SPRÁVA O VÝCHOVNO - VZDELÁVACEJ ČINNOSTI MŠ Skalité – Kudlov za školský rok 2016/2017.
SPRÁVA O VÝCHOVNO - VZDELÁVACEJ ČINNOSTI
MŠ Skalité – Kudlov za školský rok 2016/2017.
1. Názov školy: Základná škola s materskou školou Skalité – Kudlov č.781
2. Adresa školy. Skalité – Kudlov 781, 023 14
3. Telefónne číslo: 041/ 4376146
4. Elektronická adresa školy: msskalitekudlov@gmail.com
5. Zriaďovateľ školy: obec Skalité
6. Vedúci zamestnanci školy: riaditeľka školy: Mgr. Ľubica Serafinová
zástupkyňa pre ZŠ: Mgr. Marta Vojčiniaková
zástupkyňa pre MŠ: Mgr. Magda Jašurková
vedúca ŠJ: Alojzia Krčmáriková
7. Zástupcovia Rady školy pri ZŠ s MŠ Skalité – Kudlov:
Predseda RŠ: Adriana Potočárová
Podpredseda. Iveta Bazgerová
Členovia:
. Čarnecká Alojzia, Mgr.
Delinčáková Anna
Baroniaková Júlia
Kubalik Milan
Ondrašina Vladimír
Revayová Zdenka, Mgr.
Bury Ján
Pollák Peter
Martina Ramšáková
8. Poradným orgánom bola: Pedagogická rada, ktorá zasadala podľa plánu 5 krát Pozornosť sme zamerali na tvorbu inovovaného ŠkVP, venovali sme sa podmienkam prijímania deti do MŠ na adaptačný a diagnostický pobyt.
Metodické združenie pracovalo podľa plánu, riešilo aktuálne problémy výchovno – vzdelávacieho procesu, tvorilo ŠkVP
Počet deti MŠ: 58
2 deti s odloženou povinnou školskou dochádzkou
9. Zapísaných deti do 1. ročníka ZŠ k 1.9.2017: 20
Stupeň vzdelania. V materskej škole absolvovaním minimálne posledného ročníka vzdelávacieho programu odboru vzdelávanie v MŠ získajú deti predprimárne vzdelanie.
V školskom roku 2016/2017 sme pracovali podľa inovovaného ŠkVP „Kľúč k detským srdiečkam“
10. Počet zamestnancov: 7 z toho
- pedagogickí zamestnanci: 6 (zástupkyňa pre MŠ a 5 učiteliek MŠ
Všetkých 6 pracuje ako – učiteľ pre predprimárne vzdelávanie.
1 v kariérovom stupni samostatný pedagogický zamestnanec, 5 pedagogicých zamestnancov s 1 atestáciou.
3 učiteľky pracovali na kariérovej pozícií pedagogický zamestnanec špecialista – triedny učiteľ
- prevádzkoví zamestnanci: 1 (školnička )
Všetky pedagogické pracovníčky spĺňajú kvalifikačné predpoklady na výkon pedagogickej práce.
11. Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov školy:
Všetky učiteľky prejavili záujem o Národný projekt vzdelávania učiteľov MŠ, ako súčasť reformy vzdelávania. V školskom roku 2016/2017 vzdelávanie prebiehala na individuálnej úrovni .Pozornosť bola zameraná na tvorbu inovovaného ŠkVP.
Vzdelávanie prebiehalo na úrovni MZ pod vedením p. uč. Klingovej
1 Nové metodiky z oblasti: J a K, MI,ČP,ZP
2.Začlenenie deti so zdravotným znevýhodnením do prostredia MŠ
3.Nové metodiky z oblasti: Hv, Vv, Č a S, ČSP
4. Dieťa s problémovým správaním v MŠ
Pripravené témy sme vzájomne prezentovali na sedeniach MZ. Zaoberali sme sa štúdiom materiálov, vymieňali si poznatky, v čom budeme pokračovať.
O pedagogické skúsenosti sme sa podelili s 3 praxujúcimi študentkami z pedagogických akadémii TT,CA, Boli to študentky 3. ročníka, vykonali 3 týždňovú prax.
