Call of Duty Ghosts
Call Of Duty: Ghosts sa vracia, aby zarobila nejaké peniažky pre chudobné Activision a ďalšie štúdiá. Ako dopadla?
Máme tu ďalší diel Call Of Duty, presnejšie desiaty s podtitulom Ghosts, ktorý si na starosť zobrali Infinity Ward, aby tak vrátili COD na výslnie z tieňa Modern Warfare série. Ono sa im to tak celkom nepodarilo, aj keď znova, ako minulý rok, Call of Duty prináša kopu vylepšení. Bohu žiaľ, nie takých, z ktorých vám padne sánka.
Kampaň neuvarí nič nové, len zohreje polievku, ktorú ste jedli už niekoľko krát
Krátka 5-6 hodinová kampaň vás zoznámi s jednotkou Ghosts, elitnými vojakmi, ktorí bojujú nie len za vyššie ciele, ale aj za vlastné záujmy. Call of Duty sa tak zbavila istého amerického patriotizmu a hlavným ťahákom príbehu bude osobná pomsta. Skupina Ghosts nemá príliš spoločné s Ghostom z Modern Warfare, ale bude vám ho silne pripomínať. (copy and paste videá sú na konci článku)
Elitná skupina amerických vojakov sa musí vysporiadať s globálnou krízou, ktorú spôsobila najmä Federácia, militantná skupina, ktorá sa k moci dostala rozpútaním ropnej krízy v Južnej Amerike. Práve Federácia sa zmocnila orbitálnej superzbrane a kompletne zdevastovala Spojené Štáty. Federáciu predstavuje jeden nepriateľ, Rorke, čiže úplne rovnaký koncept, ako pri všetkých ostatných Call Of Duty. Jedna teroristická skupina, jeden hlavný nepriateľ a elitní vojaci, ku ktorým patrí aj náš hrdina Logan, brat Hesh a nemecký ovčiak Riley.
Je celkom fajn, že drvivú väčšinu príbehu sledujeme len očami Logana, nevzniká z toho chaos a udalosti s rozmanitými lokalitami sú dávkované s rozumom. Príbeh je ale tak klišovitý, že dokážete predvídať aj to, kto schytá guľku a kto to prežije do samotného konca.
Takmer všetky scény budete vidieť pripravené na ďalší script, ktorý do arény vpustí desiatky nepriateľov a začínajú sa jatky. A správanie postavy a zbraní nie sú natoľko atraktívne, aby vás vôbec to strieľanie bavilo. Realizmus som nečakal, ale nečakal som ani to, že polka hry bude spracovaná ako budgetová mobilná hra. Áno, presne taký pocit som z kampane mal.
Kampaň vás pobaví aj inými nedostatkami, ak napríklad nenasledujete spoločníkov, máte smolu, nasleduje reštart s hláškou „Nechali ťa pozadu.“ A čo sa nelogickosti týka, je vtipné, že hlavná postava pri obrovskom zemetrasení sa beží skryť do budovy, zavrie za sebou dvere a o 5 sekúnd na to povie, že musíme budovu opustiť, inak zomrieme. A tiež mi príde nelogické, že na útok lietadlovej lode niekto pošle 30 bojových vrtuľníkov, 150 člnov a bombardér AC-130. To aby ste mali do čoho nasledujúcich desať minút strieľať. Tu naozaj niet čo pochváliť, snáď len práve momenty, ktoré vám naženú adrenalín a scény, ktoré v Infinity Ward vždy tak perfektne zvládnu.
Zatiaľ čo Black Ops 2 priniesol do série kopu inovácií, tu nájdete len jednu. Psa. Riley vás bude sprevádzať takmer celým príbehom a stane sa z neho príjemný spoločník, ktorý nie je v hrách tak častým. V niektorých pasážach ho budete dokonca môcť priamo ovládať jednoduchými pokynmi.
Multiplayer preplnený drobnými novinkami, ktoré si takmer nevšimnete
Naopak multiplayer prináša noviniek viac, ale všetky sú len naoko. Je to klasický, rýchly a adrenalínový multiplayer, na ktorý sme v sérii COD zvyknutí, spolu so všetkými perkami, killstreakmi, úpravou zbraní a tak ďalej. Po novom však môžete hrať za ženu a spôsob vybavenie dostal mierne úpravy.
Po novom si neodomykáme vybavenie levelom, ale tokenmi, ktoré získate za level alebo splnené misie. Vďaka tomu sa môžete dostať ku všetkým obľúbeným zbraniam a výbave relatívne skoro, je len na vás, čo si odomknete. Tokeny odomykajú aj hrateľné postavy, ktoré je teraz možné upravovať aj vizuálne, rôznymi kúskami oblečenia.
