Choď na obsah Choď na menu

Meno Ježiš

POZNANIE JEZISA KRISTA  z BOZIEHO ZJAVENIA

BOH ZJAVUJE SAM SEBA

BOH ZJAVUJE SVOJ PLAN V KRISTOVI - ucast cloveka na Bozej prirodzenosti

 

KKC Odovzdavat krestansku vieru znamena predovsetkym ohlasovat Krista s cielom PRIVADZAT k viere v neho.

KKC 426 Katechetizovat znamena odhalovat v osobe Krista cely Bozi plan..... Cielom katechezy je uviest do spolocenstva ... s Jezisom...

KKC427 Vyucovanim sa ohlasuje Kristus ... " Moje ucenie nie je moje, ale toho, ktory ma poslal / Jn 7,16/

KKC 428 Ten, ktory je povolany ohlasovat Krista, ma NAJPRV hladat vznesenost POZNANIA KRISTA JEZISA.

KKC 50 Človek môže prirodzeným rozumom s istotou poznať Boha, (36) vychádzajúc z jeho diel. Ale je aj iný druh poznania (ordo cognitionis), ktorý človek svojimi silami nijako nemôže dosiahnuť, totiž druh poznania z Božieho zjavenia. Boh sa z úplne slobodného rozhodnutia zjavuje a dáva človeku. Robí to tak, že mu zjavuje tajomstvo seba samého, (1066) svoj dobrotivý plán, ktorý si v Kristovi od večnosti predsavzal v prospech všetkých ľudí. Naplno zjavuje svoj plán, keď posiela svojho milovaného Syna, nášho Pána Ježiša Krista, a Ducha Svätého.

KKC 51 „Bohu sa v jeho dobrote a múdrosti páčilo zjaviť seba samého a dať poznať tajomstvo svojej vôle, (2823) že ľudia majú skrze Krista, Slovo, ktoré sa stalo telom, v Duchu Svätom prístup k Otcovi a stávajú sa účastnými na Božej prirodzenosti.“ (1996)

-----------------------------------------------

Vznesenost poznania Krista -  Flp 3,8-11

8 A vôbec všetko pokladám za stratu pre vznešenosť poznania Krista Ježiša, môjho Pána. Preň som všetko stratil a pokladám za odpadky, aby som získal Krista9 a našiel sa v ňom bez vlastnej spravodlivosti, ktorá je zo zákona, ale s tou, ktorá je skrze vieru v Krista - spravodlivosťou z Boha, založenou na viere -,10 aby som poznal jeho, moc jeho zmŕtvychvstania a účasť na jeho utrpení tým, že sa mu pripodobním v smrti,11 aby som tak nejako dosiahol aj vzkriesenie z mŕtvych.

Katolicka cirkev na Slovensku (kbs.sk)

Sám Pán povedal: „Môj ľud bude vyhladený preto, že nieto známosti…“ (Hozeáš 4:6).

 

Modlitba: Pane, nechcem strácať čas svetským poznaním, na ktorom nezáleží. Pomôž mi tak, ako Pavlovi, hľadať duchovné poznanie, založené na poznaní Teba a poznaní Tvojho Slova.

Hľadaj správny druh poznania - Joyce Meyer Ministries - Slovak

HLADAT PANA - odmena za hladanie: 

Kristove podobenstvá — Ellen G. White Writings (egwwritings.org)

 „Večný život spočíva v tom, aby poznali teba, jediného, pravého Boha i toho, ktorého si poslal, Ježiša Krista“ Ján 17,3.

To je vrchol poznania, ktoré dáva človekovi silu. 

Keď si na pomoc zavoláš rozumnosť, keď sa svojím hlasom dovolávať budeš rozvahy, ak ju budeš hľadať ako striebro a sliediť po nej ako po skrytých pokladoch, vtedy pochopíš bázeň pred Hospodinom a nájdeš poznanie Boha“ Príslovia 2,3-5. 

-----------------------------------------------

KKC 450 Tvrdit, ze Jezis je Pan nad svetom a dejinami, znamena aj uznavat, ze clovek nema BEZDPODMIENECNE podriadit svoju osobnu volu NIJAKEJ pozemskej moci, ale JEDINE BOHU OTCOVI a PANOVI, Jezisovi Kistovi

Cisar nie je Pan.

Pred pozemskou mocou je  niekedy potrebne ' UTIECT'.

Panna Maria so svatym Jozefom dostala prikaz z neba, aby s Izraela odisli. Ostali 7 rokov v cudzej krajine cakat na zmenu politickych podmienok vo vlastnej zemi.

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MENO JEZIS 

Co znamena ?

 

 

Meno DIETATA v lone MATKY je dane Bohom Otcom:

Ježišovo meno je božské. Boh ho Márii oznámil prostredníctvom archanjela Gabriela: A dáš mu meno Ježiš (Lk 1, 31).

