mohli z traťou oboznámiť pešou prehliadkou. Tréning na trati na motocykli alebo bicykli je zakázaný. Trať musí mať zabezpečenú zjazdnosť za každého počasia. V náročných úsekoch zjazdnosť trate musia zabezpečovať traťový komisári.
Extrém test môže byť zriadený ako súčasť trate len ak bude zjazdný pre všetkých jazdcov za každého počasia. Nie je možné postaviť obchádzku pre jazdcov, ktorí nevedia extrém test absolvovať. Tento test môže byť rozdelený na ľahšiu a ťažšiu časť, ktorá môže byť zaradená pre druhý štart.
Pre Hobby a M SR dorastenci náročné úseky trate musia byť vypustené.
8. ČAS TRVANIA SÚŤAŽE
I.VT M SR – trieda E1, E2, E3, Junior – min. 2 hod.(max. 2,5 hod.)
II.VT Slovenský pohár E1, E2, E3 – min. 2 hod. (max. 2,5 hod.)
M SR Veterán, III.VT Hobby - 1,5 hod. (max. 2 hod.)
MM SR Dorast – 1 hod. (max. 1,5 hod.)
Jury môže čas trvania súťaže z dôvodu vyššej moci (zhoršenie počasia a pod.) počas preteku skrátiť po dohode športového komisára a riaditeľa podujatia.
ŠTART
Najneskôr 15 min. pred štartom sa jazdci dostavia na motocykli do priestoru štartu. 10 min. pred štartom riaditeľ podujatia (športový komisár) zaháji rozpravu. Po zahájení rozpravy sa následný príchod jazdca s motocyklom považuje za oneskorený (1x-upozornenie, opätovne-penalizácia). Štartuje sa s motorom v kľude, spoločne po triedach ( radách ). Štartér štartuje bielou zástavou ráznym pohybom zdola nahor. Štartovací priestor je považovaný za depo – povolená cudzia pomoc okrem roztláčania motocykla.
10. PORADIE NA ŠTARTE
Pre celú sezónu bude zavedený následovný rotačný systém poradia tried na štarte.
1.štart 10.00 hod 2.štart 13.00 hod.
1.pretek Vet, Ho 125, Ho 250, Ho 4T, RP, Dor MM SR, SP E1, SP E2, SP E3
2.pretek Vet, Ho 250, Ho 4T, Ho 125, RP, Dor MM SR, SP E2, SP E3, SP E1
3.pretek Vet, Ho 4T, Ho 125, Ho 250, RP, Dor MM SR, SP E3, SP E1, SP E2
4.pretek Vet, Ho 125, Ho 250, Ho 4T, RP, Dor MM SR, SP E1, SP E2, SP E3
5.pretek Vet, Ho 250, Ho 4T, Ho 125, RP, Dor MM SR, SP E2, SP E3, SP E1
6.pretek Vet, Ho 4T, Ho 125, Ho 250, RP, Dor MM SR, SP E3, SP E1, SP E2
atd.
Na štartovaciu čiaru sa radia jazdci v tom poradí v akom prišli do priestoru štartu okrem triedy MM SR. V MM SR sa jazdci zoradia po rozprave podľa priebežného poradia v jednotlivých triedach E1, E2 a E3.
11. PREJAZDOVÉ KONTROLY
Na trati bude len jedna, v najvzdialenejšom mieste trate. Označená bude modrou zástavkou a vyznačená páskou do spomaľovacieho retardéra. V prejazdovej kontrole bude zaznamenaný prejazd jazdca bez zastavenia jazdca. Jazdec, ktorý nebude mať evidovaný prejazd čo len v jednom kole, bude zo súťaže vylúčený.
12. TAJNÉ PREJAZDOVÉ KONTROLY
Organizátor je povinný na miestach, kde môže jazdcami dôjsť k skráteniu trate, zriadiť tajné prejazdové kontroly so záznamom potvrdzujúcim jazdu mimo vyznačenú trať. Jazdec, ktorý bude mať takýto záznam čo i len v jednom kole je zo súťaže vylúčený.
13. MERANIE ČASU
Čas sa meria každému jazdcovi samostatne. Vyhráva jazdec s najvyšším počtom kôl a najlepším časom. Posledné kolo a cieľ sa signalizuje po prejazde prvého jazdca v absolútnom poradí daného preteku.