12.Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:
- spolupráca s kultúrnou komisiou pri OÚ v Skalitom – pravidelné príspevky do
Spravodaja obce, ak sme vedeli o termíne dodania materiálov. O činnosti MŠ sa verejnosť dozvedala aj na vývesnej tabuli školy, webovej stránke, obecnom Spravodaji.
- Prezentácia fotodokumentácie z aktivít školy na webovej stránke školy
- CVČ - výtvarné súťaže, akcie pre deti a rodičov, 2 krúžky AJ
- dary jesene pre zdravie , okrasu MŠ – týždeň zdravia
- kultúrne programy pri príležitosti vianočnej besiedky v MŠ (program, balíčky)
- Deň matiek (program, darčeky)
- MDD (šport, zábava, opekanie v záhrade)
- rozlúčka s predškolákmi (program, darčeky kvíz)
- športové podujatia – turistické vychádzky do blízkeho i vzdialenejšieho okolia ( do lesa, ...
- malá olympiáda 2017 v telocvični ZŠ
- športové aktivity v priebehu týždňa zdravia v MŠ
- kvíz „maturita předškoláka
- ako sa treba starať o dieťatko
- návšteva profesionálnych bábkových predstavení – Pyšná princezna
- Domček na stračej nôžke
- Janko a Marienka
- Mali sme koncert so Simsalala , vianočný koncert so ZUŠ, koncert so ZŠ - Harych
- brigády na :udržiavanie dobrého vzhľadu záhrady MŠ (deti, zamestnanci MŠ)
Realizované aktivity vo väčšine súviseli s plnením ŠkVP.
13. Projekty MŠ: miestne: a/ na rozvoj environmentálnej výchovy deti so SEPARAJKOM a SEPARAJKOU triedili odpad. Názov projektu: „ Stačí len chcieť“
b/ na podporu zdravia a zdravého životného štýlu
Využívali sme produkty získaných zapojením sa do projektov:
Projekt: Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školství, (notbuk, interaktívna tabuľa, tlačiareň) digiškola – aktuálna ponuka
Projekt: dopravné ihrisko Kľúč k bezpečnosti na ceste ( financie na zakúpenie dopravných prostriedkov pre deti, prilieb, viest, značiek, materiálov)
Projekt :Aktivizujúce metódy vo výchove (interaktívna tabuľa) AMV
14.Výsledky inšpekčnej činnosti: v školskom roku 2016/2017 neprebehla
15. Priestorové a materiálno – technické podmienky školy:
- osobitný vchod pre MŠ
- v krídle na prízemí 3 triedy, chodba ZŠ slúži aj ako šatňa. Cez letné prázdniny sme opravili dlážku na chodbe MŠ, dali vyrobiť vstavanú skriňu na pomôcky.
.K dispozícii je zborovňa, v ŠJ vymedzená časť pre MŠ
- záhrada pre deti MŠ ( pomalá obnova )
- možnosť využitia knižnice, telocvične a ihrísk ZŠ
-
zveľaďovanie interiéru a exteriéru MŠ – 2010 prebehla rekonštrukcia školy z eurofondov, vymenené sú okná a vchodové dvere, nová strecha, zateplenie, plynové kúrenie, dlážky v triedach
- obohatili sme centrá aktivít hračkami a UP aj z darov od rodičov
- staráme sa o zriadenú skalku
- využívame dopravné ihrisko
- škola je dobre vybavená elektronickými didaktickými pomôckami, informačno –komunikačnými technológiami, ktoré podľa schopnosti sú využívané vo výchovno-vzdelávacom procese, napomáhajú pri riadení MŠ.
Potrebné je:
-
cez letné prázdniny vymeníme lavičky v šatni, zhotoviť police na šanony a cvičebné úbory, nástenky na výtvarné práce
-
chýba sklad na náradie, kosačku, sezónne náčinie, fúriky
-
pokračovať treba v obnove vybavenia záhrady
-
dopĺňať p odľa možnosti učebné pomôcky, hračky
-
dvere do tried
-
opotrebované koberce v triedach vymeníme cez letné prázdniny
-
hygienické kútiky v triedach
-
elektrické rozvody
-
po vyjadrení statika , zmäkčiť betónový povrch gumenými dlaždicami
16..Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno – vzdelávacej činnosti MŠ:
- príloha – mali sme primerane financií na UP a potřeby školy
17.Cieľ koncepčného rozvoja školy
V školskom roku 2016/2017 sme pokračovali v školskej reforme. Napĺňali sme ciele nášho koncepčného rozvoja.