Mt 1,21 - Posolstvo z neba sv.Jozefovi vo sne :

Porodí syna a dáš mu meno Ježiš, lebo on zachráni svoj ľud z jeho hriechov

Ježiš je meno, ktoré je nad každé iné meno (Flp 2, 9

 

KKC 430:  JEZIS v hebrejcine znamena BOH SPASI. 

Z ineho zdroja: Meno Jezis je hebrejskeho povodu a znamena: PAN /JHVH/ zachranuje, PAN je zachrana

Niet pod nebom iného mena, daného ľuďom, v ktorom by sme mali byť spasení (Sk 4, 23

Povodne hebrejske meno Jehosua sa nachadza v Starom zakone a ma ho viacero osob. Jozue bol strazcom vchodu do stanku zjavenia a vodcom ludu do Zaslubenej zemi po smrti Mojzisa. V SZ sa stretavame tiez s knazom menom Jozue a docitame sa aj o   mestskom velitelovi menom Jozue, po ktorom bola pomenovana mestka brana.V greckom preklade ma meno Jozue vyslovostnu podobu JESUS.

-------------------------------------------------------------

 

TOTOZNOST a POSLANIE

 

 

Meno JEZIS vyjadruje totoznost, aj poslanie .

Totoznost Jezisa: MESIAS.

Poslanie : MESIAS 

 

Mesias  /hebr./ je  KRISTUS /grecky/  a 

znamena POMAZANY / v trojakej funkcii /,

t.j. SPASITEL : Lk 2,11

 

Podstata tejto mesiasskej ulohy - ulohy Spasitela tkvie v odpusteni hriechov, v oslobodeni cloveka od hriechu.

Mk 2,7:  Iba Boh, moze  odpustat hriechy  cloveka

Mt 1,21  Boh vyslobodi svoj lud z hriechov v Jezisovi, svojom vecnom Synovi, ktory je Boh a clovek .

Takto Boh v svojom Synovi, ktory sa stal clovekom, a ktory je HLAVOU  zjednocuje cele DEJINY SPASY  prospech ludi.

KKC 431

Cele vykupenie cloveka je o vyslobodeni z hriechu cloveka. Hriech je urazkou Boha. Moze ho ODPUSTIT IBA ON, BOH.

Izrael moze hladat a ziskat spasu len vo VZYVANI MENA BOHA, VYKUPITELA:

KKC 432

Meno JEZIS - Boh, druha Bozska osoba, ktora sa spojila s ludskou prirodzenostou a stala sa Clovekom.

JEZIS je MENO BOHA a IBA ON PRINASA cloveku SPASU.

 

Jezis spasil cloveka od viny hriechu tak, ze ho vykupe, ocisti vo svojej vlastnej KRVI.

Je to Jezisova KRV ZADOSTCINENIA, ktoru Jezis prelial pocas svojho umucenia.

Jezis spasil cloveka od pritomnosti hriechu aj tym, ze do ocisteneho srdca cloveka vlieva  posvacujuceho DUCHA.

Jezis oslobodi coveka i od vsetkych nasledkov hriechu, ked clovek obdrzi oslavene telo na konci sveta.

 

Vtelenim sa Jezis tak zjednotil so vsetkymi ludmi - vsetci mozu byt spaseni,ked ho budu vzyvat.

Vzyvat toho, ktory cloveka vykupil a ktory ma svoje meno : JEZIS.

Jn 3,17 / z reci pre Nikodema/:  

 Lebo Boh neposlal Syna na svet, aby svet odsúdil, ale aby ho spasil.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VZACNE MENO

Jezis je meno, ktore jeho lud, ti, ktori  ho miluju, oznacuju za VZACNE a SLADKE MENO.

Piesen piesni 1,3:

Pre vôňu tvojich výborných olejov — tvoje meno je ako vzácny olej — preto ťa devy milujú

 

 Toto slávne meno Duch Svätý prirovnáva k oleju: Jak olej rozliaty je tvoje meno (Pies 1, 3). Svätý Bernard vysvetľuje, že olej je svetlo, pokrm i liek, a preto meno Ježiš osvecuje ducha, je pokrmom srdca a liekom duše. Osvecuje ducha, lebo týmto menom vyviedol svet z temnôt modlárstva k svetlu viery.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Doba Stareho zakona

433 Meno Boha vzyval iba raz do roka velknaz na zmierenie za hriechy Izraela, ked predtym pokropil krvou obety zlutovnicu v Svatyni svatych. 

Zlutovnica bola miestom Bozej pritomnosti.

Ex 25,22

22 Tam sa budem s tebou stretávať a z vrchnáka medzi cherubmi na arche svedectva

sa budem s tebou rozprávať o všetkom, čo ti prikážem pre Izraelitov.