14. DEPO
V blízkosti štartu a cieľa bude zriadené depo ako súčasť trate. Len v priestore depa je dovolené dopĺňanie paliva. Pri dopĺňaní paliva musí byť motor vypnutý a pod motocyklom musí byť ekologická podložka. Pre dopĺňanie a skladovania paliva sú povolené iba nádoby na to určené. Používanie PET fliaš pre pohonné hmoty je prísne zakázané. Za porušenie tohto zákazu bude jazdec vylúčený. Začiatok depa bude označený bielou zástavkou a dvomi tabuľkami s nápisom DEPO. Na výstupe z depa bude zriadený koridor, pozostávajúci zo zelenej vlajky na začiatku koridoru a dvoch tabuliek s nápisom STOP na konci koridoru. V tomto koridore je jazdec povinný pri výjazde z depa zastaviť svoj motocykel a položiť nohu na zem. Za každé porušenie tohto pravidla bude jazdec penalizovaný 1 min, ktorá bude pripočítaná k jeho výslednému času v danom preteku. V depe platí prísny zákaz fajčenia. Jazdec je povinný pri prejazde depom zastaviť 1.krát medzi bielou a zelenou vlajkou a 2.krát pri výstupe vo vyznačenom koridore medzi zelenou vlajkou a označením STOP.
15. CUDZIA POMOC
Každá cudzia pomoc poskytnutá pretekárovi na trati je zakázaná. Cudzia pomoc môže byť poskytnutá len v priestore depa ľubovoľným počtom mechanikov. Cudzia pomoc je však zakázaná pri prezúvaní pneumatík a oprave defektu. Na trati smie cudziu pomoc poskytnúť len označená osoba, ktorú organizátor poverí zabezpečovaním prejazdu v obtiažnych úsekoch trate.
16. ZVÝŚENÁ HLADINA HLUKU
Každý jazdec, ktorí stratí, resp. poškodí výfuk tak, že výrazne prekračuje povolenú hladinu hluku, je povinný pri následujúcom prejazde zastaviť v depe a vykonať nápravu. Ak jazdec nie schopný vykonať nápravu výmenou, resp. opravou nesmie pokračovať v jazde.
17. JAZDA MIMO TRATE
Jazdci sú povinní jazdiť len po vyznačenej trati v smere jazdy. Jazda v protismere, mimo trate, za účelom skrátenia si trate, alebo vrátenia sa do depa je potrestaná vylúčením jazdca.
18. ODMENY
V I.VT - Majstrovstvá SR, ( E1, E2, E3, Junior ) - pre každý deň súťaže zvlášť budú z celkového poradia (bez rozdielu triedy) vyplatené minimálne nasledujúce odmeny:
1.miesto – 120 € 6.miesto - 45 € 11.miesto – 27 €
2.miesto - 90 € 7.miesto - 40 € 12.miesto - 24 €
3.miesto - 75 € 8.miesto - 35 € 13.miesto - 20 €
4.miesto - 60 € 9.miesto - 33 € 14.miesto – 16 €
5.miesto - 50 € 10.miesto - 30 € 15.miesto - 13 €
Organizátor môže tieto odmeny podľa svojich možností zvýšiť.
Jazdec je povinní zúčastniť sa odovzdávania cien na záver podujatia. Keď sa z vážnych dôvodov odovzdávania cien nemôže jazdec zúčastniť, je poviný ospravedlniť sa riaditeľovi podujatia. V prípade neúčasti jazdca 1. VT na odovzdávaní cien bez ospravedlnenia, nebude dotyčnému jazdcovi vyplatená prémia za umiestnenie.
I.VT Dorast, Veterán, II.VT Slovenský pohár a III.VT Hobby - odmeny sa nevyplácajú.
19. ŠTARTOVNÉ
Na zaplatenie zdravotného zabezpečenia, poplatkov za používanie lesných ciest, rozhodcov, atď, je potrebné, aby každý jazdec zaplatil pri preberaní usporiadateľovi za obidva dni súťaže poplatok: 35.- € pre Country cross a 45.- € pre Enduro.
20. ŠTARTOVNÉ ČÍSLA
Každý jazdec, ktorý sa prihlási do jedného z pretekov seriálu CC, bude mať ŠK EaR pridelené štartovné číslo na celú sezónu (okrem triedy Regionál). Tvar, veľkosť, farba a umiestnenie štartovných čísel musí zodpovedať predpisom FIM.