1.ŠC: Umožniť deťom vlastný rozvoj cez netradičné formy výchovy a vzdelávania
2.ŠC: Zabezpečiť a požadovať vysokú odbornosť pedagogických pracovníkov a vytvárať motivačné prostredie.
3.ŠC:Zlepšiť pracovné a estetické podmienky a prostredie deťom i zamestnancom MŠ.
4.ŠC: Využiť spoluprácu s partnermi školy v prospech deti a napredovania školy.
Napĺňali sme našu víziu: Spokojné deti – pohoda, hra a šťastné detstvo. Podľa svojich možnosti a schopnosti sme uplatňovali nové, moderné učebné metódy, založené na riešení problémov, samostatnosti a tvorivosti deti.
Snažili sme sa, aby naše deti boli múdre aj dobré. Vytvárali sme pravidlá, sociálne zručnosti, rešpektovali sme všeľudské etické hodnoty, čo bolo každodennou záležitosťou pri rannom sedení. Rozvíjali sme návyky súvisiace so zdravým životným štýlom .Učili sme sa chrániť svoje zdravie, využívať zdravú výživu.
Učili sa citlivo reagovať na potreby prírody, vytvárať ju a ochraňovať, plnením úloh env. výchovy sme sa snažili zmeniť postoje deti v prospech ochrany života na zemi. Starali sme sa o prírodu , o zvieratka, skalku a našu záhradku, čistili sme studničky v lese. Pracovali sme v menších skupinách, rešpektovali sme individuálne rozvojové možnosti, vytvárali možnosti pre individuálny prístup, poriadali rôzne akcie pre deti.
Dosiahnuté výsledky: Celý rok sme pracovali podľa inovovaného ŠkVP, vyberali sme úlohy do obsahových celkov a vytvárali sme tematické okruhy, rozvíjali sme schopnosti potrebné pre budúcnosť deti, aby boli tvorivé, podnikavé, mali chuť objavovať. Pokračovali sme v odbúravaní direktívneho spôsobu manipulácie s deťmi, Zlepšili sme materiálne podmienky. Vymenili sme dlažbu na chodbe, dali vyrobiť vstavané skrine. Absolvovaním KV sa naša činnosť s DT skvalitnila.
a) kultúrne programy – pri príležitosti Vianoc, Dňa matiek, zápisu predškolákov do prvého ročníka, rozlúčky s predškolákmi
b) ukážka práce s deťmi – besiedky (Mikulášska, z príležitosti Dńa matiek)
„maturita predškoláka“ - kvíz
c) angličtina pre predškolákov cez CVČ ( 2 krúžky)
d) spolupráca : - ZŠ na veľmi dobrej úrovni
- s rodičmi – akcie s deťmi, besiedky, brigády, návštevy v MŠ
- s radou školy – pri riešení otázok zveľaďovania MŠ
- s obcou Skalité - účasť na zasadnutiach, pri riešení problémov, zveľaďo
vaní MŠ . Spolupráca je na veľmi dobrej úrovni, je záujem riešiť problémy, obec vychádza v ústrety, aby sa podmienky zlepšovali .
- s CPPPaP – diagnostikovanie, posudzovanie školskej zrelosti
- s poľovníckym združením – ochrana prírody, správanie v prírode
- s včelárom – chov včiel, získavanie a spracovanie medu
- stomatológ – beseda - ako sa starať o zuby
- ako sa vyrábajú syrové korbáčiky – ukážka
- ako je to s našou krvou – sledovanie cez mikroskop
- ako sa starať o dieťatko – ukážka
- malí zachranári – dýchania, masáž srdca, viem si umyť ruky?
18 . Zhodnotenie dosiahnutej úrovne osobnostného rozvoja detí
Jazyk a komunikácia
V spontánnom rečovom prejave sú veľmi aktívne, len ťažko sa darilo usmerniť deti, aby rešpektovali hovoriaceho, deti si skáču do reči, nevedia vypočuť druhého. Malé priestory plné deti spôsobujú hlučnosť v triedach aj v jedálni. Snahou bolo ponúknuť široké spektrum textov, aby mali deti bohaté jazykové skúsenosti, porozumeli čítanému textu, radi počúvali a rozprávali o počutom, chápali význam a funkciu písanej reči.