Lv 16,2

„Povedz svojmu bratovi Áronovi,

nech nevstupuje hocikedy do svätyne za oponu pred vrchnák, ktorý je na arche,

aby nezomrel, lebo v oblaku nad vrchnákom sa budem zjavovať.

Nm 7,89

89 Kedykoľvek vošiel Mojžiš do stanu stretávania, aby sa zhováral s Hospodinom,

počul hlas toho, ktorý sa s ním zhováral od vrchnáka na arche svedectva,

spomedzi dvoch cherubov. Takto sa s ním zhováral.

 

 

Hebr.9,5

POZEMSKÁ A NEBESKÁ SVÄTYŇA

1 Teda aj prvá zmluva mala bohoslužobné predpisy a pozemskú svätyňu. 2 Bol zhotovený prvý stan, v ktorom bol svietnik, stôl a predkladané chleby. Nazýva sa svätyňou. 3 Za druhou oponou bol stan, ktorý sa volá svätyňa svätých. 4 K nej patril zlatý kadidlový oltár, archa zmluvy, obložená zo všetkých strán zlatom, a v nej zlatá nádoba s mannou, Áronova palica, ktorá vypučala, a tabule zmluvy. 5 Nad ňou boli cherubi slávy, ktorí zatieňovali vrchnák archy zmluvy. O tom teraz podrobne netreba hovoriť. 6 Odkedy je to takto zariadené, stále vchádzajú do prvého stanu kňazi, ktorí tam konajú bohoslužbu. 7 Do druhého však vstupuje iba sám veľkňaz raz do roka, nie však bez krvi, ktorú prináša za svoje priestupky a za priestupky ľudu. 8 Takto Duch Svätý ukazuje, že kým stojí prvý stan, nie je ešte zjavná cesta do svätyne. 9 To je prirovnanie pre terajší čas, keď sa prinášajú dary a obety, ktoré nemôžu vo svedomí urobiť dokonalým toho, kto koná bohoslužbu; 10 spočívajú iba v pokrmoch, nápojoch a v rozličných umývaniach, čo sú len vonkajšie predpisy, ktoré platia do času nápravy. 11 Keď však prišiel Kristus, veľkňaz budúceho dobra, cez väčší a dokonalejší stan, nie rukou zhotovený, čiže nie z tohto stvoreného sveta, 12 raz navždy vošiel do svätyne, no nie s krvou capov a teliat, ale so svojou vlastnou krvou, a tak získal večné vykúpenie. 13 Veď ak už pokropenie krvou capov a býkov a popol z jalovice posväcuje poškvrnených, aby boli telesne čistí, 14 o to viac krv Krista, ktorý mocou večného Ducha sám seba priniesol Bohu ako nepoškvrnenú obetu, očistí nám svedomie od mŕtvych skutkov, aby sme mohli slúžiť živému Bohu. 15 A preto je prostredníkom novej zmluvy, aby prisľúbenie večného dedičstva dosiahli všetci, čo sú povolaní — lebo podstúpil smrť, aby ich vykúpil z previnení spáchaných počas prvej zmluvy

--------------------------------------------------------------------------

 

 

Sv.Pavol hovori:

Rim 3,25 

Boh ho ustanovil za prostriedok zmierenia skrze jeho krv prostredníctvom viery.

2 Kor 5,19

Veď Boh v Kristovi zmieril svet so sebou.

Nepočítal ľuďom ich previnenia a nám uložil ohlasovať slovo zmierenia.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Meno JEŽIŠ znamená : JAHVE je spása.

 

Vzývaj toto MENO s vierou plnou úcty pre získanie Jeho Božej pomoci.

 

 

KRISTUS — PRÍKLAD POKORY Fil 2,10-11

5 Zmýšľajte medzi sebou tak, ako Kristus Ježiš: 6 On, hoci mal Božiu podobu, svoju rovnosť s Bohom nepovažoval za korisť, 7 ale zriekol sa jej, keď vzal na seba podobu služobníka a stal sa podobný ľuďom a podľa vonkajšieho zjavu bol pokladaný za človeka, 8 ponížil sa a stal sa poslušným až na smrť, a to smrť na kríži. 9 Preto ho Boh nad všetko povýšil a dal mu meno nad každé meno, 10 aby sa pri mene Ježiš zohlo každé koleno tých, čo sú na nebi, na zemi aj v podsvetí 11 a aby každý jazyk vyznával na slávu Boha Otca: „Ježiš Kristus je Pán.

 

 

Modlitba redemtoristov:

Ježišovo meno – Redemptoristi

Keby som ťa stále vzýval, ó, môj Ježiš, diabol by ma nikdy neporazil!

Žalostne som stratil tvoju milosť, pretože v pokušeniach som zanedbal volať ťa na pomoc. Teraz však vo všetko dúfam skrze tvoje sväté meno: Všetko môžem v tom, ktorý ma posilňuje (Flp 4, 13).