MM SR E1, SP E1, Hobby 125 čierny podklad biele čísla
MM SR E2, SP E2, Hobby 250 červený podklad biele čísla
MM SR E3, SP E3, Hobby 4T žltý podklad čierne čísla
MM SR Veterán modrý podklad biele čísla
MM SR Dorast zelený podklad biele čísla
Super Veterán modrý podklad biele čísla
Trieda Regionál Biely podklad Čierne čísla
Jazdec sám zodpovedá za čitateľnosť svojho štartovného čísla. Organizátor podujatia seriálu CC môže pri štartovnom čísle uviesť logo hlavného sponzora.
21. ČASOVÝ ROZVRH:
Piatok:
Preberanie prítomných jazdcov 17,00 - 21,00 hod.
Sobota:
1. Preberanie motocyklov všetky triedy 07,00 - 09,00 hod
2. Štart:
MM SR veterán, Hobby 125, 250, 4T, RP, ženy, MM SR dorast: 10,00 hod
MM SR E1, E2, E3, SP E1, E2, E3 : 13,00 hod
Nedeľa:
1. Dodatočné preberanie motocyklov (pre jazdcov, ktorí neštartovali 1.deň): 8,00 - 8,30 hod
2. Štart:
MM SR veterán, Hobby 125, 250, 4T, RP, ženy, MM SR dorast: 10,00 hod
MM SR E1, E2, E3, SP E1, E2, E3 : 13,00 hod
3. Vyhlásenie víťazov : cca o 16,00 hod.
22. PREBERANIE:
Každý jazdec je povinní dostaviť sa v jemu určenom čase na technické a formálne preberanie so svojim motocyklom, prilbou a platnou licenciou. Jazdec je povinný absolvovať súťaž len na prebratom motocykli. Porušenie tohto predpisu sa trestá vylúčením jazdca zo súťaže.
23. POISTENIE
Každý jazdec prevzatím licencie potvrdzuje, že má uzatvorené vlastné úrazové poistenie. V licenčnom poplatku SMF je zahrnuté len úrazové poistenie pre trvalé následky úrazu a smrť následkom úrazu.
Každý usporiadateľ podujatí SMF musí mať podujatie poistené poistením zodpovednosti za škody voči tretím osobám
( uvedené poistenie je zahrnuté v zápisnom poplatku do kalendára SMF, pričom kópiu poistenia obdrží usporiadateľ spolu s potvrdenými zvláštnymi ustanoveniami zo sekretariátu SMF).
24. PROTESTY
Protesty musia byť predložené v súlade s disciplinárnym poriadkom SMF a doložené poplatkom 35,- € . Tento poplatok bude vrátený v prípade, že protest bude opodstatnený.
25. VÝKLAD PREDPISOV
Za výklad Národných športových poriadkov a zvláštnych ustanovení je zodpovedný rozhodcovský zbor – jury.
26. ROZHODCOVSKÝ ZBOR
Na každej súťaži musí byť stanovený rozhodcovský zbor pozostávajúci z:
- člena ŠK Enduro a rallye – predseda jury
- športového komisára
- hlavného časomerača
27. ZVEREJNENIE VÝSLEDKOV
Každý deň musia byť do hodiny po prejazde posledného jazdca v preteku cieľom zverejnené predbežné výsledky na viditeľnom mieste v priestore depa.
28. ZVLÁŠTNE USTANOVENIA
Organizátor je povinní vypísať a uverejniť na oficiálnej web stránke SMF zvláštne ustanovenia schválené ŠK Enduro a rallye najneskoršie týždeň pred konaním súťaže.
29. SIGNALIZÁCIA
Na signalizáciu počas súťaže sa používajú tieto znamenia:
mávnutie bielou zástavou od pása smerom hore - štart
ukázanie žltej zástavy: pozor nebezpečenstvo
mávanie žltou zástavou: veľké nebezpečie - spomaľ
červená zástavka: zastavenie súťaže
čierna zástava s ukázaním štartovného čísla jazdca: vylúčenie jazdca zo súťaže
prejazd do posledného kola s tabuľkou s číslom 1
30. BEZPEČNOSTNÉ PREDPISY
Každý jazdec je povinný používať výstroj predpísanú FIM a doporučenú odbornou literatúrou.
