História
Kolektívne nakupovanie sa neustále postupne formuje približne od prelomu tisícročí, kedy by sa ako jeden z dvoch hlavných spúšťačov tohto štýlu nakupovania, dal považovať internetový obchod s názvom Mercata Inc., ktorý spolu s finančnou podporou od firmy Microsoft, založil americký vynálezca, investor a filantrop Paul Gardner Allen. Mercata prišla na trh s pútačom, v ktorom vyzvala ľudí, pripojených k internetu k spoločnému spojeniu sa a následnému nakupovaniu, ktoré spočívalo v tom, že viac ľudí prejaví záujem o výrobok, ktorý je v danú chvíľu v ponuke, o to viac cena výrobku klesne. Tento obchod zastavil svoju činnosť v roku 2001, nakoľko nedokázal obstáť na trhu, pretože sa do popredia dostal Amazon.com. Druhým spúšťačom kolektívneho nakupovania, a teda aj tou dobou najväčším konkurentom firme Mercata, bola spoločnosť Mobshop Inc., ktorá sa však na trhu dlho neudržala.