Dejiny
V roku 1916 sa spojili dve nemecké firmy, Rapp Motorenwerke a Gustav Otto Flugzeugwerke, z ktorých vznikla spoločnosť Bayerische Flugzeugwerke. O rok neskôr sa spoločnosť premenovala na Bayerische Motoren Werke (Bavorské Motorové Závody), teda BMW. Spočiatku sa firma špecializovala iba na výrobu leteckých motorov. Po skončení Prvej svetovej vojny v roku 1918 bolo BMW prinútené ukončiť výrobu leteckých motorov podmienkami Versaillskej zmluvy.Spoločnosť sa preto v roku 1923 zamerala na výrobu motocyklov, a hneď po zrušení zmluvy v 1928-1929 začala vyrábať automobily.S jedným z motorov dokonca získala svetový rekord, keď v roku 1919 Franz Diemer dosiahol s lietadlom poháňaným motorom BMW IV rekordnú výšku 9 759 metrov. V roku 1922 bola otvorená továreň v Mníchove, na mieste, kde automobilka sídli dodnes.O rok neskôr bol postavený prvý motocykel BMW R32. Firma do automobilového priemyslu vstúpila v roku 1928, keď odkúpila závod v Eisenachu. Spoločnosť vyrábala iba jediný model na základe vozidla Austin Seven, ktorý vyrábala na základe licencie pod označením Dixi. Pôvodný model mal motor s objemom 750 cm³ a výkonom 11 kW (14 k). Neskoršie verzie z roku 1932 nazývané 3/20 PS mali vyšší výkon a modernejšiu konštrukciu.