Vpíš teda, ó, môj Spasiteľ, vpíš do môjho úbohého srdca tvoje premocné meno Ježiš, aby som ho mal stále vo svojom srdci, aby som ťa miloval, aby som ho mal vždy na svojich perách a vzýval ho vo všetkých pokušeniach, ktoré mi pripravuje peklo v snahe znova ma dostať do svojej moci, aby som sa odlúčil od teba a stal jeho otrokom.

V tvojom mene je prameň každého dobra. Ak budem utrápený, ono ma poteší, keď si pomyslím, že si bol omnoho viac ako ja zarmútený z lásky ku mne. Ak zmalomyseľniem pre svoje hriechy, ono mi dá odvahu; pripomenie mi, že si prišiel na svet, aby si spasil hriešnikov.

Ak budem pokúšaný, tvoje meno mi dá silu; pripomenie mi, že keď mi prichádzaš na pomoc, peklo ma nemôže poraziť. A napokon, ak by som ochladol v láske k tebe, ono mi dodá nadšenie; pripomenie mi lásku, ktorou ma miluješ.

Milujem ťa, môj Ježiš! Ty si, a dúfam, že stále budeš mojou jedinou láskou.

Darujem ti celé svoje srdce, ó, môj Ježiš.

Len teba chcem milovať a chcem ťa vzývať tak často, ako len budem môcť.

Chcem zomrieť s tvojím menom na perách, s menom nádeje, s menom spásy, s menom lásky.

Ó, Mária, ak ma miluješ, vypros mi túto milosť: daj, aby som stále vzýval tvoje meno a meno tvojho syna!

Vaše presladké mená nech sú dychom mojej duše.

Nech ich naveky opakujem teraz aj v hodine smrti vzdychajúc: Ježiš a Mária, pomôžte mi!

Ježiš a Mária, milujem vás!

Ježiš a Mária, vám zverujem svoju dušu!

 

Vzývanie mena Ježiš pomáha v 3 oblastiach:

 

1/ V potrebách telesných: Mk 16,17-19, Skut 9,32

 

2/ V potrebách duchovných: Skut 2,21 - proroctvo Joela, Rim 10,13, Sk 7,59, Thomas Morus

 

3/ Proti satanským útokom a v pokušeniach: Mt 8,28-34, Kol 3,17 , Jn 16,23-24

 

 

 

Telesné potreby:

KÁNONICKÝ DODATOK EVANJELIA Mk 16,17-19

9 Keď v prvý deň po sobote včasráno vstal, zjavil sa najprv Márii Magdaléne, z ktorej kedysi vyhnal sedem démonov. 10 Ona to bežala oznámiť tým, čo bývali s ním, ktorí teraz trúchlili a plakali. 11 Keď počuli, že žije a že ho videla, neverili tomu. 12 Potom sa dvom z nich zjavil v inej podobe na ceste, keď išli na vidiek. 13 Vrátili sa a oznámili to ostatným. Ani im neverili. 14 Napokon sa zjavil Jedenástim, keď stolovali. Vyčítal im neveru a tvrdosť srdca, pretože neuverili tým, čo ho videli vzkrieseného. 15 Povedal im: „Choďte do celého sveta a hlásajte evanjelium všetkému tvorstvu. 16 Kto uverí a dá sa pokrstiť, bude spasený. Kto však neuverí, bude odsúdený. 


17 Tých, čo veria, budú sprevádzať tieto znamenia: V mojom mene budú vyháňať démonov a hovoriť novými jazykmi. 18 Budú brať do rúk hadov a keď aj niečo smrtonosné vypijú, neublíži im to. Na chorých budú klásť ruky a oni ozdravejú.“ 19 Keď im to Pán Ježiš povedal, bol vzatý do neba a zasadol po Božej pravici20 Oni sa rozišli a všade kázali. Pán im pomáhal a ich slovo potvrdzoval znameniami, ktoré ich sprevádzali.

PETER UZDRAVUJE OCHRNUTÉHO - Skutky Ap.9

32 Pri svojich návštevách prišiel Peter aj k svätým, čo žili v Lydde. 33 Našiel tam istého človeka menom Eneáš, ktorý bol ochrnutý a už osem rokov ležal v posteli. 34 Peter mu povedal: „Eneáš, uzdravuje ťa Ježiš Kristus. Vstaň a sám si usteľ!“ Eneáš hneď vstal. 35 Videli ho všetci, ktorí bývali v Lydde a na rovine Šarón, a obrátili sa k Pánovi.