Novinkou majú byť dynamické mapy (heh, zdravíme Levolution) ktoré zmenia tvár mapy priamo počas zápasu. Počas hrania multiplayeru som niektoré tieto mapy ochutnal ale nezanechalo to vo mne nejaké extra pocity. Mapa Stoneheaven má bránu, ktorá sa dá natrvalo zavrieť, na mape Octane je možno do vzduchu vyhodiť benzínovú pumpu a vytvoriť tak nový kryt, na ďalších mapách zase odstreliť strom, alebo rebrík, ktoré poskytnú novú cestu na vyvýšené miesta.
V porovnaní s gigantickými zmenami mapy vďaka Levolution v Battlefield 4 to všetko pôsobí naozaj drobne, ale v Ghosts nájdeme jednu mapu, ktorá sa skutočne dynamicky mení. Ide o mapu Free Fall, predobjednávkový bonus, ktorá sa odohráva na jednom z poschodí mrakodrapu. Poschodie počas zápasu postupne klesá a mení svoju tvár.
V multiplayeri aktuálne nájdeme 15 máp a deväť herných módov. Mapy sú podľa môjho vkusu (a tiež podľa diskusií hráčov) príliš veľké na to, aby sa zachovala dynamika COD, jednoducho niekde trvá dosť dlho, kým sa v malých počtoch hráči vôbec stretnú. Čo sa módov týka, ostali tie najobľúbenejšie a doplnili ich módy nové. Napríklad Cranked je klasický team deathmatch, v ktorom sa hráčom po zabití nepriateľa začne odpočítavať 30 sekúnd. Ak dovtedy nezabijú ďalšieho nepriateľa, explodujú. Veľmi zábavný je aj mód Search and Rescue, v ktorom je nutné položiť bombu na jeden z dvoch bodov nepriateľského tímu. Ak umriete, do hry sa môžete vrátiť len ak vašu psiu známku nájde spoluhráč. Ak nepriateľ, čakáte do ďalšieho kola.
Náckovia, Rusi, teroristi, zombie a teraz mimozemšťania. Čo bude ďalej?
Novinkou v COD je mód Extinction, kooperáciou pre štyroch hráčov. Cieľom je ubrániť vrták pred vlnami mimozemšťanov rôznych typov. K tomu skvele poslúžia rôzne vychytávky a zbrane, ktoré si hráči odomykajú levelovaním osobitne v Extinction móde. Je dostupná len jedna mapa a po dvoch hodinkách hrania sa dostaví faktor zvaný nuda. A poslednou novinkou sú Squads, kde si môžete zahrať multiplayerový zápas proti AI, či so svojimi priateľmi. Zvyšných chýbajúcich hráčov doplní umelá inteligencia a považujem to za príjemný doplnok pre tých, ktorí si chcú zahrať v malom počte a nechcú byť rušení ostatnými hráčmi.
Okrem multiplayeru Infinity Ward sľubovalo aj nový ehm…Next-Gen engine. Musím vás sklamať a Engine ostáva rovnaký, upravený Quake Engine z roku 2005. Samozrejme sa každý rok mení a aj tento rok prináša mnoho noviniek a grafických efektov, aby aspoň ako tak stíhal držať krok s dobou. Novinkou sú napríklad DirectX 11 efekty, ako teselácia kameňov na zemi (naozaj len jemná) alebo pokročilá hĺbka ostrosti, či nejaké tie efekty častíc. Sľubované efekty PhysX som tam nenašiel, ale vizuálne ma prekvapila džungľa, vesmírna stanica aj vysvietené nočné veľkomesto.
Odporné textúry sú už priam legendárne ale na tie sa pozrieme neskôr v osobitnom článku, neprekvapia vás ani modely postáv (ani sľubované tváre nie sú detailnejšie) a animácie si zachovávajú vysoký štandard, ako je už v sérii zvykom. Teraz nejaké tie úlety, ktoré autori zase odflákli a nemôžem si pomôcť , nevšimol by si to len slepý. Vojaci totiž až na pár výnimiek nevrhajú tiene, pri behu po schodoch na schody vlastne nestúpajú, na zem nepadajú žiadne prázdne nábojnice a vtipné je aj to, že aj napriek tomu, že je vonku slnečno a naozaj ostrý tieň, slnko na nebi nenájdete.
FINÁLNY VERDIKT : COD: Ghosts, i keď stále rovnako zábavná a strhujúca, neprináša do série, ani žánru nič svetoborné, nezachránil to ani námet, mimozemšťania ani rybičky.
TU SÚ SLUBOVANÉ COPY AND PASTE VIDEÁ