Aj v tomto školskom roku sme zaznamenali zlú výslovnosť u veľkého počtu deti. Niektorí rodičia začali navštevovať logopédiu až na upozornenie pri zápise do ZŠ. U Cynthie sme zaznamenali blok pri komunikácii v MŠ, matka začala navštevovať psychologickú poradňu.
V oblasti grafomotoriky bolo badať zlepšenie, rozpačité sú výsledky činnosti deti, ktoré túto činnosť neobľubujú. Nesprávny úchop ceruzy zafixovaný z domu sa len ťažko naprával. Najmä chlapci zaostávajú v grafomotorike, neprimerane tlačia na podložku, držanie tela pri písaní sme museli naprávať.
Matematika a práca s informáciami.
Základy matematických a informatických poznatkov sme poskytovali prostredníctvom riešení hravých úloh z bežného života, začali sme rozvíjať logické myslenie, orientáciu v priestore, poznatky o geometrických útvaroch, riešili úlohy , ktoré nemali riešenie, mali viac riešení. Mali priestor na vysvetľovanie vlastných postupov.
Diagnostikovaním deti sme sa snažili rešpektovať výchovno – vzdelávacie potreby. Overovali sme plnenie cieľov, rozvíjali sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku. Niektoré deti robili chyby súvisiace s nepozornosťou, zbrklosťou. Problém robila aj pravo – ľavá orientácia. V triede najmenších deti bola často volená manipulácia s predmetmi, deti si skúšali aj prácu na IT.
Kvízom „ maturita predškoláka“ sme overili úroveň vyšších psychických procesov, ktoré sme sa v priebehu roka snažili rozvíjať aj netradičnými metódami.
Človek a príroda.
Rozvíjali sme prírodovednú gramotnosť, aktuálnu predstavu deti o predmetoch a javoch sme premyslene menili a zdokonaľovali. Volili sme podnety, v ktorých deti získavali skúsenosť, poznávali prírodné reálie. Pozorovali, porovnávali a triedili, argumentovali, tvorili predpoklady, skúmali. Podporili sme ich bádateľské snahy, skúmanie. V tejto oblasti potrebujeme doplniť metodickú odbornosť.
Rozvíjali sme environmentálne cítenie zážitkovým učením, starali sa o vtáčiky v zime , pripravili hostinku lesným zvieratám, starali sa o skalku, upratovali v záhrade, vytvárali prostredie, starali sa oň, tvorili a chránili životné prostredie. V tejto oblasti máme dobré možnosti.
Človek a spoločnosť.
Viedli sme deti k základnej orientácií v blízkom spoločenskom prostredí, v jeho časových, priestorových, sociálnych, medziľudských vzťahoch, zoznamovali sa so spoločenským prostredím, prosociálnou výchovou. Stavali sme na detskej zvedavosti, na pozorovaní, zdieľaní zážitkov a skúsenosti. Orientovali sa v okolí, v geografii aj histórii, vytvárali národné povedomie. Poznávali inštitúcie v obci, v hlavnom meste. V podoblasti Dopravná výchova poznávali pravidlá cestnej premávky, reflexné prvky, využili dopravné ihrisko.
V prosociálnej výchove bola pozornosť venovaná rozvíjaniu žiadúcich osobnostných charakteristík dieťaťa, základných pravidiel slušnosti, poznávaniu pozitívnych a negatívnych emócii, vytváraniu sabaobrazu, sebaúcty,....
Snahou bolo hrovým spôsobom podporiť socializáciu deti. Tvorili sme pravidlá tried.
Dosiahnutá úroveň hovorí v prospech prosociálnych aktivít, ktoré pomohli zorientovať sa deťom v kladných i záporných vlastnostiach, učili sa obhájiť svoje stanovisko v prípade konfliktu, hodnotili svoje schopnosti, uplatňovali návyky kultúrneho správania, empaticky sme sa vciťovali do pocitov iných. Nápomocní boli maskoti tried.