DuchovnÉ potreby:

PRVÁ PETROVA REČ ZÁSTUPOM Sk 2,21

14 Tu sa Peter spolu s Jedenástimi postavil a zvýšeným hlasom ich oslovil: „Judskí muži a všetci obyvatelia Jeruzalema! Pozorne počúvajte moje slová a uvedomte si: 15 Títo ľudia nie sú opití, ako sa domnievate; veď je iba tretia denná hodina. 16 Ide však o to, čo povedal prorok Joel: 17 V posledných dňoch, hovorí Boh, vylejem svojho Ducha na každé telo. Vaši synovia a vaše dcéry budú prorokovať, vaši mladíci budú mať videnia a vašim starcom sa budú snívať sny. 18 V tých dňoch vylejem svojho Ducha aj na svojich služobníkov a svoje služobnice a budú prorokovať. 19 Urobím divy hore na nebi a znamenia dolu na zemi, krv, oheň a kúdoly dymu. 20 Slnko sa premení na tmu a mesiac na krv, skôr ako príde Pánov deň, veľký a slávny. 21 Vtedy bude zachránený každý, kto bude vzývať Pánovo meno22 Muži Izraela, počujte tieto slová: Ježiša Nazaretského Boh medzi vami potvrdil mocnými činmi, divmi a znameniami, ktoré uprostred vás, ako sami viete, vykonal Boh skrze neho. 

UKAMEŇOVANIE ŠTEFANA Sk 7,59

54 Keď to počuli, v srdci zúrili a škrípali zubami proti nemu. 55 Ale on, plný Ducha Svätého, uprene sa zahľadel na nebo, videl Božiu slávu a Ježiša stáť po pravici Boha 56 a povedal: „Hľa, vidím otvorené nebo a Syna človeka stáť po pravici Boha.“ 57 Tu skríkli mohutným hlasom, zapchávali si uši a súhlasne sa vrhli na neho. 58 Vyhnali ho za mesto a kameňovali ho. Svedkovia si odložili šaty k nohám mládenca, ktorý sa volal Saul. 59 A kameňovali Štefana, ktorý volal slovami: „Pane Ježišu, prijmi môjho ducha.“ 60 Potom si kľakol a zvolal mocným hlasom: „Pane, nezapočítaj im tento hriech.“ Keď to povedal, zomrel.

SPÁSA PRE VŠETKÝCH Rim 10,13

5 Mojžiš totiž o spravodlivosti zo Zákona píše: Človek, ktorý koná tieto veci, bude z nich žiť. 6 No spravodlivosť z viery hovorí takto: Nehovor vo svojom srdci: Kto vystúpi do neba? — aby priviedol Krista dolu —, 7 ani nehovor: Kto zostúpi do priepasti? — aby vyviedol Krista spomedzi mŕtvych. 8 Čo teda hovorí? Blízko teba je Slovo, v tvojich ústach a v tvojom srdci, to znamená slovo viery, ktoré hlásame. 9 Pretože ak svojimi ústami vyznáš Ježiša ako Pána a vo svojom srdci uveríš, že Boh ho vzkriesil z mŕtvych, budeš spasený. 10 Lebo srdcom veríme v spravodlivosť, ale ústami vyznávame spásu. 11 Písmo totiž hovorí: Nikto, kto verí v neho, nebude zahanbený. 12 Niet teda rozdielu medzi Židom a Grékom, lebo ten istý je Pánom všetkých, bohatý pre všetkých, ktorí ho vzývajú. 13 Veď každý, kto by vzýval Pánovo meno, bude spasený. 14 Ako však budú vzývať toho, v ktorého neuverili? Ako uveria v toho, o ktorom nepočuli? A ako počujú bez kazateľa? 15 Ako budú hlásať, ak nie sú poslaní? Ako je napísané: Aké krásne sú nohy tých, ktorí zvestujú dobré veci. 16 Ale nie všetci poslúchali evanjelium. Izaiáš totiž hovorí: Pane, kto uveril nášmu posolstvu? 17 Teda viera je z počutia, počutie však skrze Kristovo slovo.

3/ proti zlým duchom a v pokušení

UZDRAVENIE POSADNUTÝCH V GADARSKOM KRAJI Mt 8,28-34

28 Keď prišiel na druhý breh do gadarského kraja, vybehli proti nemu dvaja posadnutí, ktorí vyšli z hrobov. Tak zúrili, že sa nikto neodvážil prejsť po tej ceste. 29 Zrazu vykríkli: „Čo ťa do nás, Boží Syn? Prišiel si nás sem mučiť pred určeným časom?“ 30 Obďaleč sa pásla veľká črieda svíň. 31 Démoni ho prosili: „Ak nás už vyháňaš, pošli nás do tej čriedy svíň.“ 32 Povedal im: „Choďte!“ Vtom vyšli a vošli do svíň. Nato sa celá črieda vyrútila dolu úbočím do mora a zahynula vo vode. 33 Pastieri ušli a keď prišli do mesta, porozprávali všetko, aj o posadnutých. 34 Tu celé mesto vyšlo v ústrety Ježišovi. Keď ho stretli, prosili ho, aby odišiel z ich kraja.