31. VYLÚČENIE JAZDCA
správanie sa počas súťaže v rozpore so športovým poriadkom
výmena prebratého motocykla alebo označeného dielu za iný
za výrazné prekročenie hlukového limitu pri jazde bez, resp. s poškodeným výfukom
fajčenie v depe
tankovanie paliva mimo depa, resp. v depe so zapnutým motorom
zmeškanie štartu
za použitie paliva nespĺňajúceho predpisy FIM
za použivanie PET fliaš na pohonné hmoty pri tankovaní
za prijatie cudzej pomoci
za jazdu v depe v protismere
za nezastavenie v depe, resp. prejazd depom bez zastavenia
za jazdu mimo vyznačenej trate. Jazdci sú povinní jazdiť len po vyznačenej trati medzi páskami, alebo medzi značkami (umiestnenými ako branka) v smere jazdy. Za vrátenie sa do depa mimo vyznačenú trať a za jazdu v protismere
za vynechanie prejazdovej alebo tajnej kontroly
za tréning na trati
za oneskorený príchod do cieľa o viac ako 25 minút za prvým jazdcom v triede ( pokiaľ nie je určené inak ).
za vypustenie oleja alebo benzínu na zem
za nepoužitie ekologickej podložky v depe a parkovisku
32. PENALIZÁCIA
Za predčasný štart : + 2 minúty.
Za opätovné oneskorenie na štart ( 10 min pred štartom): + 1 minúta
Za nezastavenie vo vyznačenom koridore pri výjazde z depa : + 1 minúta
33. ZÁKLADNÉ POKYNY PRE USPORIADATEĽA
Každú súťaž M SR Enduro môže organizovať len usporiadateľ schválený ŠK Enduro a Rallye. Usporiadateľ je povinný zabezpečiť:
rozhodcov, časomieru, stabilizované napätie 230 V pre časomieru
zdravotnícke zabezpečenie (min. dve sanitky, jedna s plnou výbavou – typ A a jeden lekár)
rádiové spojenie zdravotného personálu umiestneného na trati.
vyznačenie trate s depom zodpovedajúcej športovým poriadkom min 24 hod pre štartom
schválenie trate rozhodcovským zborom
zabránenie tréningu včítane domácich jazdcov na trati
parkovisko pre jazdcov s rozvodom 230V , pitnou vodou a vodou na umývanie, WC-min 4 kabínky v prípade chemického WC.
vyznačenie štartu a cieľa so smerom jazdy
zariadenie na zvolávanie jazdcov
tréningový priestor mimo trať
parkovisko pre novinárov, rozhodcovský zbor a oficiálnych činovníkov
dve miestnosti – jednu pre rozhodcovský zbor a jednu pre média s obsluhou pre kopírku a občerstvením a s prípojkou na 230V
zoznam ubytovacích zariadení
vyhlásenie, vypísanie a vyvesenie výsledkov – pri miestnosti pre novinárov
ceny pre min troch jazdcov každej triedy, zodpovedajúce úrovni M SR. SP a Hobby oceniť len diplomom alebo medailou pre prvých troch jazdcov.
vyznačenie príjazdových ciest k trati súťaže pre jazdcov, divákov a sprievody
slávnostné odovzdávanie cien so stupňom víťazov a moderátorom na úrovni M SR
vyplatenie prémií jazdcom za umiestnenie podľa športového poriadku
propagáciu súťaže v regióne min 3 týždne pred podujatím formou plagátov a programov
občerstvenie v blízkosti parkoviska jazdcov
34. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Všetci jazdci a organizátori sú povinní dodržiavať tento športový poriadok.
Tento športový poriadok bol vydaný a schválený ŠK Enduro a rallye, ktorá jediná v ňom môže v prípade potreby vykonávať zmeny, alebo doplnky. O týchto zmenách a doplnkoch je povinná okamžite informovať všetkých jazdcov a organizátorov.
Tieto športové poriadky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na internete.
Košice, 15.2. 2010
Komentáre
Prehľad komentárov
Hello from Happykiddi.
Top managed forex accounts
(ForexPoilky, 20. 4. 2022 14:50)Make money forex trading. https://en.forex-stock-bitcoin-brokers.com
muzmo рингтоны на телефон
(Aileetop, 7. 5. 2021 12:12)вообще, музмо 2020 новинки скачать бесплатно https://muzloman.me
latest on coronavirus
(AngelSmums, 29. 3. 2021 7:05)permanent https://www.fmohconnect.gov.ng/platforms.html
www.ng news.com
(AngelSmums, 27. 3. 2021 21:20)latest health news in nigeria https://www.fmohconnect.gov.ng/policy_planning.html
Forex robot download
(ForexPoilky, 15. 3. 2021 9:39)Forex Online-Kurs. https://de.forex-trading-is.com
Hello, Happykiddi
(Nerryswort, 20. 2. 2024 16:08)