Deti postupne vytvárali kolektív, tolerujú sa, vedia sa podržať, rozdeliť, obdarovať, dohodnúť
Zaujímavé bolo poznávanie vesmíru, prežívali spolu sviatky a s nimi spojené tradície, udržiavali sme zvyky. Hoci sme venovali pozornosť všetkým oblastiam, zaznamenávame rozdielnu úroveň vo vedomostiach deti, čo je dané individuálnymi danosťami deti, tiež nepozornosťou. Pri aktivitách sme využívali nové inovatívne formy práce, DT.
Túto oblasť sme podporili tými aktivitami: kvalifikovaná diagnostika rečových a jazykových schopnosti, preverenie vedomosti formou kvíz “maturita predškoláka“. Vyrábali sme projekty o planéte Zem, Mesiaci, Slnku, pri rybníku, na gazdovskom dvore, v noci, na pláži, na križovatke, pri rieke. Vytvárali sme si maľované čítania, robili sme si hostinky pre zdravie, vyrábali sme výrobky z plodov, darčeky na Vianoce., Deň matiek. Využívali sme výučbové CD, fotoaparát, prezentácie, Bee Bot, interaktívnu tabuľu. Do MŠ sme pozvali maminku, ktorá deťom prakticky ukázala ako sa treba o bábätko starať, urobili sme si ovocné šalátiky pre zdravie.
Človek a svet práce.
Učili sme deti zvládať úlohy bežného života a zručnosti s používaním nástrojov, grafomotorických predispozícií, sebaobslužných činnosti. Deti spoznávali materiály a ich vlastnosti, konštruovali, nadobúdali uživateľské zručnsti, zoznamovali sa s technológiou výroby, spoznávali remeslá a profesie.
Počiatočné problémy so sebaobslúžnymi činnosťami v priebehu roka u väčšiny deti pominuli. Niektoré sú pohodlné, lenivé. Učili sme deti starať sa o svoje osobné veci( košík s pomôckami, vrecko s úborom) Problémom bolo zaväzovanie mašličiek, šnúrok. U najmladších deti, najmä chlapcov sú tieto zručnosti na nízkej úrovni ( strihanie, stavanie podľa plánov, navliekanie....)
Umenie a kultúra.
Hudobná výchova
Rozvíjali sme elementárne hudobné schopnosti – rytmické činnosti, vokálne činnosti, inštrumentálne činnosti
Obľúbenou súčasťou bola hudobno – pohybovú činnosť a pohyb podľa hudby, tanec.
Majú vytvorený repertuár hier, piesni, básni, väčšina rada spieva, počúvajú modernú hudbu,, sú tvorivé, väčšina rada kreslí, maľuje, majú radi knihy, rozprávky. Rozprávkam rozumejú.
U niektorých deti pozorujeme nesamostatnosť pri vypracovaní PL, ba aj nezáujem o rôzne aktivity, neschopnosť prehrávať, pohodlnosť. Deti sa nevedia hrať.
Pre rozvoj v tejto oblasti : vyzdobovali sme interiér, kultúrne sme sa vyžívali na divadelných predstaveniach hratých profesionálmi ( Pyšná princezná, Domček na stračej nôžke, Janko a Marienka) Mali sme koncert so Simsalala, vianočný koncert s ZUŠ, koncert so ZŠ - Harych Veselo bolo aj na besiedke s Mikulášom, s mamami, oslavovali MDD, mali karneval, posielali výkresy do súťaži a získali ocenenie. Lúčili sme sa s predškolákmi, pestovali tradície, páčilo sa nám v školskej knižnici.
Výtvarná výchova.
Snahou bolo dosiahnuť, aby deti prostredníctvom výtvarných činnosti vyjadrovali svoje predstavy, rozvíjali fantáziu a tvorivosť. Obľúbenou činnosťou ostáva kreslenie a zostrojovanie z papiera a odpadového materiálu, prírodnín. Deti rady strihali, u niektorých deti treba zdokonaliť techniku. Zapojili sme sa do výtvarných súťaží s výstav, potešilo nás ocenenie Veroniky S. (Svet okolo nás)
Zdravie a pohyb.
Cieľom bolo osvojiť si a zdokonaliť pohybové schopnosti a zručnosti. Rozvíjali sme všetky podoblasti: Zdravie a zdravý životný štýl, Hygiena a sebaobslužné činnosti, Pohyb a telesná zdatnosť.
Organizovanými aktivitami sme posilňovali výchovu k zdravému životnému štýlu. Deti športovali v prírode, v telocvični, na ihriskách. Každodenne sme realizovali pobyt vonku.
