Choď na obsah Choď na menu
 


RANGE ROVER 3.0 TDV6: 1.trieda v luxuse

23. 12. 2013

 Aj keď jeho trojlitrový turbodiesel nemá počet valcov deliteľný ôsmimi , svoje miesto po boku silnejších súrodencov si nájde ľahko .


Nie je šesťvalec ako šesťvalec - to platí pri Range Roveru na sto percent . Kým pred desiatimi rokmi mal motor TD6 od BMW skromný výkon 130 kW a k akcelerácii na stovku potreboval dlhých 14 sekúnd , dnes agregát s rovnakým počtom valcov a dokonca rovnakým trojlitrovým objemom dokáže podľa technických údajov konkurovať ešte vlani ponúkanému osemvalci .

Práve toto je dokonalou ilustráciou , ako rýchly je vývoj techniky . Nový Range Rover je o 420 kilogramov ľahší , má výkonnejší motor a osemstupňový automat - takže šprint na stovku zvládne do ôsmich sekúnd a pritom je úspornejšie než všetky predchádzajúce modely , v ideálnych podmienkach kombinovaného meracieho cyklu mu stačí 7,5 l na 100 km . Pod kapotou sa nachádza dvojito preplňovaný motor , ktorý má výkon 190 kW a krútiaci moment okrúhlych 600 Nm V prípade Range Roveru je to základ , naopak takáto trieda GL od Mercedesu ani viac ponúknuť nevie .

range-1.jpg

keď uviedol sa ale decentne šetrilo pod kapotou , potom pre výbavu to rozhodne neplatí . Testované vozidlo dorazil v opulentné špecifikácii Autobiography , čím sa jeho obstarávacia cena is šesťvalcom priblížila k trom miliónom korún . V takom prípade už je štandardom bezkľúčový vstup , servodovírání dverí , päť parkovacích kamier , presklená strecha , štvorzónová klimatizácia , navigácia , 825W audiosystém Meridian alebo klimatizovaná sedadlá so semi - anilínovú kožou . Napriek tomu sa nájdu príležitosti pre ďalšiu nadštandardnú výbavu , predovšetkým v oblasti elektronických pomocníkov a individualizácie exteriéru aj interiéru .
 
INTERIER
Kabína si vzala za vzor to najlepšie z predchádzajúcej generácie a posunula sa o poriadny kus ďalej . Verzia Autobiography zaujme mimoriadne kvalitnými materiálmi , kožou je obšitá aj prístrojová doska . . Medzigeneračne sa podarilo znížiť počet ovládacích prvkov , okrem nutnosti nastaviť vyhrievanie ( prípadne odvetrávanie ) sedadiel na dotykovej obrazovke to však žiadne komplikácie neprináša .
 
Tradíciou je veľký volant , nastaviteľné stredovej lakťovej opierky pripevnené k sedadlám a masívny rám bočného okna , ktorý slúži ako opierka pre druhý lakeť . Nič sa nezmenilo ani na takzvanom command driving position , teda zvýšenom posedu s perfektným výhľadom cez takmer rovno kapotu motora . Zrazu sa pozeráte aj na všetky tie BMW X5 a Audi Q7 s patričným nadhľadom , čo si niekto , kto neriadil Range Rover môže len ťažko predstaviť ...

range-2.jpg

Veľký Range dodáva slovám "plnohodnotne štvormiestny" správny význam - štyria dospelí pasažieri si užijú špičkový komfort. Vysoká a dlhá kabína ponúka potrebný priestor, bohaté presklenie dojem priestrannosti ešte viac umocňuje. Range Rover sa môže smelo merať s luxusnými sedanmi a konkurenciu z radov SUV hravo strčí do vrecka. V podobne priestrannom GL sa totiž na zadných sedadlách budete cítiť stísněněji, ostatné modely nemajú šancu ani teoreticky.

range-3.jpg

JAZDA

Ako zaznelo už v úvode , pohon najslabšieho Range Roveru je dnešný optikou v úplnom poriadku . To si uvedomíte hneď po naštartovaní , kedy sa motor prejavuje dokonca ešte tichšie zvukovou kulisou ako naftový osemvalec . Třílitrovému šesťvalcami pochopiteľne chýba niečo z neochvejné suverenity 4,4 litrového súrodenca , vďaka nakrátko poskládanými prevodom osemstupňovej automatickej prevodovky má však dobré predpoklady pre svižnú akceleráciu .

Napriek tomu má verzia TDV6 ešte väčšie predpoklady pre pokojnú jazdu . Upokojujúca atmosféra na palube v meste zvádza k tomu ísť na päťdesiatke skôr 40 ako 60. Dosť tomu nahráva aj nastavenie podvozku , ktorý na rozdiel od osemvalcov nemá aktívne stabilizátory . Tlmenie je rovnako komfortné ako u SDV8 , TDV6 ale pridáva viac plavnosti . Nakláňa sa , v oblúku zaklekává na vonkajšie predné koleso a ani v priamom smere nie je tak neotrasiteľne stabilný ako SDV8 , takže nenavádza na rezanie zákrut alebo diaľničnom naháňačkám . Lenže nádych skorších čias má dodnes svojich priaznivcov a isto iste bude vyhovovať tým, ktorí si obľúbili predchádzajúcej generácii Range Roveru .

range4.jpg

Šesťvalec sa štylizuje aj do úlohy úsporného pohonu a v praxi mu to ide nadmieru dobre. Nie je to ale nič nečakaného, Range Rovery vie byť striedme už od uvedenia novej generácie motorov a osmistupňových prevodoviek v roku 2010. Novinka s hliníkovou karosériou posúva hranice možného zase o niečo ďalej - pri diaľničnej stotridsiatke, kedy motor točí len 1800 min-1, zmizne na každých 100 km z nádrže iba 7,8 litra. To už 85litrová nádrž (osemvalca natankujú 105 litrov) nevyzerá tak malá ... Pri pokojnej jazde mimo mesto smäd šesťvalce vie klesnúť k šiestim litrom - a ako už sme sa zmienili, voľnejšie tempo je v Range Roveru prirodzeným a veľmi príjemným spôsobom cestovania. Naopak v meste musíte stáť v kolónach naozaj celý deň, aby sa priemer prehupol cez psychologickú hranicu desiatich litrov.

range-5.jpg

 

A ako si vedie nový Range Rover v teréne ? So svetlou výškou až 296 mm ( bežná prevádzková 221 mm ) , prechodovým uhlom 28,3 ° a nájazdovými uhlami 34,7 ° , respektíve 29,1 ° je dobre vybavený . Zvlášť keď štandardne disponuje tiež redukčnou prevodovkou a viacstupňovým záverom medzinápravového diferenciálu . Limitom sa preto vždy stanú skúsenosti , alebo odvaha vodiča . Range Rover ale vie dobre predať formu , a tak je aj jazda v ľahkom teréne zážitkom . Stačí zvýšiť podvozok , zaradiť krátky prevod redukcie a pomaly vyraziť smer poľa - nepoletí . Luxusné SUV si svoju posádku rozmaznáva , vďaka veľkej zkřižitelnosti náprav vie predviesť solídny náklony , zatiaľ čo všetky kolesá zostávajú v kontakte s povrchom . A aby sa pasažieri nenudili , môže centrálny displej zobrazovať kompas , údaje o natočenie a prevesenie kolies , obrazovku Terrain Response s hodnotením náročnosti terénu alebo obraz jednej z piatich kamier ( alebo aj všetkých naraz ) , ktoré zaberajú okolie vozidla .

 

ZÁVER

Keď máte na účtoch zbytočné milióny , nie je nižšia obstarávacia cena alebo o 20 % menšia spotreba zásadným argumentom . U Land Roveru to dobre vedia , a tak k šesťvalcovému Range Roveru pristúpili iným spôsobom . Postavili automobil , ktorý dokonale nadväzuje na predchádzajúci model . Nový Range Rover SDV8 má silnejší motor , väčšie brzdy a lepšiu ovládateľnosť . Komu sa ale zajedá jeho moderné poňatie , ten musí byť z šesťvalce zákonite nadšený - za moderným dizajnom hliníkovej karosérie sa ukrýva starý známy Range Rover , bezkonkurenčne luxusné a náležite upokojujúce .

CENA: 140 000EUR

ZÁKLADNÁ VÝBAVA:

Stály pohon všetkých kolies, asistent pre schádzanie svahov, stabilizačný systém, tempomat, vzduchové pruženie, sedem airbagov vrátane kolenného pre vodiča, elektronická parkovacia brzda, cúvacie kamery vpredu aj vzadu, elektricky nastaviteľné a sklopné vonkajšie zrkadlá, xenónové svetlomety, vyhrievané akustické čelné okno, vrstvené bočné sklá, dažďový senzor, navigačný systém, štvorzónová samočinná klimatizácia, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, audiosystém Meridian 825 W s USB a Bluetooth (13 reproduktorov), zliatinové 21 "kolesá, kožené sedadlá, klimatizovaná a vyhrievané sedadlá vpredu aj vzadu, vyhrievaný multifunkčný volant, panoramatické strešné okno, čalúnenie semianilinovej kožou, velúrové čalúnenie stropu, osvetlené hliníkové lišty atď

PRÍPLATKOVÁ VÝBAVA

Metalíza  kontrastný lak strechy,elektricky ovládané ťažné zariadenie , chladnička v lakťovej opierke vpredu, adaptívny tempomat , kontrola mŕtveho uhla a cúvaní z radu vozidiel, parkovacie senzory, zliatinové 20 "kolesá .

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.