Kol 3,17

1 Ak ste teda boli spolu s Kristom vzkriesení, hľadajte to, čo je hore, kde Kristus sedí po pravici Boha. 2 Myslite na to, čo je hore, nie na to, čo je na zemi. 3 Lebo ste umreli a váš život je skrytý s Kristom v Bohu. 4 Keď sa zjaví Kristus, váš život, vtedy sa aj vy spolu s ním zjavíte v sláve. 5 Umŕtvujte teda to, čo je vo vašich údoch pozemské: smilstvo, nečistotu, vášeň, zlú žiadostivosť a lakomstvo, ktoré je modloslužbou. 6 Pre tieto veci prichádza Boží hnev na neposlušných synov. 7 Kedysi ste sa v tom aj vy pohybovali a žili. 8 Teraz však aj vy zhoďte zo seba všetko: hnev, rozhorčenie, zlobu, rúhanie, necudné reči zo svojich úst. 9 Neluhajte si navzájom, keď ste už vyzliekli starého človeka s jeho skutkami 10 a obliekli ste si nového, ktorý sa obnovuje, aby nadobudol poznanie podľa obrazu toho, ktorý ho stvoril. 11 Potom už nie je ani Grék, ani Žid, ani obriezka, ani neobriezka, ani barbar, ani Skýt, ani otrok, ani slobodný, ale všetko a vo všetkých je Kristus. 12 Ako vyvolení Boží, svätí a milovaní, oblečte si milosrdný súcit, dobrotivosť, pokoru, miernosť, trpezlivosť, 13 navzájom sa znášajte a odpúšťajte si, najmä ak by mal niekto niečo proti niekomu. Ako Pán odpustil vám, tak aj vy odpúšťajte druhým! 14 Nadovšetko sa však odejte láskou, ktorá je zväzkom dokonalosti. 15 A pokoj Kristov nech rozhoduje vo vašich srdciach, veď preň ste boli povolaní v jednom tele. A buďte vďační! 16 Kristovo slovo nech vo vás prebýva bohato: vo všetkej múdrosti sa navzájom učte a napomínajte a vďačne spievajte vo svojich srdciach Bohu žalmy, hymny, duchovné piesne. 17 A všetko, čo konáte slovom alebo skutkom, všetko robte v mene Pána Ježiša a skrze neho ďakujte Bohu Otcovi.


 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

77 milostí,

ktoré vyvierajú z pobožnej účasti na svätej omši

 

 

Podľa súkromného zjavenia o.Martina von Cochema / z knihy: Vysvetlenia k sv.omši/

Cirkevné povolenie : 10.6.1953 gen.vikár Merkel, Limburg an der Lahn, Nemecko

 

o,Martin Cochem / 1630-1712/ bol nemecký kapucín, teológ, kazateľ a askéta. 

 

1.

Pre tvoju spásu posiela Boh Otec svojho milovaného Syna z neba.

2.

Pre tvoju spásu premieňa Duch svätý chlieb a víno na pravé Telo a pravú Krv Krista.

3.

Pre teba prichádza Syn Boží z neba a skrýva sa vo svätej Hostii.

4.

Áno, On sa tak ponižuje, že je prítomný aj v tej najmenšej čiastke svatej  Hostie.

5. 

Pre tvoju spásu obnovuje milostivé tajomstvo VTELENIA.

6.

Pre tvoju spásu sa znova NARODÍ počas svätej omši duchovným spôsobom.

 

 

 

63.

Skrze svätú omšu získaš pomoc a útechu v tvojej poslednej hodine života od anjelov a svätých.

64.

Pri tvojej smrti ťa budú potešovať všetky sväté omše, na ktorých si sa zúčastnil/a a pomôžu ti, aby si mal/a hlbokú dôveru v Božie milosrdenstvo.

65.

Sväté omše, na ktorých si sa zúčastnil/a pôjdu s tebou k božskému súdu a budú za teba prosiť o milosť pri prísnom božom súde.

66.

Budeš mať pravdepodobne krátky očistec, lebo si mnohými sväatými omšami zaplatil/a svoje dlhy.

67.

Skrze každú svätú omšu zmierňuješ svoj očistec viac ako skrze akékoľvek iné dielo pokánia.

68.

Jedna svätá omša, na ktorej sa zúčastníš v tvojom živote ti bude viac užiitočná ako mnoho iných, ktoré po tvojej smrti za teba bude odslúžených.

 

.....

76. 

Skrze účasť na svätej omši môžeš zmierniť útrapy očistca a úbohým dušičkám v očistci prinesieš osvieženie.

77. 

Keď za zomrelých nemôžeš dať odslúžiť svätú omšu, môžeš ich vykupovať  svojou účasťou na svätej omši. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

.........

 

 

 

 

 

,,....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....

 

 

 

 

 

 

......

 

Die Kraft des hochheiligen Namens Jesus

 
 

Die Kraft des heiligen Namens Jesus

Der hl. Antipas hat durch die Kraft des heiligen Namens Jesus die Teufel aus den heidnischen Tempeln vertrieben, die Christen in ihrer Trübsal getröstet und sich selbst zum Martertod gestärkt. Er hat dabei nur das befolgt, was die katholische Kirche immer und überall von der übernatürlichen Kraft des heiligen Namens Jesus glaubt und lehrt, nämlich, daß die übernatürliche Kraft des heiligen Namens Jesus nicht in den fünf Buchstaben dieses Wortes, sondern in der erlösenden, heiligenden und beseligenden Gnadenwirkung liege, welche immerfort von dem menschgewordenen, gekreuzigten und triumphierenden Gottessohn ausströmt.

1. Die heilige Kirche gründet ihre Lehre zunächst auf die Verheißung Jesu Christi selbst: „Wahrlich, wahrlich sage Ich euch, wenn ihr den Vater in meinem Namen um etwas bitten werdet, so wird Er euch geben.“ (Joh. 16,23) „Um was immer ihr den Vater in meinem Namen bitten werdet, das werde Ich tun, damit der Vater in dem Sohn verherrlicht werde.“ (Joh. 14,13) „In meinem Namen werden sie (die Gläubigen ohne Unterschied und ohne Ausnahme) Teufel austreiben, mit neuen Sprachen reden, Schlangen aufheben, und wenn sie etwas Tödliches trinken, wird es ihnen nicht schaden; Kranken werden sie die Hände auflegen, und sie werden gesund werden.“ (Mark. 16,17 u. 18) „Niemand, der in meinem Namen Wunder wirkt, wird leicht Mich schmähen können.“ (Mark. 9,38)

2. Die heilige Kirche gründet ihre Lehre ferner auf die ununterbrochene Überlieferung: Der Apostelfürst Petrus heilte im Namen Jesu den Lahmgeborenen an der Tempelpforte in Jerusalem (Apg. 3), den gichtbrüchigen Äneas zu Lydda und erweckte zu Joppe die tote Tabitha zum Leben. (Apg. 9) Der hl. Paulus befreite zu Philippi im Namen Jesu eine Magd von einem Geist des Python (Wahrsagergeist) (Apg. 16) Der hl. Chrysostomus lehrt: „Durch den heiligen Namen Jesus ist der Erdkreis bekehrt, die Tyrannei aufgehoben, der Teufel unter die Füße getreten, der Himmel geöffnet worden. Wenn du issest, wenn du trinkest, wenn du ausgehest, so tue Alles im Namen Jesus und – Alles wird dir gelingen.“ Der hl. Johann Climacus ermahnt: „Schlage nieder deine Feinde im Namen Jesu; denn es gibt keine mächtigere Waffe, weder im Himmel noch auf der Erde.“ Der hl. Vinzenz Ferrer bezeugt seine eigene Erfahrung mit den schönen Worten: „Der Name Jesus heilt alle Krankheiten; hätten wir Andacht zu demselben, die Ärzte würden bei uns gar wenig zu verdienen haben. Denn alle Kräfte der Engel und der Heiligen sind in demselben enthalten. Jesus ist unser unfehlbarer Arzt, und deshalb hat Er uns, nachdem Er unseren Seelen das Heil durch die Erlösung erwirkt, eine Arznei hinterlassen, indem Er sprach: „In meinem Namen werden sie den Kranken die Hände auflegen und sie gesund machen; aber ach, wir haben keine wahre Andacht zu diesem heiligen Namen, wir setzen lieber unser Vertrauen auf eitle, abergläubische Mittel!“

Die heiligen Väter: Augustinus, Gregor von Nyssa, Gregor der Große, Paulinus Beda … haben viele Zeugnisse aufbewahrt, daß sehr schwere Krankheiten, Krebs, Auszehrung, Fallsucht, Blindheit, Taubheit, Gicht … allein durch Anrufung des heiligen Namens Jesus geheilt wurden. Auch aus unsern Tagen sind die Heilungen eines Gasser, Hohenlohe, Wolf … allbekannt. Der hl. Laurenz Justinian lehrt in Bezug auf Gemütsleiden: „Wirst du von gotteslästerlichen Gedanken geplagt: fühlst du dich zu unnatürlichen Sünden wider die Keuschheit, wider dein eigenes Leben gereizt: wirst du von Furcht, von Zweifeln gemartert, rufe mit Herz und Mund: „Jesus!“ und die Kraft dieses heiligen namens ist es, welche das Herz erfreut, das Gemüt erquickt, die Andacht nährt, den Geist zur Gottseligkeit vorbereitet.“ Der schon genannte hl. Vinzenz Ferrer sagt: „Wenn du keine Reue über deine Sünden zu Stande bringst: wenn dein Herz gefühllos ist, wie ein Stein, so knie hin vor das Kruzifix, sprich „Jesus“ und mache zugleich das heilige Kreuz auf die Brust, – es wird zur Buße erweicht.“ Wie und wozu gebrauchst du den hocheiligen Namen Jesus? –
aus: Otto Bitschnau OSB, Das Leben der Heiligen Gottes, 1881, S. 265 – S. 266

 

 

 

 

 

/https://www.pravoslavnekrestanstvo.sk/svati-a-starci-reci/duchovne-bohatstvo/

 

Človek vníma druhého často veľmi povrchne. Vidí ho len vtedy, keď sa ten druhý vedome s veľkým úsilím, alebo za podpory iných, presadil. Ak bytie človeka je spojené s takou túžbou, byť niekým a byť uznávaný preto, že má to svoje bytie, potom je to vedomé budovanie svojho postavenia v spoločnosti. 

Ale duchovne bohatí ľudia sú často  neviditeľní a navonok prehľadnuteľní.

Ako získať duchovné bohatstvo? Ježiš to zdôraznil slovami: „Ukladajte [si] poklady v nebi.“ ​(Matúš 6:20) Duchovné bohatstvo sa nezhromaždí samo. Človek musí venovať čas, úsilie, obete, aby si dokázal žiť v  blízkom vzťahu k Bohu, aby sa stal duchovným človekom.   Príslovia 2:1–6.

Mt 6,9

Bohatstvo človeka sa predsa nemeria len materiálnymi vecami a peniazmi. Porozmýšľajte, čim ešte môžeme byť bohatí, keď nie vecami hmotnými. Ak si myslíte, že ničím, tak sa veľmi mýlite.  To najdôležitejšie bohatstvo, ktoré v sebe nosíme je duchovné. To si kúpiť nemôžeme za žiadne peniaze sveta. Buď ho v sebe máme, alebo nemáme. Nemyslíme tým, ako často sa modlíte a či pravidelne chodíte do kostola. Pomenovaním duchovné bohatstvo myslíme naše vnútro, nie našu vieru. Je jedno, či ste ateista, katolík, evanjelik, či vyznávate niečo celkom iné. Dôležité je to, ako žijete, ako sa správate, a aké hodnoty tvoríte.

Človek, ktorý je vnútorne bohatý je spravidla šťastný. Koná dobro, správa sa pekne a všade kde sa objaví prinesie so sebou pozitívnu energiu. Takýto ľudia majú empatiu a vedia ostatných lepšie pochopiť. Dokážu pomôcť svojim blízkym, keď to najviac potrebujú.

 

Ako asi vyzerá bežný deň vnútorne bohatého človeka? Ak si myslíte, že prvé čo ráno urobí je, že si zapne počítač, objedná manželke luxusné diamantové šperky, alebo spustí online casino, kde si zahrá ruletu, aby znásobil svoje majetky, tak sa mýlite. Takéhoto človeka nezaujíma mamon ani netúži po sláve a peniazoch. Chce len viesť pokojný a dobrý život, a hlavne pomáhať. To je jeho poslanie. Títo ľudia sú ako živí anjeli. Žijú medzi nami a ak sa dobre poobzeráte, tak ich určite nájdete aj vo Vašom okolí. Majú rôzne povolania. Môžete medzi nimi nájsť lekárov, inžinierov, učiteľov, či robotníkov. Sú všade a ich bežný deň je takmer rovnaký ako ten Váš.

Niektorí vidia duchovné bohatstvo takto:

Byť (duchovné bohatstvo) znamená oveľa viac ako mať (materiálne bohatstvo)

 

Iní vidia duchovne bohatstvo v schopnosti diskutovať, ...

Je potrebné písať a hovoriť o tom minimálne preto, aby sa život v našej krajine zlepšil. Aby ľudia prestali zametať niektoré problémy pod stôl.

 Lebo len v plodnej diskusii, širokej polemike, názorovej pluralite a kvalifikovanej oponentúre je možné docieliť najlepšie riešenia problémov, zabezpečiť vývinový posun kvality bytia i nárastu životnej úrovne a prehĺbeniu demokracie v spoločnosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

V cirkvi sa rozlisuju len dve povolania:

 

- povolanie k rodinnemu zivotu .proreprodukcna uloha 

- povolanie pre zivot s Bohom :alebo pre Boziu sluzbu - knazi, Bohu zasvateni reholnici alebo laici

 

- obetne duse vo svete / napr.sv.Gemma/, Panne Marii zasvatene duse vo svete, Bohu odovzdane duse - ktore nemaju vlastnu rodinu. 

 

Na Slovensku v poslednych rokoch obdrzali v podmienkach cirkvi vysoku podporu priprava na manzelstvo, podpora manzelskych parov s detmi.

Podpora a modlitby za knazske povolania a reholne povolania existovala existuje.