Pohyb je obľúbeným prostriedkom upevňovania zdravia. Väčšina deti zvládla lokomočné pohyby, manipuláciu s náčiním aj pohyb na náradí. Neobratnosť sa prejavila len u jednotlivcov, mali strach z náčinia. Zaradené deti so ŠVVP neumožňovali uskutočňovať vychádzky do okolia. Pozornosť treba venovať dôslednosti pri cvičení zdravotných cvikov a kultúre stolovania.
Uskutočnili sme niekoľko aktivít: turistickú vychádzku do lesa, malú olympiádu, športové súťaže na MDD, aktivity na dopravnom ihrisku. Kvalitne pripravené aktivity a následná fotodokmentácia pomáhajú zatraktívniť našu MŠ. 1x do týždňa sme využívali telocvičňu ZŠ. Všetky pohybové aktivity podporili prevenciu proti obezite a podporili zdravý životný štýl.
Pokračovali sme v školskej reforme, uplatňovali nové, moderné učebné metódy, založené na riešení problémov, väčšej samostatnosti a tvorivosti deti. Rešpektovali sme rozdiely medzi výchovno - vzdelavacimi potrebami deti, medzi momentálnymi osobnými dispozíciami.. Diferencovali sme požiadavky vzhľadom na rozvojové možnosti a schopnosti deti vo všetkých organizačných formách denného poriadku.
Využívali sme najrôznejšie stratégie na rozvoj kľúčových kompetencií detí, cieľavedome sme zaraďovali metódy na rozvoj predčitateľskej gramotnosti, aktivity na rozvoj rytmického a tonálneho cítenia, hudobnej predstavivosti.
Našu prácu sme evalvovali, hľadali sme miesta, ktoré treba zlepšiť, akým smerom upriamiť naše aktivity, prijímali sme opatrenia. Pri hodnotení sme využívali také formy, aby deti získali spätnú väzbu. Vyzdvihli sme úspech.
O našich aktivitách a činnostiach sme informovali na webovej stránke školy, vo vývesných tabuliach obce, v ZŠ s MŠ Kudlov, v Spravodaji.
V školskom roku 2016/2017 sme pozornost venovali najmä tvorbe inovovaného ŠkVP.
Pokračovali sme v orientácií na prosociálnu výchovu s väčším priestorom pre environmentálnu výchovu. Realizovali sme aktivity na podporu zdravia, zapájali sme deti do pohybových aktivít, rozvíjali osvetovú činnosť pre deti i rodičov. Zamerali sme sa na zdravé potraviny, predchádzali sme znečisťovaniu a poškodzovaniu životného prostredia. Týmto smerom boli zamerané aj tématicke týždne (konzumácia ovocia, zeleniny, denná starostlivosť o chrup, konzumácia mlieka. K plneniu úloh boli využívané digitálne technológie
Komunikačné schopnosti deti boli rozvíjané aj v anglickom jazyku.
19. Zhodnotenie pedagogickej práce učiteliek
Výchovno – vzdelávacia práca učiteliek v našej MŠ je na veľmi dobrej úrovni. Modernizujeme proces výchovy a vzdelávania využívaním DT, moderných UP, posilnili sme prosociálnu komunikáciu s uplatňovaním humánneho prístupu učiteliek k deťom. Zamerali sme pozornosť na využitie prvkov prosociálnej výchovy a výchovy k zdravému životnému štýlu, environmentálnemu cíteniu vo všetkých výchovných oblastiach.
V pedagogickom pôsobení na dieťa sme napomáhali vyváženému rozvíjaniu všetkých stránok školskej pripravenosti. Realizovali publikovanie do časopisu Spravodaj , o aktivitách poriadaných v našej MŠ sme informovali na našej webovej stránke. Pedagogickí pracovníci majú záujem o zvyšovanie svojej odbornosti. Úsilie v tomto školskom roku bolo vynaložené na tvorbu inovovaného ŠkVP, tvorbe Plánov výchovno vzdelávacej činnosti, štúdiu metodík.
Kladne hodnotím citlivý prístup učiteliek a zamestnancov k deťom, odborný a taktný prístup k rodičom.
Vypracovala: Mgr. Magda Jašurková, zástup. pre MŠ
V Skalitom 28